Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Մտածում էի կլինիկաս մեծացնելու մասին և ձեռք էի բերում լավագույն բուժսարքավորումները»

«Մտածում էի կլինիկաս մեծացնելու մասին և ձեռք էի  բերում լավագույն բուժսարքավորումները»
29.06.2018 | 04:08

«Իրատեսի» հյուրը «Սրուրեան» ակնաբուժական կենտրոնի հիմնադիր և ղեկավար ԺԱՆԻՆ ՍՐՈՒՐԵԱՆՆ է: Նա սիրիահայ է, Հայաստան մշտական բնակության է տեղափոխվել 2015 թվականին, մասնագիտական գործունեություն է իրականացնում 2016 թվականից:
Մեր զրույցը ակնաբուժությանն անդրադարձից բացի ներառում է նաև այլ թեմաներ:


-Բժշկուհի, Դուք մասնագիտական կրթություն եք ստացել Երևանում, Սիրիայում, ԱՄՆ-ում, Հնդկաստանում: Որտե՞ղ եք ձեռք բերել առավել հիմնարար գիտելիքներ Ձեր ուսումնառության ընթացքում:
-Գիտելիքը չի կարելի սահմանափակել մեկ երկրի մեջ: Ամեն երկրում էլ, ամեն պարագայում էլ կարող ես ինչ-որ գիտելիք քաղել: Չես կարող ասել՝ հիմնական գիտելիքդ քեզ տվել է այսինչ երկիրը, այսինչ դասախոսը, այսինչ հիվանդանոցը: Գիտությունը բաց տարածք է, պետք է ամեն տեղից ինֆորմացիա վերցնես, ինքդ քո զարգացման վրա աշխատես: Ամեն տեղում էլ, ուր ես եղել եմ, աշխատել եմ ամենադրական, ամենաբարձր արդյունքը ստանալ: Այս հիմքով եմ իրականացրել իմ պրակտիկան:
-Դուք շատ ջերմ եք արտահայտվում Սիրիայի մասին: Եթե պատերազմ չլիներ, կշարունակեիք ապրել այնտե՞ղ:
-Կարծում եմ՝ այո՛: Քանի որ հարյուր տարի այնտեղ էինք, պիտի որ շարունակեի այնտեղ էլ ապրել: Հարազատներս էին այնտեղ, մեր ակունքը, իմ մանկության, իմ կյանքի հիշատակները: Ամեն ինչ ունեինք Սիրիայում: Բայց սա չի նշանակում, որ ապրելով Սիրիայում՝ ես հեռու էի Հայաստանից: Սիրիայում ապրելուս ամենափայլուն շրջանում տարին երկու անգամ գալիս էի Հայաստան: Հայրենիքի, հայ մշակույթի, իմ ժողովրդի հետ շփման պահանջը զգում էի: Չէի կարող զրկված մնալ այդ ամենից, պիտի գայի, հագենայի: Երևանի բժշկական ինստիտուտում սովորել եմ Հայաստանի համար ծանր շրջանում՝ 1990-ականներին, բայց միևնույն է, շատ էի սիրում մեր երկիրը, էլ ուր մնաց, թե հիմա չսիրեմ, երբ այսքան բարեփոխված է կյանքը: Հայաստանից Սիրիա եմ գնացել 1996-ին, երբ նոր-նոր էր սկսել կյանքը լավանալ: Սիրիայում սկսեցի աշխատել, հասա կարիերայիս գագաթնակետին, բայց պատերազմը ստիպեց դարձյալ տեղաշարժվել ու, ի վերջո, մշտապես հաստատվել Հայաստանում: Այսինքն՝ կյանքս ամբողջովին հեղափոխությունների մեջ է անցել: Վերջինն էլ այս մեր առողջ հեղափոխությունն էր, որ տեսա ամիսներ առաջ:
-Իսկ եթե Հայաստանը, Աստված մի արասցե, դառնա թեժ պատերազմի գոտի, ու՞ր կգնաք:
-Ես ուրիշ տեղում չեմ կարող ապրել՝ կա՛մ Սիրիայում, կա՛մ Հայաստանում: Հնարավորություն ունեի ապրելու, աշխատելու Ամերիկայում և փորձեցի էլ. 2012-13 թվականներին, երբ նոր էր սկսվել պատերազմը Սիրիայում, մեկնեցի Ամերիկա, բայց չկարողացա մնալ այնտեղ: Եվրոպայում էլ չեմ կարողանա: Նորից վերադարձա Սիրիա, և 2013-16 թվականներին՝ Հալեպի համար ամենածանր շրջանում, երբ օրը 30-40 հրթիռ էր արձակվում մեր ապրած շրջանի վրա, այնտեղ էի: Հետո որոշեցի գալ-հաստատվել Հայաստանում: Ինձ համար կարևորը հոգեպես հագենալն է, հոգեկան հանգստությունը: Փողը չէ կարևորը: Միայն իմ փոքր հացը կարողանամ վաստակել, բայց ունենամ հոգեկան բավարարվածություն, փողոցով քայլեմ ու տեսնեմ հարազատ մարդկանց: Ես հայկական դեմքեր եմ ուզում տեսնել, օտարների տեսնել այլևս չեմ ուզում: Բավական է արդեն: Ցեղասպանությունն ինչ արել, արել է. օտարականի, փախստականի անվանումն ինձ համար շատ դրամատիկ է: Ես մերժում եմ այդ անվանումը: Ես կա՛մ սիրիացի եմ, կա՛մ հայաստանցի: Անշուշտ, գենետիկորեն հայ եմ, և դա է իմ մեջ ավելի ուժեղ կողմը, իսկ սիրիացի լինելս ցեղասպանության հետևանք է:
-Դուք Սիրիայի պատերազմի ժամանակ մասնագիտական գործունեություն եք իրականացրել հենց կրակի գծում: Երբ օգնում էիք վիրավորներին, ի՞նչ զգացողություններ ունեիք. սեփական կյանքի համար վա՞խն էր գերակշռողը, թե՞ նվիրումը բժշկի բարձր առաքելությանը:
-Առաջնայինը մարդկային վարքագիծն է: Երկիրդ դաժան, արյունալի պատերազմի մեջ է, և դու պիտի քո կարողացածն անես: Մանավանդ որ սիրիացիները մեզ շատ լավ են ընդունել ցեղասպանությունից հետո: Մենք ոչ մի խտրականություն չենք զգացել մեր նկատմամբ, օգտվել ենք հավասարապես բոլոր իրավունքներից, որ ունեին տեղացիները: Եվ եկել էր ժամանակը՝ իմ պարտքը տալու այդ երկրին, այդ ժողովրդին, իմ երախտագիտությունն արտահայտելու: Ե՛վ մանուկներին էի բուժում, և՛ զինվորներին, ու նրանք մինչև այսօր էլ երդվում են ինձնով: Ես էլ միշտ պատրաստ եմ նրանց օգնելու կարողացածս ձևով: Ես ոչ միայն պրակտիկ բժիշկ էի, այլև պետական պաշտոնյա. Սիրիայի առողջապահության նախարարությունում էի աշխատում:
-Դուք Ձեր կլինիկայի համար դրսից բուժսարքավորումներ եք բերել:
-Այո՛, իմ գործը Սիրիայում այնքան հաջող էր ընթանում, որ ես մտածում էի կլինիկաս մեծացնելու մասին, ձեռք էի բերում լավագույն բուժսարքավորումները: Ի՞նչ իմանայի, որ մի օր պիտի դուրս գամ այնտեղից: Այսօր ես օգտագործում եմ թե՛ սիրիական, թե՛ ճապոնական, թե՛ շվեյցարական, թե՛ գերմանական սարքեր, որոնք բոլորը նոր են, թարմ: Եթե ունես փորձառություն և հետն էլ ժամանակակից սարքավորումներ, լավ արդյունք ես ստանում:
-Դուք աշխատու՞մ եք սոցփաթեթի շահառուների հետ:
-Այո՛, վերջին ամիսներին պայմանագիր ենք կնքել և աշխատում ենք նաև սոցփաթեթի շահառուների հետ: Այսինքն՝ եթե մարդն ունի վիրահատության կարիք, սպասարկվում է սոցփաթեթի շրջանակներում: Խոսքը չի վերաբերում ստացիոնար հիվանդներին:
-Ինձ հայտնի է նաև, որ Դուք մշակութասեր անձնավորություն եք, և աշխատանքային ծանրաբեռնվածությունը չի խանգարում լինելու մշակութային օջախներում: Քանի որ ապրել եք տարբեր երկրներում, հաղորդակից դարձել նրանց մշակութային կյանքին, ի՞նչ համեմատական կարող եք անցկացնել հայաստանյան և արտասահմանյան երկրների միջև այս առումով:
-Քանի որ տարբեր երկրներում եմ ապրել, բազմամշակութային մարդ եմ դարձել: Կարող եմ լսել արաբական երաժշտություն, հետո կտրուկ անցնել հայկականին, ապա արևմտյանին: Բայց հայկական մշակույթն ինձ ավելի հարազատ է, անշուշտ, որովհետև իմն է: Մենք շատ տաղանդավոր մարդիկ ունենք Հայաստանում, բայց նրանք բավարար ուշադրության չեն արժանանում, չունեն ֆինանսական հնարավորություններ և ստիպված են օրվա մի կեսն աշխատել հացի համար, մյուս կեսը՝ միայն իրենց տաղանդը դրսևորելու, ստեղծագործելու համար: Սա շատ բարդ է: Եվրոպայում մարդիկ այդպիսի խնդիրներ չունեն. շատ հարցեր հոգում է պետությունը: Եթե դրսի հնարավորություններն այստեղ լինեն, մեր տաղանդներն ուղղակի կփայլեն: Տեսնում ենք, չէ՞, թե մրցույթներում ինչպես են մերոնք ներկայանում: Հրաշքներ կան, միայն պետք է հովանավորել նրանց, գոնե մի քիչ: Այդքան բան:
-ՈՒ՞մ եք տեսնում հովանավորի դերում՝ պետությա՞նը, թե՞ մեր ոչ սակավաթիվ մեծահարուստներին:
-Բոլորն էլ պիտի մասնակցեն այդ գործին: Կան նաև արտասահմանյան բազմաթիվ կազմակերպություններ, որ օժանդակում են տաղանդավոր մարդկանց: Բոլոր ուժերը պիտի միանան, որ արդյունք լինի: Չէ՞ որ դա մեր պատիվն է, մեր հպարտությունը, երբ որևէ հայ աշխարհին կարողանում է ներկայանալ իր տաղանդով:

Զրույցը՝ Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 5403

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ