Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Սրտի կանգ

Սրտի կանգ
21.02.2020 | 00:20
Հով­հան­նես Թու­մա­նյա­նի ծնն­դյան օ­րը՝ փետր­վա­րի 19-ը, հայ­տա­րար­վել է գիրք նվի­րե­լու օր: Սքան­չե­լի նա­խա­ձեռ­նու­թյուն է: Գու­ցե մար­տի 13-ն էլ՝ Ե­ղի­շե Չա­րեն­ցի ծնն­դյան օ­րը, հայ­տա­րար­վի գիրք ԿԱՐ­ԴԱ­ԼՈՒ՞ օր: Այն­քան եր­կա՞ր է մեր կյան­քը, որ մեզ թույլ ենք տա­լիս մա­կե­րե­սով սա­հե­լու շռայ­լու­թյու­նը, չխո­րա­նա­լով ի­րա­դար­ձու­թյուն­նե­րի ու ի­րա­վի­ճակ­նե­րի մեջ, պատ­ճառ­նե­րի ու հիմ­քե­րի: Սա­հել-անց­նե­լը քա­ղա­քա­ցիա­կան կամ քրեա­կան օ­րենս­գր­քի ոչ մի հոդ­վա­ծով հան­ցանք չէ՞: Օ­րենք­նե­րին ա­պա­վի­նե՞լն է ճիշտ, թե՞ խղ­ճի դա­տաս­տա­նին: Ես չգի­տեմ:
Բայց գի­տեմ, որ գր­ված ու չգր­ված օ­րենք­նե­րով կեն­սա­կան է­ներ­գիան ա­պար­դյուն սպա­ռե­լը կամ սպա­նե­լը մե­ծա­գույն հան­ցանքն է կյան­քի դեմ ու պատժ­վում է մա­հով: Ոչ փո­խա­բե­րա­կան, ոչ պայ­մա­նա­կան, ոչ քա­ղա­քա­կան, այլ՝ ուղ­ղա­կի: Դիա­հեր­ձող բժիշկ­նե­րը մահ­վան վկա­յա­կա­նում գրում են «Սր­տի կանգ», նրանք պար­տա­վոր չեն սր­տի կան­գի պատ­ճառ­նե­րը նշել: Նրանք ար­ձա­նագ­րում են փաս­տը:
Ին­չի՞ վրա ենք սպա­ռում մեր անձ­նա­կան ու պե­տու­թյան կեն­սա­կան է­ներ­գիան:
Հե­ղա­փո­խու­թյու­նից հե­տո ին­չի՞ նպա­տա­կաուղղ­վեց կեն­սա­կան է­ներ­գիան, որ պատ­րաստ էր փո­փո­խու­թյուն­նե­րի ի­րա­գործ­ման:
Ին­չու՞ չու­նե­ցանք հա­վա­քա­կան մտ­քի պար­տադ­րան­քով ձևա­վոր­ված ԱԶ­ԳԱ­ՅԻՆ ՀՐԱ­ՏԱՊ Օ­ՐԱ­ԿԱՐԳ: Ին­չու՞ չու­նե­ցանք ԱԶ­ԳԱ­ՅԻՆ ԳԵ­ՐԱ­ԿԱ­ՅՈՒ­ԹՅՈՒՆ­ՆԵ­ՐԻ գի­տակ­ցու­թյուն: Ին­չու՞ գե­րա­րագ կյան­քը վե­րա­դար­ձավ սո­վոր հուն, ու ա­մեն ինչ հո­սեց նույն ա­րա­գու­թյամբ ու նույն ուղ­ղու­թյամբ: Պար­զա­պես թեթևա­կի փո­փո­խու­թյուն­նե­րի են­թարկ­վե­ցին հաս­կա­ցու­թյուն­նե­րը, ձևա­յին, ու ոչ՝ բո­վան­դա­կա­յին: Ին­չու՞ մենք՝ նախ­նա­դա­րյան-բազ­մա­դա­րյան-վաղն­ջա­կան մեր պատ­մու­թյամբ, չենք սո­վո­րում կե­ցու­թյան ա­մե­նա­կարևոր կա­նո­նը՝ ԴԻ­ՄԱԴ­ՐՈՒ­ՆԱ­ԿՈՒ­ԹՅՈՒ­ՆԸ: Ես չգի­տեմ: Բայց գի­տեմ, որ սիր­տը ա­ռանց պատ­ճա­ռի կանգ չի առ­նում: Երբ չես ու­նե­նում ի­րա­կան ե­րա­զանք, ա­մեն ին­չի հնա­րա­վոր է ե­րա­զան­քի հան­դեր­ձանք հագց­նել ու հրամց­նել իբրև կեն­սա­կան կարևո­րու­թյան խն­դիր: ՈՒ՝ բազ­մաց­նել մի­տակ մտա­ծո­ղու­թյան ու մի­տակ զգա­ցո­ղու­թյան մարդ­կանց, որ վայր­կե­նա­կան դառ­նում են ամ­բոխ: Որ ապ­րում են ամ­բո­խի պայ­մա­նա­կան ռեֆ­լեքս­նե­րով ու բնազդ­նե­րով, ո­րով­հետև այդ­պես հեշտ է ու այդ­պես չկա պա­տաս­խա­նատ­վու­թյուն: Ոչն­չի հա­մար: Մի­տակ մտա­ծո­ղու­թյամբ ու մի­տակ զգա­ցո­ղու­թյամբ մարդ­կանց պատ­ճառ­նե­րը չեն հե­տաք­րք­րում, նրանց պետք են խմ­բա­կա­յին հրա­հանգ­ներ ու պարգևատ­րում­նե­րի ար­դար հա­մա­կարգ: Ամ­բո­խա­հա­ճու­թյունն այ­սօր­վա խն­դիր չէ, միշտ է ե­ղել, բայց մարդ­կու­թյա­նը պար­բե­րա­բար հա­ջող­վել է վե­րա­դառ­նալ մտ­քի դաշտ, երբ սպառ­վել են պո­պու­լիզ­մի պա­շար­նե­րը, ու քաղց են զգա­ցել: Պարզ, հա­սա­րակ սո­վա­ծու­թյուն, որ ար­դեն դե­մա­գո­գիա­յով ու սո­փես­տու­թյամբ չի անց­նում: Իսկ երբ ու­տել ես ու­զում, պի­տի աշ­խա­տես: Կամ՝ գո­ղա­նաս: ՈՒ հենց այս կե­տում է սկս­վում ընտ­րու­թյու­նը՝ գնալ դե­պի բո­վան­դա­կու­թյու՞ն, թե՞ գո­հա­նալ պատ­ճե­նով: Կյան­քի ար­տա­պատ­ճե­նու­մը քրեա­կան հան­ցանք չէ, հան­ցանք է Աստ­ծո դեմ, որ կյանք է տվել ու Ա­ՌԱ­ՔԵ­ԼՈՒ­ԹՅՈՒՆ: Սր­տի կան­գից ա­ռաջ մտա­ծեք բո­վան­դա­կու­թյան ու բո­վան­դա­կան­մա­նու­թյան տար­բե­րու­թյուն­նե­րի մա­սին:
Փետր­վա­րի 17-ից սկս­վել է ապ­րի­լի 5-ին նշա­նակ­ված հան­րաք­վեի քա­րո­զար­շա­վը: Եվ՝ «ա­հեղ լռու­թյուն է ճամ­փա­նե­րում»: Ոչ «ա­յո»-ներն են աղմ­կում, ոչ «ոչ»-ե­րը: Կար­ծես կա­րան­տին լի­նի: Ոչ կո­րո­նա­վի­րու­սի՝ բա­րե­բախ­տա­բար: Մինչև փետր­վա­րի 27-ը ՍԴ դա­տա­վոր­նե­րը ժա­մա­նակ ու­նեն հրա­ժա­րա­կան տա­լու: Մի քա­նի հրա­ժա­րա­կա­նով պե­տու­թյան օ­րա­կար­գը փո­խե­լու գայ­թակ­ղու­թյու­նը փա­ռա­հեղ հնա­րա­վո­րու­թյուն է, ո­րից, սա­կայն, ոչ ոք, կար­ծես, չի ու­զում օգտ­վել: Ո­րով­հետև կան տա­րըն­թեր­ցում­ներ: Ո­րով­հետև մենք դեռ գիրք նվի­րե­լու, ոչ թե կար­դա­լու մա­կար­դա­կին ենք: Ո­րով­հետև պե­տու­թյու­նը նույ­նաց­րել ենք իշ­խա­նու­թյան հետ ու կար­ծում ենք, որ դա ՏԱ­ՃԱՐ տա­նող ճա­նա­պարհն է: Ո­րով­հետև կա­րան­տի­նի մեջ չեն մտա­ծում, սպա­սում են՝ ինչ կլի­նի ու երբ կա­վարտ­վի: ՈՒ իշ­խում են կարծ­րա­տի­պե­րը, ինք­նու­րույն մտա­ծե­լը բո­րո­տու­թյուն է:
Սահ­մա­նադ­րու­թյու­նը փո­խե­լու խնդ­րով հան­րաք­վեի ի­րա­վա­կան կող­մի մա­սին, միևնույն է, շա­րու­նա­կե­լու են խո­սել, թեև գնացքն ար­դեն Ա կե­տից դուրս է ե­կել ու հաս­նե­լու է Բ կե­տին: Գու­ցե նույ­նիսկ Գ՝ երկ­րի սահ­ման­նե­րից դուրս: Բայց դա «Կի­կո­սի մա­հի» շար­քից է: Հար­ցը ի սկզ­բա­նե քա­ղա­քա­կան էր ու քա­ղա­քա­կան էլ լու­ծում է տր­վե­լու՝ ի­րա­վա­կան ճա­նա­պար­հով: Ե­թե սահ­մա­նադ­րա­կան հան­րաք­վեն դառ­նում է վար­չա­պետ Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նի վս­տա­հու­թյան հան­րաք­վե, ո՞րն է ան­վս­տա­հու­թյան պատ­ճա­ռը, որ նա վս­տա­հու­թյուն չու­նի՝ 2018-ի դեկ­տեմ­բե­րի 9-ի ԱԺ ար­տա­հերթ ընտ­րու­թյուն­նե­րում քվեար­կու­թյան մաս­նա­կից­նե­րից 80 տո­կոս ձայն ստա­նա­լուց հե­տո։ Կա պատ­ճառ՝ չք­վեար­կած­նե­րը՝ 46 տո­կոս: Փաս­տա­ցի՝ նո­րից դր­վում է իշ­խա­նու­թյան հարց: Գու­ցե նույ­նիսկ հի­մա է դր­վում իշ­խա­նու­թյան հար­ցը, երբ ան­ցել է եր­կու տա­րի և 44+46 տո­կո­սով հան­րու­թյու­նը հնա­րա­վո­րու­թյուն ու­նի հա­մե­մա­տե­լու ու եզ­րա­կա­ցու­թյուն­ներ ա­նե­լու: Ե­թե, ի­հար­կե, ու­նակ է մտա­ծե­լու ու… ի­մաստ է տես­նում մտա­ծե­լու մեջ: Կամ ու­զում է բու­ժել բո­րո­տու­թյու­նը:
Մտա­ծի-չմ­տա­ծի՝ կա 3 տար­բե­րակ. գնալ ու ա­սել «ա­յո», գնալ ու ա­սել «ոչ», չգ­նալ ու չա­սել ո­չինչ: Պա­րա­դոքս է, բայց քա­ղա­քա­կան դաշ­տում ըն­տր­վել է չգ­նալ ու «ոչ» ա­սե­լու տար­բե­րա­կը: Բա­զում ա­ռար­կող­ներ, հար­կավ, կլի­նեն, բայց ես հա­մոզ­ված եմ, որ դա քա­ղա­քա­կան ու­ժի դի­մազր­կում է նշա­նա­կում, երբ ինք­նա­չե­զո­քա­նում է քա­ղա­քա­կան դաշ­տից՝ ի­րա­վա­կան ու քա­ղա­քա­կան հիմ­նա­վո­րում­նե­րով պաշտ­պան­վե­լով: Քա­ղա­քա­կա­նու­թյու­նը ո­մանք հա­մա­րում են հնա­րա­վո­րի ար­վեստ, ի­րա­կա­նում ան­կան­խա­տե­սե­լի ռիսկ է, որ­տեղ հաղ­թե­լու ռիսկն ա­վե­լի վտան­գա­վոր է պարտ­վե­լու ռիս­կից: Պար­տու­թյու­նը ծանր է ու դա­ռը, պար­տու­թյու­նը որբ է, պարտ­վո­ղից հրա­ժար­վում են բո­լո­րը, բայց հաղ­թա­նա­կը ո­րո­շում կա­յաց­նե­լու ու կա­տա­րե­լու պա­տաս­խա­նատ­վու­թյուն է: ՈՒ դա ա­վե­լի ծանր ու ա­վե­լի դառն է, երբ պարզ­վում է, որ միայն թղ­թի վրա է Ա կե­տից Բ կետ տա­նող ա­մե­նա­կարճ ճա­նա­պար­հը ու­ղիղ գի­ծը, ի­րա­կա­նու­թյան մեջ ոչ մի գիծ ու­ղիղ չէ ու հարթ չէ: Նույ­նիսկ գծ­ված չէ:
Ստաց­վում է ներ­կա իշ­խա­նու­թյու­նը մե­նա­մար­տի ձեռ­նոց է նե­տել նախ­կին իշ­խա­նու­թյա­նը, իսկ նրանք հրա­ժար­վում են մե­նա­մար­տից: Ա­սում են՝ ժա­մա­նակ չու­նեն ոչ ի­րա­վա­կան գոր­ծըն­թաց­նե­րի վրա վատ­նե­լու: Ռա­ցիո­նալ ու տրա­մա­բա­նա­կան կլի­ներ, որ այս­քան եր­կար սևի ու սպի­տա­կի գու­նա­հա­կադ­րու­մից հե­տո գո­նե սևե­րը սևե­րի, սպի­տակ­նե­րը սպի­տակ­նե­րի դաշ­տում միա­վոր­վեին: Ոչ: Տուր­բու­լեն­տու­թյուն է, ու հան­րաք­վեն այդ տուր­բու­լեն­տու­թյան է­պի­կենտ­րոնն է:
Իսկ է­պի­կենտ­րո­նի ցնց­ման աֆ­տեր­շո­կե­րը կա­մաց-կա­մաց ցույց են տա­լիս, որ խոր­հր­դա­րա­նա­կան կա­ռա­վար­ման մո­դե­լի ան­ցու­մը բնավ էլ չի նպաս­տել քա­ղա­քա­կան ու­ժե­րի կա­յաց­մա­նը՝ ինչ կա­յին, այն էլ մնա­ցել են: Եր­կու տա­րի ա­ռաջ հե­ղա­փո­խու­թյան գնաց­քը նետ­վող­նե­րը ցած են թռել, բայց ա­սում են՝ մենք շարժ­ման մեջ ենք: Մենք մեր օ­րա­կարգն ու­նենք: Բա­րի երթ: Եվ, այ­նուա­մե­նայ­նիվ, ին­չու՞ Նի­կոլ Փա­շի­նյանն ու նրա ղե­կա­վա­րած ՔՊ-ն չեն ցան­կա­նում կամ չեն կա­րո­ղա­նում ՀԱՇ­ՏՈՒ­ԹՅԱՆ ու ՓՈ­ԽԸՄ­ԲՌ­ՆՈՒ­ՄԻ դաշ­տում գոր­ծել քա­ղա­քա­կան ու­ժե­րի հետ, գո­նե խոր­հր­դա­րա­նա­կան: Դա մարդ­կա­յի՞ն, սկզ­բուն­քա­յի՞ն, գա­ղա­փա­րա­կա՞ն, քա­ղա­քա­կա՞ն, հա­վեր­ժա­կա՞ն կոնֆ­լիկտ է: ԱՐ­ԺԵ­ՀԱ­ՄԱ­ԿԱՐ­ԳԱ­ՅԻ՞Ն: Հա­զիվ թե: Բո­լո­րին պի­տա­կա­վո­րե­լը թրե՞նդ է, թե՞ պա­հան­ջարկ: Օ­րի­նակ, երբ հայ­տա­րա­րում են, որ «ա­յո»-ին միա­ցած­նե­րը, ե­թե Փա­շի­նյա­նը հաղ­թի, չեն հաղ­թի, ո­րով­հետև ի­րենց «պա­տե­րազ­մը» չէ, բայց ի­րենց վրա կվերց­նեն Փա­շի­նյա­նի կա­ռա­վա­րու­թյան սխալ­ներն ու պա­տաս­խա­նատ­վու­թյուն կկ­րեն վար­չա­պե­տի ու նրա թի­մի հե­տա­գա սխալ­նե­րի հա­մար, մտա­ծու՞մ են՝ ինչ են ա­սում: Ի՞նչ պա­տե­րազմ։ Երբ որևէ քա­ղա­քա­կան ուժ քա­ղա­քա­կան վար­քա­գիծ ու­նի ու քա­ղա­քա­կան ո­րո­շում է ըն­դու­նում՝ ճիշտ կամ սխալ՝ իր ընտ­րու­թյամբ ու իր պա­տաս­խա­նատ­վու­թյամբ, նշա­նա­կում է՝ պա­տե­րազ­մու՞մ է, բա­ցառ­վու՞մ է, որ սե­փա­կան տե­սա­կետ ու­նի, սե­փա­կան նպա­տակ: Ե՞րբ է զար­գա­նա­լու այն գի­տակ­ցու­թյու­նը, որ քա­ղա­քա­կան ու­ժերն ընտ­րու­թյուն են ա­նում՝ պա­տաս­խա­նատ­վու­թյուն կրե­լով ոչ թե իշ­խա­նու­թյան, այլ ի­րենք ի­րենց ու ժո­ղովր­դի ա­ռաջ: Եվ ե­թե վար­չա­պե­տը ձա­խող­վի հան­րաք­վեի ար­դյուն­քում, նրան սա­տա­րող ու­ժե­րը կպարտ­վեն նրա հետ, բայց դա բնավ չի նշա­նա­կում, որ նրանք կկորց­նեն ներ­կա ու նախ­կին իշ­խա­նու­թյուն­նե­րի հա­կա­մար­տու­թյան պա­րա­գա­յում ա­պա­գա­յի ուժ լի­նե­լու շան­սը, ո­րով­հետև այդ շան­սը իշ­խա­նու­թյու­նը չի տա­լիս, տա­լիս է ընտ­րո­ղը: Ա­ռա­վել ևս ան­հե­թեթ է կար­ծել, որ «ոչ» քա­րո­զող­նե­րը Փա­շի­նյա­նի հաղ­թա­նա­կի դեպ­քում կպարտ­վեն ու կհայ­տն­վեն նախ­կին­նե­րի կող­քին՝ նրանց սխալ­ներն ի­րենց վրա կվերց­նեն ու ա­պա­գա­յի ուժ չեն դառ­նա: Այս միա­գիծ ու մի­տակ մտա­ծո­ղու­թյունն է ա­վե­րում քա­ղա­քա­կան դաշ­տը, ա­մեն ո­րոշ­ման հիմ­քում դնե­լով «պա­տե­րազ­մի» ու «կողմ» կամ «դե­մի» կողմ­նո­րո­շու­մը՝ բա­ցա­ռե­լով ինք­նու­րույն ճա­նա­պար­հը: Սա աբ­սուրդ է: Այս հան­րաք­վեում ով էլ հաղ­թի, ով էլ պարտ­վի, չա­փա­զանց լո­կալ հարց է լուծ­վում՝ այս­քան տո­տալ ընդ­հան­րա­ցում­նե­րի հա­մար: Պե­տու­թյու­նը ինքն իր հետ չի «պա­տե­րազ­մում», ինքն ի­րեն չի կա­րող հաղ­թել ու պարտ­վել, ին­չու՞ են քա­ղա­քա­կան ու­ժե­րին ստի­պում ինք­նա­դի­մազր­կու­մից բա­ցի նաև ստանձ­նել նախ­կին­նե­րի ու ներ­կա­նե­րի հին ու նոր սխալ­նե­րի բե­ռը: Աբ­սուրդ լի­նե­լուց բա­ցի՝ հա­կատ­րա­մա­բա­նա­կան է՝ ա­մեն մե­կը գնում է իր ճա­նա­պար­հով ու ինքն է ընտ­րում` ներ­սի ու դր­սի այլ ու­ժե­րի սա­տե­լիտ դառ­նա՞, թե՞ ոչ: Ան­կա՞խ մնա, թե­կուզ չս­տա­նա­լով քա­ղա­քա­կա­նա­պես նույն­քան չհա­սու­նա­ցած ու չկողմ­նո­րոշ­ված, տարտ­ղն­ված ու ա­պա­քա­ղա­քա­կան դե­գե­րում­նե­րի մեջ գտն­վող ընտ­րո­ղի քվեն, թե՞ տր­վի պո­պու­լիզ­մի ու ամ­բո­խա­հա­ճու­թյան տրեն­դին ու ներ­քին-ար­տա­քին պայ­մա­նա­վոր­վա­ծու­թյուն­նե­րին, որ հայ­տն­վի օ­րենս­դիր ու գոր­ծա­դիր իշ­խա­նու­թյան մեջ: Քա­ղա­քա­կա­նու­թյու­նը ապ­րիո­րի ա­ռու­ծախ չէ, կոնկ­րետ գոր­ծո­ղու­թյուն­ներ են:
Հան­րաք­վեն կլի­նի-կանց­նի, շտաբ­ներն էլ կձևա­վոր­վեն, ժա­մա­նա­կա­ցույց էլ կլի­նի, մար­տից քա­րո­զար­շավն էլ կսկս­վի, ա­մեն ինչ՝ իր տե­ղում ու իր ժա­մա­նա­կին, կարևո­րը դա չէ: Կարևո­րը մի­ջին վի­ճա­կագ­րա­կան հա­յի հո­գում, սր­տում ու մտ­քում կա­տար­վողն է: Նրա ըն­դու­նած ո­րո­շու­մը ու նրա կա­տա­րած քայ­լը: Եվ նրան պետք է հար­գել, ոչ թե սի­րա­շա­հել ու շո­ղո­քոր­թել, ո­րով­հետև երբ հայ­տա­րար­վում է, որ իշ­խա­նու­թյու­նը ժո­ղովր­դինն է, սոսկ սիմ­վո­լիկ-փո­խա­բե­րա­կան գո­վազդ է, այդ հայ­տա­րա­րու­թյու­նը ի­րա­վա­կա­նո­րեն ու ի­րա­կա­նում նշա­նա­կում է, որ ժո­ղո­վուրդն ընտ­րում է իշ­խա­նու­թյուն, ո­րը պար­տա­վոր է ո­րո­շում­ներ ըն­դու­նել ու ի­րա­գոր­ծել, ե­թե ժո­ղո­վուր­դը գոհ չլի­նի, հա­ջորդ ան­գամ կընտ­րի ու­րի­շին: Դա է նշա­նա­կում իշ­խա­նու­թյու­նը ժո­ղովր­դինն է: Ժո­ղո­վուր­դը փո­ղո­ցում իր իշ­խա­նու­թյու­նը ցու­ցադ­րում է միայն այն դեպ­քում, երբ գոր­ծող իշ­խա­նու­թյու­նը գոր­ծու­նակ չէ: ՈՒ դա ար­դեն երկ­կողմ ֆիաս­կո է՝ թե իշ­խա­նու­թյան, որ չի կա­րո­ղա­նում կա­ռա­վա­րել, թե ժո­ղովր­դի, որ սխալ ընտ­րու­թյուն է ա­րել: Հա­մա­րյա սր­տի կան­գի պես:
Ա­նա­հիտ Ա­ԴԱ­ՄՅԱՆ
Հ.Գ. 325-ի մա­յի­սին Կոս­տան­դի­նոս կայս­րը հրա­վի­րում է քրիս­տո­նեա­կան ա­ռա­ջին տիե­զե­րա­կան ժո­ղո­վը Նի­կիա քա­ղա­քում, երբ քրիս­տո­նեու­թյու­նը Մի­լա­նի է­դիկ­տից (հրո­վար­տակ - խմբ.) հե­տո այլևս ար­գել­ված չէր ու ներ­քուստ էր տա­րա­բա­ժան­վում: Կոս­տան­դի­նո­սը միայն հու­նի­սի 3-ին գնաց Նի­կիա՝ ժա­մա­նակ տա­լով ե­պիս­կո­պոս­նե­րին ինք­նու­րույն ո­րո­շում ըն­դու­նել, և ա­ռա­ջի­նը, որ ա­րեց, հրա­պա­րա­կավ կրա­կը նե­տելն էր մեկ ա­միս շա­րու­նակ հա­մա­րյա բո­լոր ե­պիս­կո­պոս­նե­րից ստա­ցած նա­մակ­նե­րը, որ կայ­սե­րը պատ­մում էին Նի­կիա­յում կա­տար­վող ա­մեն ին­չի մա­սին: Փաս­տա­ցի՝ ե­պիս­կո­պոս­նե­րի մատ­նագ­րե­րը մի­մյանց վրա: Կայս­րը կրա­կը նե­տեց նա­մակ­նե­րը, որ չէր բա­ցել, ա­սաց, որ ո­չինչ այդ­քան չէր ցան­կա­նում, որ­քան հայ­տն­վել նրանց ա­ռաջ ու շնոր­հա­կալ է Փրկ­չին, որ իր ցան­կու­թյուն­նե­րը կա­տար­վում են: Նա հի­շեց­րեց փո­խա­դարձ հա­մա­ձայ­նու­թյան կարևո­րու­թյու­նը ու հա­վե­լեց, որ ան­տա­նե­լի է ե­կե­ղե­ցու տրոհ­ման միտ­քը ու պա­տե­րազ­մից ա­հա­վոր իր՝ նրանց հլու ծա­ռա­յի հա­մար, և խնդ­րեց մո­ռա­նալ անձ­նա­կան վի­րա­վո­րանք­ներն ու միաս­նա­կան լի­նել Աստ­ծո տա­նը: 1695 տա­րի անձ­նա­կա­նը մո­ռա­նա­լը ու միաս­նա­կան լի­նե­լը խն­դիր է՝ այ­րե­լով խրտ­վի­լակ­նե­րը, որ խոր­հր­դան­շում են խա­վա­րը, ու ծնում լույս: Ո­րից ցա­վում են ո­մանց աչ­քե­րը:
Դիտվել է՝ 5662

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ