Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Ալֆան և օ­մե­գան

Ալֆան և օ­մե­գան
22.05.2020 | 00:55
Ինձ սևեռ­ված հա­յաց­քը կա­տա­ղի ու ան­հան­դուր­ժող էր, աչ­քերն՝ ան­հան­գիստ, ա­սես մա­րախ մտած դա­վա­դիր էին ո­րո­նում, թավ մո­րու­քը սր­վել, շր­թունք­նե­րը բա­րա­կել ու կզակն ա­ռաջ էր ցց­վել: Ներ­քին ձայնս հու­շում էր, որ լո­գա­րան է ներ­խու­ժել ան­տե­սա­նե­լի չար ուժ, որն ուր որ է կա­րող է հար­ձակ­վել ինձ վրա, սեղ­մել կո­կորդս, խեղ­դել, գա­նա­հա­րել, բա­նադ­րել, ա­րյունս խմել: Ինչ­պես ա­սում են՝ ան­կոչ հյուրն ա­վե­լի վատ է, քան կով­կա­սյան թա­թա­րը: Դա, ի­հար­կե, սել­ջուկ­նե­րին չի վե­րա­բե­րում, որ ա­ռանց հրա­վե­րի ոտ­քով եր­կար ճամ­փա կտ­րե­ցին, քր­տինք ու ա­րյուն թա­փե­ցին և ե­կան մեր տուն: Իսկ սա­տա­նան հո պո­զով-պո­չով չի՞ լի­նում: Նա ա­մե­նուր է, բո­լոր ման­րուք­նե­րի, պա­հա­րան­նե­րի, ճամպ­րուկ­նե­րի, դա­րակ­նե­րի մեջ, կա­րող է գոր­գի տակ պահ­վել կամ հայ­տն­վել օ­դում, նույ­նիսկ սառ­նա­րա­նի մեջ: ՈՒ­զում էի բռ­նել շուրջս վխ­տա­ցող ուր­վա­կան­նե­րին ու յոթ պոր­տը նախ­շել, հայ­հո­յել, բռուն­ցք­նե­րով հար­ված­նե­րի կրա­կա­հեր­թեր տե­ղալ և տես­նել, թե ինչ­պես է սա­տա­նա­յա­պե­տի քթից ու բե­րա­նից ժայթ­քում ա­րյունն ու ծո­րում ե­րեսն ի վար, ինչ­պես է նա ա­նօգ­նա­կան բա­ռա­չում և զուր փոր­ձեր կա­տա­րում ծած­կե­լու կապ­տուկ­նե­րով զար­դար­ված ար­նա­շա­ղախ դեմ­քը: Հա­յե­լու մեջ ար­տա­ցոլ­վող պատ­կերն աս­տի­ճա­նա­բար այ­լա­փոխ­վեց, և իմ առջև երևու­թա­ցավ կո­տո­շա­վոր ու ե­րա­խից դուրս ցց­ված ժա­նիք­նե­րը կրճ­տաց­նող մի ա­րա­րած, ո­րը խա­ղաց­նում էր իր եր­կար պո­չը այն­պես, որ թվում էր, թե կմտ­րա­կի ինձ: Դա սա­տա­նան էր՝ իր սար­սա­փազ­դու տես­քով: Ինք­նա­մո­ռաց­ման մեջ, կորց­նե­լով ինք­նա­տի­րա­պե­տումս, ես փոր­ձե­ցի պա­տից պո­կել և շպր­տել հա­յե­լին, խփել պա­տե­պատ, փշուր-փշուր ա­նել, տրո­րել ոտ­քե­րիս տակ և մե­կընդ­միշտ ա­վար­տել իմ նկատ­մամբ նրա հետևո­ղա­կան մո­լե­ռանդ հե­տապն­դում­նե­րը: Բայց սար­սա­փից ան­կա­րող էի նույ­նիսկ բղա­վել: Իսկ սա­տա­նան, ա­տամ­նե­րը կրճ­տաց­նե­լով շա­րու­նա­կում էր սևեռ­ված ինձ նա­յել, ա­սես, ցան­կա­նում էր հիպ­նո­սաց­նել օ­ձա­յին հնարք­նե­րով: Ես հետ քաշ­վե­ցի հա­յե­լուց: Դի­վա­կան պատ­կերն ան­հե­տա­ցավ: Դար­ձյալ դժ­կա­մու­թյամբ ու սար­սու­ռով մո­տե­ցա հա­յե­լուն: Նրա­նում ար­տա­ցոլ­ված դեմ­քը վե­րա­կեն­դա­նա­ցավ: ՈՒ մնա­ցինք ես և նա: Ես չի­մա­ցա, թե` ին­չո՞ւ, իսկ նա չա­սաց, թե` ինչ­պե՞ս...
«Մի՞­թե ես եմ: Սա ի՞նչ կեր­պա­րա­նա­փո­խու­թյուն է,- զար­հու­րան­քով մտա­ծե­ցի և ինք­նամ­խի­թար­ման փորձ ա­րե­ցի,- սա­տա­նան այն­քան սար­սա­փե­լի չէ, որ­քան թվում է: Խփիր մռ­թին,- հրա­մա­յա­բար շշն­ջա­ցի ինքս ինձ՝ հա­մար­ձա­կու­թյուն հա­ղոր­դե­լով գոր­ծո­ղու­թյուն­նե­րիս: - Նեռն ան­զեն է, նրա զենքն իր պա­րու­նա­կու­թյունն ու էու­թյունն է, ո­րին զի­նա­թա­փել գրե­թե անհ­նար է»:
Վեր­ջին կա­յա­րանն է: Զգու­շա­ցե՛ք, դռ­նե­րը փակ­վում են՝ ներ­սում գա­զա­զած շուն կա: Կծում է ա­ռանց նա­խազ­գու­շաց­ման՝ ա­ռանց հա­չա­լու, սու­սու­փուս։
Պատ­կե­րաց­րի, թե բռունցքս մխրճ­վում է հա­յե­լուց ինձ նա­յող սա­տա­նա­յի գան­գի մեջ՝ դուրս թա­փում ու­ղե­ղը, և նրա դեմ­քի մա­սե­րը հա­յե­լու բե­կոր­նե­րի հետ փշր­վում են հա­տա­կին: Եվ այդ երևա­կա­յա­կան սո­դոմ-գո­մո­րի մեջ լս­վում է վան­դա­կա­վոր կար­ճա­փեշ քիլթ հա­գած հա­ղոր­դա­վա­րի բամբ ձայ­նը. «Ձեր ու­շադ­րու­թյանն ենք ներ­կա­յաց­նում մեր պա­տա­նի մե­ծա­տա­ղանդ և խոս­տում­նա­լի եր­գա­հան այ­սինչ այ­նին­չյա­նի կոն­ցեր­տա­յին ա­դա­ջիոն՝ նվիրվսծ շոտ­լան­դա­ցի բա­նաս­տեղծ Ռո­բերտ Բյորն­սի պայ­ծառ հի­շա­տա­կին, ո­րը գր­ված է եր­գե­հո­նի, սաք­սո­ֆո­նի, թա­ռի ու քյա­ման­չա­յի, կի­թա­ռի և պար­կապ­զու­կի հա­մար», և մի ան­տա­նե­լի, ա­սես տիե­զե­րա­կան աղ­մուկ, ծն­ված նվա­գախմ­բի ե­րաժշ­տա­կան գոր­ծիք­նե­րի ա­նըն­կա­լե­լի ժխո­րից ու փշր­վող ա­պա­կի­նե­րի խշր­տո­ցի խա­չա­սե­րու­մից, սղո­ցեց լսո­ղու­թյունս։ Եվ այդ հու­դա­յա­կան ի­րա­րանց­ման մեջ սա­տա­նան անս­պա­սե­լիո­րեն նա­խա­հար­ձակ ե­ղավ ու հա­յե­լու մե­ջից բռունց­քով հար­վա­ծեց ճա­կա­տիս: Թվաց, թե մո­լո­րա­կը մեր աշ­խար­հագ­րու­թյան կա­բի­նե­տի գլո­բու­սի տեսքն ու­ներ, ո­րը դա­սի ժա­մա­նակ ըն­կավ ձեռ­քե­րիցս, պայ­թեց ու ցա­քուց­րիվ ե­ղավ: Հա­յե­լու փշուր­նե­րը բե­կոր­նե­րի վե­րած­վե­ցին և փո­շիաց­րին սա­տա­նա­յի պատ­կե­րը: Հա­յե­լու կոտր­վե­լը վատ նշան է, ա­սում են՝ սուգ կլի­նի, ջհան­դա՛­մը, կարևորն այն է, որ ես հա­սա նպա­տա­կիս՝ հայտ­նա­գոր­ծե­ցի և չե­զո­քաց­րի վտան­գա­վոր ա­նոր­սա­լի հրե­շին: Հու­սամ, վեր­ջա­պես, ա­վարտ­վեց իմ ա­մե­նօ­րյա ան­դուլ պայ­քարն ընդ­դեմ այդ նենգ և վտան­գա­վոր սրի­կա­յի: Հար­կա­վոր է ընդ­հան­րա­պես հրա­ժար­վել այդ չա­րա­բաս­տիկ հա­յե­լի­նե­րին նա­յե­լուց: Հի­մա կկան­չեմ ու­ժա­յին­նե­րին և օ­րի­նա­պահ­նե­րին ու մի լավ կքլն­գեմ, որ բա­նի պետք չեն, որ ի­րենց գործն էլ եմ ես կա­տա­րում և, ե­թե այս­պես շա­րու­նակ­վի, կու­ղար­կեմ սա­րում ա­նա­սուն պա­հե­լու…
Հար­գե­լի տիկ­նայք և պա­րո­նայք, սի­րե­լի քույ­րիկ­ներ և եղ­բայ­րիկ­ներ, պա­պիկ­ներ և տա­տիկ­ներ, ի՛մ ժո­ղո­վուրդ, դուք սր­տիս մեջ եք, ոչ լեզ­վիս վրա… Խո­նարհ­վում եմ ձեր առջև: Հպար­տա­նում եմ ձե­զա­նով: Ի դեպ, ես դեռ չեմ ա­սել իմ վեր­ջին խոս­քը՝ ի բա­րօ­րու­թյուն մեր ժո­ղովր­դի և հա­նուն մեր պե­տա­կա­նու­թյան հզո­րաց­ման: Ա­մեն բան դեռ առջևում է: Քան­զի «Ի սկզ­բա­նէ էր Բանն, եւ Բանն էր առ Աս­տուած, եւ Աս­տուած էր Բանն»: «Նրա­նով էր, որ Աս­տուած ստեղ­ծեց ա­մեն ինչ, ա­ռանց նրա ոչ մի բան չս­տեղծ­վեց: Կյան­քը նրա­նով սկիզբ ա­ռավ և կյան­քը մարդ­կանց հա­մար Լույսն է»: Ես կա­վե­լաց­նեի, այն­պես չա­նեք, որ բա­նը բա­նից անց­նի: Հի­շեց­նում եմ, որ ազ­գա­յին և սո­ցիա­լա­կան բազ­մա­թիվ ա­ռաջ­նա­հեր­թու­թյուն­ներ, պե­տա­կան կա­ռույց­նե­րի բա­րե­փո­խիչ վե­րա­դա­սա­վո­րում­ներ տա­կա­վին սպա­սում են մեր ար­մա­տա­կան մի­ջամ­տու­թյուն­նե­րին: Կնե­րեք, բայց ես վերս­տին հա­մոզ­վե­ցի, որ մենք, ըստ էու­թյան, չու­նենք ար­տա­քին թշ­նա­մի: Մեր թշ­նա­մին մեր մեջ է, մեր տա­կանքն ան­գե­րա­զան­ցե­լի է, և մենք կոչ­ված ենք լա­վի և վա­տի բա­լան­սը պահ­պա­նե­լու…
Հետևա­բար հե­ղա­փո­խու­թյան ոս­կե կո­րի­զը նախ և ա­ռաջ պար­տա­վոր է անխ­նա պայ­քար ծա­վա­լել հա­կա­հե­ղա­փո­խա­կան դուրս­պր­ծուկ­նե­րի դեմ՝ որ­դեգ­րե­լով նրանց ոչն­չաց­ման քա­ղա­քա­կա­նու­թյուն: Թե չէ մենք մեզ մեր ներ­սում ինք­նա­կամ կու­տենք, կպրծ­նենք, իսկ այդ սան­ձար­ձակ­նե­րի և ան­նա­հանջ տար­րե­րի հա­մա­ռե­լու դեպ­քում ամ­բողջ աշ­խար­հը կթշ­նա­մա­նա մեր դեմ: Ա­ռանց այն էլ առ­կա են հաղ­թա­նա­կած պա­տե­րազ­մը խա­ղա­ղու­թյան շր­ջա­նում տա­նուլ տա­լու վտանգ­ներ: Ամ­բողջ աշ­խար­հում մո­լեգ­նում է դա­բա­ղի հա­մա­ճա­րա­կը, բո­լո­րը կենտ­րո­նա­ցել են դրա վրա՝ էլ խո­զի գրիպ, էլ հա­վի գրիպ, էլ սի­բի­րյան խոց ու չի­նա­կան թա­գա­վա­րակ. էլ ո՞րն ա­սեմ, էլ ո՞­րը… Իսկ գլ­խա­վոր հա­մա­ճա­րա­կա­բա­նին ու­ղար­կել ենք գրո­ղի ծո­ցը: Հի­վան­դու­թյան ախ­տան­շան­նե­րի ի հայտ գա­լու դեպ­քում դի­մեք կու­սակ­ցու­թյան կենտ­րո­նա­կան կամ տա­րած­քա­յին գրա­սե­նյակ­ներ կամ զան­գա­հա­րեք ան­ձամբ ինձ: Դեռ ու՜ր եք: Սա սկիզբն է ա­ռա­ջին ա­րա­րի: Աշ­խար­հը վե­րաձևե­լու ու վե­րա­դա­սա­վո­րե­լու, հա­սա­րա­կու­թյուն­նե­րին վե­րա­դաս­տիա­րա­կե­լու ենք: Սա ձեր գե­ղի սե­կան ու իս­կյամ­բի­լը չէ, սա նույ­նիսկ պո­կեր ու պրե­ֆե­րանս չէ՝ Լաս Վե­գա­սի մա­կար­դա­կով: Ան­ցյալն ու հի­նը ամ­բող­ջո­վին պետք է սր­բենք ու նոր խա­ղի կա­նոն­ներ հաս­տա­տենք՝ տն­տե­սա­կան, աշ­խար­հա­քա­ղա­քա­կան, բա­րո­յա­կան, հո­գե­բա­նա­կան, մշա­կու­թա­յին… Էլ իմ ու քո չի լի­նե­լու: Էլ չեն բա­ժա­նե­լու ի­րա­րից ազ­գեր, պե­տու­թյուն­ներ, կա­ռա­վա­րու­թյուն­ներ, սահ­ման­ներ՝ Սա­րո­յա­նը ազ­գու­թյամբ հայ է, բայց ա­մե­րի­կյան գրող, Այ­վա­զովս­կին հայ է, բայց ռուս ծո­վան­կա­րիչ, Անդ­րեյ Բա­բաևը ծն­վել է Ար­ցա­խի Մս­մա գյու­ղում, վայ թե նաև զո­րահ­րա­մա­նա­տար Սամ­վել Բա­բա­յա­նին հո­րեղ­բայր է գա­լիս, ու ա­զե­րի­նե­րը չպետք է յու­րաց­նեն նրան ու նրա «Արծ­վա­բերդ» օ­պե­րան՝ գո­նե ինք­նա­սի­րու­թյու­նից դրդ­ված չշր­ջան­ցե­լով հի­շյալ հան­գա­ման­քը, Թուր­քիա­յի «Ան­կա­խու­թյան քայ­լերգ» հիմ­նի ե­րաժշ­տու­թյան հե­ղի­նակ Էդ­գար Մա­նա­սի հայ կամ թուրք լի­նե­լը էա­կան ոչ մի նշա­նա­կու­թյուն չու­նեն: Վեր­ջա­պես, ի՞նչ նշա­նա­կու­թյուն ու­նի` հո­ղագն­դի այս կամ այն տա­րած­քը ում է պատ­կա­նում, ով ինչ լեզ­վով է խո­սում, ինչ է հագ­նում, ինչ է ա­նում, ինչ սե­ռի և ազ­գու­թյան է պատ­կա­նում՝ Փա­շաևա, Փա­շա­յան, Փա­շի­նյան, Փա­շա­զա­դե, թե Փա­շի­նով, Փա­շինգ­թոն կամ Փա­շեն­բերգ… Մի բուռ մարդ է մնա­ցել մո­լո­րա­կի վրա, որ եր­ջա­նիկ ու մար­դա­վա­յել ապ­րի: Նոր աշ­խարհ: Նոր մարդ: Նոր հա­յացք աշ­խար­հին: Ես իմ առջև դր­ված ա­ռա­ջադ­րան­քը հա­մա­րում եմ ի կա­տար: Մնա­ցյա­լը՝ հա­ջոր­դիվ…
Վեր­ջում, քա­նի որ մու­սաս փյու­նի­կի պես անս­պա­սե­լի հառ­նեց մո­խիր­նե­րից, ցան­կա­նում եմ ձեր ու­շադ­րու­թյա­նը ներ­կա­յաց­նել Հով­հան­նես Թու­մա­նյա­նի հայտ­նի բա­նաս­տեղ­ծու­թյու­նից մի հատ­ված՝ իմ խմ­բագ­րու­թյամբ: Նվի­րում եմ գր­չա­կից ըն­կե­րոջս՝ մեծ գրո­ղի ծնն­դյան հո­բե­լյա­նին.
Գեր­ված ենք մենք, ո՛չ ստ­րուկ -
գեր­ված մի ար­ծիվ,
Չա­րու­թյան դեմ վեհ­սիրտ միշտ,
վա­տի դեմ ազ­նիվ:
Բար­բա­րոս­ներ շատ կգան ու
կանց­նեն ան­հետ,
Ար­քա­յա­կան խոս­քը մեր կմ­նա հա­վետ:
Ո­րոշ տո­ղեր կր­ճատ­ված են քա­ղա­քա­կան նկա­տա­ռում­նե­րով (ի­մա. -խմբ):
Չքա­ղա­քա­կա­նաց­նե՛լ…
Որ­պես փյու­նիկ
կրա­կից կել­նես, կել­նես նոր
Գե­ղեց­կու­թյամբ ու փառ­քով
վառ ու լու­սա­վոր:
Ա­րիա­ցի՛ր, սիրտ իմ, ե՛լ հա­վա­տով տո­կուն,
Կանգ­նիր հպարտ որ­պես լույս լեռն է մեր կան­գուն:
-Լսի՛ր, այդ բա­նաս­տեղ­ծու­թյան հե­ղի­նա­կը ոչ թե Թու­մա­նյանն է, այլ Տե­րյա­նը: Ես տնտ­ղե­ցի չորս բո­լորս: Ոչ ոք, նույ­նիսկ լյու­ցի­ֆե­րի ուր­վա­կա­նը չկար:
-Ո՞վ է,- հարց­րե­ցի:
-Ե՛ս, քո ան­դա­վա­ճան հո­գեա­ռը, - հիս­տե­րիկ քրք­ջո­ցով ար­ձա­գան­քեց ձայ­նը:
-Սա-տա-նա՞…
-Ի­հար­կե, ե՛ս եմ… Զուր ես այ­սուայն­տեղ ո­րո­նում և ինձ հայտ­նա­բե­րե­լու հրա­ման­ներ ար­ձա­կում, քան­զի ես քո ներ­սում, քո էու­թյան մեջ եմ: Մենք ան­բա­ժան ենք: Ես քեզ մշ­տար­թուն հե­տապն­դող քո ստ­վերն եմ, իսկ մի­գու­ցե դու՞ ես իմ ստ­վե­րը: Ես էլ դու եմ, ես չկա՞մ: Հի՜, հի՜, հի՜…
Շա­լոմ (Բարև), հա­րա­զա՛տս: Մա­նիշ­մա՞ (Ինչ­պե՞ս են գոր­ծերդ): Բա­րով ե­կար…
ՈՒ հո­գե­գա­լուստս մեկ­նար­կեց՝ վեհ ու վսեմ, ու վեր կա­ցա ես, որ մեր հայ­րե­նի օ­րեն­քո­վը հին՝ վեր­ջին հան­գիս­տը կար­դամ իմ ազ­գի ան­բախտ զո­հե­րին…
Լար­վա­ծու­թյունն ան­մի­ջա­պես նա­հան­ջեց, և մի հա­ճե­լի թմ­բիր պա­րու­րեց ինձ:
Մնա­ցա­ծը լավ չեմ հի­շում…
Ձի, ձի, փայ­տե ձի, մեր դռա­նը կա­պե­ցի…
Ես ու իմ Խա­չը: Ա­սում են, հե­րոս­նե­րին չեն դա­տում: Նե­րո­ղա­միտ ե­ղեք:
Խնդ­րում եմ չդա­տել ինձ օ­րեն­քի ամ­բողջ խս­տու­թյամբ: Իմ բախ­տը բե­րեց, և օգտ­վե­լով պա­տե­հու­թյու­նից, եր­ջա­նիկ պա­տա­հա­կա­նու­թյամբ ես ի­րա­գոր­ծե­ցի ի վե­րուստ նա­խախ­նա­մու­թյամբ սահ­ման­ված ա­ռա­քե­լու­թյունս: Միայն թե նե­րո­ղա­միտ ե­ղեք և նկա­տի ու­նե­ցեք, որ մե­ղա­վո­րը ես չէի, այլ ժո­ղովր­դի շա­հը:
Ա­մեն մի ծնն­դի հետ մահն էլ է ծն­վում, ա­մեն սկիզբ իր ա­վարտն ու­նի, գի­շեր­վան փո­խա­րի­նում է ցե­րե­կը, մթա­նը՝ լույ­սը, ձմ­ռա­նը՝ գա­րու­նը… Ես բա­ցա­ռիկ եմ, քան­զի իմ մեջ հա­մա­տեղ­վում են և՛ սկիզ­բը, և՛ վեր­ջը: Չխո­նարհ­վեք և չեր­կր­պա­գեք ինք­նա­կոչ մե­սիա­նե­րին (փր­կիչ­ներ), ո­րոնք իբր մա­շիախ (օ­ծյալ) են և գա­լիս են Տի­րոջ ա­նու­նով, որ փր­կու­թյուն պարգևեն մարդ­կու­թյա­նը: Եր­բեք ձի­թե­նու և ար­մա­վե­նու ճյու­ղեր չփ­ռեք նրանց առջև, քան­զի ինք­ներդ մեղ­սա­կից ու հան­ցա­վոր կդառ­նաք: Հի­շե՛ք, այժմ և ընդ­միշտ՝ Ես եմ և՛ Ալ­ֆան, և՛ Օ­մե­գան: Մնա­ցա­ծը կյան­քի թա­տե­րա­բե­մին հայ­տն­ված զանգ­վա­ծա­յին տե­սա­րան­ներ են՝ ան­ցո­ղիկ մի­ջա­կու­թյուն­նե­րով և ձա­խո­ղակ դե­րա­կա­տար­նե­րով՝ քստմ­նե­լի, ստոր, փա­ռա­սեր ու շա­հա­մոլ, ո­րոնք ի­րենց նա­խոր­դած հե­ղա­փո­խա­կան նմա­նակ­նե­րի ճա­կա­տագ­րի հան­գույն կանգ­նե­լու են պատ­մու­թյան դա­տաս­տա­նի ա­ռաջ: Օրհ­նյալ է այն թա­գա­վո­րը, որ գա­լիս է Տի­րոջ, այլ ոչ մեղ­քե­րի մեջ թաղ­ված մահ­կա­նա­ցու­նե­րի կամ­քով:
Օվ­սան­նա (Փր­կիր, ա­ղա­չում եմ), հե՜յ սա՜ն­նա, սա՜ն­նա-սա՜ն­նա, Օ՛վ-սան-նա՜… Աստ­ված ա­ռաջ: Այս­քա­նով ա­վարտ­վում է այս աս­քը, իսկ իմ կեն­սա­պա­տումն ու­նի հե­տա­գա զար­գաց­ման ե­րեք ճյուղ: Ճամ­փա­նե­րից մե­կը տա­նում է մեր գյու­ղի սպի­տակ տուն, մյու­սը՝ մեր գյու­ղի հան­գս­տա­րան, եր­րոր­դը՝ քրեա­կա­տա­րո­ղա­կան հիմ­նարկ:
Ե­թե ե­րեք օ­րից չվե­րա­դառ­նամ, քա­ղա­քա­ցիա­կան հա­սա­րա­կու­թյան ե­րի­տա­սարդ գվար­դիա­յի հա­տուկ­ջո­կա­տա­յին­նե­րին ու­ղար­կեք իմ հետևից: Ե­թե վե­րա­դառ­նամ, մեծ աշ­խարհ է, հա­վա­նա­կան է, որ դար­ձյալ հան­դի­պենք:
Եվ վեր­ջին խոսքս, ես ու իմ Խա­չը, խնդ­րում եմ դա­տել ինձ օ­րեն­քի ամ­բողջ խս­տու­թյամբ: Միայն թե նկա­տի ու­նե­ցեք, որ մե­ղա­վո­րը ես չէի այն­քան, որ­քան ամ­բո­խը: Աստ­ված տա, չշա­րու­նակ­վի այս ասքն ու պա­տու­մը…
Գր­ված է իմ ձեռ­քով՝ սթափ և հո­գե­կան հա­վա­սա­րակ­շիռ վի­ճա­կում: Ճիշտ է, ո­րի հա­մար ստո­րագ­րում եմ: Ձեր հար­ցե­րին կպա­տաս­խա­նեմ միայն փաս­տա­բա­նիս ներ­կա­յու­թյամբ: Ե­թե չվե­րա­դառ­նամ, ե­կեք իմ հետևից: Թո՛ւ, թո՛ւ, թյու՜…
Վերջ
Դա­վիթ ՄԿՐ ՍԱՐԳ­ՍՅԱ­Ն
Դիտվել է՝ 4737

Մեկնաբանություններ