Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րու­թ­յու­նը Փա­շի­ն­յա­նի ե­թե ոչ հանձ­նա­րա­րու­թ­յամբ, ա­պա գի­տու­թ­յամբ ու հա­մա­ձայ­նութ­յամբ գոր­ծում է ընդ­դեմ հա­յի ինք­նու­թ­յան, ընդ­դեմ հա­յի

ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րու­թ­յու­նը Փա­շի­ն­յա­նի ե­թե ոչ հանձ­նա­րա­րու­թ­յամբ, ա­պա գի­տու­թ­յամբ ու հա­մա­ձայ­նութ­յամբ գոր­ծում է ընդ­դեմ հա­յի ինք­նու­թ­յան, ընդ­դեմ հա­յի
31.07.2020 | 01:31

Թերևս միայն թշ­նա­մի պե­տու­թյան կր­թա­կան գե­րա­տես­չու­թյու­նը կա­րող էր նա­խա­տե­սել այն, ինչ նա­խա­տե­սել է Ա­րա­յիկ Հա­րու­թյու­նյա­նի ղե­կա­վա­րած նա­խա­րա­րու­թյու­նը` մեր հան­րակր­թա­կան դպ­րոց­նե­րից վե­րաց­նել «Հա­յոց ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կան, Հան­րակր­թու­թյան պե­տա­կան ա­ռար­կա­յա­կան չա­փո­րո­շիչ­նե­րի և օ­րի­նա­կե­լի ծրագ­րե­րի նա­խագ­ծով (Գրա­կա­նու­թյուն) «Հայ գրա­կա­նու­թյուն» ա­ռար­կա­յի ան­վա­նու­մից «հայ» բա­ռը հա­նել, ծրագ­րից դուրս մղել Մես­րոպ Մաշ­տո­ցին, Կո­րյու­նին, Դա­վիթ Ան­հաղ­թին, Ֆրի­կին, Կոս­տան­դին Եր­զն­կա­ցուն, ՈՒռ­հա­յե­ցուն և այ­լոց:


Կր­թու­թյան, գի­տու­թյան, մշա­կույ­թի և սպոր­տի նա­խա­րա­րու­թյու­նը, կար­ծում եմ, այ­սու­հետ պետք է ներ­կա­յաց­նել ոչ թե որ­պես Հա­յաս­տա­նի Հան­րա­պե­տու­թյան, այլ ըստ էու­թյան, ինչ­պի­սին այն կա իր գոր­ծու­նեու­թյու­նից բխող էու­թյամբ, այ­սինքն` Ադր­բե­ջա­նի Հան­րա­պե­տու­թյան կամ Թուր­քիա­յի Հան­րա­պե­տու­թյան կր­թու­թյան, գի­տու­թյան, մշա­կույ­թի և սպոր­տի նա­խա­րա­րու­թյուն:
Որ­պես­զի ըն­թեր­ցո­ղը հաս­կա­նա, թե մեր երկ­րում ով ով է և ինչն ին­չոց է, ա­վե­լորդ չեմ հա­մա­րում մեջ­բե­րել «Ֆեյս­բուք»-ի իր է­ջում «ՎԵ­ՏՕ» հա­սա­րա­կա­կան-քա­ղա­քա­կան շարժ­ման նա­խա­ձեռ­նող խմ­բի ան­դամ Ա­նի Հով­հան­նի­սյա­նի կա­տա­րած գրա­ռու­մը.
«Թա­մա­րա Ա­լեք­սա­նյանը, որ «Հա­յոց լե­զու», «Գրա­կա­նու­թյուն», «Մայ­րե­նի» ա­ռար­կա­նե­րի չա­փո­րո­շիչ­նե­րը լրամ­շա­կող փոր­ձա­գի­տա­կան խմ­բի ղե­կա­վարն է, կար­ծում է, որ հայ ե­րե­խա­նե­րին պետք չէ ծան­րա­բեռ­նել հայ ազ­գի պատ­մու­թյամբ՝ ծաղ­րե­լով, թե բա այն­քան հին ենք, որ ե­րե­խա­նե­րը մեղք են այդ­քան սո­վո­րեն, տի­կի­նը խա­վա­րա­միտ է հա­մա­րում Ար­մեն Հա­յաս­տան­ցուն դպ­րո­ցա­կան ծրագ­րե­րում նե­րա­ռե­լը քն­նա­դա­տող­նե­րին։
Տի­կի­նը հաշ­վի չի առ­նում, որ ա­ռա­ջա­դեմ լի­նելը, ա­զա­տու­թյու­նը որևէ կապ չու­նեն տրանս­վես­տիտ, միա­սե­ռա­կան ան­ձանց սե­ռա­կան կյան­քի ման­րա­մաս­նե­րին ծա­նոթ լի­նե­լու հետ, ա­ռա­ջա­դեմ լի­նե­լը չի նշա­նա­կում սեք­սի վրա կենտ­րո­նա­ցած լի­նել և ծաղ­րել ազ­գի պատ­մու­թյունն ու ազ­գա­յի­նը։


Հե­տաքր­քիր է, ին­չու՞ է տի­կին Թա­մա­րան նոր­մալ վե­րա­բեր­վում նրան, որ ե­րե­խա­նե­րին պատ­մե­լու են հա­կա­բեղմ­նա­վո­րիչ­նե­րի տե­սակ­նե­րի մա­սին, վեր­լու­ծու­թյուն­ներ են ա­նե­լու դրանց ար­դյու­նա­վե­տու­թյան մա­սով, զգաց­մունք­նե­րի, հա­կում­նե­րի ու զգա­յա­րան­նե­րի մա­սին և 6 տա­րե­կա­նից սկ­սած ծան­րա­բեռ­նե­լու, բայց հա­յոց պատ­մու­թյան մա­սին պատ­մելն ար­դեն նոր­մալ չի հա­մա­րում։
Հ.Գ. Մու­րա­կա­մին ու Նա­բո­կովն էլ են լավ գրող­ներ, գու­ցե Ար­մեն Հա­յաս­տան­ցուց շատ ա­վե­լի լավն են, բայց դա չի նշա­նա­կում, որ նրանց ստեղ­ծա­գոր­ծու­թյուն­նե­րը պետք է նե­րառ­վեն դպ­րո­ցա­կան ծրագ­րե­րում»։


ՀՀ վար­չա­պե­տի պաշ­տո­նը զբա­ղեց­նող Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նի յու­րա­յին­նե­րից ու վս­տա­հե­լի ան­ձան­ցից ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րի պաշ­տո­նը զբա­ղեց­նող Ա­րա­յիկ Հա­րու­թյու­նյա­նը, ինչ­պես նշել ենք մեր «Ո՞վ, ե­թե ոչ մեր թշ­նա­մին է ո­րո­շել, որ հա­յը պետք է կտր­վի իր Ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թյու­նից» վեր­տա­ռու­թյամբ հոդ­վա­ծում, 2018 թ. նո­յեմ­բե­րին իր մոտ քա­ղա­քա­ցի­նե­րի հեր­թա­կան ըն­դու­նե­լու­թյան ըն­թաց­քում ըն­դու­նել է ԼԳԲՏ հա­մայն­քի ներ­կա­յա­ցու­ցիչ և ակ­տի­վիստ, «թավ­շյա հե­ղա­փո­խու­թյուն» կոչ­վա­ծին ակ­տի­վո­րեն մաս­նակ­ցած, Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նի կա­ռա­վա­րու­թյու­նից ԼԳԲՏ հա­մայն­քի ներ­կա­յա­ցու­ցիչ­նե­րի հա­մար ա­վե­լի լայն ի­րա­վունք­ներ ակն­կա­լող Գա­րիկ ա­նու­նով մի տրանս­գեն­դե­րի, ո­րը հատ­կա­պես ԼԳԲՏ ան­ձանց շր­ջա­նում հայտ­նի է Կա­րա­բի­նա ան­վամբ:


ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րի պաշ­տո­նը զբա­ղեց­նո­ղը, ո­րը սո­րո­սա­կան­նե­րի, սա­տա­նիս­տա­կան հա­կամ­շա­կույ­թը կրող­նե­րի ու տա­րա­ծող­նե­րի աչ­քի լույսն է, Երևա­նում սա­տա­նիս­տա­կան ռոք խմ­բե­րի հա­մերգ­ներն իր պաշտ­պա­նու­թյան տակ վերց­րած, հո­վա­նա­վո­րած անձ, Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նի հա­րա­զատ «Քա­ղա­քա­ցիա­կան պայ­մա­նա­գիր» կու­սակ­ցու­թյան վար­չու­թյան ան­դամ, ոչ միայն ըն­դու­նել է Կա­րա­բի­նա­յին, այլև նրա հետ լուրջ-լուրջ քն­նար­կել է մեր հան­րակր­թու­թյա­նը վե­րա­բե­րող հար­ցեր: Yere­van.today կայ­քի տե­ղե­կաց­մամբ «Հան­դիպ­ման ըն­թաց­քում նա­խա­րա­րին ներ­կա­յաց­վել են հան­րակր­թու­թյան ո­լոր­տի բա­րե­փո­խում­նե­րի վե­րա­բե­րյալ ա­ռա­ջար­կու­թյուն­ներ: Ա­րա­յիկ Հա­րու­թյու­նյա­նը հանձ­նա­րա­րել է հա­մա­պա­տաս­խան քն­նար­կում կազ­մա­կեր­պել մաս­նա­գետ­նե­րի հետ՝ քն­նար­կե­լու վե­րոն­շյալ ա­ռա­ջարկ­նե­րը»:


Ա­վե­լին. ծա­նո­թա­նա­լով ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րի պաշ­տո­նը զբա­ղեց­նո­ղին կից և Ա­րա­յիկ Հա­րու­թյու­նյա­նի գլ­խա­վո­րած հա­սա­րա­կա­կան խոր­հր­դի կազ­մին, տես­նում ենք, որ դրա­նում ընդգրկված են նաև միա­սե­ռա­կան­նե­րի, ընդ­հան­րա­պես, «ԼԳԲՏ հա­մայնք» կոչ­վա­ծի «ի­րա­վունք­նե­րի» թունդ պաշտ­պա­նու­թյամբ զբաղ­վող ու նույ­նիսկ Հա­յաս­տա­նում այ­լա­սեր­ման քա­րո­զով հան­դես ե­կած կազ­մա­կեր­պու­թյուն­նե­րի ներ­կա­յա­ցու­ցիչ­ներ, ինչ­պես, օ­րի­նակ, «Կա­նանց ռե­սուր­սա­յին կենտ­րոն» ՀԿ-ի ներ­կա­յա­ցու­ցիչ Ան­նա Հով­հան­նի­սյա­նը:
«Ա­ռողջ հան­րու­թյուն» ՀԿ նա­խա­գահ, բժշ­կու­հի Մա­րի­նա Խա­չատ­րյանն իր ֆեյս­բու­քյան է­ջում զե­տե­ղե­լով «Ար­մեն Հա­յաս­տան­ցի» գրա­կան ան­վամբ, ժա­մա­նա­կա­կից հայ գրող հա­մար­վող մե­կի «Մայ­րե­նիք» ե­ռագ­րու­թյան ա­ռա­ջին վե­պի` «Մայ­րե­նիք. Դրոշ»-ի (հա­մա­հե­ղի­նա­կու­թյամբ` Ար­մեն Օ­հա­նյա­նի) շա­պի­կի լու­սան­կա­րը, ո­րը դրոշ­նե­րից բա­ցի, պատ­կե­րում է նաև բո­լո­րո­վին մերկ կա­նանց և տղա­մարդ­կանց, գրել է.
«Շնոր­հա­վո­րում եմ, ձեր ե­րե­խա­նե­րին դա­սա­վան­դե­լու են այս գր­քով, ո­րի կազ­մի վրա տկ­լոր մար­դիկ են նկար­ված։
ԻՄ Ե­ՐԵ­ԽԱՆ ԱՅՍ ԳԻՐ­ՔԸ ՁԵՌ­ՔԸ ՉԻ ՎԵՐՑ­ՆԵ­ԼՈՒ»։


Փա­շի­նյա­նի դրա­ծո, նրա շնոր­հիվ ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րի պաշ­տո­նում հայ­տն­ված ու տվյալ պաշ­տո­նը զբա­ղեց­նող Ա­րա­յիկ Հա­րու­թյու­նյա­նը և նրա ղե­կա­վա­րած նա­խա­րա­րու­թյու­նը, ինչ­պես ա­սում են, ար­դեն հա­մը հա­նել են, հա­տել են բո­լոր կար­միր գծե­րը, և երբ Փա­շի­նյա­նի իշ­խա­նու­թյու­նը մոտ ա­պա­գա­յում ա­վե­լի խայ­տա­ռակ ձևով կար­ժա­նա­նա նա­խոր­դի ճա­կա­տագ­րին, ժո­ղո­վուր­դը կամ նրա ներ­կա­յա­ցու­ցիչ­ներն այս ա­մե­նի հա­մար հա­շիվ կպա­հան­ջեն ոչ միայն Ա­րա­յիկ Հա­րու­թյու­նյա­նից ու Թա­մա­րա Ա­լեք­սա­նյա­նից, այլև ան­ձամբ Նի­կոլ Փա­շի­նյա­նից:
«Ֆեյս­բուք»-ի իր է­ջում հի­շյալ նա­խագ­ծի աշ­խա­տան­քա­յին խմ­բին օ­րերս իր մտա­հո­գու­թյուն­ներն ար­տա­հայ­տե­լով, եր­կա­րա­մյա ման­կա­վարժ, 1978 թվա­կա­նից դպ­րո­ցում «Հա­յոց լե­զու» և «Հայ գրա­կա­նու­թյուն» ա­ռար­կա­նե­րը դա­սա­վան­դող Նա­տա­շա Պո­ղո­սյա­նը գրել է.
«Ծա­նո­թա­ցա «ԳՐԱ­ԿԱ­ՆՈՒ­ԹՅՈՒՆ» ա­ռար­կա­յի նոր չա­փո­րո­շիչ­նե­րի և ծրագ­րե­րի նա­խագ­ծին: Չգի­տեմ՝ թե­րու­թյուն­նե­րի շղ­թա­յի ո՛ր մա­սից սկ­սել, ին­չո՛վ վեր­ջաց­նել, երբ մաս­նատ­վել է գրա­կա­նու­թյու­նը, կող­քից ջնջ­վել «ՀԱՅ» բա­ռը...
Մաս­նա­գետ լի­նե­լով՝ այս­քան տա­րի­ներ չեմ պատ­կե­րաց­րել, որ մարդն ըն­դու­նակ կլի­նի այս­պես բզկ­տել, ոչն­չաց­նել մեր գրա­կա­նու­թյու­նը: Կա­րե­լի է ա­սել՝ սերն­դին հայ գրա­կա­նու­թյու­նից հե­ռաց­նե­լու «լա­վա­գույն» ճա­նա­պարհն է ըն­տր­ված: Չա­սեք, թե ու­սու­ցիչ­նե­րը հայ դա­սա­կան­նե­րի փո­խա­րեն չեն ու­զում օ­տար գրող­ներ ըն­թեր­ցել...
Ես այ­սօր գրա­դա­րա­նում էի, ու վերց­րի ար­տա­սահ­մա­նյան գրա­կա­նու­թյուն, ո­րոնք նա­խա­տե­սել էիք նոր ծրագ­րե­րով, և ո­րոնք վե­րըն­թեր­ցե­լուց հե­տո իմ ա­շա­կերտ­նե­րին ա­սե­լիք կու­նե­նամ:
Բայց ի՞նչ է կա­տար­վում:


Այս օ­րե­րին քն­նարկ­վում են այդ չա­փո­րո­շիչ­ներն ու ծրագ­րե­րը, այն էլ՝ ա­ռանձ­նա­կի շտա­պո­ղա­կա­նու­թյամբ, ար­տա­կարգ ի­րա­վի­ճա­կում:
Իսկ որ­տե՞ղ: Զում հար­թա­կում՝ ըստ ա­ռար­կա­նե­րի...
Ես այ­սօր մաս­նակ­ցում էի նույ­նիսկ պատ­մու­թյան ա­ռար­կա­նե­րի քն­նարկ­մա­նը...
Կար­ծում եմ՝ ու­սու­ցիչ­նե­րիս բաց հար­թակ է պետք, որ մի­մյանց աչ­քե­րի նա­յենք ու խո­սենք, ոչ թե հե­ռա­վար տա­րածք­ներ»:
Անդ­րա­դառ­նանք «Հա­յոց ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կա­յին: ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րի տե­ղա­կալ Ժան­նա Անդ­րեա­սյա­նը վեր­ջերս կա­ռա­վա­րու­թյա­նը տված ու կա­ռա­վա­րու­թյան հրա­պա­րա­կած հար­ցազ­րույ­ցում պա­տաս­խա­նե­լով այն հար­ցին, թե «Հա­յոց ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կան դուրս է գա­լիս դա­սա­վանդ­ման շր­ջա­նա­կից և միա­նա­լու է «Հա­յոց պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կա­յին, ինչ­պե՞ս է դա տե­ղի ու­նե­նա­լու, ա­սաց.
«Պե­տա­կան չա­փո­րո­շի­չը, նախ, հայ­րե­նա­գի­տու­թյուն բնա­գա­վա­ռի շր­ջա­նակ­նե­րում հս­տակ սահ­մա­նում է որ­պես նպա­տակ­նե­րից մե­կը Հայ ե­կե­ղե­ցու դա­վա­նան­քի ճա­նա­չումն ու արժևո­րու­մը, այ­սինքն` սա հս­տակ է, որ պե­տա­կան չա­փո­րո­շի­չը որևէ մի­տում չու­նի ե­կե­ղե­ցու մա­սին գի­տե­լի­քը և էդ ար­ժե­քա­յին ու­սու­ցու­մը հա­նել դպ­րո­ցից, ինչ­պես դա ա­նել, սա ման­կա­վար­ժա­կան մո­տե­ցում­նե­րի խն­դիր է, և ինչ­պես ես նշե­ցի, դպ­րոց­նե­րը կու­նե­նան բա­վա­րար ա­զա­տու­թյուն դա ո­րո­շե­լու հա­մար»:


Այն, որ պե­տա­կան չա­փո­րո­շի­չը հայ­րե­նա­գի­տու­թյուն բնա­գա­վա­ռի շր­ջա­նակ­նե­րում հս­տակ սահ­մա­նում է որ­պես նպա­տակ­նե­րից մե­կը Հայ ե­կե­ղե­ցու դա­վա­նան­քի ճա­նա­չումն ու արժևո­րու­մը, ըն­դա­մե­նը դեկ­լա­րա­տիվ, ա­վե­լի ճիշտ, ձևա­կան բնույ­թի մի ար­ձա­նագ­րում է միա­միտ­նե­րին խա­բե­լու հա­մար:
Ե­թե պե­տա­կան չա­փո­րո­շի­չը իս­կա­պես որևէ մի­տում չու­նի ե­կե­ղե­ցու մա­սին գի­տե­լի­քը և այդ ար­ժե­քա­յին ու­սու­ցու­մը հա­նե­լու դպ­րո­ցից, ա­պա մի շատ պարզ հարց է ա­ռա­ջա­նում` «Հա­յոց ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կան ին­չո՞ւ է վտար­վում մեր հան­րակր­թա­կան դպ­րոց­նե­րից, այն ո՞ւմ է վնաս տվել կամ տա­լիս: Գու­ցե ա­ղան­դա­վոր­նե­րի՞ն… Նրա՛նց, ով­քեր այ­սօր­վա իշ­խա­նու­թյան կազ­մում շատ ա­վե­լին են և ա­վե­լի մեծ դե­րա­կա­տա­րում ու­նե­ցող, իշ­խա­նա­կան ա­վե­լի ազ­դե­ցիկ լծակ­նե­րի տի­րա­պե­տող, քան նախ­կի­նում, և ո­րոնք զայ­րա­նում և ան­հան­դուր­ժե­լի են հա­մա­րում, որ դպ­րոց­նե­րում ի­րենց ե­րե­խա­նե­րին «Հա­յոց ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կան է դա­սա­վանդ­վում: Չէ՞ որ դրա­նից հե­տո ի­րենց ե­րե­խա­նե­րը կա­րող է ի­րենց ճա­նա­պար­հով չգ­նան: Նրանց մոտ կա­րող են ինչ-ինչ հար­ցեր ա­ռա­ջա­նալ, ա­վե­լին` ե­րե­խա­նե­րը կա­րող են տհաճ հար­ցեր տալ ի­րենց ա­ղան­դա­վոր ծնող­նե­րին…


Պե­տա­կան չա­փո­րո­շի­չի սահ­մա­նած նպա­տա­կը` Հայ ե­կե­ղե­ցու դա­վա­նան­քի ճա­նա­չում և արժևո­րում, գրե­թե զրո­յի ար­ժեք ու­նի, ե­թե դպ­րո­ցում Հայ ե­կե­ղե­ցու դա­վա­նան­քի ճա­նա­չու­մը և արժևո­րումն ա­պա­հո­վող «Հա­յոց ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կան դա­սա­վանդ­ման շր­ջա­նա­կից հան­վում է, ա­ռար­կա­յի բո­վան­դա­կու­թյու­նը գլ­խատ­վում, քա­ռատ­վում, կրտ­վում է և ինչ-որ փշուր­նե­րի, բե­կոր­նե­րի, հա­մա­ռո­տագ­րու­թյուն­նե­րի ձևով նե­րառ­վում «Հա­յոց պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կա­յում: Ա­վե­լին. խն­դի­րը սոսկ Հայ ե­կե­ղե­ցու դա­վա­նան­քի ճա­նա­չու­մը և արժևո­րու­մը չէ, որն այս դեպ­քում, ինչ­պես ար­դեն հաս­կա­նա­լի է, չի ա­պա­հով­վե­լու, այլ նաև Հա­յաս­տա­նյայց Ա­ռա­քե­լա­կան Սուրբ Ե­կե­ղե­ցու ճա­նա­չու­մը և արժևո­րու­մը, նրա պատ­մու­թյան բա­վա­րար ի­մա­ցու­թյու­նը:


ԿԳՄՍ նա­խա­րա­րու­թյու­նը, փա­շի­նյա­նա­կան իշ­խա­նու­թյունն այս­պի­սով ըն­դա­մե­նը գեղ­ցու (սա մար­դու տե­սակ է, չշ­փո­թել գյու­ղա­ցու հետ) պար­զու­նակ խո­րա­ման­կու­թյան են դի­մել, որ­պես­զի ի­րենց չկա­րո­ղա­նան մե­ղադ­րել, թե դպ­րո­ցից Հա­յոց ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թյան դա­սա­վան­դումն եք ու­զում հա­նել: Ա­սում են` չէ, Հա­յոց ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թյան դա­սա­վան­դու­մը չենք հա­նե­լու, դա «Հա­յոց պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կա­յի շր­ջա­նա­կում է լի­նե­լու, նա­խա­տե­սել ենք ըն­դա­մե­նը «Հա­յոց ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կան հա­նել: Այս թե­մա­յով մեր հա­ջորդ հրա­պա­րակ­մամբ կհիմ­նա­վո­րենք, որ այն, ինչ նա­խա­տե­սում են նե­րա­ռել «Հա­յոց պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կա­յում, սոսկ չն­չին մասն է «Հա­յոց ե­կե­ղե­ցու պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կա­յում ե­ղա­ծի, բա­ցար­ձա­կա­պես հա­մար­ժեք չէ նրան, ինչ մինչ ա­մա­ռա­յին ար­ձա­կուրդ­նե­րը դա­սա­վանդ­վում էր մեր ե­րե­խա­նե­րին:
Այժմ միայն հի­շեց­նենք, որ ա­վե­լի վաղ «Բարձ­րա­գույն կր­թու­թյան և գի­տու­թյան մա­սին» ՀՀ օ­րեն­քի աշ­խա­տան­քա­յին նա­խագ­ծով «Հա­յոց լե­զու», «Հայ գրա­կա­նու­թյուն» և «Հա­յոց պատ­մու­թյուն» ա­ռար­կա­նե­րը բու­հե­րում ու­սու­ցան­վող պար­տա­դիր ա­ռար­կա­նե­րի ցան­կից հան­վել են, խո­րա­ման­կո­րեն թողն­վել է, որ յու­րա­քան­չյուր բու­հի գի­տա­կան խոր­հուրդ ին­քը ո­րո­շի տվյալ ա­ռար­կա­նե­րը բո­լոր ֆա­կուլ­տետ­նե­րում դա­սա­վան­դե­լու հար­ցը: Դժ­վար չէ կռա­հել, թե ինչ­պես են վար­վե­լու բու­հե­րը, երբ նրանց միջև մր­ցակ­ցու­թյան խն­դիր ա­ռա­ջա­նա, թե ի­րեն­ցից որն է ա­վե­լի բա­նի­մաց, ա­սենք, ֆի­զի­կոս կամ քի­մի­կոս պատ­րաս­տում:


Ար­թուր ՀՈՎ­ՀԱՆ­ՆԻ­ՍՅԱՆ

Դիտվել է՝ 17971

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ