Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Այ­սօր ինչ­քան կեղտ կա հա­սա­րա­կու­թ­յան մեջ, ջրի ե­րես է դուրս ե­կել»

«Այ­սօր ինչ­քան կեղտ կա հա­սա­րա­կու­թ­յան մեջ, ջրի ե­րես է դուրս ե­կել»
01.11.2019 | 00:52

Այ­սօր խոր­հր­դա­րա­նում ԵԽ պատ­վի­րա­կու­թյան և ԱԺ մշ­տա­կան հանձ­նա­ժո­ղո­վի ան­դամ­նե­րը հա­մա­տեղ քն­նար­կե­լու են Ստամ­բու­լյան կոն­վեն­ցիան։ ԱԺ-ի շեն­քի դի­մաց էլ կոն­վեն­ցիա­յին դեմ ու­ժե­րը բո­ղո­քի ակ­ցիա են անց­կաց­նե­լու։ Այս հար­ցի շուրջ զրու­ցել ենք հայ­կա­կան ար­ժեք­նե­րի պաշտ­պա­նու­թյան «Կամք» ՀԿ ան­դամ ՎԱ­ՀԱԳՆ ՉԱ­ԽԱ­ԼՅԱ­ՆԻ հետ։ Հի­շեց­նենք, որ նա­խա­ձեռ­նու­թյան ան­դամ­ներն ար­դեն մի քա­նի ա­միս է, ինչ ստո­րագ­րա­հա­վաք են անց­կաց­նում ստամ­բու­լյան կոն­վեն­ցիա­յի վա­վե­րաց­ման դեմ։ Մեր զրու­ցա­կի­ցը նախ նշեց, որ տևա­կան ժա­մա­նակ տե­ղե­կատ­վա­կան շր­ջա­փակ­ման մեջ են, քա­նի որ լրատ­վա­մի­ջոց­նե­րին ար­գել­վել է լու­սա­բա­նել ի­րենց ակ­ցիա­նե­րը, իսկ սո­ցիա­լա­կան իր է­ջե­րով ևս չի կա­րող նյու­թեր տա­րա­ծել։

-Այս վի­ճակն է ստո­րագ­րա­հա­վա­քի 100-րդ օ­րից սկ­սած, երբ ֆեյս­բու­քյան իմ է­ջին ե­կավ «հա­մա­պա­տաս­խան կար­գա­վո­րու­մեր», որ չեմ կա­րող այլևս նյու­թեր տա­րա­ծել,- նշեց մեր զրու­ցա­կի­ցը։- Ստամ­բու­լյան կոն­վեն­ցիան գլո­բա­լիստ­նե­րի կող­մից ա­ռաջ մղ­վող փաս­տա­թուղթ է, և Ֆեյս­բուքն էլ այդ ծրագ­րի բա­ղադ­րիչ­նե­րից մեկն է։ Հի­մա թե Հա­յաս­տա­նից է գնա­ցել դժ­գո­հու­թյու­նը, թե հենց նրանք են այդ­պես ո­րո­շել, դժ­վա­րա­նում եմ ա­սել։ Բայց մի բան հս­տակ է. ա­մեն գնով փոր­ձում են մեր շար­ժու­մը պա­հել տե­ղե­կատ­վա­կան վա­կուու­մի մեջ, որ­պես­զի ա­վե­լի քիչ քա­ղա­քա­ցի­ներ տե­ղյակ լի­նեն այդ կոն­վեն­ցիա­յի վտանգ­նե­րին։ Ի­րենց ձեռ­քի տակ ե­ղած ԶԼՄ-նե­րով («Ա­զա­տու­թյուն» ՌԿ, Հ1, ան­գամ «Շանթ») փոր­ձում են ա­պա­կողմ­նո­րո­շել, մա­նի­պու­լաց­նել ՀՀ քա­ղա­քա­ցի­նե­րին։ Հա­յաս­տա­նում խոս­քի ա­զա­տու­թյու­նը ոչ շա­հե­կան վի­ճա­կում է։ Ե­թե խոս­քի ա­զա­տու­թյուն ա­սե­լով հաս­կա­նում ենք այն, որ այդ խոս­քը միայն պի­տի գլո­բա­լիստ­նե­րին ձեռն­տու լի­նի, դա ա­մենևին էլ կապ չու­նի խոս­քի ա­զա­տու­թյան հետ։ Ե­թե դրա մեջ չի մտ­նում ազ­գա­յին, հոգևոր ար­ժեք­նե­րի, տե­սա­կի պաշտ­պա­նու­թյան խոս­քը, ու­րեմն դա խոս­քի ա­զա­տու­թյուն չէ, միա­կող­մա­նի, ի­րենց ձեռն­տու խոսք է։
-ՈՒ՞ր է տա­նում այդ միա­կող­մա­նի խոս­քի ա­զա­տու­թյու­նը, ին­չի՞ կհան­գեց­նի դա։
-Նեո­լի­բե­րա­լիզ­մից մենք ան­ցում ենք կա­տա­րում գլո­բա­լիզ­մին։ Ե­թե ժա­մա­նա­կին ա­սում էին` Հա­յաս­տա­նի քա­ղա­քա­ցուց իր երկ­րի հարս­տու­թյու­նը թա­լան­վում է, և դրա­նից օգտ­վում են մի քա­նի օ­լի­գարխ­ներ, այ­սօր օգտ­վող­նե­րը ոչ թե տե­ղի հայ բիզ­նես­մեն­ներն են, այլ դր­սի գլո­բա­լիս­տա­կան ու­ժե­րը։ Ար­դյուն­քում Հա­յաս­տա­նի քա­ղա­քա­ցին է­լի մնում է աղ­քատ ու թա­լան­ված։ Թա­լա­նող­նե­րի դե­րերն են փոխ­վել, թա­լա­նը նույնն է մնա­ցել։ Պա­տա­հա­կան չէ, որ մի­ջազ­գա­յին ֆո­րում­նե­րը սկ­սել են Հա­յաս­տա­նում անց­կաց­նել։ Այս գոր­ծըն­թա­ցին ան­ձամբ ես դեմ եմ, ինձ հա­մար կապ չու­նի ով է թա­լա­նո­ղը։ Գու­ցե փոքր-ինչ աբ­սուրդ հն­չի, բայց ա­վե­լի նա­խընտ­րե­լի է, որ այդ թա­լա­նո­ղը լի­նի տե­ղի գոր­ծա­րա­րը, հա­յը, քան դր­սի գլո­բա­լիս­տը։ Բայց միան­շա­նակ է, որ թա­լա­նը պետք է կանգ­նեց­վի։ Հա­յաս­տա­նում բո­լոր հնա­րա­վո­րու­թյուն­նե­րը կան, որ քա­ղա­քա­ցին լավ ապ­րի, ար­տա­գաղթ չլի­նի, բո­լոր ռե­սուրս­նե­րը մենք ու­նենք, որ մեր գյու­ղե­րը զար­գաց­նենք, տն­տե­սու­թյունն ա­ռաջ մղենք։
-Իշ­խա­նու­թյուն փոխ­վեց, և նո­րե­րը խոս­տա­ցան, որ մար­դիկ լավ կապ­րեն, իսկ Ձեր նշած թա­լանն էլ, ըստ խոս­տու­մի, չպի­տի լի­ներ։ Տա­րիու­կես հե­տո մար­դիկ ոչ միայն լավ չեն ապ­րում, այլև Դուք փաս­տում եք, որ թա­լան­չի­ներն են ըն­դա­մե­նը փոխ­վել։ Ին­չու՞ այս­պես ստաց­վեց։
-Այս պա­հին չեմ ցան­կա­նում քա­ղա­քա­կան դի­տար­կում­ներ ա­նել, քա­նի որ մեր շար­ժու­մը վեր­քա­ղա­քա­կան է։ Սա­կայն կա­րող եմ ա­սել, որ լավ բա­ներ էլ են ե­ղել, մարդ­կանց աչ­քե­րում հույս կա, բայց լուրջ մտա­հո­գու­թյուն ու­նենք, որ այդ հույ­սը կա­րող է ի դերև ել­նել, մար­դիկ հեր­թա­կան ան­գամ հու­սա­խաբ կա­րող են լի­նել։ Մենք ա­մեն գնով պայ­քա­րե­լու ենք, որ այս հույ­սը չկոտր­վի, մար­դիկ ի­մա­նան, որ լավ են ապ­րե­լու, Հա­յաս­տա­նը հզոր է լի­նե­լու։
-Վե­րա­դառ­նանք կոն­վեն­ցիա­յին, ի՞նչն է Ձեզ ա­մե­նից շատ մտա­հո­գում այդ փաս­տաթղ­թում։
-Բո­լորս էլ հաս­կա­նում ենք, որ այս ա­մե­նը նոր չի սկս­վել, տա­րի­ներ շա­րու­նակ այն եփ­վել է։ Օգտ­վե­լով այս փո­փո­խու­թյու­նից, այ­լա­սեր­ված­նե­րը փոր­ձում են ի­րենց «փայն» ա­վե­լի մե­ծաց­նել և ա­վե­լի մեծ կտոր փախց­նել։ Սրա հա­մար փոր­ձում են ա­մեն կերպ ներ­կա­յաց­նել, թե հե­ղա­փո­խու­թյու­նը ի­րենք են ա­րել, մեծ մաս­նակ­ցու­թյուն են ու­նե­ցել և այ­սօր պետք է ի­րենց «փա­յը» ստա­նան։ Այ­սօր ինչ­քան կեղտ կա հա­սա­րա­կու­թյան մեջ, ջրի ե­րես է դուրս ե­կել։ Դրա մեջ մենք մեր ազ­գա­յին գո­յու­թյան ձևի, տե­սա­կի պահ­պան­ման հա­մար լուրջ վտանգ­ներ, սպառ­նա­լիք­ներ ենք տես­նում։ Հաս­կա­նում ենք, որ այս ա­մե­նի դեմն օր ա­ռաջ պի­տի առ­նել։ Միայն Ստամ­բու­լյան կոն­վեն­ցիա­յի դեմ պայ­քա­րե­լով չէ, որ այս խն­դիր­նե­րը կա­րող ենք լու­ծել, պետք է հաս­նել այն բա­նին, որ ԶԼՄ-նե­րով, մաս­նա­վո­րա­պես հե­ռուս­տաըն­կե­րու­թյուն­նե­րով քա­րոզ­վող աղ­բը, բռ­նու­թյու­նը, հո­ռի բար­քե­րը ար­մա­տա­խիլ ա­նենք։ Այս ա­րա­տա­վոր երևույթ­նե­րի փո­խա­րեն պի­տի ազ­գա­յին ար­ժեք­նե­րին, մարդ­կա­յին դրա­կան հատ­կա­նիշ­նե­րին մեծ տեղ հատ­կաց­վի: 2006-ին ինձ Հա­յաս­տա­նից ար­տաք­սե­ցին, երբ 9 տա­րի հե­տո վե­րա­դար­ձա Հա­յաս­տան, մարդ­կանց մեջ սա­րե­րի փո­փո­խու­թյուն տե­սա։ 14-15 տա­րի ա­ռաջ­վա ու այ­սօր­վա երևան­ցին բա­ցար­ձակ նույ­նը չէ։ Մեկ-մեկ մար­դիկ ա­սում են, թե ին­չի հետևից ես ըն­կել, ինչ ես փոր­ձում փո­խել, բայց չպետք է այդ­պես մտա­ծել։ Հա­վա­տա­ցեք, այդ ու­ժե­րը լուռ, ա­մե­նօ­րյա աշ­խա­տանք են տա­նում ու ե­թե ևս 10 տա­րի կա­րո­ղա­նան այդ­պես ա­զատ աշ­խա­տել, մենք լրիվ այլ տե­սա­կի հայ կու­նե­նանք, որն ի­րա­կան հա­յի հետ կապ չի ու­նե­նա­լու։ Գլո­բա­լիս­տա­կան մտա­ծող մար­դիկ կլի­նեն, ո­րոնց հիմ­նա­կան խն­դի­րը լի­նե­լու է ու­տե­լը, սե­ռա­կան վա­յելք­նե­րը։ Խո­սում ենք հի­մա մար­դու ի­րա­վունք­նե­րից, բայց այդ ի­րա­վունք­նե­րը սահ­մա­նա­փակ­վում են միայն ա­նաս­նա­կան ցան­կու­թյան, սե­ռա­կան բնազդ­նե­րի ի­րա­վունք­նե­րով։ Մենք դրա­նից դուրս ի­րա­վունք չու­նե՞նք։ Այ­սօր բազ­մա­զա­վակ ըն­տա­նիք­նե­րը խն­դիր­նե­րի մեջ թաղ­ված են, դրա մա­սին ոչ մե­կը չի բարձ­րա­ձայ­նում, նրանք ի­րա­վունք չու­նե՞ն։ Վի­րա­վոր ա­զա­տա­մար­տիկ­նե­րը բա­զում խն­դիր­ներ ու­նեն, նրա՞նք էլ ի­րա­վունք չու­նեն։ Այ­սինքն, մե­նակ մեր դարդն ու ցավն այն է, թե այդ այ­լա­սեր­ված­նե­րը ո՞նց, ո՞ր դիր­քով ա­վե­լի շատ հա­ճույք ստա­նան, տղա-տղա՞, թե՞ աղ­ջիկ-աղ­ջիկ։ Սա՞ է մեր խն­դի­րը։ Մենք հա­կա­ռա­կում ենք հա­մոզ­ված ու կար­ծում ենք, որ սա մեզ դր­սից է պար­տադր­վել, մեր հո­գե­կերտ­ված­քին բա­ցար­ձակ խորթ է, հա­յի ու Հա­յաս­տա­նի հետ սա ընդ­հան­րա­պես կապ չու­նի։ Դր­սի այս պար­տադ­րան­քը մենք չենք հան­դուր­ժե­լու։
-Դուք նշե­ցիք, որ այս կոն­վեն­ցիա­յի շուրջ խմո­րում­նե­րը նոր չեն սկս­վել, բայց իշ­խա­նու­թյան ե­կել են նոր մար­դիկ, որ կա­րող էին միան­գա­մից վերջ դնել այդ ա­մե­նին՝ հայ­տա­րա­րե­լով, թե ոչ մի դեպ­քում այն չեն վա­վե­րաց­նի։ Ին­չու՞ այդ ճա­նա­պար­հով չեն գնում։
-Ժա­մա­նա­կը ցույց կտա, թե ինչ կա­նեն, մենք հույս ու­նենք, որ չեն վա­վե­րաց­նե­լու։
-Բայց Ձեզ, օ­րի­նակ, չի՞ մտա­հո­գում այն հան­գա­ման­քը, որ իշ­խա­նու­թյան գրե­թե ոչ մի ներ­կա­յա­ցու­ցիչ այս­քան ժա­մա­նակ հրա­պա­րա­կավ դեմ չի խո­սել այդ կոն­վեն­ցիա­յին, հա­կա­ռա­կը, կողմ ար­տա­հայտ­վող­ներ են ե­ղել։
-Դա իս­կա­պես շատ մտա­հո­գիչ է։ Այ­սօր ստո­րագ­րա­հա­վա­քի 107-րդ օրն է, մեզ ար­դեն միա­ցել են 50 հա­զա­րից ա­վե­լի քա­ղա­քա­ցի­ներ։ ԱԺ-ի ըն­դա­մե­նը 6 պատ­գա­մա­վոր է միա­ցել, ո­րոն­ցից ըն­դա­մե­նը մեկ հո­գի է իշ­խա­նա­կան ու­ժի ներ­կա­յա­ցու­ցիչ՝ Սո­ֆյա Հով­սե­փյա­նը։ Բայց նրա ստո­րագ­րու­թյու­նից հե­տո մեզ տե­ղե­կու­թյուն­ներ հա­սան, որ մեծ ճն­շում է ե­ղել նրա նկատ­մամբ, ներ­քին խո­սակ­ցու­թյուն­ներ, քն­նար­կում­ներ են ե­ղել։ Բո­լո­րի մեջ վա­խի մթ­նո­լորտ է, դրա հա­մար պատ­գա­մա­վոր­նե­րը էլ չկա­րո­ղա­ցան միա­նալ մեր ստո­րագ­րա­հա­վա­քին։ Ժո­ղովր­դա­վա­րա­կան Հա­յաս­տա­նում պատ­գա­մա­վոր­նե­րը, քա­ղա­քա­ցի­նե­րը պետք է ի­րենց կար­ծիքն ար­տա­հայ­տե­լու ա­զա­տու­թյուն ու­նե­նան։ Չի կա­րե­լի ճն­շել որևէ մե­կին։ Ան­շուշտ, հի­մա այդ պատ­գա­մա­վոր­նե­րը կհեր­քեն, որ նման բան կա, սա­կայն Հա­յաս­տա­նը փոքր եր­կիր է, իսկ Երևանն էլ փոքր քա­ղաք, բո­լո­րը բո­լո­րին գի­տեն։ Նրանց վրա ճն­շում ե­ղել է, որ ստո­րագ­րու­թյուն­նե­րի թի­վը չմե­ծա­նա։
-50 հա­զա­րից ա­վե­լի ստո­րագ­րու­թյուն է հա­վաք­վել. իշ­խա­նու­թյու­նը հաշ­վի կնս­տի՞ այդ­քան մար­դու կար­ծի­քի հետ։
-Բե­րա­նով է հեշտ ա­սել` 50 հա­զա­րից ա­վե­լի ստո­րագ­րու­թյուն։ Բուլ­ղա­րիա­յում ըն­դա­մե­նը 10 հա­զար ստո­րագ­րու­թյամբ այդ կոն­վեն­ցիան հա­կա­սահ­մա­նադ­րա­կան ճա­նաչ­վեց, այն դեպ­քում, որ նրա բնակ­չու­թյու­նը մի քա­նի ան­գամ ա­վե­լի է Հա­յաս­տա­նից։ Այս­պի­սի չա­փում կա. ստո­րագ­րու­թյան և ընտ­րու­թյան մաս­նակ­ցո­ղի հա­րա­բե­րակ­ցու­թյու­նը 5-15 է։ Սա պայ­մա­նա­վոր­ված է նաև նրա­նով, թե տվյալ երկ­րում մար­դիկ որ­քան են քա­ղա­քա­կա­նաց­ված։ Հա­յաս­տա­նում վերց­նենք 1-ին 5 հա­րա­բե­րակ­ցու­թյու­նը, այ­սինքն մեկ ստո­րագ­րո­ղը՝ 5 ընտ­րող։ Ստաց­վում է՝ ընտ­րու­թյա­նը մաս­նակ­ցող 250 հա­զար քա­ղա­քա­ցի ար­դեն այդ կոն­վեն­ցիա­յին «ոչ» է ա­սել։ Ինչ­պես կա­րե­լի է չան­սալ սե­փա­կան քա­ղա­քա­ցի­նե­րի կամ­քին և դրան դեմ գնալ։ Մի էա­կան հան­գա­մանք էլ. սա դեռ սկիզբն է, այն­պես չէ, որ 50 հա­զար ստո­րագ­րու­թյուն հա­վա­քե­ցինք ու ձեռք­ներս ծա­լած նս­տե­լու ենք։
-Ստո­րագ­րա­հա­վա­քին մար­դիկ ակ­տի՞վ են։
-Ա­յո, հա­րյու­րա­վոր քա­ղա­քա­ցի­ներ են մեզ միա­նում։ Պար­զա­պես ա­մե­նա­մեծ խն­դիրն այն է, որ մեր ա­ռաջ ար­հես­տա­կան խո­չըն­դոտ­ներ են ստեղ­ծել։ Սպի­տակ քա­ղա­քում մեզ վրա գործ են հա­րու­ցել, ա­նընդ­հատ ան­հար­կի տա­նում-բե­րում են ու չենք կա­րող մեր շր­ջա­գա­յու­թյու­նը մար­զե­րում շա­րու­նա­կել։ Այ­սօր Հա­յաս­տա­նի մար­զե­րի բնա­կիչ­ներն այդ­քան հնա­րա­վո­րու­թյուն չու­նեն, որ­պես­զի գան Երևան և ստո­րագ­րա­հա­վա­քին մաս­նակ­ցեն։ Չնա­յած ե­ղել են դեպ­քեր, որ Սյու­նի­քից, Տա­վու­շից էլ են ե­կել մար­դիկ ու ստո­րագ­րել։
-Այ­սօր­վա ակ­ցիա­յի նպա­տա­կը ո՞րն է, են­թադ­րենք, խոր­հր­դա­րա­նա­կան­ներն այ­սօր դրա­կան գնա­հա­տա­կան­ներ տվե­ցին և ԵԽ-ի պատ­վի­րակ­նե­րին վս­տա­հեց­րին, որ այն ԱԺ-ն կվա­վե­րաց­նի։
-Այ­սօր ԵԽ-ի բարձ­րաս­տի­ճան պատ­վի­րակ­նե­րը հան­դի­պե­լու են ԱԺ-ի հա­մա­պա­տաս­խան հանձ­նա­ժո­ղո­վի նա­խա­գահ­նե­րի հետ։ Ա­ռա­ջին իսկ օ­րից հայ­տա­րա­րել ենք, որ մեզ հա­մար բա­ցար­ձակ ա­նըն­դու­նե­լի է ցան­կա­ցած ար­տա­քին ճն­շում։ Մեր ազ­գա­յին ար­ժեք­նե­րի պաշտ­պա­նու­թյան «Կամք» նա­խա­ձեռ­նու­թյու­նը նաև ան­կա­խու­թյան շար­ժում ենք ան­վա­նում։
-Ին­չու՞, ու­մի՞ց եք ան­կա­խա­նում։
-Երբ քո ազ­գա­յին էու­թյունն ես պաշտ­պա­նում, նաև քո ան­կա­խու­թյունն ես ա­պա­հո­վագ­րում։ Ե՞րբ է քո ան­կա­խու­թյու­նը ե­րե­րում։ Երբ քեզ փոր­ձում են ձու­լել օ­տար­նե­րի հետ, կորց­նում ես քո տե­սա­կը, ազ­գա­յի­նը։ Էլ ի՞նչ ան­կա­խու­թյան մա­սին է խոս­քը, երբ բո­լո­րը միա­տե­սակ են լի­նում։ Աբ­սուրդն այն է, որ ի­րենք բազ­մա­զա­նու­թյու­նից են խո­սում, բայց ակ­տիվ պայ­քա­րում են Աստ­ծո կող­մից տր­ված ի­րա­կան բազ­մա­զա­նու­թյան դեմ, երբ տար­բեր ազ­գեր ի­րենց ա­ռանձ­նա­հատ­կու­թյուն­նե­րը, բնո­րոշ հատ­կու­թյուն­նե­րը պի­տի ու­նե­նան։ Այ­նինչ այ­սօր փոր­ձում են միա­տարր, մի ա­մորֆ մաս­սա ստեղ­ծել, ո­րը կլի­նի վե­րահս­կե­լի։ Մենք այս ա­մե­նը խիստ դա­տա­պար­տում ենք ու դեմ ենք մեր տե­սա­կը կորց­նե­լուն։ Այս շար­ժու­մը հենց դրա հա­մար էլ կոչ­վում է ան­կա­խու­թյան շար­ժում։ Մեր ներ­քին գործն է, թե որ փաս­տա­թուղ­թը կըն­դու­նենք, ո­րը՝ ոչ։ ՀՀ քա­ղա­քա­ցի­նե­րը կո­րո­շեն, թե որ փաս­տա­թուղթն է ի­րենց հար­կա­վոր։ Վե­նե­տի­կի հանձ­նա­ժո­ղո­վի տված «խոր­հուր­դը» այս կոն­վեն­ցիա­յի առն­չու­թյամբ մեզ հա­մար է­լի ա­նըն­դու­նե­լի է։ Երբ Հա­յաս­տա­նի իշ­խա­նու­թյու­նը հայ­տա­րա­րեց, թե այն ու­ղար­կե­լու են Վե­նե­տի­կի հանձ­նա­ժո­ղով, մենք ա­ռա­ջին իսկ օ­րից հայ­տա­րա­րե­ցինք, որ դա տակ­տի­կա­կան քայլ է և չի կա­րող ԵԽ-ին կից, «տա­կը» գտն­վող կա­ռույ­ցը փաս­տաթղ­թին դեմ կար­ծիք տալ։ Այ­սօր Հա­յաս­տան ե­կած պատ­վի­րակ­նե­րին էլ խիստ բա­ցա­սա­կան ենք վե­րա­բեր­վում։ Թույլ չենք տա որևէ ար­տա­քին ճն­շում Հա­յաս­տա­նի վրա։
-Ար­դեն տե­ղե­կու­թյուն կա, որ այդ կոն­վեն­ցիա­յի հա­մար Հա­յաս­տա­նին ո­րո­շա­կի գու­մար է տր­վել, Կու­բա­յից միա­սե­ռա­կան­նե­րի խումբ է ե­կել, այ­սինքն, ըստ էու­թյան, այդ փաս­տա­թուղթն ար­դեն գոր­ծարկ­ման մեջ է։
-Ա­յո, գու­մար տր­վել է, բայց ա­վե­լի մեծ չա­փի նա­խա­տես­ված է վա­վե­րա­ցու­մից հե­տո։ Ե­թե պատ­կե­րա­վոր ա­սեմ` մար­դուն սո­ված են թո­ղել, դեմն էլ մեծ սե­ղան են բա­ցել, խո­րո­ված չա­լա­ղաջ են դրել ու ա­սում են` այն փաս­տաթղ­թի տակ ստո­րագ­րիր ու մո­տե­ցիր սե­ղա­նին։ Հի­մա Հա­յաս­տա­նում այս վի­ճակն է։
-Հա­յաս­տա­նի իշ­խա­նու­թյու­նը կդի­մա­նա՞ գայ­թակ­ղու­թյա­նը։
-Ե­թե սե­ղա­նին չմո­տե­ցանք, սո­ված չենք մեռ­նի, մեր երկ­րի պո­տեն­ցիա­լին հա­վա­տում ենք, մի քա­նի տա­րի հե­տո կա­րող ենք զար­գաց­նել եր­կի­րը։ Մեր այ­սօր­վա վատ վի­ճա­կը մի­միայն քա­ղա­քա­կան վատ կա­ռա­վար­ման հետևանք է։ Ըն­դա­մե­նը մի դր­վագ. ժա­մա­նա­կին Լևոն Տեր-Պետ­րո­սյա­նը հայ­տա­րա­րեց, թե տղա եք, պա­հեք, սա հենց այդ քա­ղա­քա­կա­նու­թյան հետևանքն է։ Մեզ հա­մար ար­հես­տա­կան խն­դիր­ներ ստեղ­ծե­ցին։ Ան­գամ շր­ջա­փակ­ված մենք մեր ռե­սուրս­նե­րով կա­րող ենք լավ ապ­րել։
-Իսկ ե­թե, այ­դուա­մե­նայ­նիվ, մո­տե­ցան այդ սե­ղա­նին։
-Այդ պա­հին կկշ­տա­նան, բայց չա­լա­ղա­ջի հետ թույն է, մի քա­նի ժա­մից ողջ պատ­մու­թյու­նը կվեր­ջա­նա։


Զրույ­ցը՝
Ռու­զան ԽԱ­ՉԱՏ­ՐՅԱ­ՆԻ

Դիտվել է՝ 6828

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ