Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Ռուս ուղղափառ եկեղեցին պահպանում է ավանդույթները

Ռուս ուղղափառ եկեղեցին պահպանում է ավանդույթները
29.03.2020 | 10:42

Մարտի սկզբին Սանկտ Պետերբուրգի Կազանսկի տաճարում հարյուրավոր մարդիկ երկար հերթ էին կանգնել՝ միմյանց շատ ավելի մոտիկ, քան սոցիալական տարածությունն է, որ համբուրեն տապանը, որտեղ Հովհաննես Մկրտչի մասունքն է: Իրար հետևից նրանք ճակատով հպվում ու համբուրում էին տապանը, հետո կամավորը լաթով մաքրում էր տապանակը՝ գրում է The Washington Post-ը:


Չնայած ամբողջ աշխարհում աղոթատեղիները կամ փակվել են, կամ անցել օնլայն ծառայության կորոնավիրուսի պանդեմիայի պայմաններում, Ռուս ուղղափառ եկեղեցու որոշ ներկայացուցիչներ պնդում են, որ չեն դադարեցնի ծառայությունը և չեն արգելի սրբապատկերները համբուրելու ավանդույթը: Ռուսաստանի օրինակին հետևում են Վրաստանի, Բուլղարիայի և այլ ուղղափառ եկեղեցիներ: Բայց Ռուսաստանը, տարբեր ուղղափառ եկեղեցիներից ամենամեծը, հատուկ ազդեցություն ունի, հատկապես Արևելյան Եվրոպայի և նախկին խորհրդային հանրապետությունների վրա: Ռուսաստանի կառավարությունը, այլ հատվածներում արգելքներ դնելով, մինչև հիմա եկեղեցուն ձեռք չի տվել, չնայած կորոնավիրուսով վարակվածների թիվն աճում է: Սանկտ Պետերբուրգը միակ քաղաքն է, որ արգելել է եկեղեցի գնալ համազգային վճարովի արձակուրդին, որի ընթացքում պաշտոնյաները հույս ունեն՝ քաղաքացիները տանը կմնան: Մոսկվայի պատրիարքարանը անցած շաբաթ կանխարգելիչ սկզբունքներ ընդունեց: Պատարագի վերջում խաչը համբուրելը արգելված է, սրբապատկերները համբուրելը թույլատրված է, բայց ամեն համբույրից հետո սրբապատկերները պետք է ախտահանվեն: Կրոնավիրուսի տարածման որոշ վայրերում կրոնական կազմակերպությունները կենտրոնական դեր են խաղացել: Փրկչական եկեղեցին Հարավային Կորեայում անցյալ ամիս իր ներդրումն է ունեցել վարակի թեժացման մեջ: Նյու Յորքի նահանգի Նյու Ռոշելի սինագոգն է վարակի բռնկման էպիկենտրոն դարձել այս ամիս, երբ ռաբբիի տեստը դրական է եղել: Կաթոլիկ եկեղեցիները Հռոմում վերջին երկու շաբաթը փակ են: Իրանը արգելել է ուրբաթօրյա աղոթքերը մարտին: Սաուդյան Արաբիան արգելել է իր քաղաքացիներին և ուխտավորներին Մեքքա մեկնել: Այս շաբաթ փակվել են Իսրայելի բոլոր սինագոգերը: Մոսկվայի քաղաքապետ Սերգեյ Սոբյանինը իր կայքում գրել է. «Հասկանալով հավատացյալ մոսկվացիների զգացումները, խնդրում ու հորդորում եմ այս օրերին կրոնական օբյեկտներ գնալուց ձեռնպահ մնալ»: Խոսակցությունները, որ կառավարությունը կարող է հրահանգել փակել եկեղեցիները՝ նույնիսկ ժամանակավոր, նուրբ թեմա են, որ պայմանավորված է Ուղղափառ եկեղեցու պատմությամբ աթեիստ ԽՍՀՄ-ում: «Բոլշևիկների ժամանակ, երբ պայմանները բոլորովին այլ էին, իսկ իշխանությունները եկեղեցու դեմ էին և վճռել էին քրիստոնեությունը վերացել Ռուսաստանի փողոցներից, ամեն անգամ սուրբ հաղորդությունը տրվում էր, երբ հնարավոր էր»՝ ասել է Մոսկվայից 200 մղոն հեռու Իվանովո-Վոզնեսենսկի միաբանության հոգևորական Մակարին: Մոսկվայի պատրիարքարանի միտրոպոլիտ Իլարիոնը Россия-24 հեռուստաալիքին ասել է. «Որևէ վարակ ու հիվանդություն չի կարող փոխանցվել սուրբ հաղորդության միջոցով»: Մակարին չի հորդորում սրբապատկերները չհամբուրել, նա գտնում է, որ եկեղեցին չի կարող ամեն ծխականի կողքին մի ոստիկան կանգնեցնել: Նա պատարագների ժամանակ սոցիալական տարածության պահպանում չի տեսնում: «Ռուս մարդիկ այնքան զգույշ չեն, որքան պարտավոր են լինել»՝ ասել է նա:
Իզաբել Խուրշուդյան, The Washington Post


Հ.Գ. ՌԴ-ում կորոնավիրուսով վարակվածների թիվը մեկ օրում ավելացել է 228-ով՝ հասնելով 1264-ի՝ հայտնում է կորոնավիրուսային հիվանդության տարածման դեմ պայքարի օպերատիվ շտաբը: Վարակի հաստատված դեպքերից 114-ը գրանցվել են Մոսկվայում, ապաքինվել է 49 մարդ: Կորոնավիրուսից մահվան նոր դեպք է գրանցվել Մոսկվայում: Ընդհանուր թվով՝ 4: Ռուսաստանում արդեն հաջողություն էր, որ հետաձգվեց ապրիլի 22-ին նշանակված սահմանադրական հանրաքվեն, որ կարող էր դառնալ համապետական մասշտաբի վարակի օր՝ շատ ավելի ավերիչ, քան սրբապատկերներ համբուրելը:


Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 6340

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ