Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Պե­տու­թ­յան և հայ­րե­նի­քի սո­սին­ձը բա­նակն է, անջր­պե­տո­ղը՝ իշ­խա­նու­թ­յու­նը»

«Պե­տու­թ­յան և հայ­րե­նի­քի սո­սին­ձը բա­նակն է, անջր­պե­տո­ղը՝ իշ­խա­նու­թ­յու­նը»
15.09.2020 | 00:34

«Իրատեսի» զրուցակիցն է երգահան, երգիչ ԴԱՎԻԹ ԱՄԱԼՅԱՆԸ:
2016-ի ապրիլյան պատերազմում հաղթանակ տանելն այժմ, չգիտես ինչու, կասկածի տակ է դրվում: Ինչ-որ տարօրինակ երկխոսություն է սկսվել՝ հաղթե՞լ են, թե՞ ոչ։ Ի՞նչն է սրա պատճառը:

-Ես, իհար­կե, հա­սա­րա­կա­կան այն դիր­քում չեմ, որ ինձ իրա­վունք վե­րա­պա­հեմ հայ­տա­րա­րե­լու՝ հաղ­թա­նակ էր, թե ոչ, բայց զուտ անձ­նա­կան տե­սա­կետս այն է, որ, 2016-ի ապ­րիլ­յան գոր­ծո­ղու­թյուն­նե­րի անս­պա­սե­լի­ու­թյան առու­մով, սահ­ման պա­հող տղա­նե­րը հաղ­թա­նակ են գրան­ցել, այ­սինքն, մեծ վտան­գի դեմն առ­նելն ար­դեն հաղ­թա­նակ էր: Բայց ես չէի ցան­կա­նա, որ այս թե­ման շատ փորփ­րե­ինք, և, առ­հա­սա­րակ, փորփ­րել մի բան, որը պա­տե­րազ­մի, սահ­մա­նի ու բա­նա­կի հետ է կապ­ված, չի կա­րե­լի: Շատ կու­զե­ի, կե­րա­զե­ի, որ որևէ մե­կը չզոհ­վեր, բայց բո­լորս էլ հաս­կա­նում ենք, որ դա բա­ցառ­վում է։ Ինքս մինչև հի­մա ինք­նա­տան­ջան­քի մեջ եմ, որ ըն­կեր­նե­րով գնա­ցել ենք մար­տի, իրենք չկան, բայց ես կամ։ Դա բո­լո­րիս վրա է ազ­դում, որ մենք ապ­րում ենք, որով­հետև մեր կող­քի մար­դիկ ար­դեն չեն ապ­րում։ Մենք նրանց փո­խա­րեն ենք ապ­րում, կամ նրանք մեր փո­խա­րեն զոհ­վե­ցին։ Չգի­տեմ, որն է ճիշտ, ամեն դեպ­քում, երկ­րի, բա­նա­կի առու­մով, հնա­րա­վոր վտան­գը կան­խելն ար­դեն հաղ­թա­նակ եմ հա­մա­րում։ Ապ­րիլ­յա­նից հե­տո բո­լորս էլ տե­սանք, թե թշ­նա­մին ինչ մասշ­տա­բով էր ու­զում հար­ձակ­վել, ու մեր հրե­տա­նին ինչ արեց: Այ­սինքն, եթե մե­րոնք չկան­խա­տե­սե­ին, հրե­տա­նի­ով առաջ­խա­ղա­ցու­մը չկան­խե­ին, մենք, Աստ­ված չա­նի, շատ լուրջ կո­րուստ­ներ կու­նե­նա­յինք։
-Շատ չե՞նք փոփ­րում բա­նա­կի ներ­քին կյան­քը, բզկ­տում, փոր­ձում քա­ղա­քա­կան շա­հար­կում­նե­րի հա­մար օգ­տա­գոր­ծել այն:
-Բա­նա­կի ներ­քին մթ­նո­լոր­տը խառ­նե­լը և դրա մա­սին խո­սե­լը, բարձ­րա­ձայ­նե­լը, մեղմ ասած, դա­վա­ճա­նու­թյուն է, որով­հետև ցան­կա­ցած հան­րա­յին մեկ­նա­բա­նու­թյուն նույնն է, թե հա­կա­ռա­կոր­դին խո­ցե­լու հնա­րա­վո­րու­թյուն տաս: Բա­նա­կի մա­սին վատ բան խո­սելն Ադր­բե­ջա­նի, մեր մյուս հա­կա­ռա­կորդ­նե­րի ու տխ­րու­թյամբ ու­րա­խա­ցող­նե­րի հա­մար շատ ավե­լին է, քան, օրի­նակ, Ապ­րիլ­յա­նի ժա­մա­նակ որոշ­ա­կի տա­րածք վերց­նե­լը: Այս միտ­քը շատ եմ ասել, բայց կրկ­նեմ՝ բա­նա­կը մեր ըն­տա­նի­քի տղան է, եթե մեր եր­կի­րը հա­մա­րում ենք ըն­տա­նիք, բա­նակն այդ ըն­տա­նիք տղան է: Հա­յոց ըն­տա­նի­քում հենց տղան է, որ կրթ­վում, մարդ է դառ­նում, ու նրա հետ էլ կա­պում ենք մեր ճա­կա­տա­գի­րը։ Մեր երե­խա­յի պես պետք է սի­րենք բա­նա­կը, բայց երես չտանք նրան: Կարճ ասած՝ բա­նա­կի հա­մար պետք է ապ­րենք: Մի խոսք կա՝ ինչ անում ենք, երե­խե­քի հա­մար ենք անում: Նույնն էլ բա­նա­կին է վե­րա­բե­րում: Ես՝ երգ գրե­լիս, դուք՝ հար­ցազ­րույց վերց­նե­լիս, մյու­սը` բիզ­նե­սով զբաղ­վե­լիս պետք է հիշ­ենք, որ այդ ամե­նի հիմ­քում բա­նակն է, ու դա ոչ մի­այն նրա հա­մար, որ սահ­մա­նը թշ­նա­մի­նե­րով է շր­ջա­պատ­ված, այլև նրա հա­մար, որ բա­նա­կը մեր մտա­ծե­լա­կեր­պի մի մա­սը պետք է լի­նի։ Եթե քեզ որևէ ազ­գի ներ­կա­յա­ցու­ցիչ ու քա­ղա­քա­ցի ես հա­մա­րում, ապա պար­տա­վոր ես այդ ազ­գի, այդ երկ­րի ցա­վե­րով ապ­րել: Եթե խու­սա­փես այդ ցա­վից, ստեղ­ծա­գոր­ծա­կան ջիղդ էլ կկորց­նես:
- 2018-ի քա­ղա­քա­կան վե­րա­դա­սա­վո­րում­նե­րից հե­տո մար­դիկ հե­ռա­ցան ու ան­ջատ­վե­ցին մե­կը մյու­սից։ Քա­ղա­քա­կան նկր­տում­նե­րից ել­նե­լով՝ եղ­բայ­րը եղ­բո­րից հե­ռա­ցավ, հայ­րը՝ որ­դուց, և այս­պես շա­րու­նակ: Եր­կու տա­րի անց բա­րո­յա­հո­գե­բա­նա­կան մթ­նո­լորտն առող­ջա­ցե՞լ է:
-Դ­րա­կան աճ, ցա­վոք, դեռ չեմ տես­նում։ Տա­րան­ջա­տում, իրոք, շատ եղավ, ինքս էլ ըն­կեր­ներ եմ ու­նե­ցել, որոնց հետ բա­նա­վե­ճե­րը բարձ­րա­ձայն գոռ­գո­ռո­ցի են հա­սել: Ինձ ո՛չ սև եմ հա­մա­րում, ո՛չ էլ՝ սպի­տակ (սպի­տակ ընդ­հան­րա­պես չեմ հա­մա­րում): Եվ, առ­հա­սա­րակ, գույ­նե­րի բա­ժա­նու­մը, բա­ռի բուն իմաս­տով, դա­վա­ճա­նու­թյուն եմ հա­մա­րում։ Տար­բե­րու­թյուն չեմ տես­նում մեր զին­վո­րի վրա կրա­կո­ղի ու հա­սա­րա­կու­թյան մեջ հա­կա­սու­թյուն­ներ մտց­նո­ղի միջև: Ատե­լու­թյու­նը վտան­գա­վոր չա­փով շա­տա­ցել է, ու եթե գո­յու­թյուն ու­նի երկ­րի ղե­կա­վար, առա­ջին իսկ օրը կա­րող էր հայ­տա­րա­րել, թե՝ ժո­ղո­վո՛րդ ջան, ինձ պաշտ­պա­նե­լու հա­մար սրան-ն­րան մի՛ հայ­հո­յեք, դուք ինձ ավե­լի եք վնա­սում։ Ցա­վոք, այդ­պի­սի հայ­տա­րա­րու­թյուն չհն­չեց: Չե՞ն ու­զում, թե՞, պայ­մա­նա­կան ասած, առա­ջին դեմ­քին դուր է գա­լիս, երբ իրեն փա­ռա­բա­նող­նե­րը մյուս­նե­րին հայ­հո­յում են, : «Լայ­վով» չէ, հան­րա­յին հե­ռուս­տա­տե­սու­թյամբ պի­տի հայ­տա­րա­րի, խնդ­րի, որ սո­ցի­ա­լա­կան ցան­ցե­րում միմ­յանց չհայ­հո­յենք, մի՛ արեք, արա՛, չե՞ք հաս­կա­նում: Միշտ երա­զել եմ, որ պե­տու­թյու­նը և հայ­րե­նի­քը նույ­նա­կա­նա­նան: Պե­տու­թյան և հայ­րե­նի­քի սո­սին­ձը բա­նակն է, անջր­պե­տո­ղը, ցա­վոք, իշ­խա­նու­թյու­նը։


Զրույ­ցը`
Սևակ ՎԱՐ­ԴՈՒՄ­ՅԱ­ՆԻ

Դիտվել է՝ 6747

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ