Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Արտակարգ և զավեշտալի իրավիճակների սահմանը

Արտակարգ և զավեշտալի իրավիճակների սահմանը
14.06.2019 | 11:55

Այն, որ արտակարգ իրավիճակում պետք է ահազանգել «911»՝ ահազանգերի սպասարկման ծառայություն, կարծում եմ, գիտեն բոլորը: Գաղտնիք չէ նաև, որ շատերը չեն տարբերում արտակարգ ու զավեշտալի իրավիճակները: Ի՞նչ խոչընդոտներ են փրկարարների համար առաջացնում քաղաքացիները դեպքի վայրից տեղեկություն հաղորդելիս: Ի՞նչ խնդիրներ են ստեղծում կեղծ ահազանգերի հեղինակները: Սույն հարցերի շուրջ ներկայացնում ենք ԱԻՆ Ճգնաժամային կառավարման ազգային կենտրոնի պետ ՀՈՎՀԱՆՆԵՍ ԽԱՆԳԵԼԴՅԱՆԻ պարզաբանումները:


-Ահազանգողի ինստիտուտը մեր ուսումնասիրություների տիրույթում շատ հետաքրքիր տեղ է զբաղեցնում,- ասաց Հովհաննես Խանգելդյանը:- Պայմանականորեն տարանջատում ենք ահազանգողների 5 խումբ: «Ամենացանկալի» խմբերը առաջին երկուսն են: Առաջինը հրշեջներն են, փրկարարները, շտապ օգնության աշխատակիցները, մարդիկ, որոնք ի պաշտոնե պարտավոր են դեպքի վայրում կամ ահազանգելիս կոնկրետ ինստիտուցիոնալ քայլեր անելու, հրահանգ ունեն՝ ինչպես գործելու, ուր զանգելու, ինչ ասելու: Երկրորդ խմբում մարդիկ են, որ ի պաշտոնե պարտավոր չեն, բայց ունեն առողջ տրամաբանություն, ֆիզիկական կարողություններ, կարող են դեպքի վայրից տեղեկություն հաղորդելու և կոնկրետ գործողությունների համար պիտանի լինել: Երրորդից ներքև խնդրահարույց կոնտինգենտն է, քաղաքացիներ, ովքեր նախնական տեղեկություն են հաղորդում դեպքի վերաբերյալ, սակայն առողջական խնդիրներով, վատ տեսողությամբ, դեպքի վայրի հեռավորությունով, եղանակային պայմաններով և այլ խնդիրներով պայմանավորված՝ չեն կարողանում ամբողջական, անհրաժեշտ ու բավարար տեղեկություն տրամադրել: Մենք ստիպված ենք լինում ստեղծված իրավիճակի ամենահնարավոր վատ սցենարի համապատասխան հակազդում կազմակերպելու, հաճախ մի քանի անգամ ավելի ուժերի ներգրավմամբ: Օրինակ, մի տարեց կին զանգում է և հաղորդում, որ դիմացի շենքում ծուխ է տեսնում: Այս ահազանգով արձագանքման գործընթաց է ներգրավվում չորս մարտական հաշվարկ, սանդուղքը, շտապ օգնություն, որովհետև չգիտեն ինչ իրադրություն է, գնում, տեսնում են մարդիկ ձյութ են հալում: Չորրորդ խումբը մարդիկ են, որ տուժել են, ինչ-որ չափով ներգրավված են պատահարի մեջ, ասենք, բնակարանն է այրվում կամ վթարի պատճառով հայտնվել են ձորում: Որպես կանոն նման մարդկանց ժամանակատարածքային գործոնը խախտված է լինում, և նրանք աղավաղված տեղեկություն են տալիս կամ ընդհանրապես չեն կարողանում տեղեկություն տրամադրել:
-Վերջին խմբում, հավանաբար, կեղծ ահազանգերն են:
-Այո, հինգերորդը ամենաանցանկալի խումբն է. ահազանգում են ու կանխամտածված տալիս կեղծ, թերի, ոչ պիտանի տեղեկություն: Այսինքն՝ չունենալով լուրջ խնդիր, կանխամտածված զանգում են «911», և ստեղծում խնդիրներ: Դրանք սոցիալական, անձնական խնդիրներ ունեցող մարդիկ են, ուզում են խոցել, վնաս հասցնել: Կամ փորձում են հումոր անել, չպատկերացնելով, որ ահազանգում են պետական ծառայություն և սպասարկման գործընթացը վերածում անթույլատրելի խաղի: Կարող են ասել՝ ընկերս մեր տուն է եկել խմած, եկեք դուրս շպրտեք: Հայհոյանքներ, վիրավորանքեր հնչեցնել ու անջատել հեռախոսը: Այդ խմբում կան նաև վարքային, սեռական շեղումներով մարդիկ: Նման զանգերի միջոցով ուրվագծվում է հանրային չերևացող կոնտինգենտի հոգեկերտվածքը: Եթե կեղծ ահազանգերը տևական բնույթ են կրում, կամ զանգահարողը չափն անցնում է, դիմում ենք ոստիկանություն, որոշ դեպքերում՝ ազգային անվտանգության ծառայությանը:
-Մեր քաղաքացիներն ունե՞ն տարրական պատրաստվածություն, գիտելիքներ, արտակարգ իրավիճակներում առաջին օգնություն ցույց տալու, միջոցներ ձեռք առնելու:
-Դեպքին ներգրավված սուբյեկտների պաշտպանվածության աստիճանի, գիտելիքների և իրազեկվածության շնորհիվ դեպքերի հետևանքները բավականին մեղմվում են: Տեսեք. կա այսպիսի չհաստատված, բայց գործող կանոն. ինչքան սպառնալիքները՝ դեպքերի, պատահարների առաջացման առումով պատմականորեն, վիճակագրորեն ավելի հնարավոր են, այնքան վերջիններիս պատրաստվածությունն ավելի բարձր է: Վերցնենք ամենավտանգավորներից մեկը՝ ատոմակայանը, բնականաբար այս ոլորոտում կա ազգային անվտանգության խնդիր, և պատրաստվածությունն ավելի բարձր է:
Միայն արտակարգ իրավիճակների նախարարությունում տարին մեկ անգամ անցկացնում ենք մի քանի շտաբային ուսումնավարժություն, երկու-երեք տարին մեկ՝ հրամանաշտաբային մեծ վարժանք, որին մասնակցում է գրեթե ողջ երկիրը: Ընդ որում, ստուգվում են լիազոր մարմինների գիտելիքներն ու կարողությունները նշված իրավիճակում գործելու մասով, թե՛ ԶԼՄ-ների հետ աշխատանքը, թե հոգեբանների, թե ոստիկանության, այսինքն, համընդհանուր մոտեցում է ցուցաբերվում:
Բայց նույնը չի կարելի ասել առանձին բնագավառների, բնակչության պատրաստվածության մասին: Մեր երկիրը փոքր է, արդյունաբերությունը չես համեմատի Ռուսաստանի, Գերմանիայի, Ճապոնիայի հետ, մի կողմից լավ է, որ արտակարգ պատահարները քիչ են, մյուս կողմից դա բացասականորեն է ազդում մարդու կենսափորձի և զգոնության վրա: Ճապոնիայում ամեն տարի մեծ բալայնությամբ երկրաշարժեր են լինում, և այնտեղ հանրային իրազեկվածությունը բարձր է:
-Ի՞նչ միջոցառումներ են արվում բնակչության շրջանում, ուսումնական հաստատություններում, արտադրական վտանգավոր օբյեկտներում և այլ կառույցներում իրազեկվածության բարձրացման ուղղությամբ:
-ԱԻՆ ճգնաժամային կառավարման պետական ակադեմիայում յուրաքանչյուր տարի 2000-ից ավելի մասնագետ է վերապատրաստվում հենց արտակարգ իրավիճակների հարցերով, սկսած մանկապարտեզների, դպրոցների դասատուներից, վերջացրած՝ նախարարությունների և գերատեսչությունների ներկայացուցիչներով, համապատասխան տևական կուրսեր են անցնում, և նրանք էլ ինչ-որ չափով ներգրավված են շտաբային ուսումնավարժությունների մեջ:
Այստեղ կարևորվում է նաև տարածքային ստորաբաժանումների դերը, օրինակ, Երևանի փրկարարական վարչությունը՝ ի դեմս վարչական շրջաններում գործող տասից ավելի բաժինների, պարբերաբար յուրաքանչյուր դպրոցում անցկացնում է ազդարարման, իրազեկման, տարհանման, վարժանքներ: Փորձը ցույց է տվել, որ այն երեխան, որն առաջին անգամ է տեսնում այդ երևույթները, շոկ է ապրում անգամ վարժանքի պարագայում: Նա չի հասկանում, թե ինչու են մարդիկ այդպես զանգվածաբար դուրս պրծնում: Երբ բացատրական աշխատանքից հետո մեթոդաբանություն է կիրառվում, մեկ-երկու տարի հետո երեխայի մեջ բնազդ է դառնում նման իրավիճակում կազմակերպված դուրս գալ, ոչ թե դուրս պրծնել, խուճապ առաջացնել: Սրանք տարրական քայլեր են, իհարկե մենք նաև ուշադրություն ենք դարձնում տարբեր տարիքային ու տարբեր զբաղվածության մարդկանց վերապատրաստման գործին:


Զրույցը՝ Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 1884

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ