Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Ես չգի­տեմ

Ես չգի­տեմ
07.07.2020 | 00:14

Մեզ­նից ա­մեն մեկն ու­նի իր տխ­րու­թյան ու ու­րա­խու­թյան պատ­ճառ­նե­րը՝ անձ­նա­կան, կան և ա­նանձ­նա­կան պատ­ճառ­ներ: Ինձ միշտ թվա­ցել է, որ 1995-ի հու­լի­սի 5-ին ըն­դուն­ված ու ար­դեն 25 տա­րե­կան դար­ձած ՀՀ Սահ­մա­նադ­րու­թյու­նը, որ 10 տա­րին մեկ փո­փոխ­վեց, մեր բո­լո­րի խորթ ե­րե­խան է, ո­րին ոչ ոք չի սի­րում: Փաս­տա­ցի՝ Հիմ­նա­կան օ­րեն­քը ծնուն­դի պա­հից զո­հա­բեր­վեց ու մինչև հի­մա զո­հա­բեր­վում է օր­վա իշ­խա­նու­թյա­նը: Այդ ե­րե­խան ոչ միայն խորթ է, այլև հի­վանդ, օր­վա իշ­խա­նու­թյու­նը նրա­նից քա­մել է հնա­րա­վո­րինս հար­մա­րա­վետ գո­յատևե­լու ու վե­րար­տադ­րվե­լու հնա­րա­վո­րու­թյուն­նե­րը՝ հա­կա­սու­թյուն­նե­րի կծիկ դարձ­նե­լով ու հա­կադ­րե­լով զար­գաց­ման տրա­մա­բա­նու­թյա­նը: Ընդ­հան­րա­պես՝ ոչ ոք էլ օ­րենք չի սի­րում, օ­րեն­քը ի­րա­վուն­քի սահ­մա­նա­փա­կում է՝ կա­նո­նա­կարգ­ման նպա­տա­կով կամ այլ նպա­տակ­նե­րով, որ այն­քան էլ ակն­հայտ չեն: Բայց Սահ­մա­նադ­րու­թյու­նը Հիմ­նա­կան օ­րենք լի­նե­լուց զատ՝ սիմ­վոլ է, որ դրո­շի, օրհ­ներ­գի, զի­նան­շա­նի հետ ամ­բող­ջաց­նում է ինք­նիշ­խա­նու­թյու­նը: Իսկ մենք սիմ­վոլ­նե­րի չենք հա­վա­տում: Փաս­տա­ցի:


Սահ­մա­նադ­րու­թյան օ­րը, որ այդ­պես էլ քա­ռորդ դա­րում տոն չդար­ձավ, կե­սօ­րից հե­տո վար­չա­պե­տից ի­մա­ցանք, որ 2021-ին հան­րաք­վեով կըն­դուն­վի ժո­ղովր­դի ա­զատ կա­մար­տա­հայտ­մամբ նոր Սահ­մա­նադ­րու­թյուն: Են­թադր­վում է, որ չոր­րոր­դը չի լի­նի կի­սատ ու «լիար­ժե­քու­թյան պա­կաս» չի զգաց­վի: Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նը միան­գա­մայն ճիշտ է, որ «Սահ­մա­նադ­րու­թյու­նը քա­ղա­քա­ցի­նե­րի պայ­մա­նա­վոր­վա­ծու­թյուն պի­տի լի­նի քա­ղա­քա­ցի-քա­ղա­քա­ցի, պե­տու­թյուն-քա­ղա­քա­ցի հա­րա­բե­րու­թյուն­նե­րի մա­սին: Պե­տա­կան կար­գը պետք է բխի քա­ղա­քա­ցի­նե­րի կամ­քից, պե­տա­կան կար­գի հիմ­քում պետք է քա­ղա­քա­ցի­նե­րի կա­մար­տա­հայ­տու­թյու­նը դր­ված լի­նի, ին­չը պե­տու­թյան ան­սա­սա­նու­թյու­նը ե­րաշ­խա­վո­րող գոր­ծոն պի­տի դառ­նա, պե­տու­թյան ճա­կա­տագ­րի հա­մար քա­ղա­քա­ցի­նե­րի ստանձ­նած պա­տաս­խա­նատ­վու­թյան ար­գա­սիք, պե­տու­թյուն ու­նե­նա­լու քա­ղա­քա­ցի­նե­րի կամ­քի ար­տա­հայ­տու­թյուն»: Բայց պատ­րա՞ստ է վար­չա­պե­տը ի­րա­կան փո­փո­խու­թյուն­նե­րի, որ սահ­մա­նա­փա­կե­լու են իր լիա­զո­րու­թյուն­նե­րը: Կամ՝ ե­թե ար­դեն ո­րոշ­ված է ժամ­կե­տը՝ 2021, ինչ­պե՞ս է պարզ­վե­լու, որ ե­թե նախ­կի­նում «Հա­յաս­տա­նի քա­ղա­քա­ցի­նե­րը երկ­րի պե­տա­կան կար­գը հա­ճախ ի­րեն­ցը չեն հա­մա­րում, չեն տես­նում այդ կար­գի օր­գա­նա­կան կապն ի­րենց կամ­քի հետ», 2021-ին տես­նե­լու են այդ օր­գա­նա­կա­նը: Ե­թե Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նը ա­սում է. «Նոր Սահ­մա­նադ­րու­թյու­նը պետք է ստեղծ­վի ոչ թե կոնկ­րետ ան­ձի, ան­ձանց, քա­ղա­քա­կան ու­ժի կամ խմ­բի ճա­շա­կով ու «հա­գով», ոչ թե որևէ իշ­խա­նու­թյան վե­րար­տադ­րու­թյունն ա­պա­հո­վե­լու նպա­տակ պետք է ու­նե­նա, այլ ժո­ղովր­դի իշ­խա­նու­թյունն ամ­րաց­նե­լու, ժո­ղովր­դի կամ­քից բխող պե­տա­կան կարգ ու­նե­նա­լու և պե­տու­թյուն ու­նե­նա­լու քա­ղա­քա­ցի­նե­րի կամքն ար­տա­հայ­տե­լու ռազ­մա­վա­րա­կան հար­ցը պետք է լու­ծի», ին­չու՞ չի ա­սում՝ ինչ­պե՞ս: Չի՞ ստաց­վե­լու, որ իշ­խա­նա­կան ա­ռանձ­նա­սե­նյա­կում գր­ված ևս մեկ տեքստ է ներ­կա­յաց­վե­լու, եր­կա­թե հիմ­նա­վոր­մամբ, որ իշ­խա­նու­թյու­նը գեր­լե­գի­տիմ է, ու­րեմն գեր­լե­գի­տիմ է եր­կի­րը եր­ջան­կաց­նե­լու իր կամ­քը: Ի վեր­ջո՝ ՀՀ ոչ հպարտ, ոչ շար­քա­յին քա­ղա­քա­ցի­նե­րը պար­տա­վոր չեն ոչ ի­րա­վա­կան նր­բու­թյուն­նե­րի մաս­նա­գետ լի­նել, ոչ պե­տա­կան կար­գի՝ ի­մա կա­ռա­վար­ման կար­գի, ընտ­րու­թյան: Կվե­րա­դառ­նա՞ ՀՀ-ն նա­խա­գա­հա­կան կա­ռա­վար­ման, թե՞ կմ­նա խոր­հր­դա­րա­նա­կան հան­րա­պե­տու­թյուն, որ­տեղ չկա կա­յա­ցած կու­սակ­ցա­կան հա­մա­կարգ, և դա խոր­հր­դա­րա­նա­կան կա­ռա­վա­րու­մը վե­րա­ծում է միա­պե­տու­թյան՝ ԱԺ-ում ի­րա­վա­կա­նո­րեն ձևա­վո­րե­լով մեկ կու­սակ­ցու­թյան բա­ցար­ձակ մե­ծա­մաս­նու­թյուն: Խոր­հր­դա­րա­նա­կան կա­ռա­վա­րու­մը ար­դյու­նա­վետ է, երբ ընտ­րու­թյուն­նե­րում հաղ­թող ու­ժը ստա­նում է 30-35 տո­կոս ձայ­ներ և մյուս ու­ժե­րի հետ կազ­մում կոա­լի­ցիա՝ հիմ­քում ու­նե­նա­լով փո­խա­դարձ զս­պում­նե­րի ու հա­կակ­շռ­ման մե­խա­նիզմ: Ար­դար ընտ­րու­թյուն­նե­րի պա­րա­գա­յում Հա­յաս­տա­նի հա­մար կա­ռա­վա­րե­լիու­թյան տե­սա­կե­տից լա­վա­գույն մո­դե­լը նա­խա­գա­հա­կան հա­մա­կարգն է, ո­րից մենք 10 տա­րին մեկ մաս-մաս հրա­ժար­վե­ցինք: Քա­ռորդ դար անց կա՞ Հա­յաս­տա­նում այդ գի­տակ­ցու­թյու­նը, թե՞ դար­ձյալ ա­սե­լու ենք հա­վուր պատ­շա­ճը, ա­նե­լու ենք հա­կա­ռա­կը: Ես չգի­տեմ:


Ես չգի­տեմ, թե ին­չու է մշա­կույ­թը Հա­յաս­տա­նում ա­մե­նաան­տես­վածն ու ար­հա­մարհ­վա­ծը: Լավ՝ նա­խա­րա­րու­թյու­նը վե­րաց­րինք, կցե­ցինք գի­տու­թյանն ու կր­թու­թյա­նը կաս­կա­ծե­լի ու շին­ծու հիմ­նա­վո­րու­մով: Կո­րո­նա­վի­րու­սի հետևանք­նե­րի դեմ պայ­քա­րի մի­ջո­ցա­ռում­նե­րի շր­ջա­նա­կում կա­ռա­վա­րու­թյու­նը անդ­րա­դար­ձավ հա­մա­րյա բո­լո­րին՝ բա­ցի մշա­կույ­թից: Չէ, ի­հար­կե, փակ­վե­ցին թատ­րոն­նե­րը, կի­նո­թատ­րոն­նե­րը, ցու­ցաս­րահ­նե­րը և… վերջ: Ին­չո՞վ պի­տի մշա­կույ­թի մար­դը ապ­րի կա­րան­տի­նի օ­րե­րին ու հի­մա, ոչ մե­կին չի հե­տաք­րք­րում: Ես եր­կար մտա­ծել եմ՝ ին­չու՞ են լռում մշա­կույ­թի գոր­ծիչ­նե­րը, ին­չու՞ ի­րենց խոս­քը չեն ա­սում երկ­րի ու ժո­ղովր­դի հա­մար դժ­վար օ­րե­րին՝ հու­սադ­րող, գո­տեպն­դող: Կամ՝ մե­ղադ­րող, պա­հան­ջող: Ո­ՐԵ­ՎԷ ԽՈՍՔ, որ հա­մա­խառն ներ­քին աղ­մու­կի մեջ տար­բե­րակ­վեր: Ա­սե­լիք չու­նե՞ն, ա­նե­լիք չե՞ն տես­նում: Ինք­նա­պահ­պան­մա՞ն խն­դիր են լու­ծում: Կորց­րե՞լ են կա­պը ժա­մա­նա­կի ու մար­դու հետ: Պա­տաս­խան­նե­րը, որ լո­ղում են մա­կերևույ­թին, ամ­բող­ջա­կան չեն: ՈՒ դժ­վա­րու­թյամբ, չցան­կա­նա­լով, դժ­կա­մու­թյամբ հան­գե­ցի ընդ­հա­նա­կան պա­տաս­խա­նին՝ մենք ապ­րում ենք ՀԱ­ԿԱՄ­ՇԱ­ԿՈՒ­ԹԱ­ՅԻՆ ԺԱ­ՄԱ­ՆԱԿ­ՆԵՐ: Գե­նա­յին հի­շո­ղու­թյան մեջ դաջ­վա­ծը չի հա­ջող­վի ջն­ջել, բայց այն, ինչ այ­սօ­րը պի­տի փո­խան­ցեր վաղ­վան, մեր­ժումն ու հեր­քումն է: Դա բնավ կապ չու­նի գլո­բա­լաց­ված աշ­խար­հի, տեխ­նո­լո­գիա­կան հե­ղա­փո­խու­թյուն­նե­րից դուրս չթռ­չե­լու և նման այլ «մեկ­նու­թյուն­նե­րի» հետ: Մենք այ­սօր ՊԱ­ՏԵ­ՐԱԶՄ ենք հայ­տա­րա­րել մշա­կույ­թին ու պա­հան­ջում ենք, որ մշա­կույթն ա­պա­ցու­ցի իր ԳՈ­ՅՈՒ­ԹՅԱՆ Ի­ՐԱ­ՎՈՒՆ­ՔԸ: Դա մե­ծա­գույն հի­մա­րու­թյունն է, ո­րին ըն­դու­նակ է որևէ հան­րու­թյուն, ե­թե ինք­նա­խեղ­ման ու ինք­նաոչն­չաց­ման ծրա­գիր չի ըն­դու­նել: Մենք ՊԱ­ՏԵ­ՐԱԶՄ ենք հայ­տա­րա­րել ինք­ներս մեզ ու ու­զում ենք ՀԱՂ­ԹԵԼ: ՈՒ՞մ: Մենք ոչն­չաց­րել ենք տար­րա­կան, պար­զու­նակ հար­գան­քը: Հար­գան­քը մար­դու ու բա­ռի նկատ­մամբ: Մենք դա­դա­րել ենք լսել մի­մյանց, մենք դար­ձել ենք ա­մե­նա­տես ու ա­մե­նա­գետ՝ լի­նե­լով չտես ու տգետ: Մենք այ­սօր սահ­մա­նա­փա­կում ենք դպ­րոց­նե­րում ու բու­հե­րում ՀԱ­ՅԵ­ՐԵ­ՆԻ ի­մա­ցու­թյան ի­րա­վունք­նե­րը՝ դնե­լով ման­կուր­տա­կա­նու­թյան հիմ­քե­րը: Ա­ղան­դա­վո­րի մո­լուց­քով ժխ­տում ենք Հայ ա­ռա­քե­լա­կան ե­կե­ղե­ցու դերն ու նշա­նա­կու­թյու­նը, սահ­մա­նա­փա­կում գոր­ծու­նեու­թյու­նը: ՈՒ՞ր ենք հաս­նե­լու այդ ճա­նա­պար­հով:՝ Ես չգի­տեմ:


Ես չգի­տեմ, թե ինչ­պես կա­րող է ՀՀ-ում ստեղծ­ված ու գոր­ծող քա­ղա­քա­կան ու­ժի ղե­կա­վա­րը հայ­տա­րա­րել. «ՈՒ­զում եմ միան­շա­նակ փաս­տել, որ ես՝ որ­պես ՀՀ ա­մե­նա­մեծ ընդ­դի­մա­դիր քա­ղա­քա­կան ու­ժի՝ ԲՀԿ նա­խա­գահ, որ­պես քա­ղա­քա­կան գոր­ծիչ, որ­պես քա­ղա­քա­ցի, կա­նեմ ա­մեն ինչ՝ կան­խե­լու մեր երկ­րում հա­կա­ռու­սա­կան տրա­մադ­րու­թյուն­նե­րի ստեղծ­մա­նը նպա­տա­կաուղղ­ված սադ­րանք­նե­րը»: Օ­րի­նակ՝ ի՞նչ է ա­նե­լու Գա­գիկ Ծա­ռու­կյա­նը: Ա­ռա­վել ևս, երբ հա­կա­ռու­սա­կան տրա­մադ­րու­թյուն­նե­րի գե­նե­րա­ցու­մը Հա­յաս­տա­նում միշտ կա­տար­վում է Մոսկ­վա­յի նա­խա­ձեռ­նու­թյամբ: Ռու­սաս­տա­նը, ինչ­պես աշ­խար­հի որևէ այլ եր­կիր, ոչ հայրդ է, ոչ մայրդ, ոչ ա­մու­սինդ, ոչ զա­վակդ, որ ապ­րիո­րի ու ան­բա­ցատ­րե­լի սի­րես: Սի­րել կամ չսի­րե­լու հիմ­քում ՓՈԽ­ՀԱ­ՐԱ­ԲԵ­ՐՈՒ­ԹՅՈՒՆՆ է: Երբ տես­նում ես, որ տաս­նա­մյակ­նե­րով հա­րա­բե­րու­թյուն­նե­րի ա­տաղ­ձը ե­ղել է՝ հա­կա­ռակ պաշ­տո­նա­կան հայ­տա­րա­րու­թյուն­նե­րի առ ռազ­մա­վա­րա­կան հա­մա­գոր­ծակ­ցու­թյու­նը, շար­քա­յին շա­հա­գոր­ծու­մը, ի՞նչ մտա­ծես: Ի՞նչ մտա­ծես, երբ 1921-ին Մոսկ­վա­յի հա­մա­ձայ­նագ­րով եր­կիրդ կիս­վեց ու նվիր­վեց Թուր­քիա­յին, ի՞նչ մտա­ծես, երբ Ար­ցախն ու Նա­խիջևա­նը ըն­ծայ­վե­ցին Ադր­բե­ջա­նին, երբ 1924-1937-ին գլ­խատ­վեց մտա­վո­րա­կա­նու­թյու­նը, իսկ ԽՍՀՄ-ի փլու­զու­մից հե­տո նոր ժա­մա­նակ­նե­րում «Կոլ­ցո» գոր­ծո­ղու­թյամբ հո­ղեր նվիր­վե­ցին Ադր­բե­ջա­նին, երբ «Գույք պարտ­քի դի­մա­ցով» պաշտ­պա­նա­կան ար­դյու­նա­բե­րու­թյու­նը զար­գաց­նե­լու հնա­րա­վո­րու­թյու­նը խլ­վեց, երբ է­ներ­գա­կիր­նե­րի ռազ­մա­վա­րա­կան ո­լոր­տը «դար­ձավ» ռու­սա­կան՝ սկ­սած ՀԷՑ-ե­րի սե­փա­կա­նաշ­նոր­հու­մից մինչև Ի­րան-Հա­յաս­տան գա­զա­տար, Գազպ­րո­մի հետ 2013-ի հա­մա­ձայ­նա­գիրն էլ չա­սեմ: Երբ տաս­նա­մյակ­նե­րով Ռու­սաս­տա­նը Հա­յաս­տա­նը (ինչ­պես հետ­խոր­հր­դա­յին տա­րած­քի այլ պե­տու­թյուն­ներ), դա­տար­կել է՝ կա­ռուց­վե­լու ու շե­նա­նա­լու հա­մար՝ ոչ ա­ռանց Հա­յաս­տա­նի իշ­խա­նու­թյուն­նե­րի «բա­րի­կա­մե­ցո­ղու­թյան»՝ ձևա­վո­րե­լով վար­ձու աշ­խա­տող-տրանս­ֆերտ «փոխ­շա­հա­վետ» հա­մա­կար­գը, որ փոքր եր­կր­նե­րում դեգ­րա­դա­ցիա­յի ու ժո­ղովր­դագ­րա­կան ա­ղե­տի պատ­ճառ է: Ի՞նչն է ու­զում փր­կել Գա­գիկ Ծա­ռու­կյա­նը:


ՌԴ դես­պա­նա­տան ո­ճով նրա հայ­տա­րա­րու­թյան ի­րա­կան հե­ղի­նակն ու հաս­ցեա­տերն ո՞վ է: Հա­կա­հայ­կա­կան ու հա­կա­պե­տա­կան ի՞նչ ու­ժեր են երևա­ցել կո­րո­նա­վի­րու­սով հի­վանդ ԲՀԿ նա­խա­գա­հի աչ­քին: Գու­ցե ինքն ի­րե՞ն է ու­զում փր­կել: Ես չգի­տեմ:
Ես չգի­տեմ՝ որևէ խե­լա­միտ մարդ Հա­յաս­տա­նում հա­վա­տու՞մ է սոց­հար­ցում­նե­րին:
GALLUP International Association-ի Հա­յաս­տա­նում լիի­րավ ան­դամ «Էմ Փի ՋԻ» ՍՊԸ-ի տնօ­րեն Ա­րամ Նա­վա­սար­դյա­նը հրա­պա­րա­կել է տվյալ­ներ, որ հե­ռա­խո­սով հարց­ված քա­ղա­քա­ցի­նե­րի 85 տո­կո­սը հա­վա­նու­թյուն է տվել վար­չա­պետ Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նի գոր­ծու­նեու­թյա­նը: Հար­ցու­մը անց­կաց­վել է հու­նի­սի 10-27-ը, մաս­նակ­ցել է 1200 քա­ղա­քա­ցի: Սամ­վել Ֆար­մա­նյա­նը հա­վաս­տում է, որ Նի­կոլ Փա­շի­նյանն ու­նի 11-13 % վար­կա­նիշ, իսկ ֆո­կու­սը մե­թո­դո­լո­գիան է՝ հար­ցում­նե­րի ժա­մա­նակ քա­ղա­քա­ցի­նե­րի 60-65 %-ը հրա­ժար­վում է հար­ցու­մից: Ես չգի­տեմ՝ որ­տե­ղից գի­տի Սամ­վել Ֆար­մա­նյա­նը՝ քա­նի՞ տո­կոսն է հրա­ժար­վել: Սոց­հար­ցում­նե­րը հա­սա­րա­կու­թյան տրա­մադ­րու­թյուն­նե­րի կարևո­րա­գույն ցու­ցիչ են, քա­ղա­քա­կա­նու­թյուն են ուղ­ղոր­դում ու զար­գաց­ման ու­ղի­ներ ո­րո­շար­կում, ե­թե պե­տու­թյու­նը կա­յա­ցած է, և ի­րոք ար­տա­հայ­տում են հարց­ված­նե­րի տրա­մադ­րու­թյուն­նե­րը, ոչ թե հարց­նող­նե­րի ցան­կու­թյուն­նե­րը: Հա­յաս­տա­նում սոց­հար­ցում­նե­րը ոչ ընտ­րու­թյուն­նե­րից ա­ռաջ, ոչ հի­մա, ոչ էլ ա­ռա­ջի­կա­յում ի­մաստ չեն ու­նե­նա­լու. նախ չեն ար­տա­ցո­լում ի­րա­կա­նու­թյու­նը, հե­տո՝ չեն ազ­դում ի­րա­կա­նու­թյան վրա: Մենք ապ­րում ենք ի­րա­կա­նու­թյան և ի­րա­կա­նու­թյան մա­սին պատ­կե­րա­ցում­նե­րի մի­ջա­կայ­քում՝ յու­րով­սանն մեկ­նա­բա­նե­լով թե ի­րա­կա­նու­թյու­նը, թե ի­րա­կա­նու­թյան պատ­կե­րա­ցու­մը: Սոց­հար­ցու­մը կդառ­նա ի­րա­կան, երբ այդ եր­կու աշ­խարհ­նե­րը հան­դի­պեն:

Ա­նա­հիտ Ա­ԴԱ­ՄՅԱՆ

Հ.Գ. Ադր­բե­ջա­նի պե­տա­կան անվ­տան­գու­թյան ծա­ռա­յու­թյու­նը հու­լի­սի 3-ին՝ Էլ­մար Մա­մե­դյա­րո­վի 60-ա­մյա­կի հա­ջորդ օ­րը, մտավ ԱԳՆ։ Հա­կա­կո­ռուպ­ցիոն գոր­ծո­ղու­թյան շր­ջա­նա­կում ձեր­բա­կալ­վե­ցին ԱԳՆ պաշ­տո­նյա­ներ: Կա վար­կած, որ ԱԳՆ ո­րոշ պաշ­տո­նյա­ներ գոր­ծել են պե­տա­կան շա­հի դեմ: Էլ­մար Մա­մե­դյա­րո­վի պաշ­տո­նան­կու­թյան լու­րե­րը պար­բե­րա­բար շր­ջա­նառ­վում են: Մեկ տա­րի ա­ռաջ Իլ­համ Ա­լիևը փո­խեց ի­րա­վա­պահ և ու­ժա­յին կա­ռույց­նե­րի ղե­կա­վար­նե­րին, սպաս­վում էր նաև Մա­մե­դյա­րո­վի պաշ­տո­նան­կու­թյու­նը, նրան փր­կեց Լավ­րո­վը: Ադր­բե­ջա­նում պայ­քար է՝ Ա­լիևնե­րի նա­խիջևա­նյան ու Փա­շաևնե­րի ապ­շե­րո­նյան կլան­նե­րի միջև: Չի բա­ցառ­վում, որ այս ան­գամ զո­հա­բեր­վի նա­խիջևան­ցի Մա­մե­դյա­րո­վը, որ պաշ­տո­նա­վա­րում է 2004-ից՝ 16 տա­րի, ու չկա­րո­ղա­ցավ սուբս­տան­տիվ բա­նակ­ցու­թյուն­նե­րը կյան­քի կո­չել, ա­պա­հո­վել «օ­կու­պաց­ված» շր­ջան­նե­րի բա­նակ­ցա­յին վե­րա­դար­ձը: Քա­վու­թյան նո­խազ դարձ­նե­լով Մա­մե­դյա­րո­վին՝ Իլ­համ Ա­լիևը հնա­րա­վո­րու­թյուն է ստա­նում նրա վրա բար­դել Ար­ցա­խյան խնդ­րի չլուծ­ված մնա­լը ու հատ­կա­պես 2016-ի ռազ­մա­կան ու դի­վա­նա­գի­տա­կան ձա­խո­ղու­մը: Նշա­նա­կու՞մ է, որ Ա­լիևը պատ­րաստ­վում է նոր էջ բա­ցել բա­նակ­ցու­թյուն­նե­րում կամ ար­տա­քին քա­ղա­քա­կա­նու­թյան մեջ: Հա­զիվ թե: Գու­ցե Մա­մե­դյա­րո­վը նո­րից մնա ջրի ե­րե­սին: Ա­ռա­վել կարևոր է Ար­ցա­խի ԱԳՆ-ի հայ­տա­րա­րու­թյու­նը՝ «Ար­ցա­խի իշ­խա­նու­թյուն­նե­րը վե­րա­հաս­տա­տում են վճ­ռա­կա­նու­թյու­նը՝ հե­տա­մուտ են լի­նե­լու Ար­ցա­խի «բռ­նա­զավթ­ված տա­րածք­նե­րի օ­կու­պա­ցիա­յի դա­դա­րեց­մանն» ու «տա­րած­քա­յին ամ­բող­ջա­կա­նու­թյան վե­րա­կան­գն­մա­նը»՝ Մար­տա­կեր­տի, Մար­տու­նու շր­ջա­նի մի մա­սը և Շա­հու­մյա­նը՝ ամ­բող­ջու­թյամբ՝ 1000 քա­ռա­կու­սի կի­լո­մետր տա­րածք: Ողջ լե­րուք:

Դիտվել է՝ 6452

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ