Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Բոլոր մեղքերը իրար հետ մշտական թշնամության մեջ են

Բոլոր մեղքերը իրար հետ մշտական թշնամության մեջ են
30.11.2018 | 00:03

ԱՐԽԻՄԱՆԴՐԻՏ ԻՈԱՆՆ ԿՐԵՍՏՅԱՆԿԻՆ

Յուրաքանչյուր մարդ օժտված է կարողությամբ` զգալու իր կատարած արարքների և արժանիքների համաչափությունը` մի կողմից և դրանց հատուցման` մյուս կողմից:
Այս համաչափությունը ոչ մեկի կողմից խախտվել չի կարող, որովհետև խախտումը կարող է առաջացնել հոգեկան դիսկոմֆորտ` մարդու համար տաղտկալի ու դաժան:
Դրա համար էլ մարդն արտաքին աշխարհում ձգտում է միայն նրան, ինչին իրեն արժանի է համարում: Իսկ հպարտությունը այդ արժանիության և իրավունքի սխալ պատկերացումն է տալիս:


Հպարտությունը առաջին մեղքն է, որով մեղանչեց Լույսի հրեշտակը` Լյուցիֆերը (սատանան), որ լինելով արարած` որոշեց ապրել առանց Արարչի և ինքն իրեն համարեց աղբյուր այն ամենի, ինչն իրեն էր ցանկալի: Այս մեղքը սկիզբ դրեց բազում այլ մեղքերի, որոնք գործեց և գայթակղեցրեց զգալի թվով հրեշտակներին և մեր նախածնողներին: Եվ այդ մեղքերը բազմանում ու ճյուղավորվում էին: Հենց այդ պատճառով էլ եկեղեցու Սուրբ հայրերը հպարտությունը համարում են բոլոր մեղքերի ծառի բունը, որից աճում և զարգանում են մնացած բոլոր հայտնի մեղքերը: Բոլոր մեղքերն ու մոլությունները գայթակղեցնում են մարդկանց ժամանակավոր հաճույքի պահով և, սևեռելով ուշադրությունը ժամանակավորին, թույլ չեն տալիս տեսնել գործած մեղքերի հավիտենական հետևանքները: Բայց առավել վտանգավոր են համարվում հանդուրժողությունն ու ինքնարդարացումը: Հանդուրժողությունը տրամադրում է չբաժանվել մեղքից, չհակառակվել մեղքին, սովորեցնում է համաձայնել ու հարմարվել նրան և դրանից ինչ-որ նյութական շահ ունենալ: Իսկ ինքնարդարացումը չի թողնում մարդուն ընդունել սեփական վարքի մեղավորությունը և փորձել ուղղել այն (խոստովանությամբ և ապաշխարությամբ): Առհասարակ բոլոր մեղքերը իրար հետ մշտական թշնամության մեջ են, ինչպես նրանց ծառայող բոլոր դևերը: Սակայն այս դևերը համագործակցում և համաձայնում են իրար հետ միայն մեկ բանում` մարդուն կործանելու գործում: Եվ իրապես, մարդ կամ որկրամոլության մեջ պիտի ընկնի, կամ իր ժուժկալությամբ մեծամտանա, կամ ագահությունից գողությամբ զբաղվի, կամ էլ վախկոտությունից չգողանա (առաքինության տարբերակներն այստեղ չեն դիտարկվում): Միևնույն ժամանակ, եթե մարդ դառնում է որևէ մեղքի ծառայության, ապա մյուս դևերը այլևս չեն անհանգստացնում նրան, որպեսզի չշեղեն այդ ծառայությունից ու չխանգարեն նրա հոգու կործանմանը: Ընդհանրապես ցանկացած մեղք իշխանություն է առնում միայն այն դեպքում, երբ մարդ կատարում է մեղքի ներշնչանքն ու պահանջը: Եվ այդ իշխանությունը պահպանվում է, եթե մարդ իր խոսքով ու գործով հաստատում է իր համաձայնությունն ու ենթակայությունը մեղքին: Դա կարելի է ապացուցել հետևյալ խոսքերով. «Այո, ես ագահ եմ, վախկոտ եմ, բարկացկոտ եմ և այլն»: Այսպիսով, մարդ չի նկատում, որ նման խոսքերում երևում է իր ստրկացումը և միությունը մեղքին: Իսկ ասելով. «Ես եմ և կա ինձ վրա հարձակվող մեղքը»` մարդ իրենից բաժանում է մեղքը և հակադրվում նրան` արտահայտելով իր վերաբերմունքը մեղքի նկատմամբ: Հենց մեղքի և սեփական մեղանչականության հանդեպ վերաբերմունքից է ձևավորվում մարդկային անձնավորությունը, իր վարքագիծը, կյանքի սկզբունքային դիրքը: Եթե մարդ մտադիր է ճանաչել իր մեղավորությունը և հակադարձել մեղքին, ապա նա կձգտի մեղքերի մասին իմանալ հնարավորինս ավելին, ճիշտ այնպես, ինչպես զինվորը աշխատում է շատ բան իմանալ իր հակառակորդի մասին, որպեսզի կարողանա իրեն լավ ճանաչել, պատրաստ լինել նրա հարձակմանը և ավելի լավ դիմադրել նրան:


Իսկ իր մեղանչականությունն ու նյութականին կապվածությունը պահպանել ցանկացող մարդը ժխտելու է Աստծո և հոգևոր աշխարհի գոյությունը: Իսկ եթե անգամ ընդունի Աստծո գոյությունը, ապա պիտի ժխտի իր անձի ցանկությունների և մտքերի մեղքով ախտահարած լինելը, պնդելով, որ ինքը «միշտ բարիք է ցանկանում»:
Մարդ մի քանի միջոցներով կարող է ճանաչել սեփական մեղքը.
1. Որևէ մեղքի առկայությունը կարող է նկատվել հոգու դիսկոմֆորտ վիճակից, որը անկասկած վկայում է մեղքի մասին, անգամ եթե մարդ այն չի նկատում,
2.Կատարվող մեղքը արտաքինից նկատելի է (օրինակ` հարբեցողություն, ծխամոլություն, պղծախոսություն և այլն ),
3. Մեղքի ակնարկումը շրջապատի կողմից, որը առաջացնում է էմոցիոնալ ընդվզում, բողոք` սեփական վարքագիծը արդարացնելու և բացատրելու փորձ կատարելով,
4. ՈՒրիշ մարդկանց մեղսական արարքները, որոնք բորբոքում են բարկությունն ու հակումը նրանց դատելու,
5. «Սուրբ տեղը դատարկ չի մնում». այս կերպ յուրաքանչյուր մարդ կարող է ստուգել այս կամ այն առաքինության առկայությունն իր մեջ կամ նրա բացակայությունը գնահատել որպես վկայություն նրան հակառակ մեղքի առկայության,
6. Կոնկրետ մեղքերի և ընդհանուր մեղանչականության մասին ուղղակի ցուցումը կարող է հանդիսանալ հակասությունը` մի կողմից մարդու արարքների և նրանց դրդապատճառների և մյուս կողմից ավետարանական պատվիրանների:


Իրապես, իր մեջ մեղքը կարող է գտնել նա, ով դրա համար ջանք է գործադրում, ով պատրաստ է աշխատելու ոչ թե հանուն անցողական, այլ հավիտենական կյանքի: Մեղքի տեսողությունը մի պահ վախեցնում ու հիասթափեցնում է մարդուն, ինչին մեծապես նպաստում են դևերը, կամ նրանց ստրկացած մեղավորները` հուսալով, որ մարդ երկյուղելով այլևս չի շարունակի բացահայտել ու խոստովանել իր մեղքերը: Այս մարդկանց որպես քաջալերություն, կարելի է ասել, որ ըստ սուրբ հայրերի սեփական մեղքերի տեսողությունը վկայում է մարդու` Աստծուն մոտենալու մասին և դառնում է հնարավոր այդ մերձեցման շնորիվ: Ակներև է, որ մարդ չունի մեղքի հանդեպ իր վերաբերմունքը դրսևորելու բազում տարբերակներ, այլ կարող է ընտրել միայն երկուսից մեկը: Կամ նա ընդունում է իր մեղանչականությունն ու կոնկրետ մեղքերը և որոշում է Աստծո օգնությամբ դիմադրել նրանց, կամ էլ հրաժարվում է Աստծուց և մատնում իրեն մշտնջենական ստրկությանը մեղքին ու տանջանքին` ժամանակավոր հաճույքների դիմաց: Մեղքի հաճույքներից օգտվելու և նրա տանջալի հետևանքներից խուսափելու ցանկացած փորձ կարող է ունենալ ժամանակավոր հաջողություն, որին կհետևեն առավել մեծ տանջանք և պատիժ:


Ընդհանրապես, մեղքով կարելի է քաղցրանալ կամ տառապել, և ինքն իսկ տառապանքը կարող է առաջանալ ինչպես կատարելուց, այնպես էլ այն իրականացնելու անհնարությունից:
Ասածից պարզ է դառնում, որ մեղքի մասին իմացությունը մարդու համար կենսական անհրաժեշտություն է դառնում: Միևնույն ժամանակ, ուրիշ մարդկանց մեղքերին մշտական ուշադրությունը չի կարող չթողնել կործանարար ազդեցություն մարդու վրա: Մեղքերի և մեղանչականության մասին գիտելիքը անհրաժեշտ է առաքինություններին, Ավետարանական կենդանարար պատվիրաններին և Աստծուն դառնալու համար: Դիմելով նրանց հոգու ցանկական ու մտավոր ուժով` մարդն այսպիսով գործնականում իրականացնում է պայքարը մեղքի դեմ և վերագտնում կյանքը, առողջությունն ու ուժը` հաղթահարելով ամեն տեսակ հիվանդություն:


Ռուսերենից թարգմանեց
Դարբասի հոգևոր հովիվ տեր Ընծա քահանա ՄԻՐԶՈՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1369

Մեկնաբանություններ