Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Դալանային որմնանկարչություն», գույն և հակագույն

«Դալանային որմնանկարչություն», գույն և հակագույն
02.07.2019 | 01:52

Երևանի գեղարվեստական նկարագիրը (այս մասին գրել ենք) ենթակա է խորքային վերանայման: Անդրադառնանք տարիներ առաջ բնակելի շենքերի, այսպես անվանված՝ դալանների կերպավորմանը՝ քաղաքային տեսարանների պարզունակ պատկերմամբ: Գլխավորապես ուսանողների ձեռքով արված՝ դրանք առաջին հայացքից հրապուրիչ են, սակայն քիչ ավելի ուշադիր զննելուց հետո պարզվում է, որ գործ ունենք խոտանի հետ: Նախ՝ դրանք դիտման տեսանկյունից շահեկան վիճակում չեն, քանի որ նկարազարդել են անցուղիները, որոնք հաճախ սպասարկում են ոչ միայն մարդկանց, այլև մեքենաների մուտքն ու ելքը: Հաճախ նաև անմխիթար սանիտարական նկարագիր ունեն:


Վերոնշյալից զատ՝ խստորեն խաթարված է որմնանկարը դիտելու-ընկալելու, նաև նրանով հիանալու սկզբունքը: Լավագույն դեպքում ընկալելի է մի դրվագ և ժամանակ ու հնարավորություն չկա շուրջ 100 քմ մակերես զբաղեցնող որմնապատկերը դիտել քայլ առ քայլ, մետր առ մետր: Որմնանկարն ամբողջական երևույթ է, պահանջում է դիտման որոշակի տարածություն և լույս: Եկեք մտովի համեմատենք ծանոթ ցանկացած «դալանային» գլուխգործոց, դիցուք, Հ. Թումանյանի անվան տիկնիկային թատրոնի ճակատը զարդանախշած հրաշալի խճապատկերի հետ (արված երեխաների նկարների հիման վրա): Ոչ պակաս տեղին է Սարյանի գեղանկարներից մեկի որմնանկարը Սարյան փողոցի շենքերից մեկի ծավալուն պատի վրա: Երկու դեպքում էլ որմնանկարները տեսանելի (և ընկալելի) են որոշակի տարածությունից:


Որմնանկարները (խճանկարներ և պաննոներ) պե՞տք են արդյոք Երևանին և հանրապետության մյուս քաղաքներին: Իհարկե: Սակայն որոշակի հայեցակարգի շրջանակներում: Եվ, սակայն, պրոֆեսիոնալ մակարդակով, ի մասնավորի՝ Հայաստանի նկարիչների միության և Երևանի քաղաքապետարանի (նաև՝ այլ քաղաքների) մշակույթի վարչությունների առաջարկով ձևավորված գեղարվեստական խորհուրդների մասնակցությամբ:


Վրեժ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Դիտվել է՝ 3033

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ