Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Ոչ ամեն լռակյաց է հեզ համարվում

Ոչ ամեն լռակյաց է հեզ համարվում
03.05.2019 | 00:02

Վանահայր Իոանն
ԿՐԵՍՏՅԱՆԿԻՆ

Երանի հեզերին, քանզի նրանք երկիրը պիտի ժառանգեն (Մատթ. 5;3)

Ինչո՞ւ են հեզերը սգավորներից հետո երանելի համարվում: Որովհետև հեզությունը մեր մեղքերի վրա սգալու և ցավ ապրելու հետևանք է:
Այս աշխարհում ամենից շատ մենք փնտրում ենք հոգու խաղաղությունն ու հանգստությունը, բայց չենք ունենում այն, որովհետև հանգստությունը պտուղն է հեզության և անհիշաչարության: «Սովորե՛ք Ինձնից, որ հեզ եմ և խոնարհ սրտով, և կգտնեք ձեր հոգիներին հանգստություն» (Մատթ.11,29):


Տեսնում եք, Տերը չի առաջարկում սկզբում սովորել նրանից աղոթասիրություն, աշխատասիրություն, համբերություն կամ այլ առաքինություններ, այլ ամենից առաջ ասում է, որ սովորենք սրտի խոնարհությունն ու հեզությունը: Իսկ այժմ տեսնենք, թե ինչ է հեզությունը, և ինչպիսի բացասական հատկությունների մի լեգեոն հակառակվում է մեր հոգիներում այդ առաքինությանը:
Հեզությունը մեր հոգու այնպիսի տրամադրություն է, որը միացած է զգուշության հետ, որպեսզի որևէ մեկին չբարկացնի և ոչ մեկից չբարկանա: Նաև կարելի է ասել այսպես. հեզությունը մտքի անփոփոխ մի կարգավորություն է, երբ մարդը, լինի պատվի մեջ կամ անպատվության, մնում է անսասան և աղոթում է իրեն վիրավորողների և անպատվողների համար:


Իսկ այժմ նայենք մեր հոգիներից ներս. ի՞նչ կարող ենք ասել քեզ, Ո՛վ Տեր, այս պատվիրանը կատարելու վերաբերյալ: Մեր հոգիներում, ցավոք, հեզության փոխարեն ապրում է գրեթե մշտական նյարդային բորբոքվածություն: Մեզ ամեն ոք և ամեն ինչ նյարդայնացնում է, մեր սիրտը բառացիորեն լիցքավորված է այդ նյարդայնությամբ: Առավոտյան արթնանալով փոխանակ ասենք` «Փա՜ռք Քեզ, Տե՛ր, գոհանում եմ Քեզանից, որ չկործանեցիր ինձ իմ անօրենությունների պատճառով, այլ տվեցիր կյանքիս շարունակություն», մենք սրտի մեջ տրտունջ ենք բարձրացնում, որ մեր հանգիստ քունը ընդհատվեց: Բորբոքվում ենք մեր տնեցիների նկատողություններից, գոռում ենք երեխաների վրա, ավելորդ բծախնդիր նկատողություններով տանջում ենք մեզ շրջապատող մարդկանց. մեզ նյարդայնացնում են ուրիշների դանդաղկոտությունը կամ չափից ավելի հապճեպությունը: Գալիս ենք աշխատանքի, նյարդայնանում ենք աշխատակցի կամ պետի ցանկացած աննշան նկատողության համար, եթե նրանց ասածը մեր սրտով չէ: Եվ այսպես ամբողջ օրը, մինչև գա քնելու ժամը: Մշտական լարվածություն: Մշտական բորբոքված վիճակ: Մշտական ատելություն ուրիշների հանդեպ: Մեր այս նյարդայնությունը նման է մի պայթուցիկ նյութի, որի համար բավական է մի փոքրիկ կայծ, և այն կվերածվի բարկության: Իսկ ի՞նչն է, որ չի բորբոքում բարկությունը: Բարկությունը բառացիորեն ժամանակավոր խելագարություն է: Մեզ վրա նայելն իսկ սոսկալի է: Ոչ միայն քրիստոնյայի կերպարն ենք կորցնում բարկության ու կատաղության պահին, այլև ընդհանրապես մարդկայինից մեր մեջ ոչինչ չի մնում: Իզուր չէ, որ բարկությամբ բռնկված մարդու մասին ասում են` գազանացել է: Իսկ ինչպիսի հանցավոր ու խայտառակ խոսքերի շարավ է ժայթքում այդ պահին մեր բերանից: Մենք վիրավորում և անպատվում ենք անվայել խոսքերով: Հնարավոր է, որ մեկը, սանձարձակությամբ զազրախոսելով, դևերի ու սատանայի անունն է տալիս: Հմտանում ենք արտաբերելու կծու և վիրավորական խոսքեր և, դա քիչ համարելով, դեռ ահագին ժամանակ սնում ենք մեր չարակնությունը ոխակալությամբ` ափսոսալով որ ավելի խիստ չասացինք: Հնարավոր է, որ կատաղության պահին դոփել եք ոտքերով, հարվածել բռունցքներով, բղավել վայրենապես, ջղային կատաղությամբ ջարդել սպասքը և այլ առարկաներ, վիրավորել ու գազանավարի ծեծել մարդկանց կամ կենդանիներին: Արցունքներով զղջացե՛ք Տիրոջ առջև: Ցավն այն է նաև, որ այդքանից հետո մենք մեր բարկությունը համարում ենք ճիշտ, մեզ թվում է, որ արդարության համար ենք պայքարում` մոռանալով Սուրբ Գրքի խոսքերը, որ «մարդու բարկությունը Աստծու արդարությունը չի կատարում» (Հակ. 1.20): Ահա թե ինչպես խավարեց մեր դատողությունը, որ մեծ չարիքը ընդունում ենք որպես բարիք: Ո՛վ Տեր, մենք նաև, բարկությամբ բռնկվելով, մեր խոսքերով սպանում ենք մերձավորների բարի անունը, կատաղության մեջ հայտնում մեր մտերիմների գաղտնիքները, հանդիմանում և պատվազրկում նրանց` հանդես գալով որպես դավաճաններ, հրապարակելով այն, ինչը մեզ վստահված էր չասել, և անգամ չենք մտածում զղջալ և ապաշխարել: Հեզ և խոնարհ մարդը «ո՛չ պիտի հակառակի և ոչ էլ պիտի աղաղակի, և նրա ձայնը ոչ մեկը չպիտի լսի» (Մատթ. 12.19): Բայց այստեղ էլ կարող է թաքնված լինել մեղքը: Ոչ ամեն լռակյաց է հեզ համարվում: Կարելի է ձայն չհանել, բայց ներսում բորբոքվել, ատել ու արհամարհել: Որովհետև եթե բնությամբ լռակյաց և հանգիստ բնավորության շնորհիվ ձեզ հաջողվում է թաքցնել սրտում տեղ գտած ատելությունն ու բորբոքվածությունը, ապա Աստված տեսնում է մեր սիրտը և նրանով է դատում մեզ: Եթե մեկը այս խոսքերը կարդալով ճանաչում է իր ներքին «եսը», թող ապաշխարի և զղջա Տիրոջ առջև և խնդրի Նրանից շնորհ` ազատվելու այս ախտից:
Ինչքան անհեթեթ, անիմաստ և անբնական են ատելությունն ու կատաղությունը: Նայեք խոնարհ և հեզ մարդու երեսին և կտեսնեք` այն հանգիստ է, գեղեցիկ, պայծառ, անսասան ու առինքնող: Ինչքան երկնային անուշահոտություն և բուրմունք կա հեզ ու խոնարհ մարդկային հոգիներում: Իսկ նայեք չար և բարկացկոտ մարդուն. նրա երեսը անհանգիստ է, մռայլ ու տգեղ: Բացի այդ, հեզ ու խոնարհ հոգու տրամադրությամբ շատ հեշտ է կատարել ամեն գործ, իսկ ոխ ու ատելություն ունենալով` շատ դժվար, ընկերոջ հանդեպ ատելություն ունեցողի աղոթքը մեղք է դառնում և դատապարտություն: Այս բոլորը, Ո՛վ Տե՛ր, մենք փորձում ենք մեր անձերի վրա, նայելով ուրիշներին` տեսնում մեկի գեղեցկությունն ու օգուտը և մյուսի տգեղությունն ու վնասը, սակայն չենք կարողանում իշխել մեր սրտի վրա և հեշտությամբ ընկնում ենք մեղքի մեջ։

Ռուսերենից թարգմանեց
Դարբասի հոգևոր հովիվ՝ Տեր Ընծա քահանա ՄԻՐԶՈՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1241

Մեկնաբանություններ