Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Ազն­վա­կան կա­պի­տա­լի դափ­նի­նե­րը

Ազն­վա­կան կա­պի­տա­լի դափ­նի­նե­րը
20.09.2019 | 01:38
«Այն­տեղ, հայ մե­ծա­հա­րուստ Գյուլ­բեն­կյա­նի մոտ, կա լավ վար­պետ­նե­րի մի հիա­նա­լի հա­վա­քա­ծու: Ես դեռ չեմ ե­ղել այն­տեղ, բայց մտա­դիր եմ մի կերպ մտ­նել, գու­ցե հա­ջող­վի մի բան պո­կել մեր թան­գա­րա­նի հա­մար: Այն ժա­մա­նակ, հաս­կա­նու՞մ եք, մեր թան­գա­րա­նը լա­վա­գույ­նը կլի­նի ՍՍՌՄ-ում՝ Մոսկ­վա­յից և Լե­նինգ­րա­դից հե­տո»:
Մար­տի­րոս ՍԱ­ՐՅԱՆ,
1927 թվա­կան, Փա­րիզ
ԶՐԿ­ՎԵ­ԼՈՎ Ա­ՐԱՐ­ՄԱՆ ԲԵՐԿ­ՐԱՆ­ՔԻՑ
«…Մտա­դիր եմ մի կերպ մտ­նել…»: Ցն­ցող խոս­տո­վա­նանք է. Սա­րյա­նը նոր էր ա­պա­քին­վել հյու­ծիչ հի­վան­դու­թյու­նից. «Փա­րիզ հաս­նե­լով 1926 թ. սեպ­տեմ­բե­րին, ես ստիպ­ված ե­ղա զբաղ­վել իմ թու­լա­ցած ա­ռող­ջու­թյամբ: Մեր բժիշկ­նե­րը չէին կա­րո­ղա­ցել ինձ օգ­նել, նրանք խո­սում էին սկ­լե­րո­զի մա­սին և խոր­հուրդ էին տա­լիս «ռե­ժիմ պահ­պա­նել»: Հենց այդ ռե­ժիմն էր, որ ինձ հյու­ծել էր: Ես չէի կա­րո­ղա­նում եր­կար քայ­լել, քա­նի որ շուտ էի հոգ­նում: Իմ օր­գա­նիզ­մը շատ թու­լա­ցած էր, և դա ազ­դել էր իմ սր­տի վրա, որն ինք­նին այդ­քան էլ ա­ռողջ չէր: Բժիշկ­նե­րը այդ վի­ճա­կը վե­րագ­րում էին սր­տամ­կա­նի սկ­լե­րո­զին:
Իմ հիմ­նա­կան դե­ղը սնունդն էր: Հինգ-վեց ա­միս հե­տո ես կազ­դուր­վե­ցի…»:
Տիար Սա­րյա­նը «մի բան պո­կեց» հա­յոց գլ­խա­վոր թան­գա­րա­նի, պե­տա­կան պատ­կե­րաս­րա­հի հա­մար: Նա թո­ղել էր ռու­սա­կան նշա­նա­վոր կենտ­րոն­նե­րում, Մոսկ­վա­յում ու Լե­նինգ­րա­դում հա­մաշ­խար­հա­յին ճա­նաչ­ման և լիար­ժեք բա­րե­կե­ցու­թյան ար­ժա­նա­նա­լու գայ­թակ­ղու­թյու­նը, և հայ­րե­նիք ժա­մա­նե­լով՝ իր «Հայ­կա­կան աշ­խարհն» էր կա­ռու­ցում, մերթ որ­պես շի­նա­րար ու ճար­տա­րա­պետ, մերթ էլ՝ բան­վոր և զին­վոր:
Եր­վանդ Քո­չա­րը Փա­րի­զում ապ­րեց եր­կար տա­րի­ներ: Դր­վա­գենք նրա մի հու­շա­պա­տում, քան­զի այն մեր թե­մա­յի շր­ջա­նա­կում է. «1930 թ. Փա­րի­զում գնում էի Լուվ­րի թան­գա­րան՝ մաս­նա­վո­րա­պես ու­սում­նա­սի­րե­լու Անդ­րեա Ման­տե­նիա­յի «Խա­չե­լու­թյու­նը»: Ավ­տո­բու­սը կանգ­նեց Սեն Ժեր­մեն բուլ­վա­րի մոտ: Կան­գա­ռի հարևա­նու­թյամբ ոչն­չով աչ­քի չընկ­նող մի բու­կի­նիս­տա­կան խա­նութ կար: Ավ­տո­բու­սից աչ­քիս ըն­կավ մի նկար՝ մի դի­ման­կար, կա­նա­ցի մի գլուխ, ո­րի աչ­քերն ինձ գրա­վե­ցին, չնա­յած նկա­րի մութ և անխ­նամ վի­ճա­կին: Ան­մի­ջա­պես ի­ջա ավ­տո­բու­սից և մտա խա­նութ: Պարզ­վեց՝ խա­նու­թի տե­րը մե­ռել էր, և աղ­ջիկ­նե­րը վա­ճա­ռում էին խա­նու­թում ե­ղա­ծը: Ես ձեռքս վերց­րի պորտ­րեն, որ ինձ կա­խար­դա­կան հա­յաց­քով ցած էր բե­րել ավ­տո­բու­սից: Ես գնե­ցի այդ գոր­ծը և Լուվ­րի փո­խա­րեն շտա­պե­ցի տուն: Որ­քան կա­րող էի, մեծ զգու­շու­թյամբ մաք­րե­ցի նկա­րի վրա­յի կեղ­տը: Աս­տի­ճա­նա­բար երևաց սքան­չե­լի վար­պե­տու­թյամբ ար­ված կա­նա­ցի պորտ­րեն՝ ստո­րագր­ված՝ Կուր­բե: ՈՒ­րա­խու­թյանս չափ չկար»:
Կա­րիք կա՞ հի­շեց­նե­լու, որ Մաեստ­րոն հռ­չա­կա­վոր Կուր­բեի սքան­չե­լի կտա­վը («Ե­րի­տա­սարդ կնոջ դի­ման­կա­րը») նվի­րա­բե­րեց Հա­յաս­տա­նի պե­տա­կան (այժմ՝ ազ­գա­յին) պատ­կե­րաս­րա­հին: Այ­վա­զովս­կու բա­րե­սի­րա­կան գոր­ծո­ղու­թյուն­նե­րը հայ­րե­նի Թեո­դո­սիա­յում և այ­լուր հան­րա­հայտ են: Կեր­պար­վես­տի շատ այլ հայ վար­պետ­ներ ևս սա­տա­րել են երկ­րին, հա­ճախ զրկ­վե­լով ա­րար­ման ան­զու­գա­կան բերկ­րան­քից:
ՏԻԳ­ՐԱՆ ԽԱՆ-ՔԵ­ԼԵ­ԿՅԱՆ. ԱԶՆ­ՎԱ­ԿԱՆ Ա­ՆՈՒՆ
Մի՞­թե հայ ազ­գա­յին ար­ժա­նա­պատ­վու­թյու­նը չի շոյ­վում երևե­լի հայ մե­ծա­հա­րուստ այ­րե­րի ա­նունն ու գոր­ծը հի­շե­լիս: Ման­թա­շյանց, Ա­րա­մյանց, Գյուլ­բեն­կյան, Նու­բար Փա­շա և այլք: Սա­կայն նրանք հայ ինք­նու­թյան պատ­մու­թյան մեջ պատ­վո ա­տյա­նում տեղ են գրա­վել նախ ի­րենց մե­կե­նա­սա­կան գոր­ծե­րով: Տիգ­րան Խան-Քե­լե­կյա­նը նշա­նա­վոր դի­վա­նա­գետ էր, հա­րուստ մարդ էր, սա­կայն հա­յոց պատ­մու­թյան մա­գա­ղա­թե է­ջե­րում ամ­րագր­վեց ոչ որ­պես դի­վա­նա­գետ կամ կա­պի­տա­լի տի­րա­կալ, այլ հա­վա­քորդ և մե­կե­նաս: Նա գրե­թե ան­հայտ է հայ հան­րու­թյա­նը: Փոր­ձենք ամ­փոփ հայ­տա­վո­րել: Ժա­մա­նա­կին նա Հա­յաս­տա­նի պե­տա­կան պատ­կե­րաս­րա­հին է նվի­րել մի ամ­բողջ հա­վա­քա­ծու, ո­րում Զ. Զա­քա­րյա­նի, Գ. Շլ­դյա­նի և Ե. Քո­չա­րի գոր­ծերն էին և Իգ­նա­տիո­սի՝ 13-րդ դա­րի նկա­րա­զարդ Ա­վե­տա­րա­նը: Հա­կոբ Գյուր­ջյա­նին նա պատ­վի­րեց իր կի­սանդ­րին և վճա­րեց մի այն­պի­սի գու­մար, ո­րով տիար Հա­կո­բը կա­րող էր ու­ղիղ մեկ տա­րի հան­գիստ խղ­ճով ապ­րել և ա­րա­րել: Գյուր­ջյա­նին տիար Տիգ­րա­նը շնոր­հեց ա­մե­նա­մեծ պարգևը՝ ստեղ­ծա­գոր­ծա­կան ան­կա­խու­թյու­նը: Գյուր­ջյանն ու­ներ եր­կու ար­վես­տա­նոց Փա­րի­զում, ո­րոնք լիքն էին բրոն­զի ձու­լակ­տոր­նե­րով, գրա­նի­տով ու մար­մա­րով: Ֆրան­սիա­ցի և ի­տա­լա­ցի քար­տաշ վար­պետ­նե­րը օր­նի­բուն կյան­քի էին կո­չում Գյուր­ջյա­նի մտահ­ղա­ցում­նե­րը:
Քո­չա­րը հի­շում էր, որ մի բել­գիա­ցի մի­լիո­նա­տեր իր սե­փա­կան ինք­նա­թի­ռով հաս­նում էր Փա­րիզ, բա­խում էր Գյուր­ջյա­նի ար­վես­տա­նո­ցի դու­ռը և կեց­վածք ըն­դու­նում, այլ կերպ ա­սած՝ բնոր­դում էր նրան: Նու­բար Փա­շան և Գյուլ­բեն­կյա­նը, ըստ էու­թյան հա­մաշ­խար­հա­յին ճա­նա­չում ու­նե­ցող այս գոր­ծա­րար­նե­րը, ո­րոնք սո­վոր չէին այ­ցե­լե­լու որևէ կեր­պար­վես­տա­գե­տի, սի­րով էին հան­գր­վա­նում Հա­կոբ Գյուր­ջյա­նի՝ Փա­րի­զի Լա­տի­նա­կան թա­ղա­մա­սի ար­վես­տա­նո­ցում: Ի դեպ, բա­խում էին ար­վես­տա­նո­ցի դու­ռը քան­դա­կա­գոր­ծի նշած ժա­մին, րո­պեի ճշ­տու­թյամբ: Նշա­նա­վոր մե­ծա­հա­րուստ­նե­րի հա­մար պա­տիվ էր, որ ի­րենց քան­դա­կել է Հա­կոբ Գյուր­ջյա­նը: Ի դեպ, Գյուր­ջյանն ինքն էր նշա­նա­կում իր գոր­ծե­րի գի­նը, ո­րը հա­ճախ շատ բարձր էր:
Այս ստեղ­ծա­գոր­ծա­կան ան­կա­խու­թյան և վե­րաս­լաց քան­քա­րում­նե­րի թի­կուն­քում ազ­գա­յին և հա­սա­րա­կա­կան գոր­ծիչ, դի­վա­նա­գետ, մե­ծա­հա­րուստ և մե­կե­նաս Տիգ­րան Խան-Քե­լե­կյանն էր՝ պատ­վո պա­հակ կանգ­նած:
Այ­սօր հայ նկա­րի­չը գրե­թե ան­տես­ված է պե­տու­թյան կող­մից: Նրա ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյուն­նե­րի ի­րաց­մամբ (գն­մամբ) հիմ­նա­կա­նում զբաղ­վում են ան­հատ հա­վա­քորդ­նե­րը (ի­հար­կե, կեր­պար­վես­տի դի­լեր­նե­րի միջ­նոր­դու­թյամբ): Երևա­նում գոր­ծում են մի քա­նի մաս­նա­վոր պատ­կե­րաս­րահ­ներ՝ «Ա­րա­մե», «Շեդևր» և այլն, գոր­ծում են հա­ջո­ղու­թյամբ, ա­պա­հո­վում են ար­դի ազ­գա­յին կեր­պար­վես­տի ա­ռան­ձին հատ­ված­նե­րի լիա­թոք շն­չա­ռու­թյու­նը: Չնա­յած նյու­թա­կան դժ­վա­րու­թյուն­նե­րին, ա­ռաջ­նա­դիր­քում է Հա­յաս­տա­նի նկա­րիչ­նե­րի միու­թյու­նը: Սա­կայն միու­թյու­նը ի պաշ­տո­նե չի զբաղ­վում ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյուն­նե­րի վա­ճառ­քով, պար­բե­րա­բար ցու­ցա­հան­դես­ներ է կազ­մա­կեր­պում և շա­րու­նա­կում է հա­վա­տար­մո­րեն ծա­ռա­յել իր ա­ռա­քի­նի ա­ռա­քե­լու­թյա­նը՝ պահ­պա­նել հայ ազ­գա­յին կեր­պար­վես­տի հրա­շա­լի ա­վան­դույթ­նե­րը և զարկ տալ ներ­կա ա­րա­րում­նե­րին: Հան­րա­հայտ են «Ա­րա­մե», «Շեդևր» և մի քա­նի այլ մաս­նա­վոր պատ­կե­րաս­րահ­նե­րը, ո­րոնք հան­րա­հռ­չա­կում և հա­ջո­ղու­թյամբ ի­րաց­նում են ի­րենց գե­ղար­վես­տա­կան սկզ­բուն­քին հա­րիր նկա­րիչ­նե­րի գոր­ծե­րը և վերջ, շր­ջա­նը փակ­վում է: ՈՒ ե­թե նկա­րի­չը չու­նի մշ­տա­կան պատ­վի­րա­տու ներ­քին և ար­տա­քին շու­կա­նե­րում, պար­տադր­ված ջրի գնով վա­ճա­ռում է իր շնոր­հա­լի աշ­խա­տան­քը: Զի օ­րեր անց վերս­տին բա­նա­լու է ար­վես­տա­նոց-տա­ճա­րի դու­ռը: Իսկ նրան կտավ է պետք, վր­ձին և ներկ, անհ­րա­ժեշտ է բրոնզ և քար ձեռք բե­րել… Գրո­ղը տա­նի, ա­րա­րել է պետք: Նաև՝ ապ­րել:
1991-ից ի վեր չի ստեղծ­վել հայ ազ­գա­յին կեր­պար­վես­տի ահ­ռե­լի ա­վան­դույթ­նե­րի պահ­պան­ման և ներ­կա ար­ժե­հա­մա­կար­գի ձևա­վոր­ման ու զար­գաց­ման ռազ­մա­վա­րու­թյուն: Ան­վերջ ու անս­կիզբ ինչ-ինչ դրա­մաշ­նոր­հա­յին ծրագ­րեր են կյան­քի կոչ­վում, անպ­տուղ և ան­հե­թեթ կո­չում­ներ են շնորհ­վում, գա­վա­ռա­կան ե­րես ու դար­ձե­րես ու­նե­ցող հրա­պա­րա­կա­յին մի­ջո­ցա­ռում­ներ են անց­կաց­վում, ո­րոնց տե­սա­նե­լի ար­դյուն­քը զանգ­վա­ծա­յին կե­րու­խու­մի վառ հի­շա­տակն է՝ ռու­սա­կան ձկն­կի­թի, հայ­կա­կան լու­լա­քա­բա­բի, ֆրան­սիա­կան լի­կյո­րի և ֆին­նա­կան օ­ղու հետ­քե­րով նախ­շա­զարդ­ված սփ­ռո­ցը: Ցուցք է, ու­րիշ ո­չինչ: Եվ ա­հա հե­ղաշր­ջիչ քայ­լը. ՀՀ մշա­կույ­թի նա­խա­րա­րու­թյու­նը վե­րած­վում է են­թա­նա­խա­րա­րու­թյան: Այ­նինչ երկ­րի հս­կա մշա­կու­թա­յին նե­րու­ժը հա­մա­ռո­րեն հու­շում է՝ ու­նե­նալ մշա­կույ­թի և ար­վես­տի գեր­նա­խա­րա­րու­թյուն: Ան­դուն­դի վրա ամ­ռան տա­պին կա­մուրջ նե­տեց (ի­մա՝ գեր­նա­խա­րա­րու­թյան բա­ցա­կա­յու­թյու­նը լրաց­րեց, ձեզ ու ինձ էլ խո­րա­պես սփո­փեց) երկ­րի խոր­հր­դա­րա­նը՝ Վար­դա­վա­ռի վեր­ջին հան­դե­սում լվա­նա­լով ԱԺ բա­կում վի­շա­պա­գոր­գեր, այն է՝ հա­մա­տե­ղե­լով բարձր ար­վես­տը (վի­շա­պա­գոր­գը հայ ազ­գա­յին ար­վես­տի որ­քան գու­նա­գեղ, նույն­քան էլ խո­րա­խոր­հուրդ նմուշ է) ցն­ցող ցուց­քի հետ: (Ի դեպ, ցուց­քը շոուն է, խրախ­ճան­քը, տո­նա­վա­ճառն է և այլն է):
ԱԶՆ­ՎԱ­ԿԱ­ՆԱՑ­ՐԵՔ ՁԵՐ ԿԱ­ՊԻ­ՏԱ­ԼԸ
Հայ ազ­գա­յին կեր­պար­վես­տի գա­լիք պատ­վար­ժան մե­կե­նաս­ներ, Ման­թա­շյան­ցի և Ա­րա­մյան­ցի, Գյուլ­բեն­կյա­նի ու Խան-Քե­լե­կյա­նի, Նու­բար Փա­շա­յի և այլ երևե­լի­նե­րի հո­գե­զա­վակ­ներ, ժա­մա­նակն է՝ ազն­վա­կա­նաց­րեք ձեր ազ­նիվ կա­պի­տա­լը, ներդ­րում­ներ կա­տա­րեք և զարկ տվեք հայ ազ­գա­յին կեր­պար­վես­տի նախ՝ ա­վան­դույթ­նե­րի պահ­պան­մա­նը, հե­տո նաև՝ զար­գաց­մա­նը: Հա­վա­տա­ցեք, չեք փոշ­մա­նի:
Տո­ղե­րիս հե­ղի­նա­կը փոր­ձում է ձևա­վո­րել «Հայ կեր­պար­վես­տի մե­կե­նաս» պատ­վո ա­տյա­նը: Հրա­տա­րակ­ման է պատ­րաստ «Կեր­պար­վեստ կենտ­րոն» հան­դե­սը, որն ի թիվս այլ հրա­պա­րա­կում­նե­րի, հան­րահռ­չա­կե­լու է մեր օ­րե­րի մե­կե­նաս­նե­րի գոր­ծը: Բարդ է խն­դի­րը, բայց լու­ծե­լի է: Եվ, ա­հա­վա­սիկ, ձեր ու­շադ­րու­թյանն եմ ար­ժա­նաց­նում Ա­տյա­նի ստեղծ­ման ճա­նա­պար­հա­յին քար­տե­զը:
«ՀՀ ԱԺ-ի խմ­բակ­ցու­թյուն­նե­րին, պատ­գա­մա­վոր­նե­րին և նա­խա­գա­հու­թյա­նը
ա. Ըն­դու­նել օ­րենք մե­կե­նա­սու­թյան մա­սին:
բ. Մինչև օ­րեն­քի ըն­դու­նու­մը (այն, ի­հար­կե, կա­րող է և չըն­դուն­վել) լիո­վին պատ­րաստ է տպագր­ման, սա­կայն չկա մի անն­շան, սա­կայն կարևոր բան՝ բա­վա­րար գու­մար: Հան­դե­սում հռ­չակ­վել է «Ազ­գա­յին կեր­պար­վես­տի մե­կե­նաս» պատ­վո ա­տյա­նը: Սպա­սում եմ ձեր ար­ձա­գան­քին:
Այժմ մի քա­նի դի­տար­կում, որ, կաս­կած չկա, ըստ ար­ժան­վույն կուղ­ղոր­դեն գա­լիք մե­կե­նաս­նե­րին:
Հա­մաշ­խար­հա­յին շու­կա­նե­րում կեր­պար­վես­տի նմուշ­նե­րի վա­ճառ­քը բա­վա­կա­նին մր­ցու­նակ գոր­ծըն­թաց է և շա­հու­թա­բե­րու­թյամբ քիչ է զի­ջում զենք-զի­նամ­թեր­քի վա­ճառ­քին, բան­կա­յին գոր­ծին, շատ կնե­րեք, մարմ­նա­վա­ճա­ռին: «Սոթ­բի», «Քրիս­տիս» և այլ նշա­նա­վոր ա­ճուրդ­նե­րում նկար­ներն ու քան­դակ­նե­րը վա­ճառ­վում են գրե­թե ա­ռաս­պե­լա­կան գնե­րով: Սա մի զար­մա­նա­լի շու­կա է, իր նուրբ ա­ռանձ­նա­հատ­կու­թյուն­նե­րով և ան­ծա­նոթ աչ­քի ու մտ­քի հա­մար հա­ճախ զար­մա­նա­լի օ­րի­նա­չա­փու­թյուն­նե­րով: Հայ ազ­գա­յին կեր­պար­վես­տը աղ­քատ ազ­գա­կան է հա­մաշ­խար­հա­յին խն­ջույ­քա­հան­դե­սում: Աղ­քատ ազ­գա­կան է, զի այն, որ­պես կեր­պար­վես­տի ու­րույն և հա­րուստ դպ­րոց, աշ­խար­հին ան­ծա­նոթ է և խն­ջույ­քա­հան­դես է մտ­նում հետ­նադռ­նից: Շքա­մուտ­քե­րը մեր առջև փակ են: Մի­ջազ­գա­յին շու­կա­նե­րում հաս­տատ­վե­լու հա­մար տրա­մա­բա­նա­կան և ճկուն քայ­լեր պետք է կա­տա­րել, ի մաս­նա­վո­րի հայ­կա­կան ազ­գա­յին կեր­պար­վես­տը հնա­գույն ժա­մա­նակ­նե­րից մինչև միջ­նա­դա­րյան կեր­պար­վեստ (ման­րան­կար­չու­թյուն, հար­թա­քան­դակ­ներ, որմ­նան­կար­չու­թյուն և այլն), մինչև 19-րդ դա­րի վերջ և 20-րդ ամ­բող­ջա­պես, ի վեր­ջո ՝ մինչև մեր օ­րե­րը, ճա­նա­չե­լի և ըն­դու­նե­լի դարձ­նել որ­պես ազ­գա­յին կեր­պար­վես­տի ինք­նու­րույն դպ­րոց: Մաս­նա­գի­տա­կան լուրջ քն­նար­կում­նե­րը, ա­ռա­ջարկ­ներն ու դի­տո­ղու­թյուն­նե­րը թող­նե­լով բնա­գա­վա­ռի ար­հես­տա­վարժ­նե­րին Հա­յաս­տա­նում և աշ­խար­հում, պար­զա­պես ներ­կա­յաց­նում եմ ճա­նա­պար­հա­յին քար­տե­զը:
Բազ­մա­լե­զու պատ­կե­րագր­քե­րով, գու­ցե ամ­սա­գիր-հան­դես­նե­րով հար­կա­վոր է ներ­կա­յա­նալ աշ­խար­հին՝ սկ­սած մեզ հայտ­նի ա­ռա­ջին հայ քան­դա­կա­գործ Ան­գե­ղյան Տոր­քից (Տորք Ան­գե­ղից), ո­րի մա­սին Մով­սես Խո­րե­նա­ցին ա­հա ինչ է քա­րագ­րել. «Նա սեր­ված էր Հայ­կի թոռ Պաս­քա­մից…, վիթ­խա­րի էր հա­սա­կով և ու­ժով»: Պատ­մա­հայ­րը ա­վե­լաց­նում է, որ նրան նշա­նա­կել էին արևմտյան կող­մի կու­սա­կալ, հաս­տա­տե­լով, որ Ան­գե­ղյան Տոր­քը պատ­մա­կան դեմք էր: Եվ ա­վե­լաց­նում է. «Նրա մա­սին եր­գում էին, թե ձեռք էր զար­կում որ­ձա­քար ա­պա­ռաժ­նե­րին, ո­րոնց վրա ոչ մի ճեղք չկար, և ճեղ­քում էր ու­զա­ծի պես մեծ ու փոքր, տա­շում էր ե­ղունգ­նե­րով, այդ­պես տախ­տակ էր պատ­րաս­տում և, նույն­պես իր ե­ղունգ­նե­րով, նրանց վրա գծում էր ար­ծիվ­ներ և այլ այդ­պի­սի բա­ներ»:
Հա­վա­տա­ցեք, որ, մուտ­քագր­վե­լով մի­ջազ­գա­յին շու­կա­նե­րում, հայ ազ­գա­յին կեր­պար­վես­տը կդառ­նա ազ­գա­յին տն­տե­սու­թյան քար­շակ­նե­րից մե­կը: Ե­կեք ե­ղունգ­նե­րով տա­շենք այն ճա­նա­պար­հը, որ պի­տի հաղ­թա­հա­րի «Հայ կեր­պար­վես­տի մե­կե­նաս» պատ­վո ա­տյա­նը:
Վրեժ Ա­ՌԱ­ՔԵ­ԼՅԱՆ
Դիտվել է՝ 3656

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ