Իսլամական հեղափոխության պահապանների կորպուսը ուժեղ աջակցություն է ցուցաբերում Իրանի իշխանություններին, և տարածաշրջանի երկրները կարող են ապավինել Իրանի զինված ուժերին՝ հայտարարել է Իրանի նախագահ Էբրահիմ Ռաիսին Թեհրանում Ազգային բանակի օրվան նվիրված արարողության ժամանակ։ Իրանի նախագահը Իսրայելի վրա հարձակումը համարել է սահմանափակ գործողություն՝ շեշտելով. «Եթե Թեհրանը ցանկանա լայնածավալ գործողություն իրականացնել Իսրայելի դեմ, այս ռեժիմից ոչինչ չի մնա»։                
 

«Երևան գալուց հետո նոր միայն իմանում է, որ Անրի Վեռնոյը միջանցքում մոտ կես ժամ սպասել է իրեն»

«Երևան գալուց հետո նոր միայն իմանում է, որ Անրի Վեռնոյը միջանցքում մոտ կես ժամ սպասել է իրեն»
21.06.2019 | 02:22

Դերասանուհի ԱՆՈՒՇ ՂԱՐԻԲՅԱՆԸ «Իրատեսին» ուշագրավ դրվագներ է ներկայացնում իր հոր՝ ժողովրդական արտիստ Իշխան Ղարիբյանի կյանքից, սիրով ու անթաքույց տխրությամբ պատմում է քրոջ՝ վաղամեռիկ դերասանուհի Հասմիկ Ղարիբյանի մասին: Զրուցել ենք նաև մշակութային քաղաքականության մասին: Դերասանուհին վստահ է՝ քաղաքացիական հասարակություն ունենալու համար երեխային պետք է կրթել մանկապարտեզից ու դպրոցից:

-Ինչու՞ ընտրեցիք դերասանի մասնագիտությունը, Ձեր հայրը միջամտե՞լ, ուղղորդե՞լ է, թե՞ ոչ:
-Բոլորովին: Ես ավարտել եմ թիվ 172 անգլիական թեքումով դպրոցը: Մի պահ մտածում էի անգլերենը շարունակելու մասին: Միաժամանակ գաղտնի երազանք ունեի թատերական ընդունվելու, գաղտնի, որովհետև գիտեի՝ հայրս այդ մասին լսել չի ուզում: Հետո, վերջին պահին, փաստի առաջ կանգնեցրի, ասացի որոշմանս մասին: Հայրս ոչ մի օր ինձ հետ չի պարապել, անգամ ընդունելության քննություններին չի եկել: Ընդունվեցի, սովորում էի, ինստիտուտ ոտք չէր դնում, շատերը ազգանունիցս ենթադրում, հարցնում էին, նոր միայն իմանում էին՝ ով եմ: Ինքս էլ մտածում էի, որ այն ամենին, ինչին հայրս հասել է, իր ուժերով է հասել, դրանք իր դափնիներն են, իմ ճանապարհը ես պետք է հարթեմ: Առանց այն էլ ծանր բեռ է, մեծ պատասխանատվություն հայտնի մարդու զավակ լինելը:
-Ի՞նչ գործունեություն եք ծավալել ավարտելուց հետո:
-Աշխատում էի դրամատիկական թատրոնում: Էլի կաշկանդվում ես, էլի քեզ հետ ես պահում շատ բաներից՝ բամբասանքից խուսափելու համար… Խաղում էի դրսի ռեժիսորների առաջարկած ներկայացումներում: Ինձ համար ամենահիշարժանը «Արքան է մահանում» ներկայացումն էր (ըստ՝ Էժեն Իոնեսկոյի, բեմադրիչ՝ Արթուր Սահակյան): Դերասանուհին պետք է ֆիզարձակուրդ գնար, և ես Ջուլիետի դերին պատրաստվեցի մեկ շաբաթում: Մեծ դեր էր, և՛ տեքստը պետք էր անգիր անել, և՛ մուտքերը, ամբողջը վազք էր: Մի շաբաթում իմը դարձավ դերը, որովհետև ես ինքս ստեղծագործեցի: Ընդհանրապես, դերասանը հանդիսատեսին զգում է: Ես հաճույք էի ստանում իմ կերպարից, կոպիտ է հնչում, բայց ինձ համար մեկ էր. ո՛չ տեսնում, ո՛չ նկատում էի հանդիսատեսին: Պրոֆեսիոնալ հանդիսատեսի արձագանքից հետո հասկացա, որ դա ամենաճիշտ վիճակն է:
Խաղացել եմ նաև մեծ թվով հեռուստաներկայացումներում: Հիշողությանս մեջ մնացել է հատկապես Ստելլայի կերպարը «Ցանկություն տրամվայը» հեռուստաներկայացումից:
-Դերասանը երկար ժամանակ բեմում է կամ էկրանին, բայց չենք նկատում, սակայն մեկ դերով կարող է հանրաճանաչ դառնալ: Այստեղ ռեժիսորի ընտրությա՞ն խնդիրն է:
-Ես եկել եմ այն եզրակացության, որ չկա լավ ու վատ դերասան, կա ճիշտ դերաբաշխում: Թեև վարպետություն էլ պետք է լինի:
-Բայց դերասանը թատրոնում խաղում է, նայում, հիանում ենք, նույն դերասանը սերիալում ականջ է սղոցում:
-Գիտեք, բեմն ուրիշ է, սերիալն՝ ուրիշ, կինոն՝ ուրիշ: Եթե դերասանին ուզում եք ճանաչել, նրան պետք է տեսնեք թատրոնում: Բեմի վրա ինքն է: Սերիալում ռեժիսորը կարող է նրան սխալ վիճակներում դնել: Բացի այդ, բեմում մենք խաղում ենք վերջին շարքի հանդիսատեսի համար, իսկ ֆիլմում կամ հեռուստաներկայացումներում՝ առաջին շարքի: Միգուցե այդ անցումը չի հաջողվում դերասանին: Բայց, որպես կանոն, երբ արտասահմանյան ֆիլմերում տեսնում եմ լուրջ, խոր դերասանի, հետաքրքրվում եմ, պարզվում է՝ թատրոնի դերասան է:
Ինչ վերաբերում է սերիալներին: Գիտե՞ք՝ ոնց են նկարահանում: Մի անգամ կանչել էին ինչ-որ էպիզոդ խաղալու: Տեքստը տվել են, պետք է արտասանեմ: Ասում եմ՝ գուցե պատմե՞ք ինչի մասին է ֆիլմը… Այսինքն, ռեժիսորը խնդիր չի դնում, դերասանը մեղավոր չէ: Եթե նա բեմում լավ դերասան է, սերիալում լավ չի խաղում, միանշանակ պրոֆեսիոնալիզմի պակաս ունի ռեժիսորը: Կինոյում ռեժիսորի արվեստն է, թատրոնում՝ դերասանի: Կինոյում կարող ես դադար տալ, կրկնել էպիզոդը, բեմ որ դուրս եկար, շտկել չես կարող: Ինչ ասացիր՝ ասացիր: Ստեղծագործական հաճույքը դերասանը բեմում է ստանում՝ ծափը, հանդիսատեսի շունչը, հավանել-չահավանելը, այդ ամենից դերասանը կարո՞ղ է զրկվել: Հայրս ասում էր՝ խենթ ենք մենք, մարդիկ միլիոններ են ուզում, մենք ծափերից ենք ուրախանում:
-Դուք խաղացել եք նաև Երվանդ Մանարյանի «Ագուլիս» տիկնիկային թատրոնում: Ի՞նչ կասեք այդ աշխարհի մասին:
-Դա էլ մի ուրիշ աշխարհ է: Դու պետք է շունչ հաղորդես տիկնիկին, շփվես երեխաների հետ: Իսկ դա հաճելի է և բարդ: Եթե անգամ հասուն մարդուն խաբես, երեխային չես կարող խաբել ֆալշով: Երեխան շատ անկեղծ է: Պատահել է, մոտեցել են բեմին, փորձել բռնել տիկնիկին: Չեն պատկերացնում, որ այնտեղ մարդու ձեռք է:
-Ձեր երեխաները չե՞ն շարունակում դերասանական գիծը:
-Ոչ, ես ինձնից կախված ամեն ինչ արեցի, որ չշարունակեն: Մեծ աղջիկս մի պահ մտածում էր կինոռեժիսոր դառնալու մասին: Բայց նա ավելի շատ իրավաբանին բնորոշ հատկանիշներ և վերլուծական միտք ունի: Ես ասացի, որ այստեղ կինո չկա, բացի այդ՝ կինոռեժիսոր երբեք ուշ չէ դառնալը, ընդհակառակը, ինչ-որ մի էտապ պետք է մարդն ապրի, կայանա, կյանքի փորձ ձեռք բերի, նոր ռեժիսոր դառնա: Եվ նա ընտրեց ֆրանսիական համալսարանի իրավաբանական ֆակուլտետը: Փոքր աղջիկս դիզայներ է:
-Իսկ Ձեր քրոջ՝ Հասմիկ Ղարիբյանի մասին ի՞նչ կասեք:
-Հասմիկը փոքրուց հետաքրքիր էր, պրպտող, սիրում էր պարել, պարոդիաներ անել: Մի կարճ ընթացք պարի գնաց, պարուսույցն ասաց՝ այս երեխան չտեսնված տաղանդ ունի, խորհուրդ տվեց խորեոգրաֆիկի ժողպարերի բաժինն ընդունվել (դասականի համար մեծ էր տարիքը): Դպրոցին զուգահեռ ավարտեց այդ բաժինը: Նաև ավարտեց Էստրադային-ջազային երգիչների քոլեջը, պետք է ասեմ, որ ավարտական քննությանը նրանով հիացած էր Ռուբեն Մաթևոսյանը: Քչերը գիտեն այն մասին, որ դպրոցն ավարտելիս շարադրություն էր գրել, փայլուն վերլուծություն էր արել, և «Գլաձոր» համալսարանից խնդրել էին, որ իրավաբանական բաժին ընդունվի: Գնաց, հետո ասաց՝ իմը բեմն է: Ես հիմա եմ հասկանում, որ նա ափսոսում էր իր կյանքի ամեն րոպեն, ամեն պահը: Գտավ, որ իրենը չէ, ուրեմն ժամանակ չպետք է կորցնի: Թատերական ինստիտուտ որպես ազատ ունկնդիր Գուժ Մանուկյանի կուրսում նստեց, էլի թողեց-դուրս եկավ: Սկսեց «Կարգին հաղորդում» նախագծում ընկերական նկարահանվել: Շատերը խոստովանում էին, որ այդ հաղորդումն առանց իրեն չեն պատկերացնում: Կային ուրիշ դերասանուհիներ այդ նախագծում, հավանում եմ իրենց, բայց «կարգին» բառը Հասմիկի անվանը կպավ:
-Մի առիթով նշել եք, որ Հասմիկը միտք է ունեցել հագուստի խանութ բացելու՝ իր անունով, և թատրոն՝ Իշխան Ղարիբյանի անունով:
-Քաղաքի կենտրոնում ուզում էր մի փոքրիկ բուտիկ բացել իր անունով, բայց ասում էր՝ ապրանքը չպետք է թանկ լինի, որ հայ աղջիկները մատչելի գնով լավ հագուստ գնեն: Իր վերջնանպատակն էր՝ այդ խանութից ստացած շահույթը հավաքել ու թատրոն բացել հայրիկի անունով:
-Հայրիկը Հասմիկի տաղանդը նկատու՞մ էր:
-Փոքր ժամանակ մամաս ասում էր՝ նայի, ինչ լավ է նկարում, ասում էր՝ բոլոր երեխաներն էլ տաղանդավոր են, հետո կերևա: Հայրս մեր հանդեպ աշխատում էր լիներ ծայրաստիճան օբյեկտիվ, վախենում էր ծնողական ավելորդ հիացմունքով վնասելուց, սխալ ուղու վրա դնելուց: Բայց Հասմիկը ծնվել էր բեմի համար:
-Հետաքրքիր է՝ Իշխան Ղարիբյանի ո՞ր դերերն եք շատ սիրում: Առհասարակ, կա՞ն դրվագներ, որոնց մասին կուզեիք խոսել:
-Ես կարծում եմ՝ վատ դեր չի եղել: Արատակարգ էր «Դահիճը» ներկայացման մեջ, «Սեր և ծիծաղ» ներկայացումն իրենից հետո ուղղակի փակվեց: Ես ինչ աչքս բացել եմ, «Սեր և ծիծաղ» կար, հասուն մարդ էի, դեռ խաղում էին, ու միշտ լեփ-լեցուն դահլիճում: Ոչ մի դերասան իրենից հետո չխաղաց այդ դերը: Ես համաձայն չեմ, որ չկան անփոխարինելի դերասաններ: Նույն «Արքան է մահանում»-ը փակվեց, որովհետև Կարեն Ջանգիրովը գնաց ուրիշ թատրոն, ռեժիսորն էլ չուզեց ուրիշը խաղա: Ես ուզում եմ նշել, որ հեռուստաներկայացումներում ամենից շատ նկարահանված դերասանն է: ՈՒ երբ հայկական հեռուստատեսությունը բացվել է, ոչ թե Նարա Շլեպչյանն է առաջին անգամ եթեր դուրս եկել, այլ Իշխան Ղարիբյանը և բացատրել է` ինչպես օգտագործել հեռուստատեսությունը: Որից հետո Նարա Շլեպչյանը դուրս է եկել եթեր՝ որպես հաղորդավար:
-Ի՞նչ կասեք մշակութային կյանքում առկա խնդիրների մասին, ի՞նչ բացեր ունենք:
-Ես կարծում եմ, որ քաղաքացիական հասարակության չձևավորվելուն մեծապես նպաստել են հեռուստասերիալները: Տեսեք ինչ են պրոպագանդում՝ քրեական աշխարհը, հանցագործը սերիալում հերոս է: ՈՒ տարիներ շարունակ ժողովուրդը դեգրադացվում էր, մենք այսօր պետք է տեսնեինք դրա հետևանքը:
Ասում են՝ փող չկա մշակույթի համար: Զարգացած երկրներն իրենց բյուջեից մեծ կտոր են հատկացնում մշակույթին: Ես հասկանում, որ մեր երկիրը փոքր է, բյուջեն՝ փոքր, բայց կարելի է գոնե փոքրուց որոշակի վերաբերմունք ձևավորել, կրթել երեխային: Ֆրանսիայի մշակութային քաղաքականությունն այնքան հետաքրքիր է: Մշակութային քաղաքականության առաջին կետը ֆրանկոֆոնիան է, այսինքն, լեզվի միջոցով, կարելի է ասել, իրենց քաղաքականությունը պարտադրում են աշխարհին: Ոչ թե մշակույթի նախարարությունը փակում են, այլ արտգործնախարարությունում լուրջ բաժին ունեն մշակույթի, այսինքն, արտաքին քաղաքականության վրա է ազդում մշակույթը: Ֆինանսապես աջակցում են նույնիսկ մասնավոր թատրոններին, խրախուսում են, ոչ թե փակում թատրոնը: Երկրորդ կետում երեխաների մշակութային դաստիարակությունն է, կետ առ կետ գրված է, թե որ տարիքում ինչ մշակութային օջախ կամ միջոցառման պետք է այցելի երեխան: Աբոնեմենտային համակարգին ես երկու ձեռքով կողմ եմ, ուղղակի մեզ մոտ էլի թարսուշիտակ են անում, աբոնեմենտն ուզում են վերականգնել ու թողնել ծնողի ընտրությանը: Կան ծնողներ, որ ռաբիս են լսում, նրանք չեն գնա ու իրենց երեխային չեն ուղղորդի բալետ, ֆիլհարմոնիա:
-Ի՞նչ կասեք թատրոնի մասին: Քննադատվում է հատկապես խաղացանկը: Չե՞ք կարծում, որ նոր լավ ներկայացումներ են պետք թատրոնը ապրեցնելու համար:
-Ես գլուխ եմ խոնարհում թատրոնի յուրաքանչյուրի` ռեժիսորից սկսած մինչև տեխնիկական աշխատողի առաջ: Ցածր աշխատավարձով մարդիկ պահում են թատրոնը, հին ու նոր խաղացանկը կապ չունի, որովհետև այս երկրում, եթե կա մի փոքր մշակույթ, էլի թատրոնի շնորհիվ է: Գիտե՞ք՝ թատրոնը ոնց են պահում: Ես գիտեմ, ես տեսել եմ: Շատ հաճախ տնից են տանում, իրենց գրանից են ներդնում, որովհետև այդ մարդիկ թատրոնը սիրում են, նրանք նվիրյալներ են: Պատերազմի, մութ ու ցուրտ տարիներին ոտքով են գնացել աշխատանքի, աշխատավարձը կամ չկար, կամ ուշացնում էին, բայց սահմանին պատերազմ էր, այստեղ պետք է աջակցեին, ամեն ինչ անեին, որ ժողովուրդը պատերազմի ծանրությունը շատ չզգար: Դրամատիկ թատրոնում մարդիկ մոմերի տակ ներկայացում են խաղացել, բայց հետո չգիտես ինչու անտեսվեցին այդ մարդիկ…
Հայրս հիմնել է Հրազդանի թատրոնը: Ասում էր՝ մարզերին թատրոն է պետք: Իր մեքենան մաշեց Երևան-Հրազդան ճանապարհին ու վերջը հասավ նրան, որ ժողովրդական թատրոն հիմնեց, որը հետո դարձավ պետական թատրոն: Հրազդանցիները դա գիտեն, չեն մոռացել: Շնորհակալ եմ Հրազդանի թատրոնի բոլոր աշխատակիցներին այդ թատրոնը պահելու համար:
Հայրս կյանքը մինչև վերջ նվիրեց թատրոնին, հիշողությունը կորցրել էր, մեզ անգամ չէր ճանաչում, բայց ամբողջ օրն ասում էր՝ գնում եմ թատրոն: Նա Իրանից թողել-եկել էր թատրոնի համար: Այնտեղ թատերական խումբ ուներ: Մորեղբայրը հայտնի առևտրական էր, ասել է, որ եթե ուզում ես դերասան դառնաս, քեզ կուղարկեմ Ֆրանսիա, Իտալիա, մի գնա մի երկիր, որտեղից վերադարձ չկա: Հրաժարվել է, ասել ՝ չէ, պիտի գնամ հայրենիքի թատրոնը: Ես ձեզ վստահեցնում եմ, եթե գնար Իտալիա, Ֆրանսիա, Իշխան Ղարիբյան անունը Ժան Գաբենի կողքին կլիներ: Մեր զրույցի վերջում մի էպիզոդ կհիշատակեմ:
Խորհրդային տարիներին դրամատիկական թատրոնը հյուրախաղերի էր Ֆրանսիայում: Ֆրանսիական մամուլում հրաշալի թատերական գրախոսություններ են գրվում հայրիկիս մասին: Նա շատ արագ էր հագնվում: Այդպես արագ հագնվում, պատրաստվում ու դուրս է գալիս հյուրանոցից: Երևան գալուց հետո նոր միայն իմանում է, որ Անրի Վեռնոյը միջանցքում մոտ կես ժամ սպասել է իրեն, ու իրեն հատուկ չեն ասել այդ մասին: Գուցե վախեցել են, չգիտեմ, բայց «Մայրիկ» ֆիլմը նկարահանելուց առաջ է եղել դա: Ենթադրում եմ, որ Վեռնոյը զրույցի համար չէր գա, այդքան սպասեր, որպես դերասան է հավանել ու ինչ-որ բան էր առաջարկելու: Դրանից հետո նրա կյանքն ինչպես կփոխվեր, չգիտեմ, բայց այն, որ ինչպես մեր շատ ու շատ դերասանները, հայրս էլ իր տաղանդին համապատասխան չգնահատվեց, դա հաստատ է: Գնում, կորչում են, այնինչ կզարդարեին ամենալավ բեմերն ու կինոաշխարհը:


Զրուցեց
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 2592

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ