«Գալիս է այս աշխարհի իշխանը, որ Ինձ վրա ոչ մի իշխանություն չունի» (Հովհ.14; 30)։
Ինչու՞ և ո՞վ է մեր օրերում շահագրգռված միասեռականների իրավապաշտպանությամբ, ավելին՝ այդ հիվանդության մասշտաբների համաշխարհային ընդգրկմամբ:
Այսօր արդեն ընդունված օրենքում խճողված «գենդեր» հասկացությունը, որը ենթադրում է, փաստորեն, սեռերի անպարագիծ, փոխներթափանցված փոխհարաբերություններ և փոխշփումներ, նախկինում որակվում ու սահմանվում էր որպես տղամարդ-կին իրավահավասարության և եղած երկու սեռերի միջև սոցիալական արդարության խնդիր:
ՈՒ՞մ համար են ընդունվում այդ օրենքները և ի՞նչ հիմնավորմամբ, ասենք. և՛ թելադրողները, և՛ ընդունողները ունեն որոշակի տվյալներ՝ հասարակության պատրաստվածության մասին, ապագա հասարակության մասին, այն սերնդի, որն ակամա հայտնվեց «անկախության փորձանոթում» և ենթարկվեց ֆիզիկական, կենսաքիմիական ու հոգևոր փորձարկումների և ենթարկվում է առայսօր: Մեր դարավոր մշակույթի ծառին քողարկված ու հետևողական կերպով պատվաստվեցին զանազան ու զարմանազան «ենթամշակույթներ», որոնց պտուղները քաղում ենք այսօր: Օձի ձագը օձ է դառնում, և «ենթամշակույթները» սպառնում են դառնալ մայր-մշակույթ: Անկախության տարիներին հոգևոր վերազարթոնքը թերևս հակապատվաստանյութ հանդիսացավ և էապես փոխեց նախապես ծրագրված ու գծագրված պատկերը: Նրանք, ովքեր զերծ մնացին աստվածային օրհնությունից, ենթարկվեցին զանազան տրանսֆորմացիաների՝ ընդհուպ մինչև նախասկզբնական աստվածակերպության կորուստ, Սուրբ Հոգու տաճար դառնալու փոխարեն դարձան դիվաբնակ մեհյաններ, ինչը մենք տեսնում ենք այսօր: Մարդը մարդ է, երբ Արարիչ Աստծո հետ է: Մարդն ինքը, լինելով կրոնական էակ, միշտ էլ ունի աստծո՝ պաշտամունքի առարկայի կարիք, և եթե նա չի ճանաչում Ճշմարիտ Աստծուն, նա կպաշտի ձեռքի տակ եղածը: Այսօր՝ մարդու իրավունքների պաշտպանության դարում, մարդը խորապես և ստոր կերպով անիրավված ու խաբված է, և ծաղրված են նրա ամենանվիրական զգացումներն ու ամենաթանկ ապրումները: Մարդկային հասարակության առաջնորդները բոլոր դարերում ականջալուր են եղել «երկրպագիր ու կստանաս» սատանայական հրահանգին՝ հուսալով դրանից առավելագույն շահ կորզել: Իրականում նրանք ինքախաբեության անելանելի որոգայթներում են, առավելագույն կորուստներ են կրում՝ զրկվելով և՛ իրենց նկրտումներից, և՛ իրական հնարավորություններից, որ կարող էին ունենալ Աստծուց չհրաժարվելու դեպքում: Բայց սարսափելին այդ մի քանի տասնյակ առաջնորդների կորուստը չէ, այլ դրանց առաջնորդությանը իրենց անձերը վստահած բազմամիլիոն մարդկանց կորուստը: «Անկարելի է, որ գայթակղություն չգա, բայց վա՜յ է նրան, ում ձեռքով կգա: Նրա համար լավ կլիներ, եթե իր պարանոցից երկանաքար վեմ կախվեր, և նա ծովը գցվեր, քան թե այս փոքրիկներից մեկին գայթակղեցներ: Զգույշ եղեք ձեր անձերի համար» (Ղուկ.17.1-3): Այսօր առավելապես հենց փոքրիկներն են գայթակղվում: Աշխարհի գայթակղողները իրենց արժանի վախճանով են հեռացել աշխարհից այնտեղ, ուր կրակը չի մարում ու որդը չի սատկում, ուր լաց է և ատամների կրճտում: Նրանք բոլորը գալիս են ու գնում և այդ կորստաբեր ընթացքի միջակայքում մոտեցնում են Անօրենի գալուստը. «Որին Տեր Հիսուս պիտի կործանի Իր բերանի շնչով և պիտի ոչնչացնի Իր հայտնությամբ Իր գալստյան ժամանակ: Նրա՝ Անօրենի գալուստը Սատանայի ներգործությամբ է, ամենայն զորությամբ, նշաններով, խաբեբայական զորավոր գործերով և անիրավության բոլոր պատրանքներով կորստյան մատնվածների վրա. և այդ ամենը այն բանի փոխարեն, որ չընդունեցին ճշմարտության սերը, որպեսզի փրկվեն: Դրա համար էլ Աստված նրանց պիտի ուղարկի զորավոր մի մոլորություն, որ նրանք հավատան ստին և դատապարտվեն բոլոր նրանք, որ չհավատացին ճշմարտությանը և հաճույք գտան անօրենության մեջ» (Բ Թես.2;8-11):
«Իսկ ով մինչև վերջ համբերի, նա պիտի ապրի»
Սերը պարտք է, որ անկարելի է միանվագ հատուցել:
«Արդ, հատուցեցե՛ք յուրաքանչյուրին իրենց պարտքերը. որին հարկ՝ հարկը, որին մաքս՝ մաքսը, որին երկյուղ՝ երկյուղը, որին պատիվ՝ պատիվը:
Եվ ոչ ոքի պարտապան մի՛ մնացեք, բացի միմյանց սիրելուց, քանի որ, ով սիրում է ընկերոջը, կատարում է օրենքը: Սերն իր ընկերոջը չար բան չի անի. սերն է օրենքի լրումը» (Հռոմ.13;7-8,10):
Հարկերն ու մաքսերը կվերանան, երկյուղի պատրվակը կանցնի, պատվի արժանիքը կնսեմանա, բայց, այդուհանդերձ, սերը չի խափանվի, և սիրո պարտքը չի չեղարկվի: Աստված Սեր է: Սուրբ Գրքի վկայությամբ մարդը ստեղծվել է Աստծո պատկերով և նմանությամբ: Անսահման Աստծո մեր հանդեպ ունեցած սերն էլ անպարփակ է և անվիճարկելի: Մարդը սահմանափակ և մեղսահակ էակ է: Նա կորցրել է Աստծո պես առանց նախապայման և սրտանց սիրելու կարողությունը, սակայն իսպառ չի զրկվել սիրելու հնարավորությունից` անմարելի պարտքի ձևաչափով: «Եվ ոչ ոքի պարտապան մի՛ մնացեք,- ասում է առաքյալը,- բացի միմյանց սիրելուց»: Վճարեք բոլոր հարկերն ու տուրքերը, հատուցեք պատկառանք ու պատիվ, բայց սիրո պարտքը յուրատիպ է. վճարելիս բազմապատկվում է, բայց և` շատ ջանք չի պահանջում, հոգսի չի վերածվում: Սիրո պարտքը վճարելով է, որ պիտի մնանք պատվիրանապահության մեջ: Սիրելով է, որ պիտի զերծ մնանք դատելու մեղքից, քանզի հայտնի բան է. երբեք չեն դատում նրան, ում սիրում են, այլ ամենածանր հանցանքի դեպքում անգամ պատրվակ են փնտրում ներելու համար: Սիրելի մարդը թերություններ չունի, և նրա վիրավորանքները հաճոյախոսության պես են հնչում: Սիրելիի ամեն քմահաճույքն ու թերացումը հանդուրժում են ամենայն ներողամտությամբ, միայն որպեսզի չբաժանվեն: Սակայն այդպիսի սերը կարող է նաև քողարկված եսասիրություն լինել, միայնակ մնալու վախ: Իրապես սիրող սիրտը ցավում է միայն սիրելիի մեղավոր արարքների համար, որոնք պիտի հանգեցնեն Կյանքից բաժանման ու կորստի: Սերը միակ դեղն է մարդու հոգին կրծող ախտի` հպարտության դեմ: Պետք է սրտի գահից տապալել այդ ամբարտավան ինքնակալին և թափուր գահը վերափոխել ու հարմարեցնել սիրո համար: Հպարտությանը տուրք տալու և սիրելու ու նվիրվելու անկարողության պատճառով ընտանիքները` հազիվ կազմված, քայքայվում են (Ա Կորնթ. 7;2-5, 10-11): Մեղքը բազմապատկվում է ու տարածվում, որովհետև հպարտությունից ու կամապաշտությունից ծնվում են մնացած բոլոր մեղքերը: Մերօրյա մարդը սեփական կյանքը ինքնանպատակ դատարկության վերածելու տարօրինակ մղում ունի: Մարդը փետուրե խաչ է նախընտրում` ինքը ուրիշի ուսին կապարի նման ծանրանալով հանդերձ: Մարդը արդարություն է պահանջում` իր շուրջը անիրավություն ու անարդարություն սփռելով հանդերձ, որովհետև ամբարտավան հոգին չի ճանաչում մեկ ուրիշի իրավունքը և սեփական ցանկությունների անխոչընդոտ իրագործումն է, որ համարում է արդարություն: Աստված Ինքը հպարտ չէ, և ոչ էլ քամահրում է մեղավոր մարդուն:
Ամենաբարձրյալ Աստված սնապարծության կարիք չունի: Անսահման սիրելով մարդուն` Նա խոնարհվեց Իր բարձրությունից, և նա, ով հավակնում է ճանաչած լինել Նրան, պետք է առնվազն մեծահոգի լինի:
Աստված սիրում ու փայփայում է Իր արարչությունը, սակայն չի սիրում շատ ծնողների պես: Նա չի զմայլվում մեր մեղքերով և չի պատրաստվում աչք փակել մեր ամբարիշտ ընթացքի վրա. «ՈՒմ սիրում եմ, նրան հանդիմանում եմ ու խրատում» (Հայտ. 3;19): «Որդյա՛կ, մի՛ անարգիր Տիրոջ խրատը և մի՛ դժգոհիր Նրա հանդիմանությունից, քանզի Տերը ում սիրում, նրան խրատում է և պատժում նրան, ում ընդունում է որպես որդի» (Առ. 3;11): «Թե խրատին համբերող եք, Աստված ձեզ կմոտենա իբրև որդիների: Ո՞րն է այն որդին, որին հայրը չի խրատում, որովհետև եթե մնաք առանց խրատի, որին բոլորն են բաժնեկից, ապա խորթ եք և ոչ հարազատ որդի» (Եբր. 12; 7-8):
Սիրել Աստծուն նշանակում է հնազանդվել, սիրել մարդուն նշանակում է ներել: Երկու դեպքում էլ պահանջվում է համբերել, «իսկ ով մինչև վերջ համբերի, նա պիտի ապրի» (Մատթ. 10;22):
Լիլիթ ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ
Գորիս