Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Երբ ո­ղոր­մու­թ­յուն ես ա­նում, թող քո ձախ ձեռ­քը չի­մա­նա, թե աջն ինչ է ա­նում» (Մատթ. 6; 3)

«Երբ ո­ղոր­մու­թ­յուն ես ա­նում, թող քո ձախ ձեռ­քը չի­մա­նա, թե աջն ինչ է ա­նում»  (Մատթ. 6; 3)
17.01.2020 | 00:00
Շատ ենք լսում մե­րօ­րյա բա­րե­գործ­նե­րի և բա­րե­գոր­ծու­թյուն­նե­րի մա­սին:
Շա­տե­րը մտա­ծում են. «Ի՞նչ վատ է, թող ա­նեն. ինչ ա­նեն, է­լի ժո­ղովր­դին օ­գուտ է»: Բայց ար­դյո՞ք նրանք, ով­քեր ցան­կա­նում են, որ ի­րենց՝ «ժո­ղովր­դի հա­մար» ար­ված գոր­ծե­րը ան­պայ­մա­նո­րեն լու­սա­բան­վեն ու հրա­պա­րակ­վեն, իբրև հիմ­նա­կան նպա­տակ ու­նեն ժո­ղովր­դի հոգ­սե­րի գո­նե մաս­նա­կի թեթևա­ցու­մը: Կան բա­րե­գործ­ներ, ո­րոնք հե­տապն­դում են շա­հեր, կան՝ որ հե­տապն­դում են մշ­տա­կան շա­հույթ: Ի­րա­կա­նում ժո­ղո­վուր­դը ստա­նում է իր հա­սա­նե­լի­քի շատ ա­վե­լի փոքր մա­սը, քան կա­րող է պատ­կե­րաց­նել:
Նրանք, ով­քեր իս­կա­պես ի­րենց կա­րո­ղու­թյան սահ­ման­նե­րում օգ­նում են որևէ մե­կին կամ ո­մանց, մի­տում­նա­վոր, թե ոչ՝ չեն ա­նում հրա­պա­րա­կայ­նո­րեն, և նրանց ա­ռաջ­նա­յին մտա­հո­գու­թյու­նը չէ՛ ի լուր աշ­խար­հի բարձ­րա­ձայ­նել ի­րենց «սխ­րան­քը», ո­րը, սա­կայն, յու­րա­քան­չյուր մար­դու հա­մար իր մարդ­կա­յին էու­թյու­նը բա­ցա­հայ­տե­լու և ինք­նա­հաս­տատ­վե­լու մի­ջոց և ա­ռիթ կա­րող է լի­նել: Ի վեր­ջո, մարդ ինչ ա­նում, ի­րեն է ա­նում, ինչ­քան էլ որ այդ մա­սին ոչ բո­լոր մար­դիկ գի­տեն կամ ըն­դու­նում են:
Հի­սուս ա­սում է. «Երբ ո­ղոր­մու­թյուն ես ա­նում, թող քո ձախ ձեռ­քը չի­մա­նա, թե աջն ինչ է ա­նում»: Սա ո­ղոր­մու­թյան կերպն է և, ի­հար­կե, միայն մարդ­կան­ցից գաղտ­նի բա­րե­գոր­ծու­թյուն ա­նե­լու հոր­դոր չէ, այլ ա­վե­լի շուտ՝ սե­փա­կան «ես»-ից՝ սնա­փառ, աղ­քա­տա­նա­լուց վա­խե­ցող, ան­տար­բե­րու­թյա­նը կուլ գնա­լու վտան­գին են­թա­կա «ես»-ից: Ին­ֆոր­մա­ցիա­յի այս դա­րում գործ­նա­կա­նո­րեն անհ­նար է մարդ­կան­ցից գաղտ­նի ինչ-որ բան ա­նել: Մենք պետք է մեր ո­ղոր­մու­թյու­նը թաքց­նենք ինք­ներս մեզ­նից, այ­սինքն մենք չէ, որ պի­տի գնա­հա­տենք մեր ա­րածն ու մեր իսկ եզ­րա­կա­ցու­թյու­նը այ­լոց պար­տադ­րենք, այլ մեր գոր­ծե­րը մա­քուր սր­տով ու հան­գիստ խղ­ճով պետք է Աստ­ծո դա­տին հանձ­նենք և նրա­նից հա­տու­ցում ակն­կա­լենք: Սա­կայն ի­րա­կա­նու­թյունն այլ է: Ի­րա­կա­նու­թյու­նը ճշ­մար­տան­ման է, բայց հե­ռու է ճշ­մար­տու­թյու­նից: Եվ ճշ­մար­տան­ման այդ ի­րա­կա­նու­թյու­նը հնա­րա­վոր է դառ­նում հե­ռուս­տա­ցույ­ցի մի­ջո­ցով, ո­րի քա­ռան­կյուն դեմ­քը գրե­թե միշտ լա­վա­տե­սու­թյուն և գո­հու­նա­կու­թյուն է ար­տա­հայ­տում. կան կա­րիք­ներ ու կա­րի­քա­վոր­ներ, բայց չէ՞ որ կան նաև հե­ռուս­տա­ցույց ու կար­տո­ֆի­լի սեր­մա­ցու բա­ժա­նող բա­րե­գործ­ներ: Սա­կայն ինչ է ա­սում Պո­ղոս ա­ռա­քյա­լը իր «սի­րո օրհ­ներ­գում». «Ե­թե ես իմ մար­մի­նը մատ­նեմ այր­վե­լու, սա­կայն սեր չու­նե­նամ, ո­չինչ եմ» (Ա Կորնթ. 13;3): Իսկ մե­րօ­րյա բա­րե­գործ­նե­րը միայն սե­փա­կան շահն ու շա­հույթն են հե­տապն­դում, ուր մնաց, թե ժո­ղովր­դի հոգ­սե­րը հո­գա­լու կամ նրա հա­մար սե­փա­կան մար­մի­նը մահ­վան մատ­նե­լու մա­սին մտա­ծեն: Էլ չենք խո­սում նրանց հա­մար սի­րո գա­ղա­փա­րի ան­հաս­կա­նա­լիու­թյան և ան­հա­սա­նե­լիու­թյան մա­սին:
Նրանք ինչ-ինչ գոր­ծեր ու գոր­ծո­ղու­թյուն­ներ են ա­նում, որ հա­վատ ու հույս են ներ­շն­չում հա­սա­րակ մարդ­կանց, բայց սի­րուն չեն հաս­նում, քան­զի սե­րը գործ չէ, այլ կոնկ­րետ ար­դյունք, ար­դյունք, ո­րին հաս­նում են հետևո­ղա­կան ու նպա­տա­կա­յին ջան­քե­րի շնոր­հիվ, այ­սինքն՝ սի­րուն հաս­նում են, երբ նպա­տա­կը սերն է, և ոչ թե շա­հը: Սե­րը մեր գոր­ծե­րի ան­մա­հու­թյունն է, մե՛ր ան­մա­հու­թյունն է: Երբ մենք սի­րով պա­տաս­խա­նենք Աստ­ծո սի­րուն և այդ սե­րը կի­սենք մեզ նմա­նի հետ, մենք հաս­տատ հույս ու ան­սա­սան հա­վատ կու­նե­նանք, որ հա­վի­տյան կապ­րենք: Ի­րա­կան բա­րե­գոր­ծը ա­նում է ոչ թե ի ցույց՝ «շոուի», այլ Աստ­ծո փառ­քի հա­մար, նա փոր­ձում է կեն­սա­կեր­պի վե­րա­ծել այն, ին­չը «բա­րե­գործ­նե­րը» ա­նում են ժա­մա­նակ առ ժա­մա­նակ:
Բա­րե­գոր­ծու­թյու­նը են­թադ­րում է նաև ո­րո­շա­կի մարմ­նա­վոր նե­ղու­թյուն ու նյու­թա­կան զր­կանք՝ հա­նուն հոգևոր շա­հի, բայց ոչ եր­բեք՝ նյու­թա­կան շա­հույթ. «Ա­վե­լի լավ է բա­րե­գոր­ծու­թյուն ա­նե­լով չար­չար­վել, ե­թե այդ է Աստ­ծո կամ­քը, քան չա­րիք գոր­ծել» (Ա Պետ. 3;17): Սա ա­սում է Պետ­րոս ա­ռա­քյա­լը ա­ռա­ջին քրիս­տո­նյա­նե­րին, ո­րոնք հար­մա­րա­վե­տու­թյուն չէին փնտ­րում, սա­կայն ա­սում է նաև «ար­դի» քրիս­տո­նյա­նե­րին, ո­րոնք բա­րե­գոր­ծու­թյու­նը հա­մա­րում են ա­վե­լոր­դից ա­զատ­վե­լու կամ շա­հույթ ստա­նա­լու մի­ջոց:
Բա­րիք կամ բա­րե­գոր­ծու­թյուն ա­նել նշա­նա­կում է հա­նուն Աստ­ծո փառ­քի և մեր հոգևոր պա­հանջ­նե­րը լրաց­նե­լու, հո­գե­կան ու հոգևոր բա­վա­կա­նու­թյուն ստա­նա­լու նպա­տա­կով հո­գալ մեզ նմա­նի բա­րօ­րու­թյան հա­մար: Բա­րիք ա­նել նշա­նա­կում է նման­վել Աստ­ծուն, քան­զի «ոչ ոք բա­րի չէ, այլ միայն Աստ­ված»: «Բա­րե­գործ­նե­րը» ի­րենց վե­րագ­րում են աստ­վա­ծա­յին հատ­կա­նիշ­ներ և պա­հան­ջում են Աստ­ծուն վա­յել փառք ու մե­ծա­րանք, բայց մո­ռա­նում են, որ դրանց նա­խոր­դում են միայն Աստ­ծուն վա­յել սերն ու նվի­րու­մը, ո­րոնք մարդ էա­կին բարձ­րաց­նում են առ Աստ­ված, հասց­նում ի­րա­կան եր­ջան­կու­թյա­նը:
Տեր Ա­հա­րոն քա­հա­նա ՄԵԼ­ՔՈՒ­ՄՅԱՆ
Գո­րի­սի տա­րա­ծաշր­ջա­նի հոգևոր հո­վիվ
Դիտվել է՝ 2353

Մեկնաբանություններ