Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

MADE IN TURKEY (մաս 7-րդ)

MADE IN TURKEY (մաս 7-րդ)
12.06.2022 | 11:06

Սկիզբը՝ այստեղ

(Հայաստանի Հանրապետության վերջին չորս՝ 2018-2022 թթ., տարիների պատմությունը)


ԳԼՈՒԽ ՈՒԹԵՐՈՐԴ
(կամ` ինչպես գողանալ սեփական անցյալը)


«ՆՈՐԻ» ՍԿԻԶԲԸ «ԴՆԵԼՈՒ» ՀԱՄԱՐ, ՆԱԽ ՊԵՏՔ Է ՏԵՂԸ-ՏԵՂԻՆ` ՍԱՐՔՈՎ-ԿԱՐԳՈՎ ՔԱՆԴԵԼ «ՀԻՆԸ»
Ֆրանս-թուրքական «արտամուսնական» խաչասերումից «բեղմնավորված» ընկեցիկները (հիշում եք` ումից էին գողացել ՔՊ անվանումն ու «քաշել վրաները», չեք մոռացել նաև երկրորդ գողությունը` ՔՊԿ-ի ձեռքսեղմում խորհրդանիշը, որ էր` Թուրքիայի առևտրի նախարարության հատուկ լոգոն` «Yerli Üretim», իմա՝ «Տեղական արտադրանք» մակագրությամբ, որ «ավետում» է «Made in Turkey», երրորդ կողոպուտը` «Իմ քայլը» կոչվածը, որ թռցրել էին Քեմալ Քըլըչդարօղլուից ու մարիխուանայի հետ խոթել գրպանները), որ ո՛չ անցյալ ունեին, ո՛չ կենսագրություն, եղած-չեղածն էլ 200 կիլոմետր հետագիծն էր, մարտնչող տգետին հատուկ մեծամտությամբ կոչնակում էին ամենուր` ապրիլի 23-ին, Սերժ Սարգսյանի հրաժարականով «դրեցինք նոր Հայաստանի սկիզբը»:
Բայց միայն ասելով հո չի՞:


«Նորի» սկիզբը «դնելու» համար, նախ պետք էր տեղը-տեղին` սարքով-կարգով քանդել «հինը»:
Բայց արի ու տես` «հինը» շատ էր կամակոր, ոչ մի կերպ չէր ուզում քանդվել:
Այդ համառությունից էլ օգտվեցին «նախկինները»:
Ռոբա-սերժականների «դրդմամբ» գլուխ բարձրացրեց ԱԺ մեծամասնությունը, թե բա` իշխանության բռնազավթումն հակաօրինական է: Թույլ չենք տա:
Ո՞նց թե` «թույլ չեք տա»:


Դեմ եք դուրս գալիս Սահմանադրության պահանջի՞ն:
Գոնե գիտե՞ք այդ պահանջը` «ժողովրդի կամքն օրենք է»:
Իսկ ժողովուրդը, ո՛չ միայն Հայաստանում, այլև Արցախում և Սփյուռքում ցանկանում է իր «իշխանության իրացումը» տեսնել «դուխով»-ը ճակատին կրողի կերպարում:
Աբսու՞րդ է: Թերևս:
Խորհրդարանում տարիներ շարունակ լաչառություն անող մեկը, որին ո՛չ ոք լուրջ չի վերաբերվել, 14 օրում Գյումրիից ոտքով, տարբեր բնակավայրեր շրջելով, ուտել-խմելով, հասնում է Երևան:


Հմայում-տրանսի մեջ է գցում հանրության ամբոխացած հատվածին, ոչ միայն հասնում գործող վարչապետի հրաժարականին, այլև ինքն է փորձում Սերժ Սարգսյանի հագով կարված կոստյումը քաշել վրան:
Իրատեսկա՞ն է:
Իհարկե ո՛չ:


НЕ БЫЛО БЫ СЧАСТЬЯ, ДА НЕСЧАСТЬЕ ПОМОГЛО!
Անքննելի են «գործերն» հայոց աշխարհում, ուր ցանկացած պահի անհնարինը դառնում է ակնհայտ:
ՈՒ՞մ ջանքերով:
Բրիտանա-իսրայելա-թուրքական «համապատասխանների», որոնք, հանուն իրենց հեռահար նպատակների, շարքային դասալիքից «հերոսի» կերպար են ստեղծում` պարարտ մարմինը «խցկելով» զինվորական հագուստի մեջ, գլխին կեպի դնելով, թիկունքից էլ ուսապարկ կախելով:
Տպավորություն է, թե երկար ճանապարհ անցած, բարդ իրավիճակներում հայտնված, դժվարություններ հաղթահարած, անարդարությունների դեմ պայքարող «փրկիչ» է հայտնվել:
Հաշված օրերի ընթացքում «բոցաշունչ» դատարկաբանությունների հեղինակին զանգվածների համար հասկանալի և ընդունելի են դարձնում:


Տերերն անհրաժեշտ խորհրդանիշերի կիրառմամբ հղկում-ամբողջացնում են ձեռքի տակ եղած «դժվարեփ», հում «նյութի» վիզուալ պատկերը:
Փուչիկ կերպար, որը մանրակրկիտ կարգաբերումից կամ, ինչպես ավելի պատկերավոր կասեին ավտոտեխսպասարկման գործով զբաղվողները, «դզել-փչելուց» հետո, մասսաներին պետք է ներշնչեր խելամտություն, հասունություն, անցած որոշակի բարդ ուղի:
Օգնության են գալիս մինչ այդ չեղած մորուքը (որը հանրության աչքում «փոխակերպուկին» հաղորդում է տարիք, լրջություն) և ձեռքի վիրակապը:
«Քանդակագործները» «մոռանում» են հիգիենիկ վիճակի բերել իրենց վստահված «ապրանքի» ներքևի փտած ատամնաշարը:


Նման դեպքերի համար են ռուսներն ասել` «Не было бы счастья, да несчастье помогло»!
2018-ի ապրիլի 23-ից հետո «թավշյա հեղափոխության առաջնորդի» փտած ատամնաշարը սոցիալական ցանցերում ամենաշատ քննարկվող թեմաներից է:
«Նա չի՛ թալանել, որ հոլիվուդյան ժպիտի մասին մտածեր»:
«Մեզնից մեկն է, անգամ ատամները կարգավորելու գումար չունի»:
«Զբաղված է երկրի, ժողովրդի հոգսերով: Արտաքինով մտահոգվելու ժամանակ չկա»:
Համոզված են ՖԲ տարբեր տարիքի ու սեռի օգտատերերը:
«Тигровка» ոճի մեջ, բալզակյան տարիքի որոշ կանայք էլ պատրաստակամություն են հայտնում ստանձնել անհրաժեշտ ծախսերն ու իրենց «պաշտելի առաջնորդին» թուրք մոդել և դերասան Բուրակ Օզչիվիտի ժպիտը պարգևել (խե՜ղճ Օզչիվիտ):


Որոշ թոշակառուներ էլ պատրաստակամ են իրենց աղքատիկ թոշակի մի մասը զոհաբերել «հեղափոխության» վեհ գաղափարին` «թավշի հոր» ստորին ատամնաշարը համապատասխանեցնել օրեր հետո ստանձնելիք պաշտոնի պահանջներին: Հանուն ինչի էլ առաջարկում են դրամահավաք կազմակերպել:


Պարզվում է` հեղափոխության առաջնորդի ու նրա հակահիգիենիկ բերանի վրա թքած ունեն միայն հակահեղափոխականները, անտարբերները և՞… հայրենի ստոմատոլոգները:
Բանաստեղծը կասեր` աբսուրդի երկիր Հայաստանս:
Սնամեջ «բոլորաքանդակը» (դիտելի բոլոր կողմերից) ամբողջացնող ատրիբուտներով` փրչոտ մորուք, բուտաֆորիկ վիրակապ, փորձում են աղերսներ գտնել, ըստ նշանակության հունցվածի և ղարաբաղյան շարժման հերոսների միջև:
Զինվորական հագուստը, որ բանակի խորհրդանիշն է, մորուքը` ֆիդայու կերպարի, անում են իրենց գործը:


Ձեռքի վիրակապը` արնագույն սրտիկի նկարով, թրթռացնում է «խելագարվածների» հոգու գրգասուն լարերը և «դեղին» խմբագրին ասոցացնում Մոնթեի կերպարի հետ:
Եթե վերջինս հանուն Արցախի պայքար էր մղում արտաքին թշնամու դեմ, ապա անհայտությունից սպրդած «փրկիչը», հանուն «թալանից տուժածների», պայքարում է «նախկինների» դեմ:
Հանուն «ժողջանի» երջանկության նա կքանդի «հին աշխարհն» ու «նորը» կկառուցի, ուր բոլորը կլինեն երջանիկ և հարուստ:
«Նոր» աշխարհ, ուր «կուլակաթափ» կանեն «թալանողներին» ու գողոնը կբաժանեն «թալանվածներին»:


«Հմայված հոգիները» հավատում են «փոխակերպուկի» յուրաքանչյուր բառին, քանի որ աշխարհաքաղաքական մեծ խաղացողները, արտաքին կերպարի սրբագրմամբ, կարողանում են սովորական ոչնչությանը հանրության աչքում մատուցել որպես ազատության և արդարության պայքարի առաջամարտիկ, որպես ինքնազոհաբերման պատրաստ հերոս-խորհրդանիշ:


«ՎԻՐՈՒՍԱՅԻՆ` ՎԻՐՈՒՍԱԿԻՐ ՈՒ ՎԻՐՈՒՍԱԾԻՆ» «ԴՈՒԽՈՎ»-Ը «ԹԱՎՇՅԱ ՀԵՂԱՓՈԽՈՒԹՅԱՆ» ԽՈՐՀՐԴԱՆԻՇ
Կերպարակերտման բարդ գործընթացում կարևոր շտրիխ է «հերոսի» բավականին ճարպոտ մարմնազանգվածի անբաժանելի մասնիկը դարձած ուսապարկը:
Տերերի համար էլ էր անակնկալ. գրեթե ամեն օր մեծ չափաբաժնով քյաբաբ-խորոված «խեղդողի» ստամոքսից անվերջ արտավիժող բխկոց-զկռտոցներն ու մեջքին գցած ուսապարկն այնպես են խճողվում միմյանց և շուլալվում փչած կերպարին, որ երբ ասում են` ուսապարկ, բոլորն անմիջապես հասկանում են` դավաճան և ապագա կապիտուլյանտ:
Պատահական չէ, որ հետագայում «իմքայլական» պատգամավորներին կկոչեն «ուսապարկեր»:


Հետո կսահմանվեն համապատասխան տուգանքներ «ակամա-երեսփոխաններ»-ին վիրավորելու` «ուսապարկ» անվանելու համար:
Աբսուրդ տուգանքից խուսափելու նպատակով «ուսապարկը» կփոխարինվի «саквояж»-ով կամ էլ «իմքայլականների» հարազատ լեզվի` թուրքերենի, «çanta» (չանթա՛) համարժեքով:
«Հեղափոխականի» վիզուալ կերպարն ամբողջացնում է «Դուխով» մակագրությամբ գլխարկը` «Made in Turkey» մակնշմամբ:
«Դուխով» բրենդային գրառման հեղինակը դիզայներ, «Վիվարո» ընկերության կրեատիվ տօրեն Արա Ասլանյանն է, որը հետագայում կիրազեկի.
«Ֆուտբոլի աշխարհի առաջնությանն ընդառաջ մի ծրագիր ունեինք. պետք է հատուկ ու հետաքրքիր ձևով գովազդային արշավ կազմակերպեինք: Աշխատեցինք ու եկանք այն մտքին, որ պետք է սկսել ինչ-որ «վիրուսային», գովազդային արշավով մի ծրագիր և արշավի անունը դրեցինք «դուխով»:


Այդպես էլ «վիրուսային` վիրուսակիր ու վիրուսածին» «դուխով»-ն առաջ ընկավ ֆուտբոլի աշխարհի առաջնությունից ու դարձավ «թավշյա հեղափոխության» խորհրդանիշը:
Քաղաքական PR տեխնոլոգիաների «զինանոցում» նման ատրիբուտների գոյությունը նորություն չէ: Դրանք եղել և օգտագործվել են տարբեր ժամանակներում: Նման «խորհրդանիշերից» են, օրինակ, Լենինի կեպին, Ստալինի ծխամորճն ու սապոգները, Չերչիլի սիգարը (ճոխության և իշխանության ատրիբուտ), Անգլիայի թագուհու գլխարկները, Մարգրետ Թետչերի պայուսակները և այլն, և այլն:

ՅՈՒՐԱՔԱՆՉՅՈՒՐ «ՔԱՅԼԻ» ՀԵՏ ԿԱՎԵԼԱՑՎԻ ԱԶԳԱԿՈՐԾԱՆ ԹՈՒՅՆԻ ՉԱՓԱԲԱԺԻՆԸ
«Հերոսի արարում» օպերացիայի ընթացքում հեղափոխության տաշած-տաշտշած «խորհրդանիշի» շուրջ մարդկային ռեսուրսն առավել համախմբելու նպատակով ասպարեզ են նետվում «մենք-նրանք», «նախկիններ-ներկաներ», «սևեր-սպիտակներ» հակադրությունները:


Հենց այդ ընթացքում է, որ զգուշորեն շրջանառության մեջ կդրվի ու կյանքի ուղեգիր կստանա «արցախցի-հայաստանցի» վտանգավոր եզրույթը:
Հենց այդ «տեխնոլոգիաներն» են, որ աստիճանաբար կպառակտեն հասարակությունը, թշնամանք և ատելություն շաղ կտան ամենուր, հատկապես, Հայաստանի և Արցախի հարաբերություններում` հանրությունների մակարդակով:
Հայ ժողովրդի թիկունքում մշակված և հայտնի ուսապարկում տեղակայված բոլոր խնդիրները լուծվում են խիստ համակարգված, յուրաքանչյուր «քայլի» հետ ավելացնելով ազգակործան թույնի չափաբաժինը:
Չնայած Սերժը հրաժարական է տվել, բայց, վարչապետի դեռևս չլուծված հարցը թեժ պահելու նպատակով, «թավշիստները» «հեղափոխության մոդերատորների» անմիջական ցուցումով ստեպ-ստեպ վանկարկում են. «Քայլ արա, մերժիր Սերժին»:


«Թալանվածներին», անբաններին, գումարով գոռացող ու ՖԲ մրոտողներին այնքան է դուր եկել Սերժին «մերժելը», որ անհրաժեշտ պահին մատի թեթև շարժումով կրկին ու կրկին ներկայացնում են «մերժման» ծիսակարգն իր ողջ «հմայքով» և հանրության ուշադրությունը շեղում օրվա հրատապ խնդիրներից:
Այդպես կլինի նաև վարչապետի աթոռն ուզուրպացնելուց հետո:
Զորօրինակ, «ճիշտ պահին (կորուստներ Նախիջևանի հետ սահմանին, որտեղ առաջացած թուրքերը կարևոր դիրքեր են գրավել), ճիշտ տեղում» (երկրի օրենսդիր մարմնում) խաղի մեջ կմտցնեն տրանսգենդերին ու շոկային թերապիայի միջոցով կշեղեն հանրության ուշադրությունը: Ժողովուրդը չի նկատի կորուստները, բայց «մերժողներից» շատերը մի պահ կսթափվեն:


Սակայն հանուն բարձր մատերիաների` ժողովրդավարության, մարդու իրավունքների ու էլի ինչ-ինչ բարձրագոչ իրողությունների, կհանդուրժեն, որ կնոջ մարմին առած տղամարդը երկրի թիվ մեկ ամբիոնից ավետի` «այսօր պատմություն է կերտվում»:
Կհավատան «նոր կերտվող պատմությանը», ու չեն պատկերացնի, որ տրանսգենդերի բանաձևումը, ուզեն թե չուզեն, հաստատումն է այն իրողության, որ 2018-ի ապրիլի 23-ից հանրությունն իսկապես ապրում է «նոր» Հայաստանում:


«Նոր»-ի ենթատեքստում թաքցրածը կպարզվի հետո, երբ կբացահայտվի` ըստ էության, մերժել են ո՛չ թե Սերժին, այլ հայոց պետությունը, հայ էթնոսին:
Տրանսգենդերի բարձրաձայնումը նաև կնշանակի` այսուհետ խաթարված է հայոց բարոյական կոդեքսը, հարվածի տակ է հայ ընտանիքը` կարևոր այն հիմնասյունը, որի վրա, որպես տեսակ, հայը պահպանում է իր շարունակականությունը:
Ականապատել հայի կայացման դաշտը, նշանակում է ներմուծել և բուծել ինչ ուզես, ընդհուպ` «տարածքներ հանուն խաղաղության» կարգախոսը:


«Հանուն խաղաղության» սկզբում կհանձնվի Արցախի 75 %-ը:
Հետո կպարզվի` «հանուն խաղաղության» պետք է տալ նաև Սյունիքը, որն Ալիևը Զանգեզուր է անվանում, ապա Սևանը` Գյոկչան, Երևանը` Էրիվանը:
Բայց այդ ամենը հետո:
Առայժմ շտապելու պատճառ` չի՛ք: Ամեն ինչ հերթով-կարգով` կամա՜ց, կամա՜ց:
Մինչ տրանսգենդերին ասպարեզ նետելը, մինչ հայ էթնոսի, պետության ու պետականության արմատները հարվածի տակ դնելը, անցնելիք լուրջ ճանապարհ կա:
Դիցուք, «նախկիններին» մերժող փաթեթում տեղը տեղին պետք է «բնակեցնել» և հայոց հարուստ մշակութային անցյալն իր մեծերով հանդերձ:
Նաև` պետք է փոշիացնել և օգտագործած անձեռոցիկի նման աղբաման նետել ազգային ու ընտանեկան արժեքները:

Առաջադրված հարցերի լուծման բանալին մեկն է` փոխակերպուկին բազմեցնել «հայոց գահին»:


«ՄԵ՛ՆՔ ԵՆՔ ԱԼՖԱՆ ԵՎ ՕՄԵԳԱՆ». ԱՄԵՆ ԻՆՉ ՍԿՍՎՈՒՄ Է ՄԵՐ «ՔԱՅԼԻՑ»
«Նոր Հայաստան», «նոր կյանք», «նոր մոտեցում», «նոր կետ»:
«Նո՜ր», «նո՜ր», «նո՜ր»:
Հայոց պատմության, հայ մշակույթի, հայի ազգային արժանապատվության տեսանկյունից գրեթե հայհոյանք է դառնում ամեն «քայլից» դուրս ցցվող ու հայ մարդուն շառաչուն ապտակ հասցնող «նոր»-ը:
Հետո, չորս տարի անց, երբ կսկսեն բանակցել Արցախն Ադրբեջանի կազմում թողնելու «հարցի» շուրջ, շատերը դուրս կգան խումհարից ու կընկալեն, թե 2018-ի ապրիլին հայրենիքի նկատմամբ դիվային ինչ մեխանիզմ է շարժման մեջ դրվել:
Կհասկանան` սրանց նպատակը ո՛չ միայն Արցախի հարցի «լուծումն» էր, այլև Հայաստանի կործանումը, ու դրանով իրական տերերի «ախորժակի» բավարարումը` աշխարհաքաղաքական վեկտորի փոփոխությունը տարածաշրջանում:
Ինչի՞ դիմաց:


Իրազեկների պնդմամբ` թուրքական փողերով տրված «պարգևավճարի», մե՜ծ «պարգևավճարի» (գումարած ինչ-ինչ բոնուսներ, որոնք «Սյունյաց ողջույնի» հասցեատերը կշպրտի իր խառնածիններին):


Ի՜նչ իմանային անցած դարերի հայոց քերթողները, ծաղկողները, իմաստասերները, իրավագետներն ու մյուսները, որ 2018-ի գարունը ճակատագրական է լինելու իրենց իսկ ստեղծած հարուստ մշակույթը կրող ժողովրդի ու նրա անցյալի համար:
Որ հանուն իշխանության կռիվ է տալու մի հողաթափիկ, որն էությամբ քանդարար է, չունի հային հատուկ` ստեղծող-արարող գենը:
Որի թողած հետագիծն ամբողջացնում են փլատակներն ու մահը:
Ի՜նչ իմանային, որ «քայլողների» մի «դաստա» (փոխառություն պարսկերենից), հավատարիմ իր խառնածին էությանը, «ավերակների տիրակալի» առաջնորդությամբ խաչ է քաշելու իրենց բոլորի վրա, «ջնջելու» է հայոց բազմադարյա մշակույթն ու հայտարարելու` «մե՛նք ենք ալֆան և օմեգան». ամեն ինչ սկսվում է մեր «քայլից»:


«Ալֆաներն» ու «օմեգաները» քանդարարության ճանապարհին սեփական օրինակով անարգել կփաստեն, թե հաճախ կրկնվող սուտն ինչպես է քանակից դառնում որակ:
Պռտկերեսներն այնքան կտարփողեն «նոր»-ը, որ իրենք էլ «կհավատան» իրենց իսկ հորինած հեքիաթին` Հայաստանն էլ իրենց նման անցյալ չի ունեցել:
Սրանց կթվա, թե երկրի պատմությունն էլ իրենցով է սկսվել:
Թե հայերն էլ հայրենիք չեն ունեցել:
Տարածքներում էլ, որոնք համարվում են հայկական, բիբլիական ժամանակներից թուրքերն ու ադրբեջանցիներն են ապրել:


Կմտածեն, թե Նոյն էլ է թուրք եղել:
Տապանն էլ ադրբեջանցիների օգնությամբ է կառուցել:
Տարածաշրջանում էլ միջպետական հաղորդակցական լեզուն ադրբեջաներենն է եղել:
Անգամ Պետրոս Մեծն է իր հրամանագրերն ու վճիռներն ադրբեջաներենով արձակել:
2018-ի ապրիլից հայոց աշխարհում կխճճվեն ժամանակները` անցյալ, ներկա, ապագա:
Մետամորֆոզի կենթարկվեն բոլոր արժեքները:


Արդիական կդառնան միայն ուղեղը մթագնող, վայրի բնազդներ արթնացնող «դը՜մը՜փ, դը՜մը՜փ հու՜ու՜ու՜»-երն ու ատելություն բորբոքող պրիմիտիվ «հմայիլ»-ները:
-Նախկինները կորցնում են լափամանը, ձգտում են ռևանշի:
Թույլ չե՛նք տա նրանց վերադարձը:
Մե՛նք ենք տերը մեր երկրի:


«Երկրի տերերը» մեկ մարմին դարձած կկլլեն օպիում-կարգախոսը, չկասկածելով, որ ակամա «միս ու արյուն», ոգի են տալիս ՈՒինսթոն Չերչիլի մարգարեական խոսքերին.
«Ցանկացած պետության տիրելու համար անհրաժեշտ են փոքրաթիվ դավաճաններ և բազմաթիվ հիմարներ»:


ՍՏՈՒԳՈՂԱԿԱՆ ՀԱՐՑԵՐ ՈՒԹԵՐՈՐԴ ԳԼԽԻ ՎԵՐԱԲԵՐՅԱԼ
1. Ովքե՞ր էին ֆրանս-թուրքական «արտամուսնական» խաչասերումից «բեղմնավորված» ընկեցիկները:
2. Հեղափոխության մոդերատորներն ի՞նչ մեթոդներով հղկեցին-ամբողջացրին ձեռքի տակ եղած հում «նյութի» վիզուալ պատկերը:
3. Ո՞վ է Բուրակ Օզչիվիտը և «тигровка» ոճի, բալզակյան տարիքի հայ կանայք ինչու՞ էին ուզում նրա ժպիտը պարգևել իրենց «պաշտելի առաջնորդին»:
4. Հայտնի տրանսգենդերին «իմքայլականներն» ինչու՞ մտցրին խաղի մեջ:
5. Ի՞նչ մարգարեություն էր արել ՈՒինսթոն Չերչիլը:
(շարունակելի)


Փիրուզա ՄԵԼԻՔՍԵԹՅԱՆ
Ծաղրանկարը` ՆԻԿՕ-ի (Նիկոլայ ՄԱՆՈՒԿՅԱՆ)

Դիտվել է՝ 34861

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ