Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Չգ­նալ, չմ­նալ, չհարս­տաց­նել ու­րիշ երկ­րի մշա­կույ­թը, երբ կա­րող ես քո ու­նե­ցած փոր­ձը բե­րել հայ­րե­նիք»

«Չգ­նալ, չմ­նալ, չհարս­տաց­նել ու­րիշ երկ­րի մշա­կույ­թը, երբ կա­րող ես քո ու­նե­ցած փոր­ձը բե­րել հայ­րե­նիք»
25.09.2020 | 00:36

Երևա­նի պե­տա­կան կա­մե­րա­յին երգ­չախմ­բի մե­նա­կա­տար, մի­ջազ­գա­յին մր­ցույթ­նե­րի դափ­նե­կիր ԱՆԴ­ՐԱ­ՆԻԿ ՄԱԼ­ԽԱ­ՍՅԱ­ՆԻ հետ զրու­ցել ենք ե­րաժշ­տա­կան ար­վես­տում առ­կա նո­րու­թյուն­նե­րի, ինչ­պես նաև իր՝ երգ­չի ան­ցած ստեղ­ծա­գոր­ծա­կան ճա­նա­պար­հի մա­սին։ Անդ­րա­նիկ Մալ­խա­սյա­նը 2013-ից աշ­խա­տում է Ա­լեք­սանդր Սպեն­դիա­րյա­նի ան­վան օ­պե­րա­յի և բա­լե­տի ազ­գա­յին ա­կա­դե­միա­կան թատ­րո­նում որ­պես օ­ժան­դակ կազ­մի դե­րա­սան, 2018-ից՝ կոն­սեր­վա­տո­րիա­յի «Կո­մի­տաս» երգ­չախմ­բում, ինչ­պես նաև Երևա­նի պե­տա­կան կա­մե­րա­յին երգ­չախմ­բում։ 2014-2017 թթ. աշ­խա­տել է նաև Սուրբ Հով­հան­նես ե­կե­ղե­ցու «Սաղ­մո­սեր­գու» երգ­չախմ­բում։
Գոր­ծու­նեու­թյուն է ծա­վա­լում նաև որ­պես ան­հատ մե­նա­կա­տար։ 2014-ին ար­ժա­նա­ցել է ՀՀ նա­խա­գա­հի մր­ցա­նա­կի և դիպ­լո­մի՝ «Ա­կա­դե­միա­կան եր­գե­ցո­ղու­թյուն» ան­վա­նա­կար­գում։ Գո­հար Գաս­պա­րյա­նի ան­վան մե­ներ­գիչ­նե­րի հա­մա­հայ­կա­կան մր­ցույ­թի դափ­նե­կիր է (2015 թ.): Հյու­րա­խա­ղե­րով հան­դես է ե­կել Գեր­մա­նիա­յում, Հո­լան­դիա­յում, Մեծ Բրի­տա­նիա­յում, Ի­տա­լիա­յում։

-Ապ­րի­լի 24-ին՝ Ծի­ծեռ­նա­կա­բեր­դում, Ձեր «Ձայն տուր, ո՛վ ծո­վակ» եր­գի կա­տա­րու­մը մեծ ար­ձա­գանք ու­նե­ցավ։ Մա­մու­լը գրում էր՝ «Ձայն տուր, ո՛վ ծո­վակ» եր­գի կա­տար­ման ժա­մա­նակ ե­րի­տա­սարդ երգ­չի աչ­քե­րից ար­ցունք­ներ հո­սե­ցին։ Ինչ­պե՞ս ըն­տր­վեց եր­գը, ի՞նչ զգա­ցո­ղու­թյուն­ներ ու­նեիք։
-Կա­մե­րա­յին երգ­չախմ­բի մե­նա­կա­տար­նե­րից յու­րա­քան­չյու­րը պա­տիվ ու­ներ հան­դես գա­լու մեկ կա­տար­մամբ։ Ընտ­րու­թյու­նը բա­վա­կան բարդ էր. կա­յին եր­գա­ցան­կա­յին եր­գեր, որ, ինչ­պես գի­տեք, ա­մեն ապ­րի­լի 24-ին պար­տա­դիր հն­չում են։ Միտք հղա­ցավ կա­տա­րե­լու այն­պի­սի գործ, որ քիչ հայտ­նի է, նաև ար­դիա­կան է և ար­տա­ցո­լում է մեր ազ­գի ցա­վը, կա­րո­տը։ Ե­լույթս գի­շերն էր, կա­րե­լի է ա­սել՝ լու­սա­բա­ցին՝ ժա­մը 5-ն անց 10-ին։ ՈՒ­ղիղ ե­թեր էր, հուզ­մուն­քը շատ մեծ էր. ներ­կա­յա­նում ես հա­մազ­գա­յին նշա­նա­կու­թյուն ու­նե­ցող հու­շա­կո­թո­ղի մոտ, ա­ռանց նվա­գակ­ցու­թյան, մա­նա­վանդ՝ եր­կամ­սյա պա­րա­պուր­դից հե­տո, իսկ ա­մե­նա­կարևո­րը պա­տաս­խա­նատ­վու­թյան զգա­ցումն էր հար­գան­քի այդ մեծ տուր­քին։ Ար­ցունք­ներն ա­կա­մա­յից են հո­սել, ինձ թվում էր՝ այդ ա­մե­նը ներ­սումս է կա­տար­վում, պարզ­վեց՝ ար­տաս­վել եմ։ Երբ ա­վար­տե­ցի կա­տա­րումս, բո­լո­րը քա­րա­ցած ինձ էին նա­յում։ Ապ­րիլք­սան­չոր­սյան ե­լույթս հո­գու ճիչ էր, կա­րոտ, ցավ, ա­ղոթք, կա­րե­լի է ա­սել՝ այդ ա­ղոթ­քը տեղ հա­սավ։ Մար­դիկ գրում էին ինձ, զան­գում, մեծ տա­րա­ծում ու­նե­ցավ կա­տա­րու­մը։ Այդ ջերմ ար­ձա­գանքն ինձ հա­մար ա­մե­նա­մեծ գնա­հա­տա­կանն էր։
-Այ­սինքն, ար­տիս­տի հա­մար կա­րևոր է՝ որ­տեղ է ե­լույթ ու­նե­նում, ինչ լսա­րա­նի հա­մար, ինչ ա­ռի­թով։ Իսկ, առ­հա­սա­րակ, հա­ջո­ղու­թյան գրա­վա­կանն ա­վե­լի շատ բե­մա­կան հմա՞յքն է, ձայ­նա­յին տվյալ­նե՞­րը, պրո­ֆե­սիո­նա­լի՞զ­մը, թե՞ նե­րաշ­խար­հը։
-Փոր­ձեմ ա­վե­լի ընդ­գր­կուն պա­տաս­խա­նել. ար­տիս­տի հա­մար ա­ռաջ­նա­յին է նախ գրա­գետ եր­գե­ցո­ղու­թյու­նը՝ ձայ­նին տի­րա­պե­տե­լը, հե­տո նաև կեր­պա­րի ճիշտ ըն­կա­լումն ու փո­խան­ցու­մը հան­դի­սա­տե­սին։ Բայց կա­րե­լի է ձայ­նով, հո­գով, նվա­զա­գույն ժես­տե­րով խոս­քը հասց­նել հան­դի­սա­տե­սին, նույ­նիսկ ե­թե եր­գում ես նրան ոչ հաս­կա­նա­լի լեզ­վով։
-Հայտ­նի, սիր­ված, այս­պես ա­սած՝ ա­կան­ջին սո­վոր եր­գե­րով հեշտ է լսա­րան ա­պա­հո­վել։ Իսկ ի՞նչ է ար­վում եր­գար­վես­տի գան­ձա­րա­նում պահ­վող ար­ժե­քա­վոր, սա­կայն լայն տա­րա­ծում չգ­տած ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյուն­նե­րը հան­րայ­նաց­նե­լու ա­ռու­մով։
-Եր­կար տա­րի­ներ հա­մա­գոր­ծակ­ցում եմ դաշ­նա­կա­հար, Կո­մի­տա­սի ան­վան կոն­սեր­վա­տո­րիա­յի պրո­ֆե­սոր Մար­գա­րիտ Սարգ­սյա­նի հետ։ Ա­ռանց նրա չեմ պատ­կե­րաց­նում գոր­ծու­նեու­թյունս։ Նա ո­րո­շեց 2015-ին դաշ­նա­կել Նի­կոլ Գա­լան­տե­րյա­նի «Ծի­րա­նա­վառ գի­շեր» ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյու­նը։ Մինչ այդ ե­ղած դաշ­նա­կու­մը շատ թույլ էր այդ ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյան հա­մար։ Մար­գա­րիտ Սարգ­սյա­նը դաշ­նա­մու­րա­յին պար­տի­տու­րան նո­րից գրեց ու հա­մեր­գա­յին կա­տա­րու­մով ներ­կա­յաց­րեց ե­րաժշ­տա­սեր հան­րու­թյա­նը։ Դա նոր աշ­խարհ, նոր բա­ցա­հայ­տում ու թար­մու­թյուն էր եր­գար­վես­տի մեջ։ Այ­նու­հետև մոտ 20 գործ դաշ­նա­կեց, ու­նե­ցանք մեծ թվով հա­մերգ­ներ։ Հան­դի­սա­տե­սը գա­լիս էր ունկ­նդ­րե­լու այդ նոր բա­ցա­հայ­տում­նե­րը։ Գա­լան­տե­րյա­նի գոր­ծե­րը (մե­ղե­դի­նե­րի նո­տագ­րու­թյու­նը) 300 տա­րուց ա­վե­լի սն­դու­կի մեջ էին, թոռ­նի­կը պա­տա­հա­բար բա­ցել է, հայտ­նա­բե­րել։ Դրանք կա­րող էին մո­ռաց­վել, բայց Մա­րա­գա­րիտ Սարգ­սյա­նի շնոր­հիվ նոր շունչ ու կյանք ստա­ցան։ ՈՒ­րա­խու­թյամբ պետք է ա­սեմ, որ օ­րերս լույս տե­սավ այդ ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյուն­ներն ամ­փո­փող ժո­ղո­վա­ծուն։
-Իսկ ժա­մա­նա­կա­կից կոմ­պո­զի­տոր­նե­րի գոր­ծե­րին Կա­մե­րա­յին երգ­չա­խումբն անդ­րա­դառ­նու՞մ է։
-Այդ ա­ռու­մով կա­մե­րա­յին երգ­չախմ­բի գե­ղար­վես­տա­կան ղե­կա­վար և խմ­բա­վար Հա­րու­թյուն Թո­փի­կյա­նը բա­վա­կան ճկուն է։ Միակ երգ­չա­խումբն է, որ ձայ­նագ­րել է Կո­միա­սի 150 խմ­բեր­գե­րը։ Մենք յոթ հա­մերգ ու­նե­ցանք, ո­րոնց ըն­թաց­քում ներ­կա­յաց­րինք բո­լոր այդ խմ­բեր­գե­րը։ Միա­ժա­մա­նակ կա­տա­րում ենք ար­դի կոմ­պո­զի­տոր­նե­րի գոր­ծե­րը, ո­րոնք նույն­պես մեծ ար­ձա­գանք են ստա­նում։ Չենք շր­ջան­ցում նաև ար­տա­սահ­մա­նյան հայտ­նի գոր­ծե­րի մշա­կում­նե­րը։ Այ­սինքն, մաեստ­րոն ա­նընդ­հատ նո­րը փնտ­րե­լու, բայց հի­նը չկորց­նե­լու ճա­նա­պար­հին է։ Փոքր խմ­բե­րով աշ­խա­տել ենք նաև հա­մա­վա­րա­կի ա­միս­նե­րին, ին­չի ար­դյուն­քում օ­րերս մեկ­նար­կե­ցին Էդ­գար Հով­հանն­սի­յա­նի մեկ տաս­նյա­կից ա­վե­լի գոր­ծերն ամ­փո­փող սկա­վա­ռա­կի ձայ­նագ­րու­թյուն­նե­րը։
-Մե­կու­սաց­ման օ­րե­րին կար­ծես բաց­վե­ցին մշա­կու­թա­յին հաս­տա­տու­թյուն­նե­րի դռ­նե­րը, տա­նը նս­տած, առ­ցանց կա­րող էիր հա­մերգ­ներ լսել, թան­գա­րան­ներ այ­ցե­լել։ Տա­րա­ծու­թյան, ժա­մա­նա­կի, նաև վճա­րե­լու խն­դիր առ­հա­սա­րակ չկար։ Մշա­կու­թա­յին առ­ցանց նա­խագ­ծե­րը գու­ցե այ­սու­հե՞տ էլ պետք է ակ­տի­վո­րեն կյան­քի կո­չել՝ այ­լընտ­րան­քա­յին հար­թակ ա­պա­հո­վե­լով ար­վես­տա­սեր­նե­րի հա­մար։
-Ինձ հա­մար սա ող­բեր­գու­թյուն է, ինչ­քան էլ հա­սա­նե­լի կամ մատ­չե­լի լի­նի առ­ցանց տար­բե­րա­կը. դա նման է թվա­յին կրի­չով գիրք կար­դա­լուն։ Մթ­նո­լորտ, լույ­սեր, վա­րա­գույր, ար­տիստ, հան­դի­սա­տես, նվա­գա­խումբ. այս ա­մե­նը պետք է լի­նի։ Նկա­րա­հա­նու­մը, հե­ռար­ձա­կու­մը, որ­քան էլ ո­րա­կով լի­նեն,նույն ազ­դե­ցու­թյու­նը չեն կա­րող ու­նե­նալ։ ՈՒ­նե­ցել եմ զրույց-կա­տա­րու­մով առ­ցանց հան­դես գա­լու ա­ռա­ջարկ, բայց չկա­րո­ղա­ցա այդ­պես ներ­կա­յա­նալ։ Ող­ջու­նե­լի է, որ շա­տե­րը դրսևոր­վե­ցին այս ի­րա­վի­ճա­կում, պա­րա­պուր­դի չմատն­վե­ցին։ Առ­ցանց ստեղ­ծա­գոր­ծա­կան կյան­քը պար­տադր­ված էր, ինչ-որ ժա­մա­նակ պետք է դա լի­ներ, բայց ե­թե շա­րու­նա­կա­կան բնույթ ստա­նա, մահ է ար­տիս­տի հա­մար։
-Ի՞նչ խն­դիր ու­նի ե­րի­տա­սարդ ե­րա­ժիշ­տը Հա­յաս­տա­նում։
-Այ­սօր ու­սա­նող­նե­րը, ե­րի­տա­սարդ ե­րա­ժիշտ­նե­րը կա­րող են հա­մա­ցան­ցի մի­ջո­ցով տե­ղե­կա­նալ ու մաս­նակ­ցել դրա­մաշ­նոր­հա­յին, հո­վա­նա­վոր­չա­կան և այլ ծրագ­րե­րի, դրանց շնոր­հիվ սո­վո­րել, վե­րա­պատ­րաստ­վել, ներ­կա­յա­նալ ար­տերկ­րում։ Մեր ժա­մա­նակ հնա­րա­վո­րու­թյուն­ներն այդ­քան լայն չէին։ Իսկ առ­հա­սա­րակ, ա­նընդ­հատ հան­դի­պող խն­դիր­ներ լի­նում են՝ ան­կախ նրա­նից` Հա­յաս­տա­նու՞մ ես, թե՞ ար­տերկ­րում։ Իմ պա­րա­գա­յում կա­րող եմ ա­սել, որ ու­նեմ իմ աշ­խա­տան­քը, գոր­ծու­նեու­թյուն եմ ծա­վա­լում նաև որ­պես մե­նա­կա­տար։
-ՈՒ­նե՞ք ե­րա­զանք, ո­րը դեռ չի հա­ջող­վել ի­րա­կա­նաց­նել։
-Նպա­տակ ու­նեմ որ­պես մե­նա­կա­տար ար­տերկ­րում ներ­կա­յաց­նե­լու հայ կոմ­պո­զի­տոր­նե­րի այն գոր­ծե­րը, որ քիչ են կա­տար­վել կամ չեն կա­տար­վել։ Ի­հար­կե, այդ ա­մե­նը պա­հան­ջում է կազ­մա­կեր­պա­կան աշ­խա­տանք, կա­ռա­վա­րիչ, պրո­դյու­սեր, թիմ։ Սա մի փոքր ե­րա­զան­քի ժան­րից է, մա­նա­վանդ այս օ­րե­րի հա­մար։ Ե­թե ա­մեն ինչ դե­պի լա­վը գնա, գու­ցե հնա­րա­վո­րու­թյուն լի­նի հե­տա­գա­յում ի­րա­գոր­ծե­լու։
-Երկ­րի սահ­ման­նե­րից դուրս գալն անհ­րա­ժե՞շտ պայ­ման է ար­տիս­տի հա­մար։
-Երկ­րից դուրս գա­լը, տես­նե­լը, վերց­նե­լը, սո­վո­րե­լը ար­վես­տա­գե­տի հա­մար շատ կարևոր են։ Ինքս դեմ չեմ դր­սում հան­դես գա­լուն, բայց հայ­րե­նիք վե­րա­դառ­նա­լու պար­տա­դիր պայ­մա­նով։ Չգ­նալ, չմ­նալ, չհարս­տաց­նել ու­րիշ երկ­րի մշա­կույ­թը, երբ կա­րող ես քո ու­նե­ցած փոր­ձը բե­րել հայ­րե­նիք։
-Մի քիչ հետ գնանք. ե՞րբ և ինչ­պե՞ս ի­մա­ցաք, որ ե­րա­ժիշտ եք դառ­նա­լու, ու դա է Ձեր ա­ռա­քե­լու­թյու­նը։
-Եր­րորդ դա­սա­րա­նում, դաս­ղե­կիս ցան­կու­թյամբ, հա­մեր­գի ժա­մա­նակ «Մար­տի­կի եր­գը» կա­տա­րե­ցի։ Ես եր­գում էի, ամ­բողջ դահ­լի­ճը լաց էր լի­նում։ Չէի հաս­կա­նում՝ ինչ է կա­տար­վում։ Այդ ե­լույ­թը ճա­կա­տագ­րա­կան ե­ղավ։ Բյու­րե­ղա­վա­նի ար­վես­տի դպ­րո­ցի տնօ­րե­նը ե­րաժշ­տա­կան դպ­րոց ըն­դուն­վե­լու խոր­հուրդ տվեց, ա­սում էր՝ հե­տաքր­քիր տվյալ­ներ ու տեմբր ու­նեմ։ Ծնող­ներս հետևո­ղա­կան ե­ղան։ Ըն­դուն­վե­ցի ե­րաժշ­տակսն դպ­րոց։ Հու­րա­խու­թյուն ինձ՝ սո­վո­րե­ցի օ­պե­րա­յին թատ­րո­նի մե­ներգ­չու­հի, մի­ջազ­գա­յին մր­ցույթ­նե­րի դափ­նե­կիր Ա­նա­հիտ Կի­րա­կո­սյա­նի դա­սա­րա­նում։ Նա խոր­հուրդ տվեց, որ 15 տա­րե­կա­նից ո­րոշ ժա­մա­նակ չեր­գեմ՝ ձայնս չվ­նա­սե­լու հա­մար։ ՈՒ­սումս շա­րու­նա­կե­ցի որ­պես խմ­բա­վար, ինչն ա­վե­լի խոր մաս­նա­գի­տա­կան փոր­ձա­ռու­թյուն էր ինձ հա­մար։ Զին­վո­րա­կան ծա­ռա­յու­թյու­նից հե­տո ըն­դուն­վե­ցի Երևա­նի պե­տա­կան կոն­սեր­վա­տո­րիա՝ պրո­ֆե­սոր, վաս­տա­կա­վոր ար­տիստ Վա­լե­րի Հա­րու­թյու­նո­վի դա­սա­րան։ Այդ­պի­սին է ե­ղել ճա­նա­պարհս դե­պի ե­րաժշ­տա­կան աշ­խարհ։
-«Մար­տի­կի եր­գը» հի­մա եր­գու՞մ եք։
-Ե­թե ա­ռիթ է լի­նում, հա­մա­պա­տաս­խան մթ­նո­լորտ, մեծ սի­րով կա­տա­րում եմ։ Ինձ հա­մար թանկ հի­շո­ղո­թյուն է դա։


Զրու­ցեց
Ար­մի­նե ՍԱՐԳ­ՍՅԱ­ՆԸ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 8349

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ