Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Մեռելների հարության մասին. Բ. Լևշենկո

Մեռելների հարության մասին. Բ. Լևշենկո
23.07.2022 | 09:12

Ի՞նչ է լինելու հետո այդ մարմնի հետ: Նորից սնունդ, շնչառություն և այլն, իսկ հետո նորից վերքեր, հիվանդություն և ցանկալի մա՞հ:

Այս բոլոր հարցերը, կարծես, ինքն իրեն էր տալիս եկեղեցական գրող Տերտուղիանոսը, կամենալով գրավել այս խոսակցության մեջ նրանց, ովքեր կասկածելով համընդհանուր հարությանը, կամա թե ակամա նման հարցեր կբարձրացնեին:
Վերջնական և ճշգրիտ պատասխանը այս հարցերին տալիս է հենց Տիրոջ խոսքը. «Եվ կլինեն,-ասում է Հիսուս,-ինչպես հրեշտակներ» (Մատթ. 22; 30): Տերը չասաց, որ մարդիկ հրեշտակներ կդառնան, այլ ասաց՝ կլինեն հրեշտակների նման, այսինքն, կմնան որպես մարդ: Աստծո համար անկարելի բաներ չկան, Աստծո կամքով և հրեշտակները ընդունում էին մարդկային կերպարը` կարողանում էին ուտել և խմել, ինչպես գրված է Ծննդոց գրքում. «Եվ եկան երեկոյան այն երկու հրեշտակները Սոդոմ, երբ Ղովտը նստած էր Սոդոմի դարպասների մոտ: Ղովտը տեսավ ու վեր կացավ, որպեսզի դիմավորի նրանց՝ եւ նրանք տուն եկան: Նա հյուրասիրություն արեց եւ թխեց բաղարջ հացեր, եւ նրանք կերան»:

Հասկանալի է, որ հրեշտակները պահպանում էին իրենց ներքին էությունը: Եթե հրեշտակները, դառնալով մարդկանց նման, կատարում էին մարմնավոր գործողություններ` մնալով հոգևոր էակներ, ապա մարդիկ, դառնալով հրեշտակների նման եւ ձեռք բերելով հրեշտակային հատկություններ (օրինակ` մնալ առանց սննդի և քնի), մնալու են որպես մարմնավոր էություններ: ՈՒրեմն, մարմինը հարություն կառնի, և հարություն կառնի նույն մարմինը, բայց՝ առանց թերության: Մարմինը, նույնիսկ տարրալուծված լինելով, ամենուրեք պահպանվում է Աստծո նախախնամությամբ` միակ ճշմարիտ Միջնորդի` Աստծո և մարդկանց միջև` Հիսուս Քրիստոսի շնորհիվ, Որը և կվերադարձնի մարդ արարածին Աստծուն, իսկ Աստծուն` մարդուն, մարմնին կտա հոգին, իսկ հոգուն` մարմինը: Քանի որ Ինքը արդեն կնքեց դաշինքը նրանց միջև, դաշինք Իր անձի մեջ:


Էությունը այն փոփոխությունների, որ Տերը պիտի կատարի Իր Երկրորդ Գալստյամբ, չի կայանում այս աշխարհի ամբողջական ոչնչացման և մեզ համար բացարձակ աներևակայելի մի բանով նրա փոխարինման մեջ, այլ աշխարհի այլակերպման մեջ: Ամեն ինչ կփոխակերպվի մեկ ակնթարթում: Մեռելները հարություն կառնեն նոր մարմիններով` իրենց սեփական, սակայն նորոգված, ինչպես Փրկիչը հարություն առավ Իր Մարմնով, որի վրա կային հետքեր` մեխերի և նիզակի, սակայն Նա օժտված էր նոր հատկություններով և այդ իմաստով նոր էր:
Հովհաննես Աստվածաբանի Հայտնության գրքում դրա մասին ասվում է այսպես. «Եվ տեսա ես նոր երկինքը եւ նոր երկիրը, քանզի հին երկինքն ու երկիրը անցան»: Այսինքն, խոսքը ոչ թե արարածների գոյության ոչնչացման, այլ փոփոխության մասին է դեպի ավելի կատարյալը: Ըստ Պողոս առաքյալի՝ «բոլոր ստեղծվածներն իրենք էլ կազատվեն ապականության ծառայությունից` Աստծու որդիների փառքի ազատության հասնելու համար» (Հռոմ. 8; 21): Երկնքի ու երկրի նորացումը պիտի կայանա փոխակերպման մեջ` Աստվածային հրով, նաև ձևի ու որակի նորոգության, այլ ոչ թե էության փոփոխության մեջ:


Հասկանալի է, որ մեռած մարմնի և այն մարմնի միջև, որ պիտի հարություն առնի, գոյություն ունի և՛ նմանություն, և՛ տարբերություն: Այդ նմանությունն ու տարբերությունը նույն կարգի են, ինչ ցորենի հատիկի ու նրանից ծիլ առած ցորենի հասկի, ինչպես սերմի և նրանից առաջացած սաղմի միջև, որը զարգանալով վերածվում և դառնում է կատարյալ մարդ:
Ի Տեր հարուցյալները պիտի փայլեն արեգակի նման: Ինչպես ասեղը գցվելով վառարանի կրակի մեջ, փոխում է իր տեսքը, կարծես ամբողջությամբ կրակի է վերածվում, չնայած որ երկաթի բնությունը չի ոչնչանում, այլ մնում է նույնը, այդպես էլ Հարության ժամանակ մարմինը վերակենդանանում է և դառնում հրեղեն ու լուսեղեն, բայց իր մարմնավոր բնությունը չի վերածվում կրակի այնպես, իբր արդեն չլիներ նախկին բնությունը:
Սուրբ Գրիգորիոս Պալամայի համաձայն, ներկա վիճակում իմանալի հոգին ծածկված է մարմնի թանձրությամբ, իսկ ապագայում սրբերի մարմինները պիտի նրբանան, դառնան հոգևոր այնպես, որ կդառնան գրեթե աննյութական:


«Մարմինը, որը հարություն պիտի առնի, կարիք չի ունենալու ո՛չ հագուստի, եւ ո՛չ էլ բնակարանի: Ինչպես համբարձվեց մեր Տիրոջ սուրբ մարմինը, այդպես էլ մեր մարմինը, որը պիտի նմանվի Տիրոջ մարմնին, պիտի համբարձվի օդի մեջ»,-ասում է Սբ. Հովնան Ոսկեբերանը:
Հարուցյալ Տերը մտավ Երուսաղեմի Վերնատունը, որտեղ հավաքված էին Նրա աշակերտները, փակ դռնով: Նրա անբիծ մարմնին, արդեն լուսավորված ու անապական դարձած, այլևս արգելք չէր հանդիսանում նյութի թանձրությունը: Տիրոջ կենսակիր մարմինը հաղթահարում և անցնում էր նյութեղեն աշխարհի կառուցվածքները: Ինչպես ասում է Եպիփանոս Կիպրացին. «Տերը Իր մարմինը` որպես հոգեւոր եւ կատարյալ, միացրեց միասնական Աստվածության հետ»: Եվ դա ազդարարումն էր մեր սեփական մարմինների փառավորման և անապականության: Նոր մարմինները, որով մենք հարություն կառնենք, անհամեմատ ավելի փառահեղ պիտի լինեն նախաստեղծ ադամական մարմնից: «Այդ մարմինը,-ասում է Սբ. Հովնան Ոսկեբերանը,-դառնում է համանման եւ համակերպար` Հոր Աստծո Աջ կողմում բազմած Որդուն, որին երկրպագում են հրեշտակները, որի առջեւ կանգնած են անմարմին զորությունները, եւ Որը վեր է քան ամենայն պետություն, իշխանություն եւ զորություն»: Հավիտենական մարմիններով հարությունը մարդկանց տալու է հնարավորություն՝ ավելի ամբողջական հաղորդություն ունենալ Աստծո հետ: Ժամանակավոր, երկրավոր կյանքում, մենք, Պողոս առաքյալի խոսքի համաձայն, չունենք հոգևոր կյանքի և Աստծո հետ հաղորդության լեցունությունը, «քանզի այս մարմնի մեջ մենք քայլում ենք հավատով, այլ ոչ թե տեսիլով»:


Սակայն, թեև բոլոր արդարների մարմինները կլուսավորվեն անանց փառքից, պիտի լինի նաև տարբերություն նրանց միջև՝ կախված նրանց սրբության աստիճանից. «Եվ մի աստղը աստղից փառքով առավել է» (Ա Կորնթ.15;41): «Ինչպես երկնային աստղերը,-նկատում է Սուրբ Մակարիոս Եգիպտացին,- իրար նման չեն եւ տարբերվում են լուսավորությամբ եւ չափերով, այդպես էլ հոգեկիր մարդկանց մարմինները Գալիք դարում իրենց հավատքի եւ Սուրբ Հոգով առաջադիմության համաձայն պիտի փայլեն»:
Նորոգված մարդկային մարմնի անքակտելի հատկություններն են` մշտնջենական, անապական և անփոփոխ լինելը: Մահը՝ այժմ խորտակված ու հաղթահարված Քրիստոսի Հարությամբ, այն ժամանակ` Համընդհանուր Հարությունից հետո, վերջնականապես կվերանա: Մարդը մեղքին ենթակա դարձավ Աստծո ծրագրին հակառակ, և Հարությամբ մեզ վերադարձվում է այն, ինչ կորցրել ենք մեղսագործության հետևանքով: Այն Հարություն է կոչվում, որովհետև դա վերականգնումն է, որ մեղքով աղավաղված, ընկած մեր բնությունը վերականգնվում է արդարացված և լուսավորված:

Ռուսերենից թարգմանեց
Դարբասի Հոգևոր Հովիվ Տեր Ընծա քահանա Միրզոյանը

Դիտվել է՝ 26560

Մեկնաբանություններ