Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Իմաստությունը անցողիկ ժամանակավորից հավիտենականը պեղելու արվեստն է

Իմաստությունը անցողիկ ժամանակավորից հավիտենականը պեղելու արվեստն է
11.06.2019 | 00:18

Ո՞վ է այսօր մեզ առաջնորդում դեպի հավիտենական արժեքներ. թույլ տվեք այդ հարցը առկախ թողնել` հայցելով բոլոր նրանց ներողամտությունը, ովքեր վստահ են, թե գիտեն պատասխանը:


Միգուցե մարդկային հասարակության հետզարգացման պատճառներից կարևորագույնը այն է, որ քչերը գիտեն. ինչպես ավելորդ սեփական քաշը, այնպես էլ ավելորդ նյութական ինչքը իսկապես էլ ավելորդ են, ավելին` կյանքի հետ քիչ համատեղելի: Հոգին անտեսանելի, անշոշափելի ու մեր օրերում, որպես կանոն, անզգալի է, բայց դրանից չի փոխվում մարդու` հոգևոր էակ լինելու փաստը: Հետևաբար, մարդու կյանքը արժևորվում է հոգևոր իրողություններով, ավելի ճիշտ` իր կյանքում դրանց առկայությամբ կամ բացակայությամբ: Մարդը սնում ու խնամում է իր մարմինը, քողարկում կամ ի ցույց է հանում այն` յուրաքանչյուր դեպքում կենտրոնանալով մարմնավոր ցանկությունների վրա: Աստված երբեք չի իրավազրկում մարդուն` փաստում է Սուրբ Գիրքը, խնդիրը միայն հասկացությունները ճիշտ սահմանելն է: Այսօր «մարդը» ավելի հաճախ անհասկանալի բնութագրով էակների հորջորջում է, քան աստվածակերպ էակին բնութագրող բառ: Մարդու իրավունքներն էլ վայ են դարձել մարդկանց գլխին: Դարվինիզմի «վերին» օղակները խեղդում են արարչության պսակը: Տարատեսակ թափթփուկները, ճանճերին (դևերին) բնակության հրավիրող աղբի սորոսոտ տոպրակները գարշահոտում ու վարակ են տարածում բոլոր հնարավոր ուղղություններով:

Առանց այդ էլ հասարակության «ավանդապահ» հատվածը ընդունված կարգ է դարձել ամենաթանկ, ամենակարևոր ու ամենալավ հասկացությունները հայհոյանքի վերածելը, այսօր դրանց է գումարվում հոգեմարմնական բոլոր հնարավոր խեղումների կրողների կողմից հոգևոր ամենանվիրական իրողությունների հանդեպ թյուր, սրբապիղծ, անարգական վերաբերմունքը: «Սեր», «հավատ», «աստված» հասկացությունները ևս թյուրըմբռնողների առաջին գծում են, իսկ Տիրոջ օրը` Կիրակին` Միաշաբաթը, այն է` շաբաթվա առաջին օրը, դեռ դարեր առաջ շաբաթ օրվա հետ սահուն կերպով դարձավ շաբաթվա վերջին օր: Մարդու մեկուսացումը քրիստոնեական իմաստությունից կատարվել է աստիճանաբար և հետևողականորեն: Մարդուն նենգաբար ու գաղտնածածուկ հնարքներով զրկեցին կյանքի իսկական իմաստից:


Անիմաստ է մարդու կյանքը, եթե այն հավիտենության համար չի ապրվում, որովհետև ամեն ժամանակավոր ու անցողիկ բան անիմաստ է, որովհետև եղած իմաստն էլ չի ամրագրվում, այլ ցնդում է թույլ շամանդաղի նման, որ անհնար է ձեռքում պահել, այլ միայն կարելի է միառժամանակ պարուրվել դրանով, իսկ երբ այն վերջնականապես ցնդում է, մարդու դեմ հառնում է դաժան ու անշտկելի իրականությունը` զուրկ որևէ մխիթարիչ հեռանկարից: «Մի՛ սիրեք աշխարհը, ոչ էլ՝ ինչ որ աշխարհի մեջ կա: Եթե մեկը սիրում է աշխարհը, Հոր սերը նրա մեջ չէ, քանի որ այն ամենը, ինչ աշխարհի մեջ կա, մարմնի ցանկություն է, աչքերի ցանկություն և այս կյանքի ամբարտավանություն, որ Հորից չէ, այլ այս աշխարհից: Թե՛ այս աշխարհն է անցնում, թե՛ ցանկությունը: Իսկ ով կատարում է Աստծու կամքը, մնում է հավիտյան» (Ա Հովհ. 2;15-17): Աշխարհի սերը մերժել և սեփական ցանկությունները հաղթահարել կարող է միայն նա, ում համար Աստծո կամքը կատարելը հանապազօրյա հացի պես է, և ով կարող է կրկնել Նրա նման. «Իմ կերակուրն այն է, որ կամքը կատարեմ Նրա՛, Ով Ինձ ուղարկել է, և կատարեմ Նրա գործը» (Հովհ. 4;34): Միայն թե, հաստատաբար և արդարացիորեն նկատենք, որ եթե անհատն անձնապես ծանոթ չէ Նրա հետ, կամ ճանաչելով մերժում է, ապա դատապարտված է Նրան անծանոթ ու մերժող բոլոր ազգերի ու անհատների հետ բանտվելու ժամանակավորի ու անցողիկի անողոք զնդանում: Նա՛ ազատագրեց մարդուն այդ զնդանից: Նա մի Դուռ է, Որով մտնողը իրեն հայտնաբերում է իր հոգու հավիտենական սնուցումը ապահովող միջավայրում, հետևապես, ձեռք է բերում հավիտենական լինելության երաշխիքներ:


Մարմնի և աչքերի ցանկությունները անսպառ են` ի տարբերություն երկրային կյանքի` մեզ համար սահմանված ժամանակի, դրանք բավարարելու համար աշխարհի առաջարկությունները բազմաթիվ են` ի տարբերություն հոգին սնուցելու համար անհրաժեշտ միակ բաղադրիչի` Աստծո Խոսքի, որի շնորհիվ միայն մարդու հոգին արդյունավորվում է ու պտղաբերում:
Աղբի տակառի վրա «մեղր» պիտակը կպցնելով` նրա բովանդակությունը չես փոխի, որովհետև տակառի վրա կուտակված ճանճերը և մեղուների բացակայությունը կմատնեն դրա «էությունը», ադամանդը ցեխոտելով չես արժեզրկի, որովհետև այն ազնիվ է: Իմաստությու՛ն ձեզ:

Տեր Ահարոն քահանա ՄԵԼՔՈՒՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1158

Մեկնաբանություններ