Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Վրա է հաս­նում թշ­նա­մու սու­րը, հան­կարծ հի­շում ենք, որ մենք թուրք չենք, հայ քրիս­տո­ն­յա ենք ու պի­տի մեր սր­բու­թ­յուն­նե­րը ա­ր­յան գնով պա­հենք

Վրա է հաս­նում թշ­նա­մու սու­րը, հան­կարծ հի­շում ենք, որ մենք թուրք չենք, հայ քրիս­տո­ն­յա ենք ու պի­տի մեր սր­բու­թ­յուն­նե­րը ա­ր­յան գնով պա­հենք
10.11.2020 | 00:01

Սր­բի հետ սուրբ կլի­նես, Տե՛ր, ա­նա­րատ մար­դու հետ՝ ա­նա­րատ: Ընտ­րյալ­նե­րի հետ ընտ­րյալ կլի­նես և խո­տոր­ված­նե­րին կկոր­ծա­նես (Սաղմ. 17; 26-27)։


Երբ խա­ղա­ղու­թյան ժա­մա­նակ չենք հի­շում մեր քրիս­տո­նյա լի­նե­լու մա­սին, ներ­քին, հոգևոր դաշ­տում ա­նընդ­մեջ ըն­թա­ցող պայ­քա­րի մա­սին, և միայն Աստ­ծու՛ց ե­կող ճշ­մա­րիտ խա­ղա­ղու­թյան մա­սին, երբ բա­վա­րար­վում և մխի­թար­վում ենք գաղ­ջաթմ­բի­րով, ձևա­պաշ­տու­թյամբ, Աստ­ծուն որևէ բա­նով պար­տա­կան չլի­նե­լու պատ­րանք-հա­մոզ­մուն­քով, վրա է հաս­նում թշ­նա­մու սու­րը, և մենք հան­կարծ ստիպ­ված հի­շում ենք, որ մենք չենք ապ­րում միայն ու­տե­լու և սպա­ռե­լու հա­մար, որ մենք թուրք չենք, հայ քրիս­տո­նյա ենք ու պի­տի մեր սր­բու­թյուն­նե­րը ա­րյան գնով պա­հենք: Բայց ըն­դու­նենք, որ դա «քիչ մը» փա­րի­սե­ցիու­թյուն է, մեզ վրա շատ թանկ նս­տող փա­րի­սե­ցիու­թյուն. «Ա­պա ու­րեմն՝ մտա­բե­րե­ցե՛ք Հի­սու­սին, որ այս­պես համ­բե­րեց իր հան­դեպ մե­ղա­վոր­նե­րի ու­նե­ցած հա­կա­ռա­կու­թյա­նը, որ­պես­զի չլի­նի թե հոգ­նեք և հու­սալք­վեք, դուք, որ կռ­վի մեջ դեռ ա­րյուն թա­փե­լու չափ չհա­կա­ռակ­վե­ցիք մեղ­քին և մո­ռա­ցաք այն հոր­դո­րը, որ ուղղ­ված է ձեզ իբրև որ­դի­նե­րի.
-Որ­դյա՛կ իմ, Տի­րոջ խրա­տը մի՛ ա­նար­գիր և մի՛ վհատ­վիր, երբ հան­դի­ման­վես նրա­նից, քա­նի որ Տե­րը ում սի­րում է, խրա­տում է, պատ­ժում է ա­մեն մի որ­դու, ո­րին ըն­դու­նում է: Թե խրա­տին համ­բե­րող եք, Աստ­ված ձեզ կմո­տե­նա իբրև որ­դի­նե­րի: Ո՞րն է այն որ­դին, ո­րին հայ­րը չի խրա­տում, ո­րով­հետև, ե­թե մնաք ա­ռանց խրա­տի, ո­րին բո­լորն են բաժ­նե­կից, ա­պա խորթ եք և ոչ թե հա­րա­զատ որ­դի» (Եբր. 12; 3-7): Երբ մենք ան­մասն ենք մնում քաղցր խրա­տից, վրա է հաս­նում դա­ռը պա­տի­ժը:


Խա­ղաղ ժա­մա­նակ մեզ թույլ ենք տա­լիս ա­մեն ինչ լի­նել` հե­թա­նոս ու ա­նա­ռակ, գաղջ ու փն­թի, և միայն ա­ղե­տի ու պա­տե­րազ­մի դեպ­քում ենք մեր ինք­նու­թյու­նը նույ­նա­կա­նաց­նում` որ­պես հայ քրիս­տո­նյա: Է՜հ, հա­յի հե­տին խել­քը մե­րը լի­ներ:
Պար­տա­վո­րու­թյուն­նե­րը պատ­շաճ չկա­տա­րած և պարտ­քե­րը չվ­ճա­րած` դառ­նում ենք պա­հան­ջա­տեր, և հն­չում է պար­տադ­րան­քի պես. «Թող հա­րա­զատս չհա­տու­ցի մեղ­քե­րիս հա­մար,- տո­ղա­տա­կում քո­ղարկ­ված սպառ­նա­լի­քով,- այ­լա­պես Քեզ չե՜նք նե­րի»: Դա դեռ լա­վա­գույն դեպ­քում: Կամ հն­չում է զար­ման­քի պես. «Ո՞ր մեղ­քիս հա­մար»,- և են­թադ­րա­բար, հար­ցը հռե­տո­րա­կան է. չի ակն­կա­լում պա­տաս­խան և չի ըն­դու­նում հա­կա­ճա­ռու­թյուն­ներ: Դրա­նով ա­վե­լի ու ա­վե­լի ենք ծան­րաց­նում մեղ­քը, և ա­վե­լի ու ա­վե­լի շատ ա­րյուն է պա­հանջ­վում քա­վու­թյան հա­մար: Եվ դա, ի­հար­կե, մեր ա­րյու­նը չէ, ա­վա՜ղ:
«Եվ դար­ձյալ ինձ ա­սաց. -Այս գր­քի մար­գա­րեա­կան խոս­քե­րը կնք­ված մի՛ պա­հիր, քան­զի ժա­մա­նա­կը մոտ է: Նա, ով ամ­բա­րիշտ է, թող ամ­բարշ­տու­թյուն ա­նի, ով կեղ­տոտ է, թող կեղ­տոտ լի­նի, ով ար­դար է, թող ար­դա­րու­թյուն ա­նի և ով սուրբ է, թող սուրբ լի­նի: Ա­հա գա­լիս եմ շու­տով, և Ինձ հետ են Իմ վար­ձե­րը, որ­պես­զի հա­տու­ցեմ յու­րա­քան­չյու­րին ըստ իր գոր­ծե­րի: Ես Եմ Ալ­ֆան և Օ­մե­գան, Սկիզ­բը և Վախ­ճա­նը, Ա­ռա­ջի­նը և Վեր­ջի­նը:


Ե­րա­նե­լի՜ են նրանք, որ պա­հում են Նրա պատ­վի­րան­նե­րը: Նրանք ի­րա­վունք ու­նեն ու­տե­լու Կե­նաց ծա­ռից և մտ­նե­լու քա­ղա­քի դռ­նե­րով: Իսկ շներն ու կա­խարդ­նե­րը, մար­դաս­պան­ներն ու կռա­պաշտ­նե­րը և բո­լոր նրանք, որ սի­րում են սու­տը, դուրս պի­տի նետ­վեն» (Հայտ. 22; 11-15):
Իսկ նրանց, ով­քեր կա­տա­րել են կեղ­տոտ կամ մա­քուր լի­նե­լու ի­րենց ընտ­րու­թյու­նը, սպա­սում է «ԽՈՍ­ՏՈՒ­ՄԸ. Եվ գա­հի վրա նս­տողն ինձ ա­սաց. Ա­հա՛­վա­սիկ ա­մեն բան նոր եմ դարձ­նում: Ա­պա ինձ ա­սաց. Գրի՛ր, այս խոս­քե­րը ճշ­մա­րիտ և վս­տա­հե­լի են: Դար­ձյալ ինձ ա­սաց. Ե­ղավ. Ես Ալ­ֆան և Օ­մե­գան Եմ, Սկիզ­բը և Վախ­ճա­նը. Ես ծա­րա­ված­նե­րին ձրի պի­տի տամ կյան­քի ջրի աղ­բյու­րից: Ով հաղ­թի, պի­տի ժա­ռան­գի այս ա­մե­նը. և Ես նրանց հա­մար Աստ­ված պի­տի լի­նեմ, և նրանք Ինձ հա­մար պի­տի լի­նեն որ­դի­ներ: Իսկ գա­լով ծույ­լե­րին ու ան­հա­վատ­նե­րին, ոճ­րա­գործ­նե­րին և պոռ­նիկ­նե­րին, կա­խարդ­նե­րին և կռա­պաշտ­նե­րին, հմա­յող­նե­րին և բո­լոր ստա­խոս­նե­րին՝ ամ­բա­րիշտ­նե­րին, նրանց բա­ժի­նը ծծմ­բով և հրով այր­վող լճի մեջ է, որ երկ­րորդ մահն է» (Հայտ. 21; 5-8): Ո­ղոր­մած Աստ­ված խոս­տա­նում է լի­նել ար­դա­րա­դատ, երբ կհաս­նի հա­տուց­ման օ­րը` յու­րա­քան­չյու­րին ար­ժա­նին կշ­ռե­լու ու չա­փե­լու:
Այս օր­հա­սա­կան ճգ­նա­ժա­մից հե­տո վրա կհաս­նի մի ա­վե­լի մեծ ա­ղետ` «եր­րորդ հա­մաշ­խար­հա­յին» ան­վամբ, իսկ դրա­նից վե­րապ­րած­նե­րի հա­մար մի նոր, վերջ­նա­կան ընտ­րու­թյուն Քրիս­տո­սի և Հա­կաք­րիս­տո­սի միջև, ժա­մա­նա­կա­վոր նե­ղու­թյան և ժա­մա­նա­կա­վոր հար­մա­րա­վե­տու­թյան միջև:
Քա­նի դեռ չի հա­սել հա­տուց­ման ա­հեղ օ­րը, երբ ա­մեն ինչ կլի­նի ան­դառ­նա­լի ու ան­շտ­կե­լի, խս­տա­պա­րա­նոց չլի­նենք ու չփոր­ձենք Աստ­ծո համ­բե­րու­թյու­նը, այլ ջա­նանք այս մե­ղա­վոր աշ­խար­հում, ան­ցո­ղիկ կյան­քում կեն­ցա­ղա­վա­րել որ­պես հնա­զանդ զա­վակ­ներ, ով­քեր քաղցն ու ծա­րավն ու­նեն ար­դա­րու­թյան և նա­խան­ձախն­դիր ու հե­տա­մուտ են Աստ­ծո սուրբ կամ­քի կա­տար­մա­նը:

Լի­լիթ ՀՈՎ­ՀԱՆ­ՆԻ­ՍՅԱՆ
Գո­րիս

Դիտվել է՝ 2339

Մեկնաբանություններ