Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Հար­կա­յին կար­գա­պա­հու­թ­յան ա­պա­հով­ման նոր գոր­ծիք

Հար­կա­յին կար­գա­պա­հու­թ­յան ա­պա­հով­ման նոր գոր­ծիք
03.07.2020 | 00:59

Ո՞ՐՆ Է ՏՐԱՆՍ­ՖԵ­ՐԱ­ՅԻՆ ԳՆԱ­ԳՈ­ՅԱՑ­ՄԱՆ ԿԱՐ­ԳԱ­ՎՈ­ՐՈՒՄ­ՆԵ­ՐԻ ԷՈՒ­ԹՅՈՒ­ՆԸ
Տրանս­ֆե­րա­յին գնա­գո­յաց­ման կար­գա­վո­րում­նե­րը տա­րած­վում են շա­հու­թա­հար­կի, ա­վե­լաց­ված ար­ժե­քի հար­կի և մե­տա­ղա­կան օգ­տա­կար հա­նա­ծո­նե­րի օգ­տա­գործ­ման հա­մար սահ­ման­ված բնօգ­տա­գործ­ման վճա­րի՝ ռո­յալ­թիի նկատ­մամբ։ Կար­գա­վո­րում­նե­րի նպա­տա­կը եր­կր­նե­րի հարկ­վող բա­զա­նե­րի պաշտ­պա­նու­թյունն է, ո­րի հիմ­քում ըն­կած է պար­զած ձեռ­քի հե­ռա­վո­րու­թյան սկզ­բուն­քը: Այ­սինքն` շա­հույ­թը պետք է հարկ­վի այն­տեղ, որ­տեղ ի­րա­կա­նաց­վում է տն­տե­սա­կան գոր­ծու­նեու­թյու­նը, իսկ փոխ­կա­պակց­ված կող­մե­րի միջև կա­տար­ված գոր­ծարք­նե­րի պայ­ման­նե­րը պետք է հա­մա­պա­տաս­խան լի­նեն փոխ­կա­պակց­ված չհա­մար­վող կող­մե­րի միջև կա­տար­վող գոր­ծարք­նե­րի պայ­ման­նե­րին: Ըստ ՊԵԿ տրանս­ֆե­րա­յին գնա­գո­յաց­ման և հար­կա­յին հա­մա­գոր­ծակ­ցու­թյան բաժ­նի պետ Նաի­րու­հի Ա­վե­տի­սյա­նի` տրանս­ֆե­րա­յին գնա­գո­յաց­ման կար­գա­վո­րում­նե­րը թույլ են տա­լիս հար­կա­յին մարմ­նին պար­զել, թե փոխ­կա­պակց­ված ան­ձանց միջև գոր­ծարք­նե­րի պայ­ման­նե­րը որ­քա­նով են ար­տա­ցո­լում ի­րա­կան հան­գա­մանք­նե­րը: Այ­սինքն՝ ար­դյոք տվյալ գոր­ծար­քը տե­ղի կու­նե­նա՞ր նույն պայ­ման­նե­րով, ե­թե գոր­ծար­քի կող­մե­րը փոխ­կա­պակց­ված չլի­նեին։ «Փոխ­կա­պակց­ված ան­ձինք, ընդ­հա­նուր ներ­կա­յաց­մամբ, այն հարկ վճա­րող­ներն են, ո­րոն­ցից մե­կը ուղ­ղա­կի կամ ա­նուղ­ղա­կի կեր­պով մաս­նակ­ցում է մյուս հարկ վճա­րո­ղի կա­ռա­վար­մա­նը, վե­րահ­սկ­մա­նը կամ ո­րո­շա­կի ազ­դե­ցու­թյուն ու­նի գոր­ծա­րար ո­րո­շում­նե­րի վրա»,- պար­զա­բա­նում է ՊԵԿ տրանս­ֆե­րա­յին գնա­գո­յաց­ման և հար­կա­յին հա­մա­գոր­ծակ­ցու­թյան բաժ­նի պե­տը:


Օ­րի­նակ՝ նոր շու­կա­ներ ներգ­րա­վե­լու նպա­տա­կով տն­տե­սա­վա­րող­ներն ի­րենց դուստր կազ­մա­կեր­պու­թյուն­նե­րի հետ կա­րող են ի­րա­կա­նաց­նել գոր­ծարք­ներ, ո­րոնք ա­ռա­ջին հա­յաց­քից չեն հա­մա­պա­տաս­խա­նում պար­զած ձեռ­քի հե­ռա­վո­րու­թյան սկզ­բուն­քին: Սա­կայն, Նաի­րու­հի Ա­վե­տի­սյա­նի դի­տարկ­մամբ, կազ­մա­կեր­պու­թյան ընդ­հա­նուր ռազ­մա­վա­րու­թյան տե­սան­կյու­նից դա հիմ­նա­վոր­ված քայլ է, և հար­կա­յին մար­մի­նը կա­րող է ըն­դու­նե­լի հա­մա­րել այդ գոր­ծարք­նե­րը։ ՈՒս­տի, տրանս­ֆե­րա­յին գնա­գո­յաց­ման կար­գա­վո­րում­նե­րը բա­ցա­ռա­պես խս­տաց­նող վար­չա­րա­րու­թյուն դի­տար­կե­լը, ըստ Նաի­րու­հի Ա­վե­տի­սյա­նի, այն­քան էլ ճիշտ չէ. «Տրանս­ֆե­րա­յին գնա­գո­յաց­ման կար­գա­վո­րում­նե­րի նպա­տա­կը բո­լո­րի հա­մար խա­ղի նույն կա­նոն­նե­րը պահ­պա­նելն է, ի­հար­կե, հարկ­վող բա­զա­նե­րի պաշտ­պա­նու­թյան շեշ­տադր­մամբ: Տրանս­ֆե­րա­յին գնա­գո­յաց­ման կար­գա­վո­րում­նե­րը հար­կա­յին կար­գա­պա­հու­թյուն են են­թադ­րում: Դրանք ոչ թե պատ­ժիչ գոր­ծա­ռույթ­ներ ի­րա­կա­նաց­նե­լու, այլ հար­կա­յին կար­գա­պա­հու­թյան լա­վա­գույն մի­ջա­վայր ա­պա­հո­վե­լու հա­մար են»։


ՀԱ­ՄԱՇ­ԽԱՐ­ՀԱ­ՅԻՆ ՓՈՐՁ ԵՎ ՀՀ Օ­ՐԵՆ­ՍԴ­ՐԱ­ԿԱՆ ԿԱՐ­ԳԱ­ՎՈ­ՐՈՒՄ­ՆԵՐ
Գլո­բա­լի­զա­ցիա­յի ար­դյուն­քում ստեղծ­ված բազ­մազգ կազ­մա­կեր­պու­թյուն­նե­րի կող­մից ի­րա­կա­նաց­ված միջ­սահ­մա­նա­յին գոր­ծարք­նե­րի ան­նա­խա­դեպ աճն օ­բյեկ­տի­վո­րեն հան­գեց­րել է նոր վար­չա­րա­րա­կան լծակ­նե­րի ստեղծ­ման անհ­րա­ժեշ­տու­թյա­նը։ Այս տե­սան­կյու­նից, տրանս­ֆե­րա­յին գնա­գո­յա­ցու­մը աշ­խար­հում հա­մար­վում է հար­կա­յին վար­չա­րա­րու­թյան լա­վա­գույն ե­ղա­նակ­նե­րից մե­կը։ Եր­կր­նե­րի զգա­լի մասն ա­ռաջ­նորդ­վում է տրանս­ֆե­րա­յին գնա­գո­յաց­ման կար­գա­վո­րում­նե­րի ներ­դր­ման գոր­ծում ա­ռա­ջա­տար հա­մար­վող Տն­տե­սա­կան հա­մա­գոր­ծակ­ցու­թյան և զար­գաց­ման կազ­մա­կեր­պու­թյան (ՏՀԶԿ) կող­մից ըն­դուն­ված մո­տե­ցում­նե­րով: Դրանք ամ­րագր­ված են պար­բե­րա­բար կա­տա­րե­լա­գործ­վող ու­ղե­ցույ­ցում և դրա­նից բխող այլ փաս­տաթղ­թե­րում։ «Ի­հար­կե, կան եր­կր­ներ, օ­րի­նակ, Չի­նաս­տան, Ա­մե­րի­կա­յի Միա­ցյալ Նա­հանգ­ներ, ո­րոնք ամ­բող­ջու­թյամբ չեն ըն­դու­նում ՏՀԶԿ մո­տե­ցում­նե­րը, այդ թվում՝ ու­ղե­ցույ­ցում ամ­րագր­ված սկզ­բունք­նե­րը։ Այ­նուա­մե­նայ­նիվ, ու­ղե­ցույ­ցով սահ­ման­ված կար­գա­վո­րում­ներն ու­նի­վեր­սալ են և կի­րա­ռե­լի են եր­կր­նե­րի մե­ծա­մաս­նու­թյան կող­մից»,-նշում է Նաի­րու­հի Ա­վե­տի­սյա­նը: Ըստ նրա` Հա­յաս­տա­նում տրանս­ֆե­րա­յին գնա­գո­յաց­ման կար­գա­վո­րում­նե­րը մշա­կե­լիս դար­ձյալ հիմք են ծա­ռա­յել ՏՀԶԿ մո­տե­ցում­նե­րը, ո­րոնք ար­տա­ցոլ­ված են ՀՀ հար­կա­յին օ­րենս­գր­քի 73-րդ գլ­խում և դրա­նից բխող կար­գա­վո­րում­նե­րում։ Մի­ջազ­գա­յին լա­վա­գույն փոր­ձին հա­մա­հունչ են­թաօ­րեն­սդ­րա­կան բա­զա­յի կա­տա­րե­լա­գոր­ծու­մը շա­րու­նակ­վում է նաև այ­սօր:

ԿԻ­ՐԱՌ­ՄԱՆ ՄԵ­ԽԱ­ՆԻԶՄ­ՆԵՐ
Տրանս­ֆե­րա­յին գնա­գո­յա­ցու­մը հար­կա­յին մարմ­նին թույլ է տա­լիս խո­րու­թյամբ ու­սում­նա­սի­րել ան­գամ հարկ­ման հա­տուկ ա­զա­տա­կան հա­մա­կար­գեր ու­նե­ցող եր­կր­նե­րի հետ գոր­ծարք­նե­րը, այս­պես կոչ­ված` օֆ­շո­րա­յին գո­տի­նե­րի հետ ի­րա­կա­նաց­վող գոր­ծարք­նե­րը: Նաի­րու­հի Ա­վե­տի­սյա­նի դի­տարկ­մամբ` նախ­քան այս գոր­ծի­քի ներդ­րու­մը ՊԵԿ-ը սահ­մա­նա­փակ հնա­րա­վո­րու­թյուն ու­ներ` փոխ­կա­պակց­ված ան­ձանց միջև տե­ղի ու­նե­ցող գոր­ծարք­նե­րը խո­րու­թյամբ ու­սում­նա­սի­րե­լու հա­մար: Հար­կա­յին օ­րենս­գր­քում այս դրույթ­ներն ամ­րագ­րե­լուց բա­ցի ՊԵԿ նա­խա­գա­հի 2019 թվա­կա­նի հոկ­տեմ­բե­րի 11-ի թիվ 671-Ն հրա­մա­նով ըն­դուն­վել է վե­րահ­սկ­վող գոր­ծարք­նե­րի մա­սին ծա­նուց­ման ձևը, ո­րը բա­ցա­ռա­պես է­լեկտ­րո­նա­յին է և ար­դեն հա­սա­նե­լի է հարկ վճա­րող­նե­րին ՊԵԿ հաշ­վետ­վու­թյուն­նե­րի ներ­կա­յաց­ման է­լեկտ­րո­նա­յին հա­մա­կար­գում: Հար­կա­յին օ­րենս­գր­քի 375-րդ հոդ­վա­ծի հա­մա­ձայն` ե­թե փոխ­կա­պակց­ված հարկ վճա­րող­նե­րի միջև ի­րա­կա­նաց­վող գոր­ծարք­նե­րը, այ­սինքն` վե­րահ­սկ­վող գոր­ծարք­նե­րը, հար­կա­յին տար­վա ըն­թաց­քում գե­րա­զան­ցում են 200 մի­լիոն դրա­մը, ա­պա հարկ վճա­րո­ղը պար­տա­վոր է վե­րահ­սկ­վող գոր­ծարք­նե­րի մա­սով ներ­կա­յաց­նել ծա­նու­ցում: Իսկ Հար­կա­յին օ­րենս­գր­քի 376-րդ հոդ­վա­ծի հա­մա­ձայն` անհ­րա­ժեշ­տու­թյան դեպ­քում, հար­կա­յին մարմ­նի պա­հան­ջով 30 աշ­խա­տան­քա­յին օր­վա ըն­թաց­քում հարկ վճա­րո­ղը պար­տա­վոր է ներ­կա­յաց­նել նաև տրանս­ֆե­րա­յին գնա­գո­յաց­ման փաս­տաթղ­թա­վո­րու­մը:

ՀԱՐԿ ՎՃԱ­ՐՈՂ­ՆԵ­ՐԻ Ի­ՐԱ­ԶԵ­ԿՈՒՄ
Հա­յաս­տա­նում տրանս­ֆե­րա­յին գնա­գո­յաց­ման կա­նոն­նե­րը ներդ­նե­լիս ՀՀ պե­տա­կան ե­կա­մուտ­նե­րի կո­մի­տեն պար­բե­րա­բար նա­խա­ձեռ­նել է աշ­խա­տան­քա­յին հան­դի­պում­ներ շա­հագր­գիռ կող­մե­րի հետ: Ինչ­պես նշում է Նաի­րու­հի Ա­վե­տի­սյա­նը, հարկ վճա­րող­նե­րի հետ քն­նարկ­վել են տրանս­ֆե­րա­յին գնա­գո­յաց­ման կար­գա­վո­րում­նե­րի կի­րառ­մամբ պայ­մա­նա­վոր­ված հնա­րա­վոր խն­դիր­նե­րը, ո­րոնց լու­ծում­ներն ար­տա­ցոլ­վել են ի­րա­վա­կան ակ­տե­րում. «ՊԵԿ-ը կարևո­րում է հարկ վճա­րող­նե­րի ան­մի­ջա­կան մաս­նակ­ցու­թյունն այս գոր­ծըն­թա­ցում: Շուրջ եր­կու տա­րի կո­մի­տեն ի­րա­կա­նաց­նում է լայ­նա­ծա­վալ ի­րա­զե­կում` ո­լոր­տա­յին, ան­հա­տա­կան և ընդ­հա­նուր հա­մա­գոր­ծակ­ցու­թյան ձևա­չա­փով։ Գրե­թե ան­հա­տա­պես աշ­խա­տում ենք բո­լոր բան­կե­րի, խո­շոր ըն­կե­րու­թյուն­նե­րի հետ: Վս­տա­հա­բար կա­րող ենք ա­սել, որ հարկ վճա­րող­նե­րի հետ գոր­ծակ­ցու­թյու­նը հա­ջող­վել է»: ՊԵԿ տրանս­ֆե­րա­յին գնա­գո­յաց­ման և հար­կա­յին հա­մա­գոր­ծակ­ցու­թյան բաժ­նի պետ Նաի­րու­հի Ա­վե­տի­սյա­նի գնա­հատ­մամբ` Հա­յաս­տա­նում տրանս­ֆե­րա­յին գնա­գո­յաց­ման կա­նոն­ներն ար­մա­տա­վո­րե­լու ուղ­ղու­թյամբ ա­նե­լիք­ներ դեռ շատ կան, այ­դու­հան­դերձ պետք է փաս­տել, որ մինչև այս պահն ար­դեն իսկ զգա­լի աշ­խա­տանք է կա­տար­վել:


Սեր­գեյ ՍԱ­ՂՈՒ­ՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 4254

Մեկնաբանություններ