Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Մահ­վան ո­լո­րան­ներ

Մահ­վան ո­լո­րան­ներ
15.11.2019 | 01:07

Վաղ գար­նա­նը՝ կա­ռա­վա­րու­թյան նիս­տի ժա­մա­նակ, Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նը հայ­տա­րա­րեց, որ կա հա­մա­պա­տաս­խան գու­մա­րը, և շու­տով սկ­սե­լու են Հյու­սիս-հա­րավ ճա­նա­պար­հի շի­նա­րա­րու­թյու­նը: Գրե­թե նույն ժա­մա­նա­կա­մի­ջո­ցում ի­րա­վա­պահ հա­մա­կար­գից հայ­տա­րա­րու­թյուն տա­րած­վեց, որ կա­պի և տրանս­պոր­տի նախ­կին նա­խա­րար Գա­գիկ Բեգ­լա­րյա­նը ոչ այն է մե­ղադ­րյա­լի, ոչ այն է վկա­յի կար­գա­վի­ճա­կով հրա­վիր­վել է ՝հի­սուն մի­լիարդ դրա­մի գոր­ծով չա­րա­շահ­ման և խոս­տա­ցել է կա­մաց-կա­մաց մա­րել այդ գու­մա­րը: Ա­վե­լի ուշ նման հայ­տա­րա­րու­թյուն տա­րած­վեց Սերժ Սարգ­սյա­նի եղ­բոր՝ Լևոն Սարգ­սյա­նի վե­րա­բե­րյալ: Վեր­ջինս մե­ղադր­վում էր այդ ճա­նա­պար­հի շի­նա­րա­րու­թյան հետ կապ­ված ահ­ռե­լի գու­մար­նե­րի յու­րաց­ման մեջ: Չենք կա­րող են­թադ­րու­թյուն­ներ ա­նել, թե Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նը ինչ հան­գա­մանք­նե­րից ել­նե­լով այդ­քան վս­տա­հո­րեն ա­սում էր, որ ա­ռա­ջի­կա­յում ահ­ռե­լի թա­փով կսկս­վի ճա­նա­պար­հի շի­նա­րա­րու­թյու­նը, ար­դյոք անհ­րա­ժեշտ գու­մա­րը կա՞ր, թե՞ ակն­կալ­վում էր նշ­ված հայտ­նի մարդ­կան­ցից այն մուտք ա­նել բյու­ջե և սկ­սել ճա­նա­պար­հի շի­նա­րա­րու­թյու­նը: Ինչևէ, այս խոս­տումն ա­ռայ­սօր մնում է օ­դից կախ­ված, ա­ռա­ջի­կա­յում էլ պի­տի հույս չու­նե­նանք այն պարզ պատ­ճա­ռով, որ ձմ­ռան շե­մին ենք: Մնում է հու­սալ, որ հա­ջորդ գար­նա­նից կի­րա­կա­նաց­վեն այս գար­նա­նը տված խոս­տում­նե­րը: Բայց մինչ այս ըն­թաց­քում պե­տա­կան պաշ­տո­նյա­ներն այդ ճա­նա­պար­հի շի­նա­րա­րու­թյան հետ կապ­ված կո­ռուպ­ցիա­յից, չա­րա­շա­հում­նե­րից, հո­վա­նա­վոր­չու­թյու­նից են խո­սում և գործ­նա­կա­նում որևէ հետևո­ղա­կա­նու­թյուն չեն ցու­ցա­բե­րում, Հյու­սիս-հա­րավ ճա­նա­պար­հի չշա­հա­գործ­ված այդ հատ­ված­նե­րը պատ­ճառ են դառ­նում հա­րյու­րա­վոր ավ­տով­թար­նե­րի և տաս­նյակ մարդ­կանց մահ­վան:


Ճա­նա­պար­հի՝ հատ­կա­պես Կո­շից Կաթ­նաղ­բյուր ձգ­վող հատ­վա­ծը, ո­րը պետք է շա­հա­գործ­վեր ան­ցյալ տա­րի և միա­նար Ն. Բազ­մա­բեր­դից մինչև Կաթ­նաղ­բյու­րի մոտ գտն­վող հատ­վա­ծին, վե­րած­վել է մահ­վան ո­լո­րան­նե­րի: Նշ­ված հատ­վա­ծում, նոր նա­խագծ­ված ճա­նա­պար­հի սլա­ցի­կու­թյունն ա­պա­հո­վե­լու նպա­տա­կով, ժա­մա­նա­կա­վոր երթևե­կու­թյան հա­մար կա­ռուց­վել են այդ ո­լո­րան­նե­րը, ո­րոնք բազ­մա­թիվ են և զուրկ են տե­սա­դաշտ ա­պա­հո­վե­լու պայ­ման­նե­րից: Նշ­ված լա­բի­րին­թոս­նե­րը բո­լոր չա­փա­նիշ­ներն ա­պա­հո­վում են, որ­պես­զի այս գո­տին լի­նի խիստ վտան­գա­վոր և պատ­ճառ դառ­նա գրե­թե ա­մե­նօ­րյա ավ­տով­թար­նե­րի: Ոչ ոք չի հաշ­վել, թե այս եր­կու տար­վա ըն­թաց­քում քա­նի մարդ է զոհ­վել դրա պատ­ճա­ռով, քա­նի­սը՝ վի­րա­վոր­վել, հաշ­ման­դամ դար­ձել, ու քա­նի մե­քե­նա է լրաց­րել Հա­յաս­տա­նում չե­ղած կամ պայ­մա­նա­կան մե­քե­նա­նե­րի գե­րեզ­մա­նոց­նե­րի տա­րածք­նե­րը:


Մոտ տասն օր ա­ռաջ Կո­շի հատ­վա­ծում ճա­նա­պար­հի եզ­րե­րի բե­տո­նե սա­լիկ­նե­րը պատ­ճառ դար­ձան քսան­չոր­սա­մյա ե­րի­տա­սար­դի մահ­վան: Մո­տա­վոր հաշ­վարկ­նե­րով՝ միայն այս հատ­վա­ծում զոհ­վել է շուրջ քսան մարդ: Վթար­նե­րը հիմ­նա­կա­նում տե­ղի են ու­նե­նում գի­շեր­վա ժա­մե­րին, մե­քե­նա­ներն ա­վե­լի հա­ճա­խա­կի բախ­վում են բե­տո­նա­պատ­նեշ­նե­րին:
Ռազ­մա­վա­րա­կան կարևոր նշա­նա­կու­թյան այդ ճա­նա­պար­հի շի­նա­րա­րու­թյան փո­ղե­րը թա­լա­նող­նե­րը կպատժ­վեն կամ չեն պատժ­վի, վնաս­նե­րը կվե­րա­կան­գն­վեն կամ չեն վե­րա­կան­գն­վի, ինչ­քան էլ վե­րա­կան­գն­վեն, մնա­ցած գու­մար­նե­րը, կար­ծում ենք, կբա­վա­րա­րեն թա­լա­նի հե­ղի­նակ­նե­րին ի­րենց մնա­ցած կյան­քը բա­րե­կե­ցիկ անց­կաց­նե­լու հա­մար: Բայց այս ան­դառ­նա­լի կո­րուստ­նե­րը, ո­րոնք նույն­պես պայ­մա­նա­վոր­ված են ա­վան­դա­կան դար­ձած թա­լա­նով՝ ան­դառ­նա­լի են և ոչ մի կերպ՝ չփոխ­հա­տուց­վող: Սա­կայն դա չի նշա­նա­կում, որ այս հան­գա­ման­քը պետք է ան­տես­վի: Աշ­խար­հի զար­գա­ցած, ան­գամ ոչ այն­քան զար­գա­ցած եր­կր­նե­րում հաշ­վի են առն­վում ա­պա­հո­վու­թյան բո­լոր չա­փա­նիշ­նե­րը, են­թադ­րենք՝ ա­նո­րակ ան­վա­դո­ղի պատ­ճա­ռով տե­ղի է ու­նե­ցել ավ­տով­թա­րը, ու ե­թե ա­պա­ցուց­վի, ա­պա ավ­տո­դո­ղեր ար­տադ­րող տվյալ ձեռ­նար­կու­թյու­նը պար­տա­վոր է փոխ­հա­տու­ցել պատ­ճառ­ված վնասն ամ­բող­ջու­թյամբ: Իսկ մե­զա­նում ըն­դա­մե­նը խո­սում են մսխ­ված գու­մար­նե­րից, ո­րոնց հե­ղի­նակ­նե­րը երկ­րում կամ երկ­րից դուրս ա­զատ թա­փա­ռում են, և ա­վան­դույ­թը շա­րու­նա­կե­լով՝ ձու գո­ղա­ցո­ղին դա­տում են, ձի գո­ղա­ցո­ղին՝ ոչ:


Նո­րայր ԳՐԻ­ԳՈ­ՐՅԱՆ

Դիտվել է՝ 6364

Մեկնաբանություններ