Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Կյանքը վայրիվերումներից հետո կամ «Հավերժական շարժում»

Կյանքը վայրիվերումներից հետո կամ «Հավերժական շարժում»
10.07.2020 | 01:28

Ռե­ժի­սոր ՆՎԵՐ ՀՈՎ­ՀԱՆ­ՆԻ­ՍՅԱ­ՆԻ հետ զրու­ցել ենք նրա «Հա­վեր­ժա­կան շար­ժում» (2020 թ.) ֆիլ­մի մա­սին։ Հա­մա­վա­րա­կի պատ­ճա­ռով նոր ֆիլ­մեր գրե­թե չեն ստեղծ­վում, ստեղծ­ված­ներն էլ փա­կու­ղու մեջ են։ Հու­սանք՝ ժա­մա­նա­կա­վոր։ Նվեր Հով­հան­նի­սյա­նը հե­ղի­նակ է մոտ մեկ տաս­նյակ ֆիլ­մե­րի, նրա նա­խորդ՝ «Ան­տա­ռա­պահ» (2018 թ.) ֆիլ­մը մաս­նակ­ցել էր փա­ռա­տո­նե­րի Հա­յաս­տա­նում և ար­տերկ­րում, ար­ժա­նա­ցել մի շարք մր­ցա­նակ­նե­րի։ «Ան­տա­ռա­պա­հը» ռե­ժի­սո­րի դիպ­լո­մա­յին աշ­խա­տանքն էր։

-Ձեր նա­խորդ ֆիլ­մի հե­րո­սը՝ ան­տա­ռա­պա­հը, նույն­պես ստեղ­ծել էր իր աշ­խար­հը։ Մի դեպ­քում շար­ժիչ ու­ժը բնու­թյունն էր, մյու­սում կար­ծես՝ ար­վես­տը։ Ինչ­պե՞ս ծն­վեց «Հա­վեր­ժա­կան շար­ժում» ֆիլ­մը։
-Կա­րե­լի է ա­սել՝ զու­գա­դի­պու­թյուն­նե­րի շարքն է (ես նա­խախ­նա­մու­թյուն եմ հա­մա­րում) հան­դի­պեց­նում հե­րոս­նե­րիս, ին­չը ե­ղավ նաև այս ֆիլ­մի դեպ­քում։
-Հա­ճախ հայտ­նի կամ խո­ցե­լի կար­գա­վի­ճակ ու­նե­ցող մարդ­կանց մա­սին են ֆիլ­մեր նկա­րա­հա­նում։ «Հա­վեր­ժա­կան շար­ժու­մի» հե­րո­սու­հին ու­նի տաք ան­կյուն, իր աշ­խար­հը, կա­յա­ցած ու հան­դարտ կյան­քով կին է։
-Ա­յո, ճիշտ նկա­տե­ցիք, վա­վե­րագ­րա­կան կի­նո­յում հա­ճա­խա­կի է շա­հարկ­վում և ծանր կա­ցու­թյան մեջ գտն­վող բա­ցա­սա­կան հե­րոս­նե­րի կյան­քը։ Իմ ֆիլ­մում դրա­մա­տիզ­մի պա­կաս չկա. հե­րո­սու­հին դրա­մա­տիկ կյան­քով է ապ­րել, տաք տե­ղի հա­մար նա վճա­րել է իր ջան­քե­րով, ա­ռող­ջու­թյամբ։ Ճիշտ եք նկա­տել, որ հե­րոս­ներս ու­նեն ի­րենց աշ­խար­հը, փի­լի­սո­փա­յու­թյու­նը, ինչն էլ ինձ գրա­վում է։ Ես շեշ­տը դնում եմ հե­րո­սի նե­րաշ­խար­հի և դրա բա­ցա­հայտ­ման վրա, ոչ` ար­տա­քին գոր­ծոն­նե­րի։
-Ին­չու՞ «Հա­վեր­ժա­կան շար­ժում», և որ­տե­ղի՞ց հա­մոզ­մուն­քը, որ ո­չինչ չի վեր­ջա­նում, ինչ­պես նշ­վում է ֆիլ­մի վեր­ջում։
-Դա հե­րո­սու­հու կար­ծիքն է, ու ֆիլ­մը հիմ­նա­վո­րում է այդ կար­ծի­քը։ Հա­վեր­ժա­կան շար­ժում, ո­րով­հետև հե­րո­սու­հին ա­նընդ­հատ շարժ­ման մեջ է, գոր­ծում է միա­ժա­մա­նակ տար­բեր ուղ­ղու­թյուն­նե­րով, ա­ռաջ է շարժ­վում նաև հոգևոր զար­գաց­ման տե­սան­կյու­նից։ Այն­պես որ, այս ֆիլ­մում ա­վե­լի շատ ներ­կա­յաց­րել եմ մար­դուն ոչ թե կյան­քի վայ­րի­վե­րում­նե­րի մեջ, ինչ­պես հա­ճախ ար­վում է, այլ վայ­րի­վե­րում­նե­րից հե­տո։
-Ի՞նչ դժ­վա­րու­թյուն­ներ կա­յին ֆիլ­մը նկա­րա­հա­նե­լիս։
-Ա­մե­նա­բար­դը տի­կին Հա­կո­բյա­նի հա­մա­ձայ­նու­թյու­նը, վս­տա­հու­թյու­նը ձեռք բե­րելն էր։
-Ֆիլմն ի՞նչ ճա­նա­պարհ է անց­նե­լու։
-Դեռ փակ ցու­ցադ­րու­թյուն է ե­ղել, ին­չը շատ կարևոր էր` հաս­կա­նա­լու հա­մար հան­դի­սա­տե­սի ա­ձա­գան­քը։ Նպա­տակ ու­նեմ փա­ռա­տո­նե­րի ու­ղար­կե­լու, բայց հա­մա­վա­րա­կը խա­փա­նեց ա­մեն ինչ։ Պետք է սպա­սեմ։
-Ի՞նչ եք ա­նում հա­մա­վա­րա­կի օ­րե­րին, ի՞նչ ծրագ­րեր ու­նեք։ Կա­րե­լի՞ է ա­սել, որ ֆիլ­մար­տադ­րու­թյու­նը կանգ է ա­ռել թե՛ սահ­մա­նա­փա­կում­նե­րի պատ­ճա­ռով, թե՛ խթան չու­նե­նա­լու, թե՛ տի­րող տրա­մադ­րու­թյուն­նե­րի։
-Ծրագ­րեր շատ ու­նեի, բայց ներ­կա ի­րա­վի­ճա­կում ոչ մի հե­ռան­կար չեմ տես­նում։ Փոր­ձում եմ մնալ ջրի ե­րե­սին, ա­նել այն ա­մե­նը, ինչ հնա­րա­վոր է՝ ո­լոր­տից չկտր­վե­լու հա­մար։ Ինձ և շա­տե­րի հա­մար ա­նակն­կալ էին այս բար­դու­թյուն­նե­րը, բայց չեմ ու­զում դժ­գո­հել, ա­վե­լի լավ է ՝ ա­ռող­ջու­թյուն ու համ­բե­րու­թյուն մաղ­թեմ բո­լո­րիս։


Զրույցը՝
Ար­մի­նե ՍԱՐԳ­ՍՅԱ­ՆԻ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 10652

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ