Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Տուրք տանք մոդայի՞ն

Տուրք տանք մոդայի՞ն
26.07.2019 | 01:44

Ձորաղբյուրում կա մի ռեստորանային համալիր, որն առանձնանում է իր էկզոտիկությամբ: Բանն այն է, որ ռեստորանում հյուրընկալվողները երջանիկ հնարավորություն են ունենում ժամանակն անցկացնելու հիրավի էկզոտիկ կենդանիների, այդ թվում նաև կապիկների հարևանությամբ կամ ընկերակցությամբ: Ոչինչ չես ասի՝ ինքնատիպ է:


Սակայն համալիրը տեղանքում աչքի է ընկնում նաև մի այլ յուրահատկությամբ, ինչի վրա էլ հատուկ ուզում ենք ուշադրություն հրավիրել այս անգամ: Իրիկնային ժամերին, երբ ցերեկային աշխատանքից հոգնած ձորաղբյուրցիները ձգտում են վայելել ընտանեկան հանգիստը, սկսվում է նշյալ հաստատության բուռն առօրյան և գյուղով մեկ... դղրդում է ռեստորանային երաժշտությունը: Այո, այո, սա չափազանցություն չէ, հենց դղրդում է: Նույնիսկ զարմանում ես, թե դինամիկներն ինչպես են դիմանում այդ ձայնային գերբեռնվածությանը, կամ ինչպես են իրար հետ շփվում կերուխում անողները: Ընդ որում, այդ երաժշտական որոտումները ոչ միայն թևածում են Ձորաղբյուրի երկնակամարում, այլև անարգել թափանցում են մերձակա ամառանոցային թաղամասերը, զգաստացնելով նաև, այսպես ասած, հանգիստ որոնող դաչնիկներին:


Քավ լիցի, եթե հնչեր նորմալ երաժշտություն: Գերիշխում է անզուգական, անկրկնելի, հուզաթաթավ ռաբիսը: Լավ, ասենք մեկօրյա այցելուները դրան առանձնակի ուշադրություն չեն դարձնում, դե, եկել են զվարճանալու, հաճելի երեկո անցկացնելու, կարելի է նաև հանդուրժել այդ բարձրագոչ սրտակեզ ելևէջումները, կլառնետային շռայլ արտանետումները: Բայց ով ասաց, թե բոլոր ձորաղբյուրցիների, էլ չենք ասում բազմապրոֆիլ դաչնիկների մասին, ուշքը գնում է այդ երաժշտահառաչանքների համար և նրանք պարտավոր են ըմբռնումով վերաբերվել այդ ռեստորանային բիզնեսարվեստին: Եվ այն էլ ոչ թե մեկ երեկո, այլ ամեն օր, ամեն իրիկուն՝ հավերժականի հավակնությամբ: Նույն երգերը, նույն կլառնետապարային գալարումները: Նույնիսկ հանրահայտ հայկական մեղեդիներն են ռաբիսացված: Ավելին, ռուսական երգերն էլ են «հայացված»՝ ռաբիսահունչ: Ցավոք, մեզ հայտնի չէ, թե այս ամենը ինչ զգացումներ է առաջացնում ռեստորանաբնակ կենդանիների մեջ: Ինչպես կարելի է այս երաժշտական կոչված թյուրիմացությունը, թեկուզ և ձրի, պարտադրել ուրիշներին, այդ թվում նաև մարդկանց, որոնք պարզապես զզվում են դրանից: Մի փաթաթեք դա իր տանը նստած մարդու ականջին:
Իսկ հիմա պատկերացրեք մի այսպիսի տխուր տեսարան: Ձորաղբյուրում մարդ է մահացել և համագյուղացիները հավաքվել են հոգեհացի: Իսկ գյուղով մեկ հնչում են անպատասխան սիրո հառաչանքները, հափիբրթդեյթույուական շնորհավորանքները, առողջապահական մաղթանքները:


Ինքնին հասկանալի է, որ սա մեկռեստորանային խնդիր չէ: Հայաստանի ռեստորանների մեծ մասն է տառապում ձայնարկու ռաբիսից: Մտածում ես, երկրում չկա՞ ռեստորատորների որևէ կազմակերպություն, որը հրահանգ տար գործընկերներին՝ երաժշտությունը պիտի հնչի միայն ռեստորանի ներսում, մղձավանջ չդառնալով շրջակա միջավայրի համար: Ի վերջո սա հասարակական տարրական մշակույթ է: Հասկացանք, անկախության տարիներին մենք շատ մշակույթներ կորցրինք, սակայն այս մեկը տեխնիկապես ուղղելի է: Պետք չէ բանը հասցնել նրան, որ ձորաղբյուրցիներն ու դաչնիկները հասնեն երևանյան նշանավոր հրապարակ ու հայտնի շենքի առաջ վանկարկեն՝ Նի՜-կո՜լ, ի՜-ջի՜ր, փը՜ր-կի՜ր մեզ ռա՜-բի՜-սի՜ց:


ՈՒ առհասարակ ռաբիս «երաժշտության» մասին: Ինչու՞ է այն ծաղկում ու փթթում Հայաստանում, տարածվում սփյուռքում և ոչ միայն ռեստորաններում: Կորցնում ենք նույնիսկ ազգային արժանապատվության զգացումը, մեղեդին վերածելով ազերաթուրքական կլկլոցների ու բառաչանքների: Նույնիսկ այն մտայնությունն է տարածվել, որ ռաբիսի դեմ անհնար է պայքարել: Նոր իշխանություններն էլ ոչինչ չեն անում այդ երաժշտական խեղկատակության դեմ: Երևի մշակույթի նախարարությունը կարող է ինչ-որ բան անել, ավա՜ղ, այն էլ վերացավ...


Մի խումբ ձորաղբյուրցիներ

Դիտվել է՝ 2186

Մեկնաբանություններ