Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Մե­ծե­րի կող­քին ու մե­ծե­րի հետ

Մե­ծե­րի կող­քին ու մե­ծե­րի հետ
07.07.2020 | 01:28

ՅՈՒ­ՐԻ ԴԱՎ­ԹՅԱ­ՆԸ ՀԽՍՀ ժո­ղովր­դա­կան ար­տիստ էր, ե­ղել էր հե­ռուս­տա­տե­սու­թյան և ռա­դիո­հա­ղոր­դում­նե­րի պե­տա­կան կո­մի­տեի սիմ­ֆո­նիկ նվա­գախմ­բի և Երևա­նի օ­պե­րա­յին թատ­րո­նի գլ­խա­վոր դի­րի­ժո­րը։ Վեր­ջին տա­րի­նե­րին նա Հ. Պա­րո­նյա­նի ան­վան ե­րաժշ­տա­կան կո­մե­դիա­յի պե­տա­կան թատ­րո­նի գլ­խա­վոր դի­րի­ժորն էր։


2005-ին հա­ղոր­դում պատ­րաս­տե­ցի նրա մա­սին, ո­րի տեքս­տը ներ­կա­յաց­նում եմ ձեր ու­շադ­րու­թյա­նը։
ԳԱ­ՐԻԿ ՂԱ­ԶԱ­ՐՅԱՆ - Խոր­հր­դա­յին դպ­րոցն ու­ներ գե­ղե­ցիկ և բա­րի ա­վան­դույթ­ներ` ա­մի­սը մեկ կամ եր­կու ան­գամ դպ­րո­ցա­կան­նե­րը գնում էին թատ­րոն և դի­տում ներ­կա­յա­ցում­ներ, ին­չը մենք ան­վա­նում էինք культпоход։ Դա նպաս­տում էր ա­շա­կերտ­նե­րի գե­ղա­գի­տա­կան դաս­տիա­րա­կու­թյա­նը։ Հի­շում եմ, 1956 թվա­կանն էր, մենք դա­սա­րա­նով գնա­ցել էինք օ­պե­րա­յին թատ­րոն։ 1956 թվա­կա­նը Մոսկ­վա­յում հայ­կա­կան ար­վես­տի և գրա­կա­նու­թյան 2-րդ տաս­նօ­րյա­կի տա­րին էր։ Այդ օ­րը դի­տե­ցինք Գրի­գոր Ե­ղիա­զա­րյա­նի «Սևան» բա­լե­տը, ո­րի ըն­թաց­քում ա­ռա­ջին ան­գամ դի­րի­ժո­րա­կան վա­հա­նա­կի առջև տե­սա դի­րի­ժոր Յու­րի Դավ­թյա­նին։
ՅՈՒ­ՐԻ ԴԱՎ­ԹՅԱՆ - Հի­շում եմ 53 թվին իմ մուտքն օ­պե­րա­յին թատ­րոն։ Երբ Մոսկ­վա­յից ե­կա, պե­տա­կան սիմ­ֆո­նիկ նվա­գախմ­բի ստա­ժոր էի։ Չնա­յած դա ե­րի­տա­սարդ դի­րի­ժո­րի հա­մար բարձր կո­չում էր, բայց Թավ­րի­զյանն ա­սաց, որ ես պետք է մաս­նակ­ցեմ մր­ցույ­թի, որ ճիշ­տը դա է։ Ես իմ մի քա­նի կո­լե­գա­նե­րի հետ մաս­նակ­ցե­ցի այդ մր­ցույ­թին։ 1952-ի դեկ­տեմ­բե­րին էր։ Կոն­կուր­սից հե­տո գե­ղար­վես­տա­կան խոր­հուր­դը ո­րո­շեց, որ ես պետք է մնամ օ­պե­րա­յին թատ­րո­նում որ­պես դի­րի­ժոր, և ինձ տր­վեց ա­ռա­ջին ներ­կա­յա­ցու­մը։ Գլ­խա­վոր դի­րի­ժո­րը` Թավ­րի­զյա­նը, պետք է ղե­կա­վա­րեր «Իո­լան­տան», իսկ ես պետք է ղե­կա­վա­րեի հենց նույն օ­րը «Շե­հե­րա­զա­դա» բա­լե­տը։ Այդ եր­կու ներ­կա­յա­ցու­մը գնում էին մի ե­րե­կո։ Նա ա­սաց` այդ օ­րը կլի­նի ա­մե­նաե­րի­տա­սարդ դի­րի­ժո­րը և ա­մե­նա­մեծ, գլ­խա­վոր դի­րի­ժո­րը, դա իր հե­տաք­րք­րու­թյունն ու­նի` ես և դու, միա­սին։ Պետք է ա­սեմ, որ «Շե­հե­րա­զա­դան» մինչ ինձ տալն ինքն էր ղե­կա­վա­րում, բայց քա­նի որ նա վա­տա­ռողջ էր, չէր կա­րող «Իո­լան­տա­յից» հե­տո չափ տալ։ Պետք է հան­գս­տա­նար։ Եվ ես շատ հան­գիստ էի. հուն­վա­րին պետք է փոր­ձե­րը լի­նեին, փետր­վա­րին` ներ­կա­յա­ցու­մը։ Հուն­վա­րյան ձմե­ռա­յին ար­ձա­կուր­դի օ­րե­րին, ի զար­մանս ինձ, կան­չում է ինձ դի­րեկ­տո­րը` Ա­շոտ Տո­նի­կյա­նը, և ա­սում.
-Յու­րա, դու պետք է ղե­կա­վա­րես «Դոկ­տոր Այ­բո­լիտ» ներ­կա­յա­ցու­մը։
-Ո՞նց պետք է ղե­կա­վա­րեմ։
-Ներ­կա­յաց­ման դի­րի­ժո­րը` Դմիտ­րի Շի­կա­նյա­նը, բա­լե­տա­յին դի­րի­ժո­րը, հի­վան­դա­ցել է, իսկ տոմ­սե­րը վա­ճառ­ված են։ Փո­խել չենք կա­րող, սկան­դալ կլի­նի։ Ժո­ղո­վուր­դը պետք է գա, ու դու պի­տի ղե­կա­վա­րես այդ ներ­կա­յա­ցու­մը։
Պատ­կե­րաց­րեք, խո­սակ­ցու­թյու­նը հուն­վա­րի 10-ին է, իսկ ներ­կա­յա­ցու­մը հա­ջորդ օ­րը` 11-ին։ Հի­շում եմ` ընդ­հար­վե­ցինք, և Թավ­րի­զյանն ա­սաց. «Չի կա­րե­լի ե­րի­տա­սարդ դի­րի­ժո­րին նման բան ա­ռա­ջար­կել»։ Տնօ­րենն էլ պա­տաս­խա­նեց. «Մեկ­նու­մե­կը պետք է ղե­կա­վա­րի նվա­գա­խում­բը։ ՈՒ­րիշ տար­բե­րակ չկա»։ Ոչ ոք դի­րի­ժոր­նե­րից հա­մա­ձայ­նու­թյուն չտ­վեց։ ՈՒ ես ղե­կա­վա­րե­ցի։
Ներ­կա­յաց­ման օ­րը ե­կան իմ պրո­ֆե­սո­րը` Սա­րաջևը, Թավ­րի­զյա­նը, Բու­դա­ղյա­նը, Ռու­բեն Ստե­փա­նյա­նը, չորս դի­րի­ժոր ե­կել էին նա­յե­լու, թե ես ինչ պետք է ա­նեմ։ Ես էլ, կա­տա­կով եմ ա­սում, թար­սի պես լավ ղե­կա­վա­րե­ցի։ Եվ ինձ թվում է, որ իմ մուտքն օ­պե­րա ոչ թե մր­ցույթն էր կամ «Շե­հե­րա­զա­դան», որ տվե­ցին ինձ, այլ «Դոկ­տոր Այ­բո­լի­տը», ո­րից ոչ մի տակտ չգի­տեի, ոչ էլ գա­ղա­փար ու­նեի, ոչ էլ կյան­քում բա­լետ էի ղե­կա­վա­րել։ Բայց փո­խա­րի­նե­ցի իմ հի­վան­դա­ցած կո­լե­գա­յին, և այդ­պես կա­յա­ցավ իմ մուտ­քը օ­պե­րա­յին թատ­րոն։
Գ. Ղ. -Ժո­ղովր­դա­կան ար­տիստ Յու­րի Դավ­թյա­նը հան­րա­ճա­նաչ Կոնս­տան­տին Սա­րաջևի ա­շա­կերտն է։ Նա գլ­խա­վո­րել է Սա­րա­տո­վի, Երևա­նի օ­պե­րա­յին թատ­րոն­նե­րը, ե­ղել է հե­ռուս­տա­տե­սու­թյան և ռա­դիո­հա­ղոր­դում­նե­րի պե­տա­կան կո­մի­տեի նո­րաս­տեղծ սիմ­ֆո­նիկ նվա­գախմ­բի գլ­խա­վոր դի­րի­ժո­րը։ Եվ այ­սօր նա օ­պե­րա­յին թատ­րո­նի դի­րի­ժո­րա­կան կո­լե­գիա­յի նա­խա­գահն է։
Յ. Դ. -Երևա­նում ե­րաժշ­տա­կան տաս­նա­մյակն ա­վար­տե­լուց հե­տո շատ էի ու­զում դառ­նալ դի­րի­ժոր։ Եվ այն ժա­մա­նակ­վա ա­ռա­ջին ե­րա­ժիշտ հե­ղի­նա­կու­թյա­նը դի­մե­ցի` Կոնս­տան­տին Սա­րաջևին` խնդ­րե­լով ստու­գել, թե ու­նե՞մ ես այն հնա­րա­վո­րու­թյուն­նե­րը, որ ըն­դուն­վեմ դի­րի­ժո­րա­կան ֆա­կուլ­տետ։ Նա ինձ քն­նեց 1,5 ժամ` սկ­սած լսո­ղու­թյու­նից մինչև թեո­րիա­յի հար­ցեր։ Ա­սաց. «Կա­րող ես ըն­դուն­վել, բայց դի­րի­ժո­րու­թյու­նը հիմ­նա­կան մաս­նա­գի­տու­թյուն չէ։ Կա մարդ, որ բախտ ու­նի` դառ­նում է դի­րի­ժոր, կա մարդ, որ չի ստաց­վում։ Եր­բեմն ըն­դուն­վում են, բայց ան­կա­րող են լի­նում, դուրս են մնում, այն­պես որ շա­րու­նա­կիր քո գոր­ծի­քը (ես ջու­թակ էի նվա­գում) և խոր­հուրդ կտամ նաև սո­վո­րես թեո­րիա­յի բաժ­նում»։ Այդ­պես էլ ա­րե­ցի։ Ես նվա­գում էի սիմ­ֆո­նիկ նվա­գախմ­բում, ո­րի գլ­խա­վոր դի­րի­ժո­րը Մի­քա­յել Մա­լուն­ցյանն էր, նա ինձ միշտ հրա­վի­րում էր։
Եր­կար տա­րի­ներ աշ­խա­տե­ցի մեր օ­պե­րա­յին թատ­րո­նում, հե­տո ինձ հրա­վի­րե­ցին Ռու­սաս­տան, ես 3 տա­րի գլ­խա­վո­րե­ցի Սա­րա­տո­վի օ­պե­րա­յին թատ­րո­նը որ­պես գլ­խա­վոր դի­րի­ժոր։ Իսկ մինչ այդ աշ­խար­հահռ­չակ դի­րի­ժոր Ի­գոր Մարկևի­չի մոտ ան­ցա 6-ամ­սյա դի­րի­ժո­րա­կան բարձ­րա­գույն դա­սըն­թաց­ներ։
Երևա­նում կազ­մա­կեր­պում էին ռա­դիո­յի սիմ­ֆո­նիկ նվա­գա­խումբ, և ինձ հրա­վի­րե­ցին Սա­րա­տո­վից ղե­կա­վա­րե­լու այդ նվա­գա­խում­բը որ­պես գլ­խա­վոր դի­րի­ժոր, հա­մա­տե­ղում էի նաև օ­պե­րա­յին թատ­րո­նում, բա­ցի այդ ժա­մեր ու­նեի կոն­սեր­վա­տո­րիա­յում։
Իմ ծա­նո­թու­թյու­նը Մե­լիք-Փա­շաևի հետ տե­ղի ու­նե­ցավ 1952 թվա­կա­նին։ Միշտ ա­սում էր` մո­տե­ցիր, ինչ-որ քեզ պետք է, հարց­րու։ Պարզ է, ին­քը հնա­րա­վո­րու­թյուն չու­ներ` թատ­րոնն էր ղե­կա­վա­րում։ Էդ­պես էլ ա­նում էի։ Դրանք ա­ռա­ջին քայ­լերն էին մո­տե­նա­լու։ Հե­տա­գա­յում Մե­լիք-Փա­շաևը ե­կավ Երևան ղե­կա­վա­րե­լու Մոսկ­վա­յում կա­յա­նա­լիք տաս­նօ­րյա­կի ե­րաժշ­տա­կան մա­սը` և՛ օ­պե­րա­յին թատ­րո­նի, և՛ ֆիլ­հար­մո­նի­կի։ Այդ ա­միս­նե­րի ըն­թաց­քում ես նրա կող­քին էի, նրա ա­սիս­տեն­տի դերն էի կա­տա­րում։ Կա­պում էի բո­լոր օ­ղակ­նե­րը, որ­տեղ նա պետք է լի­ներ, պետք է փոր­ձեր, խոր­հուրդ­ներ տար։ Բա­ցի դրա­նից, նա մեր թատ­րո­նում ղե­կա­վա­րել է «Աի­դան» և «Տրա­վիա­տան», և ես է­լի նրա կող­քին էի։ Նա ինձ հանձ­նա­րա­րել էր հետևել «Աի­դա­յի» բե­մա­կան փո­ղա­յին նվա­գախմ­բին և «Տրա­վիա­տա­յի» կու­լի­սա­յին հար­ված­նե­րին։ Եվ ես շատ ու­րախ եմ, հպարտ, որ շփ­վել եմ, աշ­խա­տել եմ այդ հա­մաշ­խար­հա­յին ա­նուն ու­նե­ցող դի­րի­ժո­րի հետ։ Էլ չեմ ա­սում, որ երբ Մեծ թատ­րո­նը ե­կավ Երևան հյու­րա­խա­ղե­րի մեկ ամ­սով, ինքն իր ներ­կա­յա­ցում­ներն էր չափ տա­լիս և վեր­ջում ղե­կա­վա­րեց Բեթ­հո­վե­նի 9-րդ սիմ­ֆո­նիան։
Մեզ հա­մար սո­վո­րա­կան երևույթ էր, ա­մեն ա­միս 2-3 գաստ­րո­լյոր էր գա­լիս։ Ա­ռա­ջին ան­գամ, երբ Երևան ե­կան Կար­պիս Զո­բյա­նը և Զի­նաի­դա Պալ­լին, կար­ծես ռումբ պայ­թեց։ «Կար­մե­նը» նրանց մաս­նակ­ցու­թյամբ վա­րում էր մեր լա­վա­գույն դի­րի­ժոր­նե­րից մե­կը` Սու­րեն Չա­րե­քյա­նը։ Դրա­նից հե­տո Զո­բյա­նին մենք տա­րին մեկ ան­գամ գո­նե հրա­վի­րում էինք, նաև` Պալ­լիին, է­լի ու­րիշ մե­ծա­նուն եր­գիչ­նե­րի։ Բայց հա­յազ­գի ա­մե­նա­ճա­նաչ­վա­ծը Կար­պիս Զո­բյանն էր։ Հի­շում եմ Էս­տո­նիա­յի մե­ծա­գույն բա­րի­տոն Տիյտ Կուու­զի­կին, Օտ­սին` նրա ա­շա­կեր­տին։ Ե­կավ բա­րի­տոն Վոր­վու­լյո­վը, չտեսն­ված տա­ղան­դա­վոր մարդ, Գու­տի­րա­սը։ Պա­վել Լի­սի­ցյա­նը հա­ճախ էր գա­լիս, հա­ճախ էին լի­նում Մեծ թատ­րո­նի և մյուս ար­տիստ­նե­րը` Շպիլ­լե­րը, Կրուգ­լի­կո­վան, հե­տո ա­վե­լի ե­րի­տա­սարդ­նե­րը` Ար­խի­պո­վան, Օբ­րազ­ցո­վան, Ատ­լան­տո­վը և է­լի շատ հե­տաքր­քիր եր­գիչ-երգ­չու­հի­ներ։
ԻՆ­ՆԱ ԴԱՎ­ԹՅԱՆ (Յու­րի Դավ­թյա­նի տի­կի­նը) -Դի­րի­ժո­րու­թյու­նը բարդ ար­վեստ է։ Եվ թե ինչ­պի­սին է դի­րի­ժո­րը, միայն նվա­գա­խում­բը կա­րող է ա­սել։ Իմ կող­մից ա­սեմ, որ Յու­րան իր մաս­նա­գի­տու­թյան մեջ միշտ օր­գա­նա­կան է ե­ղել, ա­ռանց պրոբ­լե­մի` մար­դը գնում է իր աշ­խա­տան­քին, ոչ մի գերբ­նա­կա­նու­թյուն։
Մի օր հե­ռա­խո­սի զանգ է հն­չում` Ար­տե­մի Այ­վա­զյանն է։
-Ին­նա, կա­րո՞ղ եմ խո­սել Յու­րա­յի հետ։
Իսկ Յու­րան զգու­շաց­նում էր` երբ ես հան­գս­տա­նում եմ, ոչ մի զանգ։
-Գի­տե՞ք, նա հան­գս­տա­նում է, ե­թե դժ­վար չէ, զան­գա­հա­րեք մեկ ժա­մից։
Զան­գա­հա­րեց մեկ ժամ անց։
-Գի­տե՞ք, նա դեռ քնած է։
-Ես ձեզ շատ եմ խնդ­րում, ե­թե կա­րե­լի է...
-Ի­հար­կե, կա­րե­լի է...
Զար­թեց­րի Յու­րա­յին։
Յու­րան խո­սեց, իս­կույն հագն­վեց և դուրս ե­կավ տա­նից։ Ար­դեն ժա­մը 5-ն էր։
Ի՞նչ էր կա­տար­վել։ Թատ­րո­նում բե­մադ­րում էին Ար­տե­մի Այ­վա­զյա­նի «Մոր­գա­նի խնա­մին» օ­պե­րան։ Դի­րի­ժորն ու­րիշ էր, Յու­րան եր­բեք չէր ե­ղել փոր­ձե­րին և ընդ­հան­րա­պես ծա­նոթ չէր այդ օ­պե­րա­յին։ Պրե­միե­րա­յից ա­ռաջ դի­րի­ժորն էր հի­վան­դա­ցել։ Եվ Յու­րան չափ էր տվել ներ­կա­յա­ցու­մը։ Թե ինչ­պես է ա­րել, ես չգի­տեմ, բայց ներ­կա­յա­ցու­մը Յու­րա­յի ղե­կա­վա­րու­թյամբ կա­յա­ցել է։ Ստաց­վել էր այն­պես, ինչ­պես «Այ­բո­լի­տի» ժա­մա­նակ։
Գ. Ղ. -Յու­րի Դավ­թյա­նը ղե­կա­վա­րել է նվա­գախմ­բեր և օ­պե­րա­յին ներ­կա­յա­ցում­ներ ԽՍՀՄ տար­բեր հան­րա­պե­տու­թյուն­նե­րում, ինչ­պես նաև ար­տա­սահ­մա­նում, աշ­խա­տել է լա­վա­գույն եր­գիչ-երգ­չու­հի­նե­րի, այս­պես կոչ­ված աստ­ղե­րի հետ։
Յու. Դ. -Չեմ կա­րող չհի­շել հա­մաշ­խար­հա­յին մե­ծա­գույն դաշ­նա­կա­հար հուն­գա­րա­ցի Ան­նի Ֆի­շե­րին։ Հուն­գա­րա­կան դեպ­քե­րի ծանր տա­րի­ներն էին։ Ա­սա­ցին` ու­շա­դիր կլի­նեք, քմա­հաճ տի­կին է։ Ես շատ ե­րի­տա­սարդ էի, նա վերևից նա­յեց վրաս` թե այս տղա՞ն պետք է ղե­կա­վա­րի։ Երբ սկ­սե­ցինք, 15-20 րո­պեից այլ աչ­քե­րով էր նա­յում ինձ, բռ­նեց ձեռքս և ա­սաց. «Մաեստ­րո, ձեր վա­րե­լու ա­ռա­ջին տար­բե­րա­կը ինձ ա­վե­լի դուր ե­կավ, այդ­պես ա­րեք»։
ՈՒ­նե­ցանք հո­յա­կապ ստեղ­ծա­գոր­ծա­կան պա­հեր։ Ան­կախ ինձ­նից տար­վում էի ե­րաժշ­տու­թյամբ (իսկ դի­րի­ժո­րը դրա ի­րա­վուն­քը չու­նի). ին­քը կա­խար­դի նման էր նվա­գում, ես գնում էի նրա հետ և հե­տո դժ­վա­րու­թյամբ ինձ ա­սում էի` հան­գիստ։
Գ. Ղ. -Յու­րի Դավ­թյա­նի ման­կա­վար­ժա­կան գոր­ծու­նեու­թյու­նը սկս­վել է Սա­րա­տո­վում, պե­տա­կան կոն­սեր­վա­տո­րիա­յում, այ­նու­հետև մոտ 50 տա­րի նա աշ­խա­տում է Երևա­նի պե­տա­կան կոն­սեր­վա­տո­րիա­յում, կոն­սեր­վա­տո­րիա­յի պրո­ֆե­սոր է։ Նա ղե­կա­վա­րել է օ­պե­րա­յի պատ­րաստ­ման ամ­բիո­նը։ Յու­րի Դավ­թյանն ու­նի բազ­մա­թիվ ա­շա­կերտ­ներ և ա­ռա­ջի­նը ու­զում եմ նշել նրա որ­դուն` Հայ­կին։
Յու. Դ. -Ո­րը որ­պես ջու­թա­կա­հար լաու­րեատ է, լավ ե­րա­ժիշտ է` մի քա­նի կոն­կուրս­նե­րի մաս­նակ­ցած։ Ղա­զա­րոս Սա­րյա­նի պնդ­մամբ նա սկ­սեց զբաղ­վել դի­րի­ժո­րու­թյամբ։ Ման­կուց շատ բան է տե­սել, մե­ծա­ցել է օ­պե­րա­յին թատ­րո­նում, սիմ­ֆո­նիկ նվա­գախմ­բում։ Ե­թե ես ան­գամ պաշ­տո­նա­կան չդա­սա­վան­դեի, նա այդ բո­լո­րը վերց­րել է։ Աղ­ջիկս պատ­մում է, որ երբ գտն­վում էր Ֆրան­սիա­յում, Հայկն ա­սել է. «Ես չեմ կա­րող այս օր­կեստ­րանտ­նե­րի հետ պա­պա­յի պես խո­սել, էս­տեղ ֆրան­սիա­ցի­ներ են, չափ­ված, ձևված պետք է խո­սել (այն­տեղ է­տի­կետն այլ է)։ Բայց, պատ­մում է քույ­րը, մի օր փոր­ձի ժա­մա­նակ չի դի­մա­ցել, կոն­ցերտ­մայս­տե­րի ձեռ­քից վերց­րել է գոր­ծի­քը և ա­սել. «Էս­պես նվա­գեք...»։ Եվ այդ­տեղ դառ­նում էր հայ։ Բայց այդ պա­հը ֆրան­սիա­ցի­նե­րին դուր է գա­լիս, տես­նում են, որ ա­մեն ինչ կա­րող է նվա­գել, ա­մեն ինչ գի­տի։ Ես որ էն­տեղ էի, ինձ մո­տե­ցան ե­րա­ժիշտ­ներ ու ա­սա­ցին. «Այս քա­ղա­քում, այս ռե­գիո­նում ա­մեն օր մոմ պի­տի վա­ռեն, որ էս­տեղ նման ե­րա­ժիշտ կա։ Մեզ հա­մար դա մեծ եր­ջան­կու­թյուն է»։
Իսկ այս տար­վա­նից` սու­պեր կոն­սեր­վա­տո­րիա Ստ­րաս­բուր­գում. Հայ­կը այն­տեղ պրո­ֆե­սոր է և ոչ միայն կա­մե­րա­յին նվա­գա­խումբ է ղե­կա­վա­րում, այլ նաև մեծ սիմ­ֆո­նիկ նվա­գա­խումբ, մյուս տա­րի էլ ու­զում են օ­պե­րա­յին ստու­դիան տալ Հայ­կին։
Եվ ու­րեմն, Երևա­նի դի­րի­ժոր­նե­րի մեծ մասն իմ ա­շա­կերտ­ներն են և ե­թե իմն էլ չեն, ա­պա, ինչ­պես ա­սում են, կող­քից ան­ցել են։ Ռու­սաս­տա­նում Է­դուարդ Համ­բար­ձու­մյանն է` Բրյանս­կի սիմ­ֆո­նիկ նվա­գախմ­բի գլ­խա­վոր դի­րի­ժո­րը, ո­րը վեր­ջերս կո­չում ստա­ցավ։ Նրան հա­ճախ են հրա­վի­րում հա­մերգ­նե­րի։ Մյուս ա­շա­կերտս` Դա­վիթ Թեր­զյա­նը, Մեք­սի­կա­յում է, էն­տե­ղի մայ­րա­քա­ղա­քի երկ­րորդ դի­րի­ժորն է։
Ի. Դ. -Ես ու­րախ եմ, որ մեր որ­դին ընտ­րեց հոր ու­ղին։ Եվ ցան­կա­նում եմ, որ նա հոր նման օր­գա­նա­կան լի­նի, որ նրա հա­մար դա լար­վա­ծու­թյուն չլի­նի, այլ լի­նի սո­վո­րա­կան աշ­խա­տանք։
Գ. Ղ. -Յու­րի Դավ­թյա­նի պա­պի­կը` Ղու­կաս Դավ­թյա­նը, ա­վար­տել է Թիֆ­լի­սի Ներ­սի­սյան դպ­րո­ցը, այդ նույն դպ­րոցն ա­վար­տել է նաև նրա հայ­րը` Հայկ Դավ­թյա­նը։
Յու. Դ. -Հայրս եր­կար տա­րի­ներ ե­ղել է քի­միա­յի դա­սա­խոս հա­մալ­սա­րա­նում։ Մաս­նակ­ցեց Մեծ հայ­րե­նա­կան պա­տե­րազ­մին, ո­րից հե­տո աշ­խա­տեց լու­սա­վո­րու­թյան նա­խա­րա­րու­թյու­նում որ­պես քի­միա­յի ու ֆի­զի­կա­յի գլ­խա­վոր մաս­նա­գետ և մաս­նակ­ցում էր հա­մալ­սա­րա­նա­կան բո­լոր պե­տա­կան քն­նու­թյուն­նե­րին։ Մինչ այ­սօր դպ­րոց­նե­րի քի­միա­յի դա­սա­գիր­քը հորս թարգ­մա­նածն է։ Հայրս վաս­տա­կա­վոր ու­սու­ցիչ էր։ Մայրս նույն­պես վաս­տա­կա­վոր ու­սու­ցիչ էր` ՈՒ­լու­խա­նյան Ա­նիկ։ Դա­սա­վան­դում էր հա­յոց լե­զու և գրա­կա­նու­թյուն։
Ի. Դ. -Իմ բախ­տը շատ է բե­րել, որ ես հան­դի­պել եմ Յու­րի Հայ­կո­վի­չին։ 40 տա­րուց ա­վե­լի միա­սին ենք և պետք է ա­սեմ` նա շատ լավ հայր է։ Մենք եր­կու ե­րե­խա ենք մե­ծաց­րել։


Գա­րիկ ՂԱ­ԶԱ­ՐՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2151

Մեկնաբանություններ