Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Ան­կա­րե­լի է, որ գայ­թակ­ղութ­յուն չգա, բայց վա՜յ է նրան, ում ձեռ­քով կգա»

«Ան­կա­րե­լի է, որ գայ­թակ­ղութ­յուն չգա, բայց վա՜յ է նրան, ում ձեռ­քով կգա»
12.10.2020 | 23:27

«Գա­լիս է այս աշ­խար­հի իշ­խա­նը, որ Ինձ վրա ոչ մի իշ­խա­նու­թյուն չու­նի» (Հովհ.14; 30)։
Ին­չու՞ և ո՞վ է մեր օ­րե­րում շա­հագր­գռ­ված միա­սե­ռա­կան­նե­րի ի­րա­վա­պաշտ­պա­նու­թյամբ, ա­վե­լին՝ այդ հի­վան­դու­թյան մասշ­տաբ­նե­րի հա­մաշ­խար­հա­յին ընդգրկմամբ:
Այ­սօր ար­դեն ըն­դուն­ված օ­րեն­քում խճող­ված «գեն­դեր» հաս­կա­ցու­թյու­նը, ո­րը են­թադ­րում է, փաս­տո­րեն, սե­ռե­րի ան­պա­րա­գիծ, փոխ­ներ­թա­փանց­ված փոխ­հա­րա­բե­րու­թյուն­ներ և փոխշ­փում­ներ, նախ­կի­նում ո­րակ­վում ու սահ­ման­վում էր որ­պես տղա­մարդ-կին ի­րա­վա­հա­վա­սա­րու­թյան և ե­ղած եր­կու սե­ռե­րի միջև սո­ցիա­լա­կան ար­դա­րու­թյան խն­դիր:


ՈՒ՞մ հա­մար են ըն­դուն­վում այդ օ­րենք­նե­րը և ի՞նչ հիմ­նա­վոր­մամբ, ա­սենք. և՛ թե­լադ­րող­նե­րը, և՛ ըն­դու­նող­նե­րը ու­նեն ո­րո­շա­կի տվյալ­ներ՝ հա­սա­րա­կու­թյան պատ­րաստ­վա­ծու­թյան մա­սին, ա­պա­գա հա­սա­րա­կու­թյան մա­սին, այն սերն­դի, ո­րն ա­կա­մա հայ­տն­վեց «ան­կա­խու­թյան փոր­ձա­նո­թում» և են­թարկ­վեց ֆի­զի­կա­կան, կեն­սա­քի­միա­կան ու հոգևոր փոր­ձար­կում­նե­րի և են­թարկ­վում է ա­ռայ­սօր: Մեր դա­րա­վոր մշա­կույ­թի ծա­ռին քո­ղարկ­ված ու հետևո­ղա­կան կեր­պով պատ­վաստ­վե­ցին զա­նա­զան ու զար­մա­նա­զան «են­թամ­շա­կույթ­ներ», ո­րոնց պտուղ­նե­րը քա­ղում ենք այ­սօր: Օ­ձի ձա­գը օձ է դառ­նում, և «են­թամ­շա­կույթ­նե­րը» սպառ­նում են դառ­նալ մայր-մշա­կույթ: Ան­կա­խու­թյան տա­րի­նե­րին հոգևոր վե­րա­զար­թոն­քը թերևս հա­կա­պատ­վաս­տա­նյութ հան­դի­սա­ցավ և էա­պես փո­խեց նա­խա­պես ծրագր­ված ու գծագր­ված պատ­կե­րը: Նրանք, ով­քեր զերծ մնա­ցին աստ­վա­ծա­յին օրհ­նու­թյու­նից, են­թարկ­վե­ցին զա­նա­զան տրանս­ֆոր­մա­ցիա­նե­րի՝ ընդ­հուպ մինչև նա­խասկ­զբ­նա­կան աստ­վա­ծա­կեր­պու­թյան կո­րուստ, Սուրբ Հո­գու տա­ճար դառ­նա­լու փո­խա­րեն դար­ձան դի­վաբ­նակ մե­հյան­ներ, ին­չը մենք տես­նում ենք այ­սօր: Մար­դը մարդ է, երբ Ա­րա­րիչ Աստ­ծո հետ է: Մարդն ին­քը, լի­նե­լով կրո­նա­կան էակ, միշտ էլ ու­նի աստ­ծո՝ պաշ­տա­մուն­քի ա­ռար­կա­յի կա­րիք, և ե­թե նա չի ճա­նա­չում Ճշ­մա­րիտ Աստ­ծուն, նա կպաշ­տի ձեռ­քի տակ ե­ղա­ծը: Այ­սօր՝ մար­դու ի­րա­վունք­նե­րի պաշտ­պա­նու­թյան դա­րում, մար­դը խո­րա­պես և ստոր կեր­պով ա­նի­րավ­ված ու խաբ­ված է, և ծաղր­ված են նրա ա­մե­նան­վի­րա­կան զգա­ցում­ներն ու ա­մե­նա­թանկ ապ­րում­նե­րը: Մարդ­կա­յին հա­սա­րա­կու­թյան ա­ռաջ­նորդ­նե­րը բո­լոր դա­րե­րում ա­կան­ջա­լուր են ե­ղել «եր­կր­պա­գիր ու կս­տա­նաս» սա­տա­նա­յա­կան հրա­հան­գին՝ հու­սա­լով դրա­նից ա­ռա­վե­լա­գույն շահ կոր­զել: Ի­րա­կա­նում նրանք ին­քա­խա­բեու­թյան ա­նե­լա­նե­լի ո­րո­գայթ­նե­րում են, ա­ռա­վե­լա­գույն կո­րուստ­ներ են կրում՝ զրկ­վե­լով և՛ ի­րենց նկր­տում­նե­րից, և՛ ի­րա­կան հնա­րա­վո­րու­թյուն­նե­րից, որ կա­րող էին ու­նե­նալ Աստ­ծուց չհ­րա­ժար­վե­լու դեպ­քում: Բայց սար­սա­փե­լին այդ մի քա­նի տաս­նյակ ա­ռաջ­նորդ­նե­րի կո­րուս­տը չէ, այլ դրանց ա­ռաջ­նոր­դու­թյա­նը ի­րենց ան­ձե­րը վս­տա­հած բազ­մա­մի­լիոն մարդ­կանց կո­րուս­տը: «Ան­կա­րե­լի է, որ գայ­թակ­ղու­թյուն չգա, բայց վա՜յ է նրան, ում ձեռ­քով կգա: Նրա հա­մար լավ կլի­ներ, ե­թե իր պա­րա­նո­ցից եր­կա­նա­քար վեմ կախ­վեր, և նա ծո­վը գց­վեր, քան թե այս փոք­րիկ­նե­րից մե­կին գայ­թակ­ղեց­ներ: Զգույշ ե­ղեք ձեր ան­ձե­րի հա­մար» (Ղուկ.17.1-3): Այ­սօր ա­ռա­վե­լա­պես հենց փոք­րիկ­ներն են գայ­թակղ­վում: Աշ­խար­հի գայ­թակ­ղող­նե­րը ի­րենց ար­ժա­նի վախ­ճա­նով են հե­ռա­ցել աշ­խար­հից այն­տեղ, ուր կրա­կը չի մա­րում ու որ­դը չի սատ­կում, ուր լաց է և ա­տամ­նե­րի կրճ­տում: Նրանք բո­լո­րը գա­լիս են ու գնում և այդ կորս­տա­բեր ըն­թաց­քի մի­ջա­կայ­քում մո­տեց­նում են Ա­նօ­րե­նի գա­լուս­տը. «Ո­րին Տեր Հի­սուս պի­տի կոր­ծա­նի Իր բե­րա­նի շն­չով և պի­տի ոչն­չաց­նի Իր հայտ­նու­թյամբ Իր գալս­տյան ժա­մա­նակ: Նրա՝ Ա­նօ­րե­նի գա­լուս­տը Սա­տա­նա­յի ներ­գոր­ծու­թյամբ է, ա­մե­նայն զո­րու­թյամբ, նշան­նե­րով, խա­բե­բա­յա­կան զո­րա­վոր գոր­ծե­րով և ա­նի­րա­վու­թյան բո­լոր պատ­րանք­նե­րով կորս­տյան մատն­ված­նե­րի վրա. և այդ ա­մե­նը այն բա­նի փո­խա­րեն, որ չըն­դու­նե­ցին ճշ­մար­տու­թյան սե­րը, որ­պես­զի փրկ­վեն: Դրա հա­մար էլ Աստ­ված նրանց պի­տի ու­ղար­կի զո­րա­վոր մի մո­լո­րու­թյուն, որ նրանք հա­վա­տան ստին և դա­տա­պարտ­վեն բո­լոր նրանք, որ չհա­վա­տա­ցին ճշ­մար­տու­թյա­նը և հա­ճույք գտան ա­նօ­րե­նու­թյան մեջ» (Բ Թես.2;8-11):

«Իսկ ով մինչև վերջ համ­բե­րի, նա պի­տի ապ­րի»

Սե­րը պարտք է, որ ան­կա­րե­լի է միան­վագ հա­տու­ցել:
«Արդ, հա­տու­ցե­ցե՛ք յու­րա­քան­չյու­րին ի­րենց պարտ­քե­րը. ո­րին հարկ՝ հար­կը, ո­րին մաքս՝ մաք­սը, ո­րին եր­կյուղ՝ եր­կյու­ղը, ո­րին պա­տիվ՝ պա­տի­վը:
Եվ ոչ ո­քի պար­տա­պան մի՛ մնա­ցեք, բա­ցի մի­մյանց սի­րե­լուց, քա­նի որ, ով սի­րում է ըն­կե­րո­ջը, կա­տա­րում է օ­րեն­քը: Սերն իր ըն­կե­րո­ջը չար բան չի ա­նի. սերն է օ­րեն­քի լրու­մը» (Հռոմ.13;7-8,10):


Հար­կերն ու մաք­սե­րը կվե­րա­նան, եր­կյու­ղի պատր­վա­կը կանց­նի, պատ­վի ար­ժա­նի­քը կն­սե­մա­նա, բայց, այ­դու­հան­դերձ, սե­րը չի խա­փան­վի, և սի­րո պարտ­քը չի չե­ղարկ­վի: Աստ­ված Սեր է: Սուրբ Գր­քի վկա­յու­թյամբ մար­դը ստեղծ­վել է Աստ­ծո պատ­կե­րով և նմա­նու­թյամբ: Ան­սահ­ման Աստ­ծո մեր հան­դեպ ու­նե­ցած սերն էլ ան­պար­փակ է և ան­վի­ճար­կե­լի: Մար­դը սահ­մա­նա­փակ և մեղ­սա­հակ էակ է: Նա կորց­րել է Աստ­ծո պես ա­ռանց նա­խա­պայ­ման և սր­տանց սի­րե­լու կա­րո­ղու­թյու­նը, սա­կայն իս­պառ չի զրկ­վել սի­րե­լու հնա­րա­վո­րու­թյու­նից` ան­մա­րե­լի պարտ­քի ձևա­չա­փով: «Եվ ոչ ո­քի պար­տա­պան մի՛ մնա­ցեք,- ա­սում է ա­ռա­քյա­լը,- բա­ցի մի­մյանց սի­րե­լուց»: Վճա­րեք բո­լոր հար­կերն ու տուր­քե­րը, հա­տու­ցեք պատ­կա­ռանք ու պա­տիվ, բայց սի­րո պարտ­քը յու­րա­տիպ է. վճա­րե­լիս բազ­մա­պատկ­վում է, բայց և` շատ ջանք չի պա­հան­ջում, հոգ­սի չի վե­րած­վում: Սի­րո պարտ­քը վճա­րե­լով է, որ պի­տի մնանք պատ­վի­րա­նա­պա­հու­թյան մեջ: Սի­րե­լով է, որ պի­տի զերծ մնանք դա­տե­լու մեղ­քից, քան­զի հայտ­նի բան է. եր­բեք չեն դա­տում նրան, ում սի­րում են, այլ ա­մե­նա­ծանր հան­ցան­քի դեպ­քում ան­գամ պատր­վակ են փնտ­րում նե­րե­լու հա­մար: Սի­րե­լի մար­դը թե­րու­թյուն­ներ չու­նի, և նրա վի­րա­վո­րանք­նե­րը հա­ճո­յա­խո­սու­թյան պես են հն­չում: Սի­րե­լիի ա­մեն քմա­հա­ճույքն ու թե­րա­ցու­մը հան­դուր­ժում են ա­մե­նայն նե­րո­ղամ­տու­թյամբ, միայն որ­պես­զի չբա­ժան­վեն: Սա­կայն այդ­պի­սի սե­րը կա­րող է նաև քո­ղարկ­ված ե­սա­սի­րու­թյուն լի­նել, միայ­նակ մնա­լու վախ: Ի­րա­պես սի­րող սիր­տը ցա­վում է միայն սի­րե­լիի մե­ղա­վոր ա­րարք­նե­րի հա­մար, ո­րոնք պի­տի հան­գեց­նեն Կյան­քից բա­ժան­ման ու կորս­տի: Սե­րը միակ դեղն է մար­դու հո­գին կր­ծող ախ­տի` հպար­տու­թյան դեմ: Պետք է սր­տի գա­հից տա­պա­լել այդ ամ­բար­տա­վան ինք­նա­կա­լին և թա­փուր գա­հը վե­րա­փո­խել ու հար­մա­րեց­նել սի­րո հա­մար: Հպար­տու­թյա­նը տուրք տա­լու և սի­րե­լու ու նվիր­վե­լու ան­կա­րո­ղու­թյան պատ­ճա­ռով ըն­տա­նիք­նե­րը` հա­զիվ կազմ­ված, քայ­քայ­վում են (Ա Կորնթ. 7;2-5, 10-11): Մեղ­քը բազ­մա­պատկ­վում է ու տա­րած­վում, ո­րով­հետև հպար­տու­թյու­նից ու կա­մա­պաշ­տու­թյու­նից ծն­վում են մնա­ցած բո­լոր մեղ­քե­րը: Մե­րօ­րյա մար­դը սե­փա­կան կյան­քը ինք­նան­պա­տակ դա­տար­կու­թյան վե­րա­ծե­լու տա­րօ­րի­նակ մղում ու­նի: Մար­դը փե­տու­րե խաչ է նա­խընտ­րում` ին­քը ու­րի­շի ու­սին կա­պա­րի նման ծան­րա­նա­լով հան­դերձ: Մար­դը ար­դա­րու­թյուն է պա­հան­ջում` իր շուր­ջը ա­նի­րա­վու­թյուն ու ա­նար­դա­րու­թյուն սփ­ռե­լով հան­դերձ, ո­րով­հետև ամ­բար­տա­վան հո­գին չի ճա­նա­չում մեկ ու­րի­շի ի­րա­վուն­քը և սե­փա­կան ցան­կու­թյուն­նե­րի ան­խո­չըն­դոտ ի­րա­գոր­ծումն է, որ հա­մա­րում է ար­դա­րու­թյուն: Աստ­ված Ին­քը հպարտ չէ, և ոչ էլ քա­մահ­րում է մե­ղա­վոր մար­դուն:
Ա­մե­նա­բարձ­րյալ Աստ­ված սնա­պար­ծու­թյան կա­րիք չու­նի: Ան­սահ­ման սի­րե­լով մար­դուն` Նա խո­նարհ­վեց Իր բարձ­րու­թյու­նից, և նա, ով հա­վակ­նում է ճա­նա­չած լի­նել Նրան, պետք է առն­վազն մե­ծա­հո­գի լի­նի:


Աստ­ված սի­րում ու փայ­փա­յում է Իր ա­րար­չու­թյու­նը, սա­կայն չի սի­րում շատ ծնող­նե­րի պես: Նա չի զմայլ­վում մեր մեղ­քե­րով և չի պատ­րաստ­վում աչք փա­կել մեր ամ­բա­րիշտ ըն­թաց­քի վրա. «ՈՒմ սի­րում եմ, նրան հան­դի­մա­նում եմ ու խրա­տում» (Հայտ. 3;19): «Որ­դյա՛կ, մի՛ ա­նար­գիր Տի­րոջ խրա­տը և մի՛ դժ­գո­հիր Նրա հան­դի­մա­նու­թյու­նից, քան­զի Տե­րը ում սի­րում, նրան խրա­տում է և պատ­ժում նրան, ում ըն­դու­նում է որ­պես որ­դի» (Առ. 3;11): «Թե խրա­տին համ­բե­րող եք, Աստ­ված ձեզ կմո­տե­նա իբրև որ­դի­նե­րի: Ո՞րն է այն որ­դին, ո­րին հայ­րը չի խրա­տում, ո­րով­հետև ե­թե մնաք ա­ռանց խրա­տի, ո­րին բո­լորն են բաժ­նե­կից, ա­պա խորթ եք և ոչ հա­րա­զատ որ­դի» (Եբր. 12; 7-8):
Սի­րել Աստ­ծուն նշա­նա­կում է հնա­զանդ­վել, սի­րել մար­դուն նշա­նա­կում է նե­րել: Եր­կու դեպ­քում էլ պա­հանջ­վում է համ­բե­րել, «իսկ ով մինչև վերջ համ­բե­րի, նա պի­տի ապ­րի» (Մատթ. 10;22):


Լի­լիթ ՀՈՎ­ՀԱՆ­ՆԻ­ՍՅԱՆ
Գո­րիս

Դիտվել է՝ 2850

Մեկնաբանություններ