Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

Կան մե­ղա­վոր­ներ և ի­րենց մեղ­քը ար­դա­րու­թ­յուն հա­մա­րող­ներ

Կան մե­ղա­վոր­ներ և ի­րենց մեղ­քը ար­դա­րու­թ­յուն հա­մա­րող­ներ
23.04.2022 | 09:34

Մարդ­կու­թյու­նը իր ձմեռն է ապ­րում, ո­մանք գար­նան, ո­մանք՝ սառ­ցի դա­րաշր­ջա­նի ակն­կա­լի­քով:
Մարդ­կու­թյան պատ­մու­թյան չորս շր­ջա­փու­լե­րը, տար­վա չորս ե­ղա­նակ­նե­րի և մար­դու կյան­քի չորս փու­լե­րը՝ ման­կու­թյան, պա­տա­նե­կու­թյան, ե­րի­տա­սար­դու­թյան և ծե­րու­թյան նման, հա­ջոր­դե­ցին ի­րար:


Սառ­նա­մա­նիք­նե­րը գլ­խա­վո­րա­բար սպառ­նում են ա­ռա­քի­նու­թյուն­նե­րից մեր­կա­ցած մարդ­կա­յին հո­գուն, իսկ ծե­րու­թյու­նը, կար­ծես, ի­մաս­տու­թյամբ ա­ռանձ­նա­պես չի հատ­կանշ­վում։ Մարդ­կա­յին վեհ ա­ռա­քի­նու­թյուն­նե­րի մա­սին պատ­մող մի գե­ղար­վես­տա­կան ֆիլ­մում մի խումբ մար­դիկ, ա­ռանձ­նա­նա­լով քա­ղա­քակր­թու­թյու­նից, մտա­ցա­ծին հրեշ­նե­րի կեր­պար­նե­րի մի­ջո­ցով, ո­րոնց կո­չում են «նրանք, ում ա­նու­նը մենք չենք ար­տա­բե­րում», ի­րենց զա­վակ­նե­րին փոր­ձում են հե­ռու պա­հել աշ­խար­հի ա­րատ­նե­րից ու սպառ­նա­լիք­նե­րից: Մե­րօ­րյա ար­դեն ոչ մտա­ցա­ծին, այլ ա­ռա­վել, քան ի­րա­կան հրեշ­նե­րի ա­նու­նը մենք ևս չենք ար­տա­բե­րի։ Մար­դա­բա­նա­կան նոր, ցան­կա­լի ու փա­փա­գե­լի տի­պը՝ Օ­տա­րի պատ­կե­րով և նմա­նու­թյամբ, ար­դեն պատ­րաստ է, է­վո­լյու­ցիոն տե­սու­թյու­նը՝ հա­վաս­տիո­րեն ա­պա­ցուց­ված. կա­պի­կից հա­զիվ էլ այդ­պի­սի մարդ ա­ռա­ջա­նար: Այդ­պի­սի մար­դու ի­րա­վունք­ներն են նա­խան­ձախ­նդ­րո­րեն պաշտ­պան­վում:

Այ­սինքն, մար­դու ի­րա­վունք­նե­րը՝ տաս­նա­մյակ­ներ ա­ռաջ և հի­մա, ա­նու­նով նույն, այ­նինչ բո­վան­դա­կու­թյամբ բո­լո­րո­վին տար­բեր բա­ներ են: Դեգ­րա­դա­ցիան և է­վո­լյու­ցիան, հե­տըն­թացն ու ա­ռա­ջըն­թա­ցը շփո­թող այ­սօր­վա մար­դը ար­դեն չի մտա­ծում վե­րա­դար­ձի մա­սին, ո­րով­հետև վե­րա­դարձ և հե­տըն­թաց բա­ռե­րը նույն ի­մաստն ու­նեն ճիշտ ու­ղուց շեղ­ված, իր էու­թյու­նը ու­րա­ցած մար­դու հա­մար: Լույ­սը աշ­խարհ ե­կավ, սա­կայն կան լույ­սից խու­սա­փող­ներ և լույ­սին խա­վար ա­սող­ներ, կան չա­րա­գործ­ներ և չա­րին բա­րի կո­չող­ներ, կան մե­ղա­վոր­ներ և ի­րենց մեղ­քը ար­դա­րու­թյուն հա­մա­րող­ներ։ Մարդ­կու­թյու­նը հո­գե­վարք է ապ­րում, բայց նա չի մեռ­նում բնա­կան մա­հով. կյան­քը չէ, որ լքում է նրան, այլ նա է ինք­նա­կամ լքում կյան­քը: Ա­նա­պա­կան դառ­նա­լու եր­կու ե­ղա­նակ­նե­րի՝ սր­բու­թյան և կոն­սեր­վանտ­նե­րի միջև մարդ­կու­թյու­նը վա­ղուց ա­րել է իր ընտ­րու­թյու­նը: Ա­մեն մարդ աշ­խարհ է գա­լիս որ­պես մա­նուկ, մե­ծե­րի ստեղ­ծած մի­ջա­վայ­րում, պայ­ման­նե­րում, որ ին­քը չի ընտ­րում, բայց ո­րոնք թե­լադ­րում ու կազ­մա­վո­րում են ո­րո­շա­կի գա­ղա­փար­ներ ու մտա­ծե­լա­կերպ, ո­րոնք որ­դեգր­վում են մաք­սի­մա­լիս­տա­կան տա­րի­քում և մնում ամ­բողջ կյան­քում, այդ գա­ղա­փար­նե­րը ե­րի­տա­սարդ­նե­րը ներծ­ծում են սպուն­գի պես, շատ քչե­րը և շատ հազ­վա­դեպ են քն­նում դրանց ի­րա­կան աղ­բյու­րի բնույ­թը: Ա­մեն նա­խորդ սե­րունդ հա­ջոր­դին է փո­խան­ցում իր փոր­ձա­ռու­թյու­նը՝ Աստ­ծուն դա­վա­նե­լու կամ ու­րա­նա­լու:

Մարդ­կա­յին ու­ղեղ­նե­րի մա­նի­պու­լյա­ցիա­յի մեր ժա­մա­նակ­նե­րում խո­չըն­դոտ­վում է Ճշ­մա­րիտ Աստ­ծո ճա­նա­չումն ան­գամ, և կա­րիք էլ չի լի­նում ու­րա­նա­լու այն, ինչ, ըստ էու­թյան, չես էլ դա­վա­նում: Աստ­ված ևս ընտ­րում կամ մեր­ժում է մար­դուն, և ո՞վ կա­րող է հան­դի­մա­նել Նրան Իր ի­րա­վուն­քը ի­րաց­նե­լու հա­մար: Ժա­մա­նակ­նե­րի մո­տա­լուտ վախ­ճա­նի շե­մին մարդ­կու­թյու­նը ա­վե­լի շատ ան­պա­տաս­խան հար­ցեր ու­նի, քան իր ծագ­ման և աշ­խար­հի հետ հան­դիպ­ման սկզ­բում: Աշ­խար­հի այ­սօր­վա ար­ժե­հա­մա­կար­գը որ­պես կյան­քի կա­նոն ըն­դու­նո­ղը շփո­թում է փր­փուրն ու մար­գա­րի­տը, ամպն ու սա­րը, ար­ժե­քա­վորն ու ան­ցո­ղի­կը:


Մար­դու կյան­քը բա­վա­կա­նին կարճ է, որ­պես­զի նա կա­րո­ղա­նա հաս­կա­նալ ու ճա­նա­չել հա­վի­տե­նա­կան ար­ժեք­նե­րը կամ իր հա­մար ի­մաս­տա­վո­րել նա­խորդ­նե­րի փոր­ձը, բայց այն բա­վա­կա­նին կարճ է նաև չի­մաս­տա­վոր­վե­լու և չարժևոր­վե­լու հա­մար:

Լի­լիթ ՀՈՎ­ՀԱՆ­ՆԻ­ՍՅԱՆ
Գո­րիս

Դիտվել է՝ 15296

Մեկնաբանություններ