Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Քա­հա­նա­յին ա­նար­գո­ղը ի­մա­նա, որ Աստ­ծուն է ա­նար­գում»

«Քա­հա­նա­յին ա­նար­գո­ղը ի­մա­նա, որ Աստ­ծուն է ա­նար­գում»
24.07.2020 | 00:06

Սի­րե­լի­նե՛ր, Մայր ե­կե­ղե­ցուց դուրս գտն­վող քրիս­տո­նյա խմ­բա­վո­րում­նե­րը մեծ մա­սամբ չու­նեն նն­ջե­ցյալ­նե­րի խոր­հուր­դը և այդ խոր­հր­դից այն­քան էլ բան չեն հաս­կա­նում: Սա­կայն այդ ա­մե­նի մա­սին կան հին և նոր կտա­կա­րան­նե­րում:


Փր­կիչն ա­սաց. թող մե­ռել­նե­րը թա­ղեն ի­րենց մե­ռել­նե­րին, իսկ դու ա­րի իմ հետևից:
Այս խոս­քը Աստ­ծո հան­դեպ հա­վատ­քից հե­ռա­ցած, ար­դեն հո­գով մե­ռել­նե­րի մա­սին է, որ միայն ար­տաք­նա­պես են կեն­դա­նի թվում, ժա­մա­նա­կա­վո­րա­պես:
Իսկ քրիս­տո­նյա նն­ջե­ցյալ­նե­րը մտ­նում են Աստ­ծո հո­գա­ցու­թյան ներ­քո: Եվ հա­վա­տա­ցյալ­նե­րիս էլ, ոչ նո­րա­դարձ­նե­րին, հուշ­վում է մեր նն­ջե­ցյալ­նե­րի հա­մար օգ­տա­կա­րը գոր­ծել, որ­պես­զի նրանց պարտ­քե­րը Աստ­ծո ա­ռաջ մեղ­մա­նան և պատ­ժա­չա­փե­րը թեթևա­նան, ում որ­քան որ Տի­րո­ջով կա­րե­լի է և հնա­րա­վոր:
Իր մա­հա­ցած նն­ջե­ցյալ մեր­ձա­վոր­նե­րի հո­գի­նե­րի հա­մար Անդ­րա­նիկ Զո­րա­վա­րը պատ­վի­րում էր՝ ա­մեն շա­բաթ ե­րե­կո խունկ ծխել:


Զո­րա­վար Նժ­դե­հը քա­հա­նա­նե­րի ժա­ռանգ լի­նե­լով՝ լա­վա­տե­ղյակ էր քրիս­տո­նյա հո­գի­նե­րի գոր­ծուն կեն­դա­նու­թյան մա­սին և մար­տե­րից ա­ռաջ ո­գե­կո­չում էր նրանց զո­րակ­ցել իր զոր­քին և նժ­դե­հյան զոր­քե­րը տաս­նա­պա­տիկ ա­վե­լի զո­րա­վոր էին դառ­նում:, հայ­րու­րա­պա­տիկ ա­վե­լի հաղ­թա­կան:
-Վայ այն ազ­գե­րին, ով­քեր որ չու­նեն ի­րենց նն­ջե­ցյալ մե­ծե­րի զո­րակ­ցու­թյու­նը,- ա­սում էր ի­մաս­տուն զո­րա­վա­րը:
Եվ այս ա­ռու­մով անդ­րա­դառ­նանք նաև մեր քա­հա­նա­նե­րին. նրանք, երբ ձեռ­նադր­վում են, փո­խում են նրանց ա­նուն­նե­րը և գոր­ծուն ու հաղթ, վիթ­խա­րի սր­բե­րի ա­նուն­նե­րով են նրանց ար­դեն կո­չում, և այդ հոգևոր հաղ­թե­րի կեն­դա­նի զո­րու­թյու­նը սկ­սում է ներ­գոր­ծել նրանց վրա: Ի­զուր չէ, որ հոգևոր մե­ծե­րը այս բանն են հայտ­նել մարդ­կու­թյա­նը. «Քա­հա­նա­յին ա­նար­գո­ղը ի­մա­նա, որ Աստ­ծուն է ա­նար­գում»:
Եվ ա­նուն­ներ փո­խե­լը Տի­րո­ջից է գա­լիս, նա մեծ մա­սամբ փո­խում էր իր ա­շա­կերտ­նե­րի ա­նուն­նե­րը և նրանց նոր ա­նուն­նե­րով ար­դեն կո­չում:
Կա­մե­նանք թե չկա­մե­նանք, մեր նն­ջե­ցյալ­նե­րի հո­գի­նե­րը միշտ մեզ հետ են: Եվ որ­քան որ ըստ Աստ­ծո պատ­վի­րան­նե­րի ենք ապ­րում, նրանց հո­գի­նե­րը ևս մեզ հետ նույնն են ա­նում ու մխի­թա­րու­թյուն են ստա­նում: Նն­ջե­ցյալ­նե­րի հի­շա­տա­կը ա­ռանձ­նա­կի է օգ­տա­կար պա­հել՝ նրանց ան­վան հա­մար ո­ղոր­մա­ծու­թյուն­ներ բա­ժա­նե­լով աղ­քատ­նե­րին, տնանկ­նե­րին:
Ո­րով­հետև քրիս­տո­նյա­նե­րը մարմ­նով են մե­ռել­ներ և ոչ հո­գով:


Հի­շենք նաև, որ բո­լոր տե­սա­կի պահ­քե­րը` ծոմ կամ պաս, մա­նա­վանդ Մեծ Պահ­քը, ոչ միայն ապ­րող­նե­րի, այլ նաև նն­ջե­ցյալ­նե­րին մխի­թա­րու­թյուն փո­խան­ցե­լու հա­մար են:
Իսկ քրիս­տո­նյա վիթ­խա­րի ան­հատ­նե­րը, մեծ մշակ­նե­րը, մեծ գրող­նե­րը այս աշ­խար­հում հա­ճախ դառ­նում են մեր ըն­կե­րա­կից­նե­րը՝ օգ­նա­հաս ի­րենց փոր­ձա­ռու­թյամբ, թե­պետ ար­դեն ա­ռանց ֆի­զի­կա­կան մարմ­նի են:
Տի­րոջ ո­ղոր­մա­ծու­թյու­նը մաղ­թենք Աստ­ծո բո­լոր նն­ջե­ցյալ­նե­րին, և Քրիս­տոս Իր Կեն­դա­նու­թյամբ թող որ Թա­գա­վո­րի ա­մեն­քիս վրա, կար­գա­վո­րե­լով խր­թին հար­ցե­րը և պարզ, հս­տակ և օգ­տա­կար դարձ­նի բո­լոր պա­տաս­խան­նե­րը:
Այ­նուա­մե­նայ­նիվ, նն­ջե­ցյալ­նե­րին վե­րա­բեր­վող խն­դիր­նե­րում նո­րա­դարձ­նե­րի ա­ռաջ պար­տադ­րանք կամ պա­հանջ չկա, քա­նի որ նրանք Շնոր­հի խան­դա­ղա­տան­քով և ու­րա­խու­թյամբ են լե­ցուն և Քրիս­տոս Փե­սան, քա­նի դեռ նրանց հետ է, որ­պես հար­սա­նի­քա­վոր­նե­րի:
Եվ մեր Տե­րը ծոմ ու պա­հե­ցո­ղու­թյուն­նե­րի մա­սին այս է խրա­տում. «Այն ժա­մա­նակ Յով­հան­նէ­սի ա­շա­կերտ­նե­րը մօ­տե­ցան նրան և ա­սա­ցին. «Ին­չու՞ մենք և փա­րի­սե­ցի­նե­րը յա­ճախ ծոմ ենք պա­հում, իսկ քո ա­շա­կերտ­նե­րը չեն պա­հում»: Յի­սուս նրանց ա­սաց. «Մի­թէ կա­րե­լի՞ բան է, որ հար­սան­քա­ւոր­նե­րը սուգ պա­հեն, քա­նի փե­սան նրանց հետ է. բայց կը գան օ­րեր, երբ փե­սան նրան­ցից կը վեր­ցուի, և ա­պա ծոմ կը պա­հեն» (Մատ­թէոս 9, 15):


Իսկ թե ինչ­պես ծոմ ու պաս պա­հենք, որ ըն­դու­նե­լի լի­նի Աստ­ծուն և ոչ թե ձևա­կան, փա­րի­սե­ցիու­թյուն կամ կեղ­ծա­վո­րու­թյուն, այդ մա­սին Տե­րը հետևյալն է խրա­տում.
ՈՒ­սու­ցում ծո­մա­պա­հու­թյան մա­սին.
«Երբ ծոմ պա­հէք, տրտ­մե­րես մի՛ լի­նէք կեղ­ծա­ւոր­նե­րի նման, ո­րոնք ի­րենց ե­րես­նե­րը այ­լան­դա­կում են, որ­պէս­զի մարդ­կանց այն­պէս երևան, թէ ծոմ են պա­հում. ճշ­մա­րիտ եմ ա­սում ձեզ, ա՛յդ իսկ է նրանց վար­ձը: Այլ երբ դու ծոմ պա­հես, օ­ծի՛ր քո գլու­խը և լուա՛ քո ե­րե­սը, որ­պէս­զի չերևաս մարդ­կանց որ­պէս ծոմ պա­հող, այլ քո Հօ­րը՝ գաղտ­նա­բար. և քո Հայ­րը, որ տես­նում է, ինչ որ ծա­ծուկ է, կը հա­տու­ցի քեզ»:
Երբ Ա­վե­տա­րա­նը ի­մաս­տու­թյամբ ըն­թեր­ցենք, ապ­րենք այդ Կյան­քի Հա­ցով, նա մեզ ար­քա­յու­թյան բնակ­չի հա­գուստ­ներ կհագց­նի:
Տե­րը յու­րա­քան­չյու­րիս բե­ռը Իր խա­չե­լու­թյամբ թեթև դարձ­նի, շնորհ­նե­րի քաղց­րու­թյամբ և ոչ թե դառ­նու­թյուն­նե­րով:
Ա­մե՛ն:


Մաք­սիմ ՈՍ­ԿԱ­ՆՅԱՆ
Կրո­նի տե­սա­բան

Դիտվել է՝ 2712

Մեկնաբանություններ