Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Ար­ցա­խի և Հա­յաս­տա­նի հա­յե­րը գի­տեն այս երկ­րի ար­ժե­քը, որ նրանց հայ­րե­նիքն է հա­զա­րա­մ­յակ­ներ շա­րու­նակ»

«Ար­ցա­խի և Հա­յաս­տա­նի հա­յե­րը գի­տեն այս երկ­րի ար­ժե­քը, որ նրանց հայ­րե­նիքն է հա­զա­րա­մ­յակ­ներ շա­րու­նակ»
06.11.2020 | 11:14

Ա­մե­րի­կա­ցի եր­գիչ, ե­րա­ժիշտ ԴԱ­ՆԻԵԼ ԴԵ­ՔԵ­ՐԸ այ­ցե­լել է Հա­յաս­տան, իր իսկ խոս­քով՝ սա­տա­րե­լու Հա­յաս­տա­նի և Ար­ցա­խի հա­յե­րին։ 2016-ին, քա­ռօ­րյա պա­տե­րազ­մի ա­ռի­թով, Դե­քե­րը դար­ձյալ Հա­յաս­տան էր ժա­մա­նել՝ հայտ­նե­լու իր զո­րակ­ցու­թյու­նը։ 2005-ին Հա­յաս­տա­նի կող­մից պաշ­տո­նա­պես հրա­վիր­վել է Երևան՝ եր­գե­լու «Ա­դա­նան»` Ցե­ղաս­պա­նու­թյան 90-րդ տա­րե­լի­ցին նվիր­ված հա­մեր­գի ժա­մա­նակ։ Տասն­հինգ և ա­վե­լի ան­գամ մեր եր­կիր ժա­մա­նած ե­րա­ժիշ­տը 2015-ից ստա­ցել է Հա­յաս­տա­նի քա­ղա­քա­ցիու­թյուն՝ իր իսկ ընտ­րու­թյամբ։ Հարկ ե­ղած դեպ­քում նա իր ազ­գան­վան վեր­ջում ա­վե­լաց­նում է հայ­կա­կա­ն «յան»-ը։ Դա­նիել Դե­քե­րը (Դե­քե­րյա­նը) աշ­խար­հին ներ­կա­յաց­նում է հայ­կա­կան եր­գար­վես­տը, հա­մա­գոր­ծակ­ցում հայ ե­րա­ժիշտ­նե­րի ու եր­գիչ­նե­րի հետ։ Այս այ­ցե­լու­թյունն էլ զերծ չէ ե­րաժշ­տա­կան նո­րու­թյու­նից։

-Պա­րոն Դե­քեր, ե­րաժշ­տա­կան ի՞նչ նո­րու­թյուն եք ներ­կա­յաց­նե­լու մեր հայ­րե­նա­կից­նե­րին ու ե­րաժշ­տա­սեր­նե­րին՝ առ­հա­սա­րակ։
-Ա­վար­տել ենք «Իմ Ար­ցախ» եր­գի ձայ­նագ­րու­թյու­նը, պատ­րաս­տել տե­սա­հո­լո­վա­կը և ա­ռա­ջի­կա օ­րե­րին կներ­կա­յաց­նենք հան­րու­թյա­նը։ «Իմ Ար­ցախ» եր­գի հե­ղի­նա­կը Հաս­միկ Հախ­վեր­դյանն է։ Ա­ռա­ջին ան­գամ այն կա­տա­րել եմ 2017-ին` Շու­շիում «Իմ Ար­ցախ» նա­խագ­ծի շր­ջա­նակ­նե­րում կազ­մա­կերպ­ված հա­մեր­գի ժա­մա­նակ։ Ինձ հա­մար կարևոր է հենց այս օ­րե­րին այդ եր­գը նվի­րել շու­շե­ցի­նե­րին։
-2010-ին թո­ղար­կած Ձեր «Հայ եմ իմ ընտ­րու­թյամբ» ալ­բո­մում ընդգրկված է 13 հայ­կա­կան երգ։ Ձեր եր­գա­ցան­կը հարս­տաց­րե՞լ եք հայ­կա­կան նոր եր­գե­րով։ Նպա­տակ կա՞ թո­ղար­կե­լու նմա­նա­տիպ մեկ ալ­բոմ ևս։
-Ա­րա Գևոր­գյա­նի հետ ու­նենք հա­մա­տեղ գր­ված երգ՝ նվիր­ված Ա­րաք­սին, ո­րը յու­րա­հա­տուկ երգ է։ Սո­վո­րա­բար Ա­րաք­սին նվիր­ված եր­գե­րը սի­րո խոս­տո­վա­նու­թյուն են հենց գե­տին, իսկ այս դեպ­քում Ա­րաք­սի սերն է ար­տա­հայտ­վում իր ժո­ղովր­դի հան­դեպ։ Մի երգ եմ հե­ղի­նա­կել, ո­րը հա­վա­նա­բար որ­պես զու­գերգ եմ ներ­կա­յաց­նե­լու՝ Ե­վա Ե­գա­նյա­նի հետ։ Եվս ե­րեք-չորս երգ պատ­րաստ­ման փու­լում եմ։ Գու­ցե ար­դյուն­քում իս­կա­պես հայ­կա­կան եր­գե­րի նոր ալ­բոմ ձևա­վոր­վի։
-Շատ ենք խո­սում մշա­կու­թա­յին երկ­խո­սու­թյան, ար­վես­տի ու­ժի մա­սին։ Հա­կա­մար­տու­թյան այս օ­րե­րին մշա­կույ­թը, բախ­վե­լով աշ­խար­հա­քա­ղա­քա­կան շա­հե­րին, չի՞ դառ­նում ան­զոր։
-Բնավ ան­զոր չէ։ Ար­վես­տը մեծ ուժ է։ Ա­րա Գևոր­գյա­նի հե­ղի­նա­կած «Ա­դա­նա» եր­գը ես կա­տա­րել եմ տար­բեր լե­զու­նե­րով, և այն մեծ ազ­դե­ցու­թյուն ու­նե­ցավ աշ­խար­հում Ցե­ղաս­պա­նու­թյան ճա­նաչ­ման և ի­րա­զեկ­ման գոր­ծում։ Այն­պես որ, ար­վես­տը և մշա­կույ­թը կա­րող են մո­տի­վաց­նել, ոգևո­րել, ո­գեշն­չել մարդ­կանց, ոտ­քի կանգ­նեց­նել։ Հատ­կա­պես այս­պի­սի դժ­վար ի­րա­վի­ճակ­նե­րում ար­վես­տի դե­րը շատ մեծ է։
-Հար­ցազ­րույց­նե­րից մե­կում ա­սել եք, որ Ձեզ ո­գեշն­չում են Հա­յաս­տա­նի մշա­կու­թա­յին հարս­տու­թյու­նը, ե­րաժշ­տու­թյու­նը, քրիս­տո­նեա­կան ժա­ռան­գու­թյու­նը, գե­ղե­ցիկ բնաշ­խար­հը, բայց ա­մե­նից շատ սի­րում եք հայ ժո­ղովր­դին: Գու­ցե նաև այս հատ­կա­նիշ­նե­րի հա­մա՞ր է թշ­նա­մին փոր­ձում ոչն­չաց­նել հայ ժո­ղովր­դին։
-Վս­տա­հա­բար քրիս­տո­նյա լի­նե­լը հան­գա­մանք է, որ դուր չի գա­լիս մեր թշ­նա­մուն։ Հա­յոց ցե­ղաս­պա­նու­թյան տա­րի­նե­րին Օս­մա­նյան Թուր­քիան նպա­տակ ու­ներ ոչն­չաց­նե­լու քրիս­տո­նյա­նե­րին։ Այ­սօր էլ տես­նում ենք, որ այդ հան­գա­ման­քը դեր ու­նի։ Իսկ ե­թե փոր­ձենք հա­մե­մա­տել կա­ռա­վար­ման հա­մա­կար­գե­րը, Ադր­բե­ջա­նի և Թուր­քիա­յի իշ­խա­նու­թյուն­նե­րը հան­րու­թյա­նը պա­հում են մե­տա­ղյա բռունց­քի մեջ, չեն հան­դուր­ժում այ­լա­կար­ծու­թյուն, բան­տար­կում են լրագ­րող­նե­րին, ո­րոնք բարձ­րա­ձայ­նում են խն­դիր­ներ, որ նրանց հա­ճե­լի չէ լսել։ Հա­յաս­տա­նում կա ա­զատ խոսք, այս­տեղ ջեր­մո­րեն են ըն­դու­նում այ­լազ­գի­նե­րին, հա­յե­րը ջերմ, հյու­րըն­կալ ժո­ղո­վուրդ են։ Նման փոր­ձա­ռու­թյուն չեմ ու­նե­ցել թուր­քե­րի և ադր­բե­ջան­ցի­նե­րի պա­րա­գա­յում։
-Ի՞նչ ելք եք կան­խա­տե­սում մեր փոքր ժո­ղովր­դի մեծ պայ­քա­րի հա­մար։
-Շատ բարդ հարց է։ Ես քա­ղա­քա­կան գոր­ծիչ չեմ, երկ­րի ղե­կա­վար չեմ և շատ դժ­վար է կան­խա­տե­սում­ներ ա­նել նման ի­րա­վի­ճակ­նե­րի ել­քի վե­րա­բե­րյալ։ Բայց իմ ա­ղոթ­քը հա­նուն խա­ղա­ղու­թյան է և հա­նուն Ար­ցա­խի ու Հա­յաս­տա­նի հա­յե­րի հաղ­թա­նա­կի։ Դժ­վար է ա­սել, ար­դյոք այլ եր­կր­ներ կգա՞ն մեզ օգ­նու­թյան, թե՞ ոչ, բայց ես հա­ճախ եմ լսում, որ մար­դիկ ա­սում են՝ մենք մե­նակ ենք։ Ի­րա­կա­նում մենք մե­նակ չենք, մենք միա­սին ենք Հա­յաս­տա­նում և Սփյուռ­քում, մենք ու­նենք մեկս մյու­սին, մենք կա­րող ենք միա­բան լի­նել և ցույց տալ, որ վճ­ռա­կան ենք, ան­վախ ենք և հետ չենք կանգ­նե­լու մեր պայ­քա­րից։ Ար­ցա­խի և Հա­յաս­տա­նի հա­յե­րը գի­տեն այս երկ­րի ար­ժե­քը, որ նրանց հայ­րե­նիքն է հա­զա­րա­մյակ­ներ շա­րու­նակ, և նրանց պայ­քա­րը ար­դար է։

Զրույցը՝ Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 9840

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ