Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Եվ ո՞վ է, որ պի­տի չար­չա­րի ձեզ, ե­թե դուք նա­խան­ձախն­դիր լի­նեք բա­րուն

Եվ ո՞վ է, որ պի­տի չար­չա­րի ձեզ, ե­թե դուք նա­խան­ձախն­դիր լի­նեք բա­րուն
10.11.2020 | 00:02

Իսկ ե­թե ար­դա­րու­թյան հա­մար չար­չար­վեք էլ, ե­րա­նի՜ է ձեզ:
Շատ քրիս­տո­նյա­նե­րի հա­մար ի­րենց հա­վատ­քը Մկր­տու­թյու­նից ի վեր ծե­սե­րի, ա­ղոթք­նե­րի, շա­րա­կան­նե­րի ու խն­կար­կում­նե­րի հան­րա­գու­մար է: Նրանք վս­տահ են, որ Աստ­ված եր­բեք թույլ չի տա, որ ի­րենց չա­րիք պա­տա­հի: Աստ­ված խնա­յում է նո­րա­դարձ­նե­րին և թույլ չի տա­լիս, որ չա­րը մո­տե­նա նրանց, սա­կայն ա­ռանց դրա անհ­նար է քրիս­տո­նյա­յի ա­ռա­ջըն­թա­ցը, հետևա­բար, հոգևոր ըն­թաց­քի ո­րո­շա­կի հան­գր­վա­նում Աստ­ված թույլ է տա­լիս Չա­րի հար­ձա­կու­մը: Սա­կայն Ա­ռա­քյա­լը հոր­դո­րում է չշ­փոթ­վել և չխ­ռով­վել. սա պար­զա­պես Խա­չի ճա­նա­պարհն է. «Սի­րե­լի­նե՛ր, տա­րօ­րի­նակ մի՛ հա­մա­րեք այն այ­րող նե­ղու­թյու­նը, որ ձեզ փոր­ձե­լու հա­մար է, որ­պես թե մի տա­րօ­րի­նակ բան պա­տա­հած լի­ներ ձեզ: Այլ, որ­պես Քրիս­տո­սի չար­չա­րանք­նե­րին մաս­նա­կից­ներ, ու­րա՛խ ե­ղեք, որ­պես­զի նրա փառ­քի հայտ­նու­թյան ժա­մա­նակ էլ ցն­ծաք և ու­րա­խա­նաք: Իսկ ե­թե նա­խատ­վեք էլ Քրիս­տո­սի ան­վան հա­մար, ե­րա­նե­լի՜ եք, քա­նի որ փառ­քի և զո­րու­թյան ա­նու­նը և Աստ­ծու Հո­գին է հանգ­չում ձեզ վրա» (Ա Պետր. 4; 12-14): Ա­նակն­կա­լի ե­կած քրիս­տո­նյան կամ այս հայտ­նու­թյամբ հան­դարտ­վում է, մխի­թար­վում, խա­ղաղ­վում է ու ա­ռա­վել հաս­տա­տա­կամ ըն­թա­նում, կամ ա­ռա­վել ևս շփո­թու­թյան է մատն­վում ու կար­կա­մած մնում կես ճա­նա­պար­հին: Ա­ռա­քյա­լը քրիս­տո­նյա­նե­րին հոր­դո­րում է նաև չվա­խե­նալ նրան­ցից, ով­քեր ա­վե­լի զո­րեղ ու կարևոր չեն, քան Քրիս­տոս. «Բայց նրանց եր­կյու­ղից մի՛ վա­խե­ցեք և մի՛ խռով­վեք, այլ Տի­րո­ջը՝ նույն ին­քը Քրիս­տո­սին սո՛ւրբ պա­հե­ցեք ձեր սր­տե­րում. պատ­րա՛ստ ե­ղեք հե­զու­թյամբ և եր­կյու­ղա­ծու­թյամբ պա­տաս­խան տա­լու ա­մեն մար­դու, որ կհարց­նի ձեր մեջ ե­ղած հույ­սի պատ­ճա­ռը:


Մա­քուր խղճմ­տանք ու­նե­ցե՛ք, որ­պես­զի այն բա­նով, որ չա­րա­խո­սում են ձեր մա­սին, ա­մո­թա­հար լի­նեն նրանք, որ բամ­բա­սում են ձեր բա­րի ըն­թաց­քը ի Քրիս­տոս. ո­րով­հետև ա­վե­լի լավ է բա­րե­գոր­ծու­թյուն ա­նե­լով չար­չար­վել, ե­թե այդ է Աստ­ծու կամ­քը, քան չա­րիք գոր­ծել» (Ա Պետր.3;14-17):
Քրիս­տո­նյան պետք է ազ­նիվ լի­նի Աստ­ծո և իր խղ­ճի ա­ռաջ, ո­րով­հետև ե­թե ա­նազ­նիվ լի­նի, դա մի օր ան­պայ­ման կբա­ցա­հայտ­վի, և նա կխայ­տա­ռակ­վի: Իսկ հա­նուն Աստ­ծո փառ­քի առ­ժա­մա­նակ կրած չար­չա­րան­քը, վիշտն ու տա­ռա­պան­քը, ին­չից շատ քրիս­տո­նյա­ներ խու­սա­փում ու խու­սա­նա­վում են, աստ­վա­ծա­յին շնորհ է, ո­րից զրկ­վե­լով, զրկ­վում են ի­րա­կան փառ­քից.
«Աստ­ծուց է այն շնոր­հը, երբ մե­կը հա­նի­րա­վի վիշտ է կրում բա­րի խղ­ճով. քան­զի ի՞նչ ե­րախ­տիք կու­նե­նաք, ե­թե, մե­ղան­չե­լուց հե­տո, տանջ­վեք և համ­բե­րեք: Իսկ ե­թե բա­րիք գոր­ծեք և չար­չար­վեք ու համ­բե­րեք, այդ շնորհ է Աստ­ծու մոտ, ո­րով­հետև այդ բա­նի հա­մար իսկ կոչ­վե­ցիք, քա­նի որ Քրիս­տոս էլ ձեզ հա­մար մե­ռավ և ձեզ օ­րի­նակ թո­ղեց, որ Իր հետ­քե­րով գնաք»: Իսկ Ո՞վ է Օ­րի­նա­կե­լին. «Նա, Ով մեղք չգոր­ծեց, և Նրա բե­րա­նում նեն­գու­թյու­նը տեղ չգ­տավ. Նա, Ով նա­խատ­վե­լով՝ փո­խա­րե­նը չնա­խա­տեց, չար­չար­վե­լով՝ չս­պառ­նաց, այլ հան­ձն­վեց ար­դա­րու­թյամբ Դա­տո­ղին. Նա, Ով մեր մեղ­քե­րը Իր Մարմ­նով բարձ­րաց­րեց Խա­չա­փայ­տի վրա, որ­պես­զի մենք, զերծ լի­նե­լով մեղ­քե­րից, ապ­րենք ար­դա­րու­թյան հա­մար. Նա, ՈՒմ վեր­քե­րով բժշկ­վե­ցիք դուք, որ մո­լո­րյալ ոչ­խար­նե­րի պես էիք, իսկ այժմ դար­ձաք դե­պի ձեր հո­գի­նե­րի Հո­վի­վը և Տե­սու­չը» (Ա Պետր. 2;19-25):


Չար­չա­րան­քի հանձ­նա­ռու­մը միայն ինք­նան­պա­տակ ու ան­գի­տա­կից նմա­նա­կում չէ, այլ գի­տա­կից նպա­տա­կադ­րում. «Քա­նի որ Քրիս­տոս մարմ­նով չար­չար­վեց մեզ հա­մար, դուք ևս զին­վե­ցե՛ք նույն մտ­քով. ո­րով­հետև, ով մարմ­նով չար­չար­վում է, դա­դա­րում է մե­ղան­չե­լուց, որ­պես­զի մարմ­նի մեջ մնա­ցած ժա­մա­նակ այլևս ոչ թե ըստ մարդ­կա­յին ցան­կու­թյուն­նե­րի, այլ ըստ Աստ­ծու կամ­քի ապ­րի» (Ա Պետր.4;1-2): Այ­սինքն, չար­չա­րանք­նե­րին համ­բե­րե­լով` մեզ մար­զում ենք աստ­ված­ապաշ­տու­թյան` Աստ­ծո կամ­քի նա­խան­ձախ­նդ­րու­թյան մեջ, ին­չը ան­հա­մե­մատ ա­վե­լի կարևոր է, քան մարմ­նի մար­զու­մը, և ին­չը հենց հան­դի­սա­նում է բուն քրիս­տո­նեու­թյու­նը. «Դու քեզ մար­զի՛ր աստ­վա­ծա­պաշ­տու­թյամբ, ո­րով­հետև մարմ­նի մար­զու­մը քիչ բա­նի է օգ­տա­կար, մինչ աստ­վա­ծա­պաշ­տու­թյու­նը օգ­տա­կար է ա­մեն ին­չի. և նա ու­նի կյան­քի ա­վե­տի­սը, ա՛յս կյան­քի և հան­դեր­ձյա­լի: Ճիշտ է այս խոս­քը և ար­ժա­նի է ա­մե­նայն ըն­դու­նե­լու­թյան, ո­րով­հետև այս բա­նի հա­մար իսկ տք­նում ենք և նա­խա­տինք­ներ կրում. քա­նի որ մեր հույ­սը դրել ենք կեն­դա­նի Աստ­ծո վրա, որ Փր­կիչն է բո­լոր մարդ­կանց, մա­նա­վանդ՝ հա­վա­տա­ցյալ­նե­րի: Պատ­վի­րի՛ր այդ և ու­սու­ցա­նի՛ր. թող ոչ ոք քո ե­րի­տա­սար­դու­թյու­նը չար­հա­մար­հի, այլ օ­րի­նա՛կ ե­ղիր հա­վա­տա­ցյալ­նե­րին խոս­քով, վար­մուն­քով, սի­րով, հա­վա­տով, մաք­րու­թյամբ: Մինչև իմ գա­լը հե­տամ­տի՛ր Աստ­ծու խոս­քը ըն­թեր­ցել, հոր­դո­րել և ու­սու­ցա­նել հա­վա­տա­ցյալ­նե­րին: Այդ բա­նի վրա մտա­ծի՛ր և հա­րատևի՛ր դրա­նում, որ­պես­զի քո ա­ռա­ջա­դի­մու­թյու­նը հայտ­նի լի­նի բո­լո­րին: Զգու՛յշ ե­ղիր քո նկատ­մամբ և քո ու­սուց­ման նկատ­մամբ. և հա­րատևի՛ր դրա­նում: Ե­թե այդ բանն ա­նես, կփր­կես և՛ քեզ, և՛ նրանց, որ լսում են քեզ» (Ա Տիմ. 4; 7-16):


Շատ քրիս­տո­նյա­ներ կա­րող են հար­ցապն­դել, թե տանջ­վում են նաև չա­րա­գործ­նե­րը, այդ դեպ­քում ի՞նչ ա­վե­լի բան է տա­լիս քրիս­տո­նեու­թյու­նը, երբ տան­ջան­քից ա­զա­տե­լու փո­խա­րեն դար­ձյալ ա­ռա­ջար­կում է տանջ­վել: «Ձեզ­նից ոչ ոք թող չտանջ­վի որ­պես մար­դաս­պան կամ որ­պես գող կամ որ­պես չա­րա­գործ կամ որ­պես ու­րի­շի գոր­ծին խառն­վող. իսկ ե­թե տանջ­վում է որ­պես քրիս­տո­նյա, թող չա­մա­չի, այլ փա­ռա­վո­րի Աստ­ծուն այդ ան­վամբ»: Չա­րա­գոր­ծը տան­ջան­քից տան­ջանք է գնում, իսկ քրիս­տո­նյան` դե­պի փառք: Դա­տաս­տա­նը Աստ­ծո տնից է սկս­վե­լու, և որ­քա­նո՞վ ճիշտ կլի­նի, որ դա­տա­պարտ­վեն նրանք, ով­քեր փր­կու­թյան են կոչ­ված, և այդ դեպ­քում ի՞նչ սպա­սեն նրանք, ով­քեր ար­դեն իսկ դա­տա­պարտ­ված են` Փրկ­չին ու փր­կու­թյու­նը մեր­ժե­լու պատ­ճա­ռով. «Ժա­մա­նակն է, որ սկս­վի դա­տաս­տա­նը Աստ­ծու տնից. ո­րով­հետև, ե­թե այն նախ մեզ­նից սկս­վի, ա­պա ի՞նչ վախ­ճան կլի­նի նրանց, ով­քեր չհ­նա­զանդ­վե­ցին Աստ­ծու Ա­վե­տա­րա­նին: Եվ ե­թե ար­դա­րը հա­զիվ է փրկ­վե­լու, ա­պա ամ­բա­րիշ­տը կամ մե­ղա­վո­րը էլ ու՞ր պի­տի մնան: Հետևա­բար նրանք, ով­քեր չար­չար­վում են ըստ Աստ­ծու կամ­քի, բա­րե­գոր­ծու­թյուն ա­նե­լով թող ի­րենց հո­գի­նե­րը հանձ­նեն հա­վա­տա­րիմ Ստեղ­ծո­ղին» (Ա Պետր.4;12-19):


Լի­լիթ ՀՈՎ­ՀԱՆ­ՆԻ­ՍՅԱՆ
Գո­րիս

Դիտվել է՝ 2384

Մեկնաբանություններ