Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Գերմանիան ու Ֆրանսիան պայմանավորվեցին, Գազպրոմի բախտը բերեց

Գերմանիան ու Ֆրանսիան պայմանավորվեցին, Գազպրոմի բախտը բերեց
09.02.2019 | 12:49

Գերմանիայի ու Ֆրանսիայի ներկայացուցիչները Բրյուսելի սամիթում ռուսական «Հյուսիսային հոսք 2» գազատարի համար կարևոր կոմպրոմիսի հասան` հաղորդել է Գերմանիայի կանցլեր Անգելա Մերկելը: «Գազային դիրեկտիվի վերաբերյալ հասանք համաձայնության, որովհետև Գերմանիան ու Ֆրանսիան սերտ համագործակցում են միմյանց, Ռումինիայի նախագահության և, իհարկե, այլ երկրների հետ»` ասաց Անգելա Մերկելը լրագրողներին: Պայմանավորվածության մանրամասներից նա չխոսեց: Հունվարից 1-ից ԵՄ-ում նախագահում է Ռումինիան:


ԵՄ երկրների պաշտոնական ներկայացուցիչները փետրվարի 8-ին Բրյուսելում քննարկում էին Գազային դիրեկտիվի լրացումները, որ կարող էին խանգարել «Հյուսիսային հոսք 2»-ին: Այդ լրացումները մշակվել են 2017-ին, բայց քննարկումը հետաձգվել էր ԵՄ-ում Ավստրիայի ու Բուլղարիայի նախագահության օրոք: Լրացումները ենթադրում են, որ «Գազպրոմը» պետք է հրաժարվի գազատարի օպերատորի իրավասությունից ու փոխանցի անկախ ընկերության, նաև հրաժարվի «Հյուսիսային հոսք 2-ի» հզորության 50%-ից` գրել է «Коммерсант»-ը: Նախօրեին լրացումներին աջակցության մասին հայտարարել է Ֆրանսիայի ԱԳՆ-ն: Գերմանիան մինչև հիմա արգելափակում էր քննարկումը: Իվերջո, երեկ Բեռլինն ու Փարիզը հասան կոմպրոմիսի և ներկայացրին ԵՄ երկրներին Բրյուսելում: Բլումբերգ գործակալությունը հաղորդում է, որ ԵՄ-ի քննարկմանը ներկայացված առաջարկը մեղմացնում է Գազային դիրեկտիվի կետերը, որ կարող էին խանգարել «Հյուսիսային հոսք 2»-ի լիարժեք իրականացմանը: Նոր խմբագրությունը չի արգելափակում ռուսական նախագիծը:

Ռեյտեր գործակալությունը, որ տեղյակ է փաստաթղթին, գրել է, որ Բեռլինին է փոխանցվում գազատարի վերահսկողության առանցքային դերը, քանի որ Գերմանիայի տարածքով է անցնում ու ԵՄ հասնում: Դա սկզբունքային տարբերություն է բոլոր նախկին տարբերակներից` փոփոխված Գազային դիրեկտիվի նորմերը, որ վերաբերվում են նոր խողովակաշարերին, մնում են այն երկրի ենթակայության տակ, որի տարածքով մտնում են ԵՄ տարածք` գրում է «Ведомости»-ն, որ նույնպես տեղյակ է Գերմանիայի ու Ֆրանսիայի առաջարկների բովանդակությանը: Մեկնաբանելով համաձայնությունը` Մերկելը նշել է.
«Գերմանիան էներգամատակարարման դիվերսիֆիկացիայի կարիք ունի, այդ թվում` ռուսական գազի հաշվին, բայց ոչ բացառապես ռուսական գազի»: ՌԴ նախագահի մամլո քարտուղար Դմիտրի Պեսկովի խոսքով` «Հյուսիսային հոսք -2»-ը տնտեսապես նպատակահարմար է ԵՄ գազի մատակարարման որևէ այլ ճանապարհից: «Մենք կատեգորիկ համաձայն չենք պնդումներին, որ դա հանգեցնում է ռուսական գազից Եվրոպայի կախվածության մակարդակի բարձրացմանը, որովհետև նման նախագծերը ինչ-որ մեկին ինչ-որ բանից կախման մեջ չեն դնում»` հայտարարել է Պեսկովը ուրբաթ օրը նախքան Գերմանիան ու Ֆրանսիան կհայտարարեին իրենց կոմպրոմիսի մասին:
BBC


Հ.Գ. Ռուսական գազատարը, որ Բալթիկ ծովի հատակով պետք է Ռուսաստանից Գերմանիա հասնի, ԵՄ-ում վեճերի առարկա է վաղուց: Բրյուսելի խորհրդակցությունից առաջ գերմանական լրատվամիջոցները հաղորդել էին, որ Ֆրանսիան դեմ է Գերմանիայի` «Հյուսիսային հոսք-2»-ը ԵՄ սահմանափակումներից ազատելու ցանկությանը, որովհետև Փարիզը չի ցանկանում մեծացնել Մոսկվայից կախումը: Բանակցությունները բարդացնում է և Դանիան, որ Գազպրոմին թույլ չի տալիս Բալթիկ ծովի իր տնտեսական տարածք մտնել: ԵՄ-ի գազային դիրեկտիվի լրացումները սկսվել էին 2017-ի աշնանը: Եվրահանձնաժողովի առաջարկած լրացումների նպատակ էր եվրոպական էներգետիկ օրենսդրության առանցքային սկզբունքները տարածել ԵՄ երկրների տարածքով անցնող բոլոր գազատարների վրա: Հիմա այդ կանոնները «Հյուսիսային հոսք 2»-ի վրա չեն տարածվում: Եթե լրացումները ընդունվեին, էականորեն կկրճատվեր Գազպրոմի իրավասությունները նախագծում: Ռուսական գազային մոնոպոլիստը պետք է ապահովեր խողովակաշար այլ մատակարար ընկերությունների մուտքը: Բացի այդ` լրացումները ենթադրում են վաճառքի ու վառելիքի տեղափոխման գործունեության առանձնացում:

Նաև պետք է համաձայնեցվեին մաքսատուրքերը կարգավորիչի հետ, որ շահագործելը բացառվեր: Երբ նոր լրացումները հայտնի դարձան, Nord Stream 2 AG ընկերությունը հայտարարեց, որ կորուստների փոխհատուցում կպահանջի, եթե ԵՄ-ն գազային օրենսդրությունը փոխի ի վնաս նախագծի: Nord Stream 2 AG –ն նախագծային ընկերություն է, որ ստեղծվել է «Հյուսիսային հոսք 2» գազատարի կառուցման ու շահագործման համար: Բաժնետերը Գազպրոմ ընկերությունն է: «Коммерсант»-ը գրել էր, որ ԵՄ-ն ոչ այնքան ուզում է արգելել գազատարի կառուցումը, որքան «Գազպրոմի համար ստեղծել կարգավորման մեծ անորոշություն, որպեսզի ընկերությունը հրաժարվի բանակցություններից»: Այդ ժամանակ «Բրյուսելը հնարավորություն կունենա մոնոպոլիստին թելադրել գազատարի օգտագործման իր պայմանները, այդ թվում` ուկրաինական տարանցիկ երթուղու վերաբերյալ»:

«Գերմանիայի ու Ֆրանսիայի համատեղ փոփոխություններով Գազային դիրեկտիվի ընդունումը Մոսկվայի համար լավ նորություն կլինի»` «Ведомости»-ին ասել է Fitch կորպորացիայի բաժնի տնօրեն Դմիտրի Մարինչենկոն: «Բեռլինը պրագմատիկ վերաբերմունք ունի և հետևողականորեն պաշտպանում էր նախագիծը, որ թույլ կտա Գերմանիային ու Եվրոպային մեծացնել ռուսական գազի գնման ծավալները ներքին հանույթի կրճատման պայմաններում»` գտնում է փորձագետը:


Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 4432

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ