Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Ո՞վ, ե­թե ոչ մեր թշ­նա­մին է ո­րո­շել, որ հա­յը պետք է կտր­վի իր Ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թ­յու­նից

Ո՞վ, ե­թե ոչ մեր թշ­նա­մին է ո­րո­շել, որ հա­յը պետք է կտր­վի իր Ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թ­յու­նից
21.07.2020 | 15:24

Որ գա­լու էր այդ օ­րը, որ Սո­րո­սի, սո­րո­սա­կան­նե­րի, սա­տա­նիս­տա­կան հա­կամ­շա­կույ­թը կրող­նե­րի ու տա­րա­ծող­նե­րի աչ­քի լույս, Երևա­նում սա­տա­նիս­տա­կան ռոք խմ­բե­րի հա­մերգ­ներն իր պաշտ­պա­նու­թյան տակ վերց­րած, հո­վա­նա­վո­րած, Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նի հա­րա­զատ «Քա­ղա­քա­ցիա­կան պայ­մա­նա­գիր» կու­սակ­ցու­թյան վար­չու­թյան ան­դամ, ՀՀ կր­թու­թյան, գի­տու­թյան, մշա­կույ­թի և սպոր­տի նա­խա­րա­րի պաշ­տո­նը զբա­ղեց­նող Ա­րա­յիկ Հա­րու­թյու­նյա­նը, իր գլ­խա­վո­րած նա­խա­րա­րու­թյամբ, մի օր գնա­լու էր մեր հան­րակր­թա­կան դպ­րոց­նե­րից «Հա­յոց ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կան վտա­րե­լու քայ­լին, միան­գա­մայն տրա­մա­բա­նա­կան էր, սպա­սե­լի, կան­խա­տե­սե­լի:


Ախր Սո­րո­սի, սո­րո­սա­կան­նե­րի, սա­տա­նիս­տա­կան հա­կամ­շա­կույ­թը կրող­նե­րի ու տա­րա­ծող­նե­րի աչ­քի լույ­սը, սա­տա­նիս­տա­կան ռոք խմ­բե­րի հա­մերգ­ներն իր պաշտ­պա­նու­թյան տակ վերց­րած, հո­վա­նա­վո­րած անձն ո՜ւր, Հա­յոց ե­կե­ղե­ցին ուր, պարզ չէ՞, որ Ա­րա­յիկ Հա­րու­թյու­նյա­նը պետք է ա­տի, առն­վազն ար­հա­մար­հի, մեր­ժի Հա­յոց ե­կե­ղե­ցին էլ, նրա պատ­մու­թյունն էլ։
Ա­վե­լին. խոս­քը «թավ­շյա հե­ղա­փո­խու­թյուն» կոչ­ված իշ­խա­նա­զավթ­մամբ իշ­խա­նու­թյան ե­կած Ա­րա­յիկ Հա­րու­թյու­նյա­նի` ՀՀ վար­չա­պե­տի պաշ­տո­նը զբա­ղեց­նող Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նի յու­րա­յին­նե­րից ու վս­տա­հե­լի ան­ձան­ցից մե­կի մա­սին է, Փա­շի­նյա­նի կող­մից ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րի պաշ­տո­նում նշա­նակ­ված այն կադ­րի, ո­րը 2018 թ. նո­յեմ­բե­րին իր մոտ քա­ղա­քա­ցի­նե­րի հեր­թա­կան ըն­դու­նե­լու­թյան ըն­թաց­քում ըն­դու­նել է ԼԳԲՏ (լես­բի, գեյ, բի­սեք­սուալ, տրանս­վես­տիտ) հա­մայն­քի ներ­կա­յա­ցու­ցիչ և ակ­տի­վիստ, «թավ­շյա հե­ղա­փո­խու­թյուն» կոչ­վա­ծին ակ­տի­վո­րեն մաս­նակ­ցած Գա­րիկ ա­նու­նով մի տրանս­գեն­դե­րի: ԼԳԲՏ հա­մայն­քում Կա­րա­բի­նա ան­վամբ հայտ­նի սույն ան­ձը, ըստ ԶԼՄ-նե­րում հրա­պա­րակ­ված տե­ղե­կու­թյուն­նե­րի, հույս ու­նի, որ Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նի կա­ռա­վա­րու­թյու­նը ԼԳԲՏ հա­մայն­քի ներ­կա­յա­ցու­ցիչ­նե­րին կկա­րո­ղա­նա ա­վե­լի լայն ի­րա­վունք­ներ տալ։


Միա­սե­ռա­կա­նու­թյու­նը, պղ­ծու­թյու­նը Աստ­վա­ծաշն­չում խս­տո­րեն դա­տա­պարտ­ված են, հի­շենք Սո­դո­մի ու Գո­մո­րի պատ­մու­թյու­նը, Աստ­ծո զայ­րույ­թով այդ քա­ղաք­նե­րի ոչն­չա­ցու­մը, նրա բնա­կիչ­նե­րի դա­ժան, բայց ար­դա­րա­ցի պա­տի­ժը: Քրիս­տո­նեու­թյու­նը վճ­ռա­կա­նո­րեն դա­տա­պար­տում ու մեր­ժում է միա­սե­ռա­կա­նու­թյու­նը, այ­լա­սե­րու­մը: Ախր տրանս­գեն­դեր Կա­րա­բի­նա­յին ըն­դու­նած, նրա հետ մեր հան­րակր­թու­թյան վե­րա­բե­րող հար­ցե­րը լուրջ-լուրջ քն­նար­կած անձն ու՜ր, Հա­յոց ե­կե­ղե­ցին ուր, պարզ չէ՞, որ Ա­րա­յիկ Հա­րու­թյու­նյա­նը պետք է ա­տի, առն­վազն ար­հա­մար­հի, մեր­ժի Հա­յոց ե­կե­ղե­ցին էլ, նրա պատ­մու­թյունն էլ։
Փա­շի­նյա­նին ի­րենց կուռ­քը դարձ­րած ըն­թեր­ցող­նե­րից ո­մանք հի­մա գու­ցե ա­սեն` է, ի՞նչ ա­նենք, ըն­դու­նել` ըն­դու­նել է, այլ քա­ղա­քա­ցի­նե­րի թվում Կա­րա­բի­նան էլ է հեր­թագր­ված ե­ղել, նրան էլ է ըն­դու­նել: Բայց խոս­քը սոսկ ըն­դու­նե­լու մա­սին չէ: Yerevan.today կայ­քի տե­ղե­կաց­մամբ, «Հան­դիպ­ման ըն­թաց­քում նա­խա­րա­րին ներ­կա­յաց­վել են հան­րակր­թու­թյան ո­լոր­տի բա­րե­փո­խում­նե­րի վե­րա­բե­րյալ ա­ռա­ջար­կու­թյուն­ներ: Ա­րա­յիկ Հա­րու­թյու­նյա­նը հանձ­նա­րա­րել է հա­մա­պա­տաս­խան քն­նար­կում կազ­մա­կեր­պել մաս­նա­գետ­նե­րի հետ՝ քն­նար­կե­լու վե­րոն­շյալ ա­ռա­ջարկ­նե­րը»:
Բնա­կա­նա­բար, հարց է ա­ռա­ջա­նում` ախր Կա­րա­բի­նան ո՞վ է, որ ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րի պաշ­տո­նը զբա­ղեց­նո­ղը նրա­նից ոչ միայն հան­րակր­թու­թյան ո­լոր­տի բա­րե­փո­խում­նե­րի վե­րա­բե­րյալ ա­ռա­ջար­կու­թյուն­ներ լսի, այլև Կա­րա­բի­նա­յի ներ­կա­յաց­րած ա­ռա­ջարկ­նե­րը մաս­նա­գետ­նե­րի հետ քն­նար­կե­լու, հա­մա­պա­տաս­խան քն­նար­կում կազ­մա­կեր­պե­լու հանձ­նա­րա­րա­կան տա։ Ով­քեր չգի­տեն այս հար­ցի պա­տաս­խա­նը, տե­ղե­կաց­նենք. ռու­սա­կան հե­ռուս­տաըն­կե­րու­թյա­նը տված հար­ցազ­րույ­ցում Կա­րա­բի­նան պատ­մել է, թե ինչ­պես է ԼԳԲՏ հա­մայն­քը ա­ջակ­ցել «թավ­շյա» և գույ­նզ­գույն հե­ղա­փո­խու­թյա­նը, ըստ նրա, ի­րենք ցե­մենտ­վել են հե­ղա­փո­խու­թյան հետ։
Հի­մա պարզ չէ՞ ար­դեն, որ Ա­րա­յիկ Հա­րու­թյու­նյա­նը «Հա­յոց ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կան հան­րակր­թա­կան դպ­րո­ցից դուրս մղե­լու քայ­լով հան­րակր­թու­թյան ո­լոր­տի «բա­րե­փո­խում­նե­րի» Կա­րա­բի­նա­յի ա­ռա­ջար­կու­թյուն­ներն է փոր­ձում կյան­քի կո­չել, ո­րոնք, ըստ էու­թյան, նույ­նա­կան են նաև այդ «բա­րե­փո­խում­նե­րի» վե­րա­բե­րյալ իր պատ­կե­րա­ցում­նե­րին, իր տես­լա­կա­նին: Ե­թե դեռ պարզ չէ, հրա­պա­րա­կենք ևս մեկ տե­ղե­կու­թյուն, ընդ ո­րում, դեռ քչե­րին հայտ­նի:
ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րու­թյան կայ­քում հրա­պա­րակ­ված տե­ղե­կատ­վու­թյան հա­մա­ձայն, հան­րակր­թու­թյան պե­տա­կան չա­փո­րոշ­չի նա­խա­գի­ծը ներ­կա­յաց­վել է ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րին կից հա­սա­րա­կա­կան խոր­հր­դի ան­դամ­նե­րին:


Ըստ նույն տե­ղե­կատ­վու­թյան, «Շա­րու­նակ­վում են «Հան­րակր­թու­թյան պե­տա­կան չա­փո­րոշ­չի ձևա­վոր­ման և հաս­տատ­ման կար­գի» նա­խագ­ծի վե­րա­բե­րյալ թի­րա­խա­յին խմ­բե­րի հետ առ­ցանց հան­դի­պում­նե­րը: Այս ան­գամ ZOOM հար­թա­կում ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րի տե­ղա­կալ Ժան­նա Անդ­րեա­սյա­նը նա­խա­րա­րին կից հա­սա­րա­կա­կան խոր­հր­դի ան­դամ­նե­րին է ներ­կա­յաց­րել չա­փո­րոշ­չի հիմ­նա­կան սկզ­բունք­նե­րը»։
Փոխ­նա­խա­րա­րի զե­կույ­ցից հե­տո հա­սա­րա­կա­կան խոր­հր­դի ան­դամ­նե­րը հան­դես են ե­կել ե­լույթ­նե­րով՝ ներ­կա­յաց­նե­լով ի­րենց ա­ռա­ջար­կու­թյուն­ներն ու դի­տո­ղու­թյուն­նե­րը։ Վեր­ջին­ներս ի­րենց գո­հու­նա­կու­թյունն են հայտ­նել նա­խագ­ծի վե­րա­բե­րյալ՝ ըն­դգ­ծե­լով, որ «փաս­տաթղ­թով հս­տակ ամ­րագր­վում է հա­մա­պա­տաս­խան ար­ժե­քա­յին հա­մա­կար­գով և քա­ղա­քա­ցիա­կան գի­տակ­ցու­թյամբ սո­վո­րո­ղի ձևա­վո­րու­մը»։
Բնա­կա­նա­բար, հարց է ա­ռա­ջա­նում` փաս­տաթղ­թով այդ ի՞նչ հա­մա­պա­տաս­խան ար­ժե­քա­յին հա­մա­կար­գով սո­վո­րո­ղի ձևա­վո­րումն ամ­րագ­րե­լու մա­սին է խոս­քը, ա­ռանց «Հա­յոց ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կա­յի, և պարզ չէ՞ ար­դյոք, որ նպա­տակ­նե­րից մե­կը Հա­յոց ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թյու­նից կտր­ված և այն­պի­սի քա­ղա­քա­ցիա­կան գի­տակ­ցու­թյամբ սո­վո­րող­նե­րի ձևա­վոր­ման մա­սին է, ո­րոնք կա­րա­բի­նա­նե­րին ըն­դու­նե­լը, նրանց հետ ըն­կե­րու­թյուն ա­նե­լը և նույ­նիսկ Կա­րա­բի­նա դառ­նա­լը կհա­մա­րեն միան­գա­մայն սո­վո­րա­կան, նոր­մալ, ոչ մեր­ժե­լի, հան­դուր­ժե­լի և ըն­դու­նե­լի բան։


Ինչ­պես նա­խա­րա­րու­թյան վե­րոն­շյալ պաշ­տո­նա­կան տե­ղե­կատ­վու­թյան մեջ է նշ­ված, ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րին կից հա­սա­րա­կա­կան խոր­հր­դի ան­դամ­ներն ի­րենց գո­հու­նա­կու­թյունն են հայտ­նել նա­խագ­ծի վե­րա­բե­րյալ: Ծա­նո­թա­նա­լով ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րին կից և Ա­րա­յիկ Հա­րու­թյու­նյա­նի գլ­խա­վո­րած հա­սա­րա­կա­կան խոր­հր­դի կազ­մին, տես­նում ենք, որ դրա­նում ընդգրկված են նաև միա­սե­ռա­կան­նե­րի, ընդ­հան­րա­պես, «ԼԳԲՏ հա­մայնք» կոչ­վա­ծի «ի­րա­վունք­նե­րի» թունդ պաշտ­պա­նու­թյամբ զբաղ­վող ու նույ­նիսկ Հա­յաս­տա­նում այ­լա­սեր­ման քա­րո­զով հան­դես ե­կած կազ­մա­կեր­պու­թյուն­նե­րի ներ­կա­յա­ցու­ցիչ­ներ:
Մեր ձեռ­քի տակ է նրան­ցից, օ­րի­նակ, «Կա­նանց ռե­սուր­սա­յին կենտ­րոն» ՀԿ-ի ներ­կա­յա­ցու­ցիչ Ան­նա Հով­հան­նի­սյա­նի դի­մու­մը` ուղղ­ված հի­շյալ հա­սա­րա­կա­կան խոր­հր­դի նա­խա­գահ Ա­րա­յիկ Հա­րու­թյու­նյա­նին, ո­րով նա վեր­ջի­նիս խնդ­րել է ի­րեն ընդ­գր­կել ՀՀ կր­թու­թյան, գի­տու­թյան, մշա­կույ­թի և սպոր­տի նա­խա­րա­րին կից հա­սա­րա­կա­կան խոր­հր­դի կազ­մում, դի­մու­մում նշե­լով, որ կից ներ­կա­յաց­նում է պա­հանջ­վող փաս­տաթղ­թե­րը: Նշ­ված փաս­տաթղ­թե­րին, դրանց բո­վան­դա­կու­թյանն ա­ռա­ջի­կա­յում դեռ կանդ­րա­դառ­նանք ա­ռան­ձին հրա­պա­րակ­մամբ: ԿԳՄՍ նա­խա­րար և ի­րեն կից հա­սա­րա­կա­կան խոր­հր­դի նա­խա­գահ Ա­րա­յիկ Հա­րու­թյու­նյա­նը, ի­հար­կե, բա­վա­րա­րել է «Կա­նանց ռե­սուր­սա­յին կենտ­րոն» ՀԿ-ի ներ­կա­յա­ցուց­չի դի­մու­մը. Ան­նա Հով­հան­նի­սյանն ընդգրկվել է հա­սա­րա­կա­կան խոր­հր­դի կազ­մում:


Պարզ չէ՞, որ Ան­նա Հով­հան­նի­սյանն ու նրա նման­ներն ի­րենց գո­հու­նա­կու­թյու­նը պետք է հայտ­նեին «Հա­յոց ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կան մեր հան­րակր­թա­կան դպ­րոց­նե­րից վտա­րող նա­խագ­ծի վե­րա­բե­րյալ։ Բայց նշ­ված հա­սա­րա­կա­կան խոր­հր­դի կազ­մում ընդգրկված­նե­րից բո­լո­րը չէ, որ «Կա­նանց ռե­սուր­սա­յին կենտ­րոն» ՀԿ-ի ծա­վա­լած գոր­ծու­նեու­թյունն են ծա­վա­լում ու նրա դիր­քո­րո­շումն ու­նեն, հետևա­բար պար­զա­բան­ման կա­րոտ հար­ցեր են ա­ռա­ջա­նում:
Նրանք ով­քեր մո­ռա­ցել են «Կա­նանց ռե­սուր­սա­յին կենտ­րոն» ՀԿ-ի, նրա հիմ­նա­դիր, հա­մա­նա­խա­գահ Լա­րա Ա­հա­րո­նյա­նի ու վեր­ջի­նիս հան­դեպ ան­ձամբ Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նի վե­րա­բեր­մուն­քի մա­սին, հի­շեց­նենք. 2018 թ. դեկ­տեմ­բե­րի 6-ին այն ժա­մա­նակ ՀՀ վար­չա­պե­տի պաշ­տո­նա­կա­տար Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նը Հ1-ի ե­թե­րում հայտ­նի հե­ռուս­տա­բա­նա­վե­ճի ըն­թաց­քում («ՈՒ­ՂԻՂ. Դե­բատ­ներ՝ 11 ու­ժե­րի ա­ռա­ջին հա­մար­նե­րի մաս­նակ­ցու­թյամբ») Սո­րո­սի հիմ­նադ­րա­մից քա­նիցս ֆի­նան­սա­վո­րում ստա­ցած, 2009 թ. հու­նի­սին «Ե­կեք խո­սենք սեք­սի մա­սին» գր­քույ­կը հրա­տա­րա­կած, 2011 թ. Երևա­նում «Հեշ­տո­ցի մե­նա­խո­սու­թյուն­նե­րը» թա­տե­րա­կան ներ­կա­յա­ցու­մը բե­մադ­րած «Կա­նանց ռե­սուր­սա­յին կենտ­րոն» ՀԿ-ի հիմ­նա­դիր, հա­մա­նա­խա­գահ, իր հիմ­նադ­րած ու ղե­կա­վա­րած կազ­մա­կեր­պու­թյան հետ միա­սին Հա­յաս­տա­նում լես­բի­նե­րի, գե­յե­րի, տրանս­գեն­դեր­նե­րի «ի­րա­վունք­նե­րի» պաշտ­պա­նու­թյամբ ակ­տի­վո­րեն զբաղ­վող, Կա­նա­դա­յի և Հա­յաս­տա­նի քա­ղա­քա­ցի, Փա­շի­նյա­նի հա­րա­զատ քա­ղա­քա­կան ու­ժի՝ «Քա­ղա­քա­ցիա­կան պայ­մա­նա­գիր» կու­սակ­ցու­թյան հո­գա­բար­ձու­նե­րի խոր­հր­դի ան­դամ, ՀՀ Ազ­գա­յին ժո­ղո­վում 2019 թ. մար­տի 8-ին, ա­ռանց ա­մո­թի որևէ նշույ­լի, «Մենք նաև տրանս կա­նայք ենք, մենք նաև լես­բի և բի­սեք­սուալ կա­նայք ենք, որ ու­զում ենք կամ չենք ու­զում ե­րե­խա որ­դեգ­րել կամ ու­նե­նալ» հայ­տա­րա­րու­թյան հե­ղի­նակ, Երևա­նում ա­վե­լի վաղ «Դուք, կա­նայք, դուք եք տե­րը ձեր մարմ­նի վրա» ֆե­մի­նիս­տա­կան կար­գա­խո­սը կամ կո­չը դար­ձյալ հրա­պա­րա­կայ­նո­րեն հն­չեց­րած Լա­րա Ա­հա­րո­նյա­նին ներ­կա­յաց­րեց բա­ռա­ցիո­րեն հետևյալ բնո­րոշ­մամբ` «հայ­կա­կան ա­վան­դա­կան ըն­տա­նի­քի մայր»:


Դե մտա­ծեք` այս­պի­սի «հայ­կա­կան ա­վան­դա­կան ըն­տա­նի­քի մայ­րը» կա­րո՞ղ է կողմ լի­նել մեր հան­րակր­թա­կան դպ­րոց­նե­րում «Հա­յոց ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կա­յի դա­սա­վանդ­մա­նը։ Հի­շենք նաև, որ նույն կու­սակ­ցու­թյան վար­չու­թյան մեկ այլ ան­դամ` ՀՀ ա­ռող­ջա­պա­հու­թյան նա­խա­րար Ար­սեն Թո­րո­սյա­նը, «Ֆեյս­բու­քի» իր է­ջում տա­րի­ներ ա­ռաջ կա­տա­րել է Աստ­վա­ծաշն­չի հան­դեպ ան­հար­գա­լից, քա­մահ­րա­կան հետևյալ գրա­ռու­մը. «Աստ­վա­ծա­շուն­չը ո՞րն է: Գիրք, ո­րի մեջ գր­ված է, որ կա Աստ­ված ու հենց այդ գիրքն է նրա գո­յու­թյան միակ «ա­պա­ցո՞ւյ­ցը»: Ես Շառլ Պե­ռո­յի հե­քիաթ­նե­րին ա­վե­լի շատ եմ հա­վա­տում»: Ի դեպ, ինչ­պես վեր­ջերս մի հա­ղորդ­ման ըն­թաց­քում ա­սաց գրող, հրա­պա­րա­կա­խոս Լիա Ա­վե­տի­սյա­նը, եվ­րո­պա­ցի Շառլ Պե­ռո­յի հե­քիաթ­նե­րում վեր­ջում հաղ­թում են ստա­խոս­նե­րը, խա­բե­բա­նե­րը, խար­դախ­նե­րը: Ա­ռա­ջի­կա­յում հա­վա­նա­բար սա է լի­նե­լու մեր մա­տաղ սերն­դի ար­ժե­քա­յին հա­մա­կար­գը, ե­թե նրանք էլ Ար­սեն Թո­րո­սյա­նի պես Շառլ Պե­ռո­յի հե­քիաթ­նե­րին ա­վե­լի շատ հա­վա­տան, քան Աստ­վա­ծաշն­չին:
Ի վեր­ջո, հի­շենք, որ ՀՀ վար­չա­պե­տի պաշ­տո­նը զբա­ղեց­նող Նի­կոլ Փա­շի­նյանն ան­ցյալ տա­րի սպառ­նաց հայ հոգևո­րա­կան­նե­րից ո­մանց ծն­կի բե­րել բա­ռի թե՛ փո­խա­բե­րա­կան, թե՛ ուղ­ղա­կի ի­մաս­տով, և մեր հան­րակր­թա­կան դպ­րոց­նե­րից հի­շյալ ա­ռար­կա­յի դուրս մղու­մը, կար­ծում ենք, պետք է դի­տար­կել հենց ո­րոշ ե­կե­ղե­ցա­կան­նե­րին (ի­րա­կա­նում` իշ­խա­նու­թյուն­նե­րի հա­կաք­րիս­տո­նեա­կան և հա­կազ­գա­յին ծրագ­րե­րի դեմ թե­կուզ հա­մես­տո­րեն, կես­բե­րան հան­դես ե­կող Մայր Ա­թոռ Սուրբ Էջ­միած­նին) փո­խա­բե­րա­կան ի­մաս­տով ծն­կի բե­րե­լու սպառ­նա­լի­քի հա­մա­տեքս­տում: Նշենք, որ «Հա­յոց ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կան դա­սա­վան­դող ու­սու­ցիչ­նե­րի վե­րա­պատ­րաս­տու­մը և դա­սա­վանդ­ման հս­կո­ղու­թյունն ի­րա­կա­նաց­նում է Հա­յաս­տա­նյայց Ա­ռա­քե­լա­կան Սուրբ Ե­կե­ղե­ցու Քրիս­տո­նեա­կան դաս­տիա­րա­կու­թյան կենտ­րո­նը:


Ա­մեն ինչ պարզ է ջրի վճիտ կա­թի­լի պես, ան­հաս­կա­նա­լի է միայն և ա­նըն­դու­նե­լի Մայր Ա­թոռ Սուրբ Էջ­միած­նի և Ա­մե­նայն հա­յոց Կա­թո­ղի­կոս Գա­րե­գին Բ-ի լռու­թյու­նը «Հա­յոց ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կան մեր հան­րակր­թա­կան դպ­րոց­նե­րից վտա­րե­լու առն­չու­թյամբ:
Ճիշտ է, Մայր Ա­թո­ռի տե­ղե­կատ­վա­կան հա­մա­կար­գի տնօ­րեն տեր Վահ­րամ քա­հա­նա Մե­լի­քյա­նը պա­տաս­խա­նե­լով Aravot.am-ի հար­ցին, թե ո­րոնք են ե­ղել Մայր Ա­թո­ռի գոր­ծո­ղու­թյուն­նե­րը՝ հան­րակր­թու­թյան չա­փո­րոշ­չի ստա­ցու­մից հե­տո, պա­տաս­խա­նել է, որ «Հան­րակր­թու­թյան չա­փո­րոշ­չի նա­խագ­ծի ստա­ցու­մից հե­տո Մայր Ա­թո­ռում տե­ղի են ու­նե­ցել փաս­տաթղ­թի մի շարք քն­նար­կում­ներ։ Այ­սօր Մայր Ա­թոռ Սուրբ Էջ­միած­նի կր­թա­կան հար­ցե­րով են­թախմ­բի դիր­քո­րո­շումն ար­դեն ա­ռաք­վել է ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րու­թյուն», բայց դա չա­փա­զանց ան­բա­վա­րար է: ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րու­թյան այդ հա­կաք­րիս­տո­նեա­կան և հա­կա­հայ­կա­կան քայ­լին Մայր Ա­թո­ռի ար­ձա­գան­քը, դիր­քո­րոշ­ման ար­տա­հայ­տու­մը ոչ թե Մայր Ա­թոռ Սուրբ Էջ­միած­նի կր­թա­կան հար­ցե­րով են­թախմ­բի մա­կար­դա­կով պետք է լի­ներ, այլ առն­վազն Գե­րա­գույն հոգևոր խոր­հր­դի և Ա­մե­նայն Հա­յոց Կա­թո­ղի­կո­սի: Ի՞նչ է, վա­խե­նու՞մ են նրանք ի­րենց վճ­ռա­կան բո­ղո­քը, դիր­քո­րո­շումն ար­տա­հայ­տել, ա­մե­նա­խիստ դա­տա­պարտ­ման խոսքն ա­սել ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րու­թյան, նա­խա­րա­րի, ներ­կա­յիս իշ­խա­նու­թյուն­նե­րի հաս­ցեին, բա­ցա­հայ­տո­րեն քն­նա­դա­տել նրանց:


Մեր Ե­կե­ղե­ցու և, ընդ­հան­րա­պես, Քրիս­տո­նեա­կան ե­կե­ղե­ցու գլու­խը Հի­սուս Քրիս­տոսն է, ո­րը Հայր Աստ­ծո ճշ­մա­րիտ ուս­մուն­քի քա­րոզ­չու­թյու­նից չհ­րա­ժար­վեց նույ­նիսկ մահ­վան սպառ­նա­լի­քի, խա­չե­լու­թյան առջև կանգ­նե­լով, իր հետևորդ­նե­րին կոչ ա­րեց վերց­նել ի­րենց խա­չը և իր հետևից գնալ: Ին­չու՞ Մայր Ա­թո­ռը և Ա­մե­նայն հա­յոց կա­թո­ղի­կո­սը չեն վար­վում Քրիս­տո­սի պես, Հա­յաս­տա­նի և Սփյուռ­քի բազ­մա­հա­զար քրիս­տո­նյա­նե­րին կոչ չեն ա­նում ոտ­քի ել­նել, ըմ­բոս­տա­նալ ներ­կա­յիս իշ­խա­նու­թյուն­նե­րի հա­կաք­րիս­տո­նեա­կան և հա­կա­հայ­կա­կան քայ­լե­րի դեմ (դրանց թվում նաև Լան­զա­րո­տի կոն­վեն­ցիա­յի վա­վե­րա­ցու­մը և Ստամ­բու­լյան կոն­վեն­ցիա­յի վա­վե­րաց­ման գոր­ծըն­թաց սկ­սե­լը, նշ­ված կոն­վեն­ցիա­յի վա­վե­րաց­ման ճա­նա­պարհ հար­թե­լը), թե­կուզ դրա գի­նը ո­րոշ հոգևո­րա­կան­նե­րի հե­տապն­դու­մը, նրանց ձեր­բա­կա­լու­թյու­նը կամ կա­լա­նա­վո­րու­մը լի­նի:
Քրիս­տո­նյա­նե­րը պատ­րաստ են այս հա­կա­հայ ու հա­կաք­րիս­տո­նյա իշ­խա­նու­թյուն­նե­րին սահ­մա­նում ի­րա­վի­ճա­կի կա­յու­նա­ցու­մից հե­տո ի­րենց դիր­քե­րից քշել, վռն­դել, բայց դրա հա­մար ի­րենց հոգևոր ա­ռաջ­նորդ­նե­րի ա­ռաջ­նոր­դու­թյան անհ­րա­ժեշ­տու­թյունն ու­նեն:


Ար­թուր ՀՈՎ­ՀԱՆ­ՆԻ­ՍՅԱՆ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 10195

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ