Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Տեղեկանք բեր, որ տեղեկանք տամ»

«Տեղեկանք բեր, որ տեղեկանք տամ»
09.04.2019 | 01:25

Արկադի Ռայկինի հայտնի հումորային փիլիսոփայությունը ոչ պակաս մակարդակով գործնականում հերթական անգամ վավերացրեց Գ. Սունդուկյանի անվան ազգային ակադեմիական թատրոնի տնօրենը` անմտորեն, բայց իր համար նպատակային։ Ո՞րն է անձնավորված մոտեցման պատճառը։ ՈՒ՞մ և ի՞նչ ապացուցի իր մի երկու համախոհների մոտ։ Որ ինքը չափից ավելի սկզբունքային է և հրեշտակների թևերո՞վ է մուտք գործել թատերական արենա։


Նման նպատակ և ձնագնդիկի նման գլորվող բացասական կարծիքը փոքր-ինչ փարատելու միտում էր հետապնդում, որ գործատուի ենթակա ֆանատներից առաջինը ինքն իրեն գերազանցելով բաժակաճառությամբ, կայքերից մեկում Վարդան Մկրտչյանին բնութագրեց որպես թատրոնի հրա՛շք գիտակ, բացառապես օրենքներով առաջնորդվող և նմանը չունեցող ղեկավար, բայց հաջորդ օրն աշխատավայրում պետք է լսեր իշխող, անշահախնդիր կարծիքը, նողկանք առաջացնող իրողությունը։


Պատճենվող քծնանքապտույտները շրջանցելով, կարևորենք արդեն հանրային կարծիքի կուտակումը։ Սունդուկյանցիների և մամուլի հազարավոր ընթերցողների շրջանում արդեն պարզվել է Վարդան Մկրտչյանի անդրդվելիությունը։ Էգոն այնքան է անբուժելի, որ առանձին դեպքերում չի ընդունում նույնիսկ իր լավը կամեցողների հորդորները ճշմարտության հետ համակերպվելու մասին։ Իմա` երեկվա խորհուրդը, որ անշուշտ, հարց է առաջացնելու նաև նախարարությունում. ի՞նչ է կատարվում տնօրենի հետ, երբ նրա աչքի առաջ կամ մտքում հայտնվում է թատրոնի աշխատակիցներից մեկը, որը գործի բերումով լուրջ տարաձայնությունների պատճառով ազատվել է աշխատանքից, բայց դատական կարգով և ՀՀ ոստիկանությունում ապացուցել է Վ. Մկրտչյանի սխալականությունը։ Պարտությունը տղամարդավարի չտանող գործատուն դեռևս ներգործության տակ շարունակում է ամեն գնով չլսել անձնակազմի կառավարման բաժնի պետի անունը, ամեն գնով և ամեն ինչում մերժել և դարձյալ` մերժել, մերժել ու մերժել, եթե անգամ պահանջվի տեղեկանք աշխատանքային ստաժի և աշխատավարձի չափի մասին։


Այսօրինակ բովանդակությամբ 15 տարվա սունդուկյանցին գրավոր դիմել է փետրվարի 25-ին և արժանացել քար լռություն։ Դիմումատուն մեկուկես ամսվա սպասումը որոշել է «երկրաշարժել», և այցելելով թատրոն, հաջողել ներքին հեռախոսակապով Վարդան Մկրտչյանի փակ բերանը բացել Սաթենիկ Գասպարյանի միջոցով։ Բարեհամբույր գործավար-օպերատորը բառացիորեն փոխանցել է շեֆի հաղորդածը. «...Երբ որ կստանանք դատարանի վերջնական վճիռը` վավերացված երկու կնիքով, այն ժամանակ էլ կանդրադառնանք»։
Բայց ի՞նչ կապ ունի մեկը մյուսի հետ, մանավանդ, որ Վ. Մովսիսյանը երկրորդ անգամ բացատրել է առաջնահերթ, պարզ պահանջը. «Խնդրում եմ տեղեկանք աշխատանքային ստաժի և աշխատավարձի մասին։ Առանձին տողով նշել նաև ստուդիան. որպես համատեղությամբ փոխտնօրեն` տևողությունն ու զբաղվածությունը»։ Իմանալով թատրոնում տեղի ունեցած փոփոխությունների մասին, ձեռքի հետ էլ ածանցելով փորձել է, թե արդյոք կրճատվե՞լ է իր զբաղեցրած պաշտոնը։ Սա հենց այն է, որ խրված Մկրտչյանի կոկորդին, դիմել է Ռայկինի օգնությանը` «Տեղեկանք բեր, որ տեղեկանք տամ»։ Բայց ի՞նչ կապ ունի մեկը մյուսի հետ։ Տեղեկանքի ստացումը արդյոք առնչվու՞մ է աշխատանքի ներկայանալ-չներկայանալու հետ, օրենքի գիտակը ո՞ր իրավական ակտով է առաջնորդվում էժանագին քինախնդրությամբ կամայականություն բանեցնել ՀՀ ազատ և հպարտ քաղաքացու օրինական խնդրանք-պահանջի դիմաց, էդ երբվանի՞ց մարդու իրավունքների ոտնահարումը դարձավ գործատուի քմահաճ ցանկություն։ Տեղեկանք չտալը և մշակույթի նախարարությունում Վարդան Մկրտչյանի զոռբայական վարչարարությանը չանդրադառնալը աբսուրդի ժանրից է։ Այլապես դա նրան հեռու կտանի, իսկ տեղեկանքը լավագույն դեպքում կտրամադրվի 3-4 ամսվա ընթացքում։ Կարող է և չտրվել, եթե ոչ ադեկվատ գործատուն մի օր արթնանա ձախ ոտքի վրա ու հիմա էլ վճռաբեկ դատարանի վճիռը բողոքարկի եվրոպական կառույցներում, ինչը նշանակում է` սպասել տարիներ։ Այստեղ են ասել. «Жди у моря погоды»։ Ընկեր Վարդանն ընտրել է տեղեկանք չտալու տարբերակը։ Իսկ նախկին աշխատակիցը` օրենքի տառն ու տեղեկանքի ստացման ճանապարհին գործատուին հասկացնելով տարբերակների հերթականությունը։ «Ելնելով և ղեկավարվելով «Փաստաբանության մասին» ՀՀ օրենքի 18-րդ և «Տեղեկատվության ազատության մասին» ՀՀ օրենքի 6-րդ հոդվածների դրույթներով, խնդրում եմ վստահորդիս տրամադրել տեղեկանք...». կազմակերպության ղեկավարին գրավոր դիմել է փաստաբան Ն. Բարսեղյանը։


Կասկածամտությունն ու վախվորածությունը Վ. Մկրտչյանին ներքուստ այնքան են քրքրել, որ տարուբերվել է։ Եթե պատասխանի, որ կրճատված է հաստիքը, խնդիր է ունենալու օրենքի հետ, քանի որ դատական պրոցեսում չի արդարացվում նման քայլը։ Իսկ եթե գրի` չի կրճատվել, դարձյալ խնդրի առաջ է կանգնելու, քանի որ նոր հաստիքացուցակում չկա ոչ աշխատակազմի և ոչ էլ նրա գործառույթների մի մասով օժտված, ասենք` կադրերի բաժին միավորը։ Զարմանալ կարելի է և նախարարության մասով։ Վերադասը ինչպե՞ս է ընդունել-հաստատել Վ. Մկրտչյանի ներկայացրած թափթփված հաստիքացուցակը, որը արժանահավատ չէ։ Ի՞նչ է նշանակում ինժեներատեխնիկական ծառայությունում ընդգրկել թատրոնի գլխավոր ճարտարագետին, իսկ կապի ճարտարագետին` վարչական անձնակազմում։ Չխոսենք-չհարցնենք. ո՞ր կապի մասին է խոսքը` հեռախոսակապի՞ (որ այլանդակ վիճակում գտնվող ներքին և արտաքին կապի պատճառով սունդուկյանցիներն իրար հետ առնչվում են բջջայիններով), ինտերնետ կապի՞, թե՞ մարդկային հարաբերությունների։ Ինչու՞ չի դիտարկվել թերի զբաղվածություն ունեցող գրական մասի վարիչ և թանգարանի վարիչ հաստիքների միացումը, ձայնահնչյունային սարքավորումների համակարգի բաժնի վարիչ, ձայնահնչյունային սարքավորումների մասնագետ, ձայնահնչյունային սարքավորումների օպերատոր եռանկյան ներսում որտե՞ղ են դրանց հատման և չկրկնվող սահմանագծերը, ճոխություն չէ՞ իրարից քիչ տարբերվող լրատվության և հասարակայնության հետ կապերի պատասխանատու և միջազգային կապերի և հատուկ ծրագրերի պատասխանատու հաստիքների առկայությունը։ Շռայլություն է գլխավոր ադմինիստրատորի և 13 հսկիչների պարագայում ունենալ մեկ ավագ հսկիչ (որ ի՞նչ) և երկու ադմինիստրատոր, երբ մեկը բավարար է անգամ նոր բեմահարթակի շահագործման դեպքում։ էլ չհիշենք նրա անկախական ցանկությունների թռիչքը. 10-ից ավելի տեսախցիկների թիվը, ասում են, առաջիկայում կհասցնի 53-ի` կտեղադրվեն միջանցքներում, արտադրական մակերեսներում, աշխատասենյակներում... գուցե և զուգարաններում։ Թվաքանակի ու նպատակայնության առումով մայր թատրոնը ու՞մ հետ է ուզում համեմատվել. կենտրոնական բանկի՞, թե՞ բանտերի։


Մի առիթով Վ. Մկրտչյանը խոստովանել է, որ ինքը մտածումներով ու գործողություններով տարբերվում է շատերից։ Համոզվել ենք։ Բայց տեղեկանք տալ-չտալու հարցում միակը չէ։ Նրա նմանները կան տարբեր բնակավայրերի տարբեր կազմակերպություններում, ու ոչ կենսաբանական եղբորը գտանք առանց փնտրելու, Տավուշի մարզում։ ԵՊՀ Իջևանի մասնաճյուղի տնօրենի ժամանակավոր պաշտոնակատար Ա. Ցուցուլյանի ու մանկավարժության և հոգեբանության ամբիոնի վարիչի պաշտոնակատար Լ. Հարությունյանի միջև տեղի է ունեցել գրեթե նույնը։ Երևան քաղաքի ընդհանուր իրավասության դատարանի կայացրած վճիռը` հօգուտ վերջինիս, նոր բորբոքումներ է առաջ բերել։ Այն անձնավորվածությունից բացի անմասն չէ նաև դառը ծիծաղ առաջացնող բյուրոկրատական վարքագծից։
Մանկավարժական գիտությունների թեկնածուն ցանկացել է իր աշխատանքի հետ կապված պարզաբանումներ ճշտել ու դիմումի վերջում վավերացրել դիմումատու` Լիանա Միքայելի Հարությունյան։ Տնօրեն Ա. Ցուցուլյանը ստանալուց մեկ շաբաթ անց արձագանքել է. «Մասնաճյուղում ունենք Լիանա Միխայլի Հարությունյան անուն, ազգանուն, հայրանունով աշխատակցուհի», բայց ոչ` Լիանա Միքայելի Հարությունյան, «ՈՒստի դիմումին պատասխանել չեմ կարող»։
Էժանագին քինախնդրությունների դեպքում մեկնաբանություններն ավելորդ են։


Վահե ՄԵԼԻՔՅԱՆ

Դիտվել է՝ 6800

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ