Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Առե՛ք, կերե՛ք, այս է Իմ Մարմինը»

«Առե՛ք, կերե՛ք, այս է Իմ Մարմինը»
29.06.2012 | 00:17

Նախ փորձենք հասկանալ, թե ինչու է այս խորհուրդը հաղորդություն կոչվում։ Հնում այն կոչվում էր պատարագ, ապագայի համար այն կոչում ենք թոշակ, այսինքն` պաշար, որ մնում է հանդերձյալ կյանքի համար, իսկ ներկայի համար այն անվանում ենք հաղորդություն։ Հաղորդություն է կոչվում, որովհետև շատերին հաղորդակցում է միևնույն իրողության հետ և տարբեր մարդկանց ժողովում է ի մի սրբություն։

Հաղորդության խորհուրդը կատարելության խորհուրդ է և բոլոր մյուս խորհուրդների լրումն ու ամբողջացումը, ինչպես ասում է սուրբ Դիոնիսիոս Արիսպագացին. մկրտությունը մարդուն մաքրում է, դրոշմը` լուսավորում, իսկ հաղորդությունը` կատարելագործում։
Ինչո՞ւ Քրիստոսն Իր Մարմինն ու Արյունը մեզ տվեց հացի և գինու տեսքով։ Քանի որ հացը բոլոր կերակուրներից ավելի է ամրացնում սիրտը, իսկ գինին բոլոր ըմպելիքներից ավելի է ուրախացնում, ինչպես Դավիթն է ասում. «Գինին ուրախացնում է, իսկ հացը ամրացնում է մարդու սիրտը»։ Հացն ու գինին ավելի հստակ կերպով են խորհրդանշում Քրիստոսի բուն Մարմինը, նաև` հոգևոր Մարմինը, որ է սուրբ Եկեղեցին։ Ինչպես որ հացը ցորենի բազում հատիկներից է գոյանում, իսկ գինին` խաղողի բազում ողկույզներից, այնպես էլ սուրբ Եկեղեցին բազում հավատացյալների միավորումն է Քրիստոսով։ Ինչպես որ հացը սպիտակ ալյուրից, իսկ գինին որթատունկի անուշահամ պտուղներից է կազմվում, այնպես էլ Քրիստոսի Մարմինն ու Արյունն առաջ եկան սուրբ Աստվածածնից, որ ավելի մաքուր ու սուրբ էր, քան բոլոր ալյուրները, և ավելի անուշահամ, քան բոլոր պտուղները։
Հացն ու գինին ամենաբնորոշ կերպով արտահայտում են Քրիստոսի չարչարանքները, քան բոլոր մյուս նյութերը։ Ցորենը, որից նշխար հացն են պատրաստում, կամնասայլով աղվում է և կրակի փռում եփվում, իսկ խաղողի ողկույզները տրորվում են ու դառնում գինի։ Նույն կերպ Քրիստոս չարչարանքներով, որպես կամնասայլով, աղվեց նեղությունների մեջ, որպես հնոց փռում, եփվեց և խաչի հնձանում ճզմվեց։
Այս խորհուրդը պետք չէր հին մովսիսական օրենքի զոհաբերությունների նման ավանդել, քանի որ նրանց քահանայությունն անկատար էր, իսկ զոհագործության կերպերը` անցած։ ՈՒստի հարմար էր նոր օրենքի համար նոր նյութ գործածել և վերադառնալ այն խորհրդակատարմանը, որ հին օրենքից առաջ էր, որ Մելքիսեդեկն էր մատուցել հացի ու գինու տեսքով։ Սուրբ գիրքն ասում է, որ երբ Աբրահամը հաղթեց իր թշնամիներին և վերադարձավ, Մելքիսեդեկը` Աստծո քահանան, նրան հաց ու գինի մատուցեց և օրհնեց։ Սրանից երևում է, թե այս խորհրդին արժանավոր է հաղորդվելու նա, ով պատերազմել է մեղքերի դեմ և հաղթել դրանց։ Իսկ նա, ով հաղթվում է հոգևոր պատերազմում, չպետք է հաղորդվի այս խորհրդին։
Ինչպե՞ս է Քրիստոսի մարմինն ընդգրկվում փոքր նշխարի մեջ։ Արեգակը բազմակի մեծ է երկրից, սակայն ամբողջ արեգակը երևում է մի փոքր հայելու մեջ։ Եվ եթե հայելին բազմաթիվ մասերի բաժանես, ամբողջ արեգակը երևում է յուրաքանչյուր մասի մեջ։ Այսպես էլ Քրիստոսի Մարմինը թեպետ նշխարից շատ մեծ է, բայց օրհնված նշխարի մեջ է` իր ողջ էությամբ ու քանակությամբ։ Եվ եթե նշխարը բազում մասերի բաժանես, ապա յուրաքանչյուր մաս Քրիստոսի ամբողջական Մարմինն է։ Եվ ով օրհնված հացից միայն մի մաս է վերցնում, ճաշակում է Քրիստոսի ամբողջ Մարմինը։ Վարդապետներն ասում են, թե սերը պատճառն է միավորության։ Դրա համար երկու իրար սիրողներ չեն կամենում միմյանցից բաժանվել, քանզի եթե հնարավոր լիներ, կմիանային հոգով և մարմնով։ Իսկ ամենակալ Աստված հույժ սիրող է, որի համար էլ մարդասեր է կոչվում, ուստի կամեցավ միավորվել մարդկանց հետ։ Աստծո` մարդկանց հետ միավորվելը պետք է լիներ հինգ զգայարանների միջնորդությամբ։ Սակայն հինգ զգայարաններից երեքով չի լինում կատարյալ միավորություն, այլ սկիզբն է միավորության, քանզի աչքով իրը հեռվից են տեսնում, ականջով լսում ենք ձայնը և քթով զգում ենք հոտը։ Մյուս` չորրորդ զգայարանով, որ շոշափելիքն է, ավելանում է միավորությունը, քանզի չենք կարող իրը հեռվից շոշափել, այլ պետք է մերձենալ շոշափելու համար։ Իսկ հինգերորդ զգայարանով, որ ճաշակելիքն է, միավորությունը դառնում է կատարյալ, քանզի կերակուրը ոչ միայն ներարկվում է մեր մեջ, այլև մտնում մարդու ներսը և միավորվում նրա հետ։
Արդ, Բանը մարմնանալուց առաջ այսպես հեռու էր մարդկանցից, քանի որ ոչ ոք չէր կարող տեսնել Նրան և ոչ էլ լսել Նրա ձայնը։ Այլ երբ Բանը մարմնացավ, այնժամ մերձեցավ մեզ, քանզի տեսանք նրան մարմնով, լսեցինք նրա քարոզության ձայնը և զգացինք նրա անուշահոտությունը։ Սակայն չբավարարվեց նրանով, որ տեսանք Իրեն, այլ կամեցավ նաև հպվել մեզ և շոշափվել մեզնից, ինչպես ասաց. «Շոշափեցեք ինձ և տեսեք...»։ Եվ դեռ նման միավորությունը բավական չէր Նրան, ուստի կամեցավ կատարելապես միավորվել մարդկանց հետ։ Այդ պատճառով հաստատեց Պատարագի խորհուրդը, որը սիրո խորհուրդն է։ Եվ այսպես է լինում կատարյալ միավորությունն Աստծո և մարդկանց միջև։ Քանզի այս խորհրդով Քրիստոսը հացը վերափոխում է Մարմնի, իսկ գինին` Իր Արյան, և տալիս մեզ ճաշակելու, որպեսզի միավորվի մեր մեջ, ինչպես և ասաց. «Ահավասիկ ես ձեզ հետ եմ պատարագի խորհրդով մինչև աշխարհի վախճանը»։ Դրա համար էլ «հաց վերցրեց, օրհնեց, կտրեց և տվեց աշակերտներին ու ասաց. «Առե՛ք, կերե՛ք, այս է Իմ Մարմինը»։


Տեր Միքայել ԳԵՎՈՐԳՅԱՆ
Տաթևի վանքի վանահայր

Դիտվել է՝ 2574

Մեկնաբանություններ