Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Դա­տե­լը ա­նազն­վու­թ­յան նշան է

Դա­տե­լը ա­նազն­վու­թ­յան նշան է
04.09.2020 | 00:02

Հի­սուս բա­ցում է ի ծնե կույ­րե­րի աչ­քե­րը և խու­լու­համ­րե­րին լսե­լու և խո­սե­լու հնա­րա­վո­րու­թուն է տա­լիս:
Սա­կայն ի ծնե կույ­րե­րը, արևի լույ­սը և այդ լույ­սի ներ­քո ի­րերն ու երևույթ­նե­րը տես­նե­լու պա­տե­հու­թու­նը ստա­նա­լուն պես, ոչ թե ի­րենց պես կույ­րե­րին փոր­ձում են ա­ռաջ­նոր­դել դե­պի աչ­քեր Բա­ցո­ղը, այլ սկ­սում են նա­խա­տել նրանց կու­րու­թյան հա­մար: Իսկ խու­լու­համ­րե­րը, լեզ­վի կա­պե­րը ար­ձակ­վե­լուն պես, սկ­սում են ի­րենց բե­րա­նը ա­ջու­ձախ բա­ցել դա­տաս­տա­նի հա­մար:
Հաշ­ման­դամ մար­դը չի հաս­կա­նում, թե Հի­սուս ինչ է ա­րել իր հա­մար և ինչ նպա­տա­կով: Աստ­ծո ար­դար դա­տաս­տա­նի հա­մա­ձայն, մահ­վան են ար­ժա­նի ո՛չ միայն մեղ­սա­գործ­նե­րը, այլև նրանց մեղ­սա­գոր­ծու­թյուն­նե­րին հա­վա­նու­թյուն տվող­նե­րը: Բայց այն, որ Աստ­ված մեզ նե­րել է Հի­սու­սով, մեզ հա­մար ու­րիշ մե­ղա­վոր­նե­րին դա­տե­լու ա­ռիթ չպետք է լի­նի, ծայ­րա­հե­ղու­թյուն­ներ են և՛ մեղ­քին հա­վա­նու­թյուն տա­լը, և՛ մե­ղա­վո­րին դա­տե­լը. «Ուս­տի, ո՛վ մարդ, դու, որ դա­տում ես, չես ար­դա­րա­նա­լու. այն բա­նի հա­մար, որ ըն­կե­րոջդ ես դա­տում, դրա­նով իսկ ինքդ քեզ ես դա­տա­պար­տում. քա­նի որ դու նույնն ես ա­նում, ին­չի հա­մար որ դա­տում ես նրան: Քան­զի գի­տենք, որ Աստ­ծու դա­տաս­տա­նը ճշ­մար­տու­թյամբ է գոր­ծադր­վում նրանց նկատ­մամբ, ով­քեր այս­պի­սի բա­ներ են գոր­ծում: Իսկ արդ, ո՛վ մարդ, դու, որ դա­տում ես նրանց, ով­քեր այդ­պի­սի բա­ներ են գոր­ծում, և դու էլ նույնն ես գոր­ծում, կար­ծում ես, թե ա­զատ­վե­լու՞ ես Աստ­ծու դա­տաս­տա­նից: Ե­թե ար­հա­մար­հում ես Նրա բա­րու­թյան ա­ռա­տու­թյու­նը և նե­րո­ղամ­տու­թյունն ու համ­բե­րու­թյու­նը, չգի­տե՞ս, որ Աստ­ծու բա­րու­թյու­նը քեզ ա­պաշ­խա­րու­թյան է տա­նում: Եվ քո խս­տասր­տու­թյամբ ու ան­զիղջ սր­տով քո ան­ձի դեմ բար­կու­թյուն ես դի­զում բար­կու­թյան օր­վա և Աստ­ծու ար­դար դա­տաս­տա­նի հայտ­նու­թյան օր­վա հա­մար. Աստ­ծու, որ հա­տու­ցում է յու­րա­քան­չյու­րին ըստ իր գոր­ծե­րի» (Հռոմ. 2;1-6):
Ե­թե դու դա­տում ես մե­կին` ինքդ մեղ­քի մեջ լի­նե­լով, չես ար­դա­րաց­վե­լու: Խոսքն այս­տեղ մեղ­քի տե­սա­կի մա­սին չէ, այլ մեղ­քի մա­սին ընդ­հան­րա­պես` որ­պես ա­նօ­րի­նու­թյուն. «Ա­մեն ոք, ով մեղք է գոր­ծում, նաև ա­նօ­րի­նու­թյուն է ա­նում. և մեղ­քը ինք­նին ա­նօ­րի­նու­թյուն է: Եվ գի­տենք, որ Նա այն նպա­տա­կով հայ­տն­վեց, որ­պես­զի վե­րաց­նի մեղ­քե­րը, բայց Նրա մեջ մեղք չկա» (Ա Հովհ. 3;4-5):


Եվ ոչ միայն դա­տում են` ի­րենք լի­նե­լով ա­նօ­րի­նու­թյան մեջ, այլև դա­տում են` եր­բեք չցան­կա­նա­լով, որ ի­րենց կոնկ­րետ ա­նօ­րի­նու­թյու­նը կամ ա­նօ­րեն ըն­թացքն ընդ­հան­րա­պես երբևէ բա­ցա­հատ­վի: Խոս­տո­վա­նու­թյան խոր­հր­դի տակ քո­ղար­կում են ի­րենց խա­վար գոր­ծե­րը, բայց մեծ ոգևո­րու­թյամբ հրա­պա­րա­կում ու հռ­չա­կում են ու­րիշ­նե­րի՛ ար­դեն զղ­ջա­ցած, խոս­տո­վա­նած, ա­պաշ­խա­րած մեղ­քե­րը: Իսկ սա ծայ­րա­գույն ամ­բարշ­տու­թյուն է ա­մեն կերպ, ան­գամ` Աստ­ծուն դի­մե­լով, քո­ղար­կել սե­փա­կան տխեղծ դեմ­քը և ու­րիշ­նե­րին մեր­կաց­նե­լու ջանք չխ­նա­յել: Մե­ղա­վոր­ներ կամ ար­դա­րա­ցում­ներ փնտ­րել դեռ չի նշա­նա­կում` ար­դա­րա­նալ: Քա­նի որ բո­լորս էլ մե­ղա­վոր ենք, քան­զի ե­թե ա­սենք, որ մեղք չենք գոր­ծել, սուտ ենք հա­նում Աստ­ծուն, որ Իր Որ­դուն տվեց մեր մեղ­քե­րի հա­մար: «Ե­թե ա­սենք՝ Մենք ոչ մի մեղք չու­նենք, մենք մեզ ենք խա­բում, և ճշ­մար­տու­թյուն չկա մեր մեջ: Իսկ ե­թե խոս­տո­վա­նենք մեր մեղ­քե­րը, հա­վա­տա­րիմ է Նա և ար­դար՝ մեր մեղ­քե­րը մեզ նե­րե­լու և մաք­րե­լու հա­մար մեզ ա­մեն ա­նի­րա­վու­թյու­նից:
Ե­թե ա­սենք՝ չենք մե­ղան­չել, սուտ ենք հա­նում Նրան, և Նրա խոս­քը մեր մեջ չէ» (Ա Հովհ.1;5-10): «Ով հա­վա­տում է Աստ­ծու Որ­դուն, նա իր մե՛ջ իսկ ու­նի այս վկա­յու­թյու­նը. ով չի հա­վա­տում Աստ­ծու Որ­դուն, սուտ է հա­նում Աստ­ծուն, քա­նի որ չի հա­վա­տում ա՛յն վկա­յու­թյա­նը, որն Աստ­ված վկա­յեց իր Որ­դու հա­մար: Եվ ա՛յս իսկ է վկա­յու­թյու­նը. այն, որ Աստ­ված հա­վի­տե­նա­կան կյանք տվեց մեզ. և այդ այն կյանքն է, որ Նրա Որ­դու մեջ է» (5;10-11):
Հի­սուս հե­ղաշր­ջեց աշ­խար­հը յու­րա­քան­չյուր մար­դու մեջ, ո­րով­հետև աշ­խար­հը և նրա կար­գա­վի­ճա­կի որևէ փո­փո­խու­թյուն, կա­մա­յա­կան մար­դու բա­ցա­կա­յու­թյան, ան­մասն լի­նե­լու դեպ­քում, ամ­բող­ջա­կան ու կա­տա­րյալ չէ: Եվ Սուրբ Գիր­քը, խո­սե­լով մեղ­քի և ա­պաշ­խա­րու­թյան մա­սին, շեշ­տում է դրանց ան­հա­տա­կան բնույ­թը: Հա­վա­քա­կան մեղ­քը գո­յա­նում է ան­հատ­նե­րի` մեղք գոր­ծող­նե­րի և դրանց հա­վա­նու­թյուն տվող­նե­րի մեղ­քե­րից: «Որ­դյակ­նե՛ր, թող ոչ ոք ձեզ չխա­բի. ով ար­դա­րու­թյուն է ա­նում, ար­դար է, ինչ­պես որ Նա՛ է ար­դար: Եվ ով մեղք է գոր­ծում, այդ Սա­տա­նա­յից է, քա­նի որ Սա­տա­նան մե­ղան­չող է ի սկզ­բա­նե: Աստ­ծու Որ­դին հենց նրա հա­մար հայ­տն­վեց, որ քան­դի Սա­տա­նա­յի գոր­ծե­րը» (Ա Հովհ. 3;7-8):
Դա­տե­լը ա­նազն­վու­թյան նշան է, ո­րով­հետև մար­դը ան­տե­սում է սե­փա­կան աչ­քի գե­րա­նը, ո­րի մի ծայ­րը նկա­տե­լիո­րեն դուրս է ցց­ված, և ու­րի­շի աչ­քը մտած տնտ­ղում է` գո­նե մի շյուղ գտ­նե­լու հաս­տատ մտադ­րու­թյամբ: Եվ, դի­մա­ցի­նի աչ­քի մեջ գե­րա­նի ար­տա­ցո­լան­քը շյու­ղի հետ շփո­թե­լով, ա­փե­րը ի­րար է շփում, կաս­կա­ծե­լի մաք­րու­թյան մատ­նե­րը չռում և ոգևոր­ված անց­նում գոր­ծի:


Չդա­տե­լը դեռ ա­ռա­քի­նու­թյուն չէ, ա­ռա­քի­նու­թյու­նը նե­րելն է, որ լրա­ցու­ցիչ ջանք է պա­հան­ջում: Մեղք չգոր­ծե­լը մի բան է, ա­ռա­քի­նու­թյուն գոր­ծե­լը` մեկ այլ բան: Սա­կայն մար­դիկ սո­վո­րա­բար շփո­թում են այս եր­կու հան­գա­մանք­նե­րը` փա­րի­սե­ցու շնոր­հա­կա­լու­թյամբ ա­ղո­թե­լով. «Շնոր­հա­կալ եմ, Աստ­վա՛ծ, որ գող, հափշ­տա­կող կամ մար­դաս­պան չեմ»: Մեղք չգոր­ծե­լը օ­րեն­քի տակ լի­նելն է, ա­ռա­քի­նու­թյուն գոր­ծե­լը` շնոր­հի տակ լի­նե­լը: Չգո­ղա­նա­լը մի բան է, ո­ղոր­մու­թյուն բաշ­խե­լը` այլ բան, բայց գո­ղա­ցո­ղը նախ պետք է դա­դա­րի գո­ղա­նալ, այ­նու­հետև իր ձեռ­քե­րով բա­րիք ար­տադ­րի և ա­պա միայն ո­ղոր­մու­թյուն բաշ­խի: Չս­տե­լը մի բան է, ճշ­մար­տու­թյու­նը վկա­յե­լը լրիվ այլ բան, սա­կայն նախ լե­զուն պետք է լռեց­նել չա­րա­խո­սու­թյու­նից, այ­նու­հետև ա­ղո­թել ա­պաշ­խա­րու­թյան հա­մար և ա­պա բա­րե­խո­սել և վկա­յել ճշ­մար­տու­թյու­նը: Բա­րի լի­նե­լը մի բան է, բա­րու­թյամբ չա­րին հաղ­թե­լը՝ լրիվ այլ բան:


Լի­լիթ ՀՈՎ­ՀԱՆ­ՆԻ­ՍՅԱՆ
Գո­րիս

Դիտվել է՝ 2864

Մեկնաբանություններ