Թուրքիայի նախագահ Ռեջեփ Թայիփ Էրդողանը նախատեսում է մայիսի 9-ին առաջին անգամ այցելել Սպիտակ տուն նախագահ Ջո Բայդենի պաշտոնավարումից հետո: Սա նշանակում է, որ վերականգնվում են այս երկրների ռազմական կապերը: Թուրքիայի կողմից ՆԱՏՕ-ին Շվեդիայի անդամակցության հաստատումից հետո Վաշինգտոնը 23 միլիարդ դոլար արժողությամբ պայմանագիր է ստորագրել՝ ամերիկյան արտադրության F-16 մարտական ինքնաթիռներ, հրթիռներ և ռումբեր Անկարային վաճառելու համար:                
 

Հայաստանում դատական համակարգի նկատմամբ վստահություն չունեցողների թիվն ավելի մեծ է

Հայաստանում դատական համակարգի նկատմամբ վստահություն չունեցողների թիվն ավելի մեծ է
31.07.2013 | 16:12

Ռուսաստանցիների մեծ մասը չի հավատում արդար դատավարության հնարավորությանը: Ռուսական «Լավանդա-Կենտրոնի» սոցիոլոգների վերջին հետազոտության արդյունքներով՝ մարդիկ վստահություն չունեն դատական համակարգի նկատմամբ: Ռուսաստանցիների 61 տոկոսն այս կամ այն չափով համոզված է, որ շարքային մարդը, դատարան դիմելով, չի կարող հույս ունենալ, որ արդար վճիռ կկայացվի: Նրանց հետ համաձայն չէ հարցվածների 27 տոկոսը: Հարցումները կատարվել են հուլիսի 18-22-ը` ՌԴ 45 շրջանների 130 բնակավայրերում: Ըստ հետազոտության` դատական համակարգի նկատմամբ ռուսաստանցիների նման վերաբերմունքը չի փոխվում վերջին հինգ տարիների ընթացքում: Անկեղծ ասած, համացանցում փնտրեցի նմանատիպ հարցում, որ արված լիներ Հայաստանում: Չգտա: Հարցով դիմեցի Հելսինկյան քաղաքացիական ասամբլեայի Վանաձորի գրասենյակի ղեկավար, իրավապաշտպան Արթուր Սաքունցին. «Ինչպե՞ս եք գնահատում Հայաստանի դատական համակարգը, և եթե նման հարցում կատարվեր Հայաստանում, ի՞նչ արդյունք կունենայինք»: Իրավապաշտպանն ասաց, թե մեզ մոտ պատկերն ավելի վատ է, քան Ռուսաստանում: Պատճառն այն է, որ «ՀՀ դատական իշխանությունն ինքը չի կարող անկախ լինել, որովհետև դատավորի նշանակման գործում հանրապետության նախագահն ունի գերակա մասնակցություն»: Ըստ իրավապաշտպանի` «նախագահի աշխատակազմի ազդեցությունը դատական համակարգի վրա ուղղակի է: Իսկ պրակտիկայի տեսակետից, հաշվի առնելով այդ կախվածությունը գործադիր իշխանությունից, տեղի է ունենում ընտրողական արդարադատություն: Այսինքն, դատարանը ոչ թե արդարադատություն է իրականացնում, այլ գործեր է կատարում այս կամ այն պաշտոնյայի շահերից ելնելով: Նայած, թե տվյալ գործում ո՛ր պաշտոնյայի շահերն են ավելի ուժեղ արտահայտված, կամ որ պաշտոնյան ունի ավելի մեծ ազդեցություն դատարանի նկատմամբ` նախագահական նստավայրի աջակցությամբ»: Արթուր Սաքունցի գնահատմամբ՝ Հայաստանի դատական համակարգում մեկ-երկու գործ կարելի է նշել իբրև բացառություն. «Արման Անտոնյանի վերաբերյալ գործը, խոսքը վերաբերում է մինչ դատական վարույթի նկատմամբ վերահսկողությանը կամ Մատաղիսի գործը: Սրանք բացառություններ են, որոնք գալիս են հաստատելու օրինաչափությունը, որը կոչվում է ընտրողական դատավարություն»: Ինչ վերաբերում է Մարտի 1-ի դեպքերով գործերին, Սաքունցի գնահատականը հետևյալն է. «Քաղաքական հետապնդման նշանակություն ունեցող դատավարությունները, օրինակ, Մարտի 1-ի, 2003-ի, 2004-ի, 2007-ի և 1999-ի հոկտեմբերի 27-ի հետ կապված դատավարություններն ուղղակիորեն քաղաքական ենթատեքստ ունեին: Դա ապացուցում է, որ քաղաքական նպատակահարմարությունը, որպես ընտրողական արդարադատության իրականացման գործոն, դառնում է դատական համակարգի էական ֆունկցիաներից մեկը»: Իրավապաշտպանը նշեց, թե, նկատի ունենալով մեր դատական համակարգի գործելաոճը, կարելի է ասել, որ Հայաստանում դատական նման սոցհարցում իրականացնելու պարագայում դատական համակարգի նկատմամբ անվստահություն ունեցողների թիվն ավելի մեծ կլիներ, քան Ռուսաստանում:

Կարինե ՀԱՐՈՒԹՅՈՒՆՅԱՆ

Դիտվել է՝ 4732

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ