Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Հայկ Նահապետը ճշմարիտ աստվածպաշտության լույսի կրողն էր

Հայկ Նահապետը ճշմարիտ աստվածպաշտության լույսի կրողն էր
23.10.2018 | 00:31

«Իսկ Ես ձեզ ասում եմ. սիրեցե՛ք ձեր թշնամիներին, օրհնեցե՛ք ձեզ անիծողներին, բարությո՛ւն արեք ձեզ ատողներին և աղոթեցե՛ք նրանց համար, որ չարչարում են ձեզ և հալածում» (Մատթ. 5;44)։


«Թույլ մի՛ տուր, որ չարը հաղթի քեզ, այլ բարիո՛վ հաղթիր չարին» (Հռոմ. 12;21)։
Հիսուս Հորից ելավ, եկավ, բարության սերմը ցանեց մարդու հոգում և նորից բարձրացավ Հոր մոտ: Լինել բարի, չի նշանակում լինել խեղճ:
Քրիստոսի Խաչը անզորության նշան չէ, այլ սիրո և զորության խորհրդանիշ: Քրիստոնեության ողջ իմաստն ու նպատակը բարիով չարին հաղթելն է: Ոչ թե հարևանի կամ հարազատի հոգում ծվարած չարին, այլ սեփական հոգում բույն դրած չարին ու խավարին հաղթելը: Քրիստոս զինված հեղաշրջում չկազմակերպեց, ոչ էլ թավշյա հեղափոխություն: Նա քայլեց մինչև Գողգոթա և բարձրացավ Խաչը: Սակայն պետք է նախ և առաջ զանազանել, թե որն է բարին, իսկ որը` չարը: Մենք գիտենք, որ սեփական փառքը հետապնդելը չար է, իսկ Աստծո փառքը հետապնդելը` բարի, սեփական անձը բարի համարելը չար է, իսկ Աստծուն որպես Միակ Բարի ընդունելը` բարի: «Չար է անգամ բարին իմանալը, բայց չկատարելը» (Հակ. 4;17): Սեփական արդարության գիտակցումը մեծագույն մեղք է, որից ծնվում են շատ այլ մեղքեր: «Ամենայն ինչ, որ հավատից չէ, մեղք է» (Հռ. 14;23): Եթե մենք չենք ջանում բարիով հաղթել չարին, ուրեմն մենք Քրիստոսից մաս չունենք: Այսինքն, մենք պետք է հստակ զանազանենք, թե ինչն է մերը և ինչը` Աստծունը: Ինչպես շատերը համոզված են, որ իրենց մարմինը իրենց է պատկանում և կարող են այն տնօրինել ինչպես ցանկանան, այնինչ Աստծո Խոսքը մեզ ուսուցանում է, որ մեր մարմինները Սուրբ Հոգու տաճար են, և եթե մեկն այդ տաճարը ապականի, Աստված էլ նրան պիտի ապականի: Մեր պայքարը մարմնի և արյան հետ չէ, այլ օդում տիրող չար ու պիղծ ոգիների, իսկ այդ ոգիների դեմ հաղթանակի միակ կերպը մեր նմանների հետ Աստծո սերը կիսելն է: Քրիստոս պատվիրում է չարին հակառակ չկանգնել, չարին չարով չհատուցել: Մեզ ապտակողին ապտակելով` մենք ավելացնում ենք չարը, պարտվում ենք չարից: Սակայն մյուս կողմից ասում է. «Մի՛ տվեք սրբությունը շներին և ձեր մարգարիտները մի՛ սփռեք խոզերի առաջ, որպեսզի չկոխոտեն և, ետ դառնալով, չպատառոտեն ձեզ» (Մատթ. 7; 6): Սրբությունը Աստծուց մեզ տրված ավանդ է, մեզ Աստծուն կապող գրավականը, որը մենք պետք է փայփայենք ու պաշտպանենք:


Քրիստոնեությունը սովորական մարդկային տրամաբանության մեջ չտեղավորվող տարամիտությունների վարդապետություն է: Շատերը, հատկապես մերօրյա հայ հեթանոսները պնդում են, որ քրիստոնեությունը դարձավ մեր ունեցած երբեմնի փառքի, զորության, տարածքների կորստի պատճառ: Այդ մարդիկ չգիտեն կամ չեն ուզում ընդունել այն փաստը, որ հենց քրիստոնեությունն էր, որ մեր ազգային կյանքի ամենաօրհասական ժամին պահեց հայ ազգին` որպես ազգ ընդհանրապես և որպես հայ ազգ մասնավորապես: 405 թ. Մաշտոցի սխրանքով` հայ գրերի գյուտով, դրվեցին մեր անկախության հիմքերը, 451 թ. «վասն հաւատոյ և վասն հայրենեաց» պայքարող Մամիկոնյանների սխրանքով մենք տարանք փայլուն հաղթանակ, և պարսից փղերի ոտքերի տակ տրորված և հերոսների արյունով ոռոգված հողը մնաց աննվաճ, ճշմարտությունը ճանաչած և ճշմարիտ ազատության ու Ազատարարի քաղցր համը տեսած մեր ժողովրդի հոգին մնաց աննկուն: Մենք այսօր հայերեն ենք խոսում, և հենց այն փաստը, որ առայսօր համաշխարհային բազմագլուխ վիշապը ամեն կերպ ջանում է կուլ տալ մեզ, բայց չի հաջողում, արդեն իսկ փաստում է, որ քրիստոնյա դառնալու, լինելու ու մնալու մեր որոշումը ճիշտ էր, և մեր հավատի հայր սուրբ Լուսավորչի ճգնությունները մեր հավատի անդաստանում տվեցին իրենց առատ բերքը:


Մենք, անշուշտ, չենք ուրանում ո՛չ Արտաշես Մեծի հայրենաշեն գործունեությունը, ո՛չ Տիգրան Մեծի նվաճումները, բայց հայոց դիցերը չէին այդ ամենի ապահովողը, այլ Տիեզերքի Միակ, Իրական Ճարտարապետը: Շատերը թյուրիմացաբար մեր Հայկ նահապետին ևս հեթանոս են համարում, այն դեպքում երբ Հայկը ճշմարիտ աստվածպաշտության լույսի կրողն էր և խավարամիտ Բելի դեմ հաղթանակով դրեց մեր ազգի լուսաշող գալիքի հիմքը: Մենք այս ապականացու աշխարհի որդիները չենք, այլ Հավիտենական ու Սուրբ Աստծո հարազատ զավակներն ենք:

Երեցկին
Լիլիթ ՀՈՎՀԱՆՆԻՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1896

Մեկնաբանություններ