Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Ես միշտ միայ­նակ եմ ե­ղել, ոչ մի կլա­նի մեջ չեմ թա­թախ­վել, երբևի­ցե ինձ չեմ վա­ճա­ռել, որևէ կոմպ­րո­մի­սի չեմ գնա­ցել»

«Ես միշտ միայ­նակ եմ ե­ղել, ոչ մի կլա­նի մեջ չեմ թա­թախ­վել, երբևի­ցե ինձ չեմ վա­ճա­ռել, որևէ կոմպ­րո­մի­սի չեմ գնա­ցել»
12.06.2020 | 02:41

«Ի­րա­տե­սի» հյու­րը դե­րա­սա­նու­հի ԿԱ­ՐԻ­ՆԵ ՋԱՆ­ՋՈՒ­ՂԱ­ԶՅԱՆՆ է: 1992-ին՝ դժ­վա­րին ժա­մա­նակ­նե­րում, հայ հան­դի­սա­տե­սը նրան տե­սավ ու սի­րեց Սոս Սարգ­սյա­նի հիմ­նադ­րած Հա­մազ­գա­յին թատ­րո­նում: Թատ­րոն, որն ան­գամ զրկ­ված էր մշ­տա­կան տա­նիք ու­նե­նա­լու բա­րե­բախ­տու­թյու­նից:
Սկզ­բում գրող­նե­րի միու­թյան դահ­լի­ճում էին խա­ղում ներ­կա­յա­ցում­նե­րը, հե­տո՝ Ժուռ­նա­լիստ­նե­րի միու­թյան: Ա­վե­լի ուշ թատ­րո­նը տե­ղա­փոխ­վեց Երևա­նի կի­նո­յի և թատ­րո­նի պե­տա­կան ինս­տի­տու­տի դահ­լիճ, որ­տեղ և «բնակ­վում» է մինչ օրս: Հու­սանք՝ «Հա­մազ­գա­յի­նը» իր ա­ռան­ձին շենքն ու­նե­նա­լու ե­րա­զան­քը ոչ հե­ռու ա­պա­գա­յում ի­րա­կա­նա­ցած կտես­նի, թեև ներ­կա­յում մենք և աշ­խար­հը կանգ­նած ենք ան­կան­խա­տե­սե­լի ա­պա­գա­յի առջև:
Դեռևս 1990-ա­կան­նե­րին դե­րա­սա­նու­հու խա­ղա­ցած կեր­պար­նե­րը դաջ­վե­ցին ար­վես­տա­սեր­նե­րի հի­շո­ղու­թյան մեջ, իսկ հե­տա­գա­յում Կա­րի­նե Ջան­ջու­ղա­զյա­նի խա­ղա­ցան­կը հարս­տա­ցավ մե­կը մե­կից բազ­մա­զան, տպա­վո­րիչ այլ դե­րե­րով:
Ա­վե­լի ուշ նա փոքր, բայց անկ­րկ­նե­լի մի դեր խա­ղաց Ալ­բերտ Մկրտ­չյա­նի «ՈՒ­րախ ավ­տո­բուս» ֆիլ­մում:
Այս և այլ թե­մա­նե­րի է անդ­րա­դառ­նում մեր զրույ­ցը:


-Կա­րի­նե, Ալ­բերտ Մկրտ­չյա­նի «ՈՒ­րախ ավ­տո­բուս» ֆիլ­մում երկ­րա­շարժ­ված Գյում­րու, ան­հու­սու­թյան, մահ­վան, ա­վե­րի հա­մա­պատ­կե­րում Դուք, անս­պա­սե­լիո­րեն, վե­րած­նունդն եք ա­վե­տում՝ հղի կնոջ կեր­պա­րով: Սա, կա­րե­լի է ա­սել, հե­ղա­փո­խա­կա­նի կեր­պար է այդ ֆիլ­մում: Կյան­քում է՞լ եք հե­ղա­փո­խա­կան:
-Շնոր­հա­կալ եմ էս հար­ցի հա­մար: Ի­րոք, շատ շնոր­հա­կալ եմ, ո­րով­հետև դու տե­սել ես այն, ին­չը շա­տե­րը, գու­ցե, չեն տե­սել: Ինձ հա­մար՝ որ­պես ար­վես­տա­գե­տի, որ­պես ար­տիս­տի, խիստ սկզ­բուն­քա­յին հարց է իմ հան­դի­սա­տե­սին կյանք հա­ղոր­դե­լու, հույս հա­ղոր­դե­լու հան­գա­ման­քը: Ե­թե չկա­րո­ղա­նամ հա­վատ հա­ղոր­դել, ա­պա գո­նե հույս պի­տի հա­ղոր­դեմ: Ի դեպ, Ալ­բերտ Մկրտ­չյա­նը ե­րա­զում էր ինձ հետ մեծ ֆիլմ նկա­րել: Բախ­տի բան էր, նա հե­ռա­ցավ կյան­քից, չհա­ջող­վեց ի­րա­գոր­ծել այդ ե­րա­զան­քը: Ես «ՈՒ­րախ ավ­տո­բու­սում» էդ դե­րը խա­ղա­ցել եմ այն ժա­մա­նակ, երբ ֆիլ­մը գրե­թե պատ­րաստ էր, ար­դեն մոն­տաժ­ման փու­լում էր: Նա մի ան­գամ ինձ եր­գե­լիս էր տե­սել բե­մում: Հա­մեր­գից հե­տո ե­կավ կու­լիս­ներ: Ա­սաց. «Դու ո՞վ ես, ես քեզ չեմ ճա­նա­չել, դու իմ ֆիլ­մում պի­տի ան­պայ­ման խա­ղաս»:
-Խոս­քը «Քիչ մը արև թող ներս գա» եր­գի մա­սին չէ՞, ո­րը հն­չում է նաև «ՈՒ­րախ ավ­տո­բու­սում»:
-Ա­յո՛,ա­յո՛, հենց այդ երգն էր: Մի օր պա­տա­հա­բար Սոս Սարգ­սյա­նի մոտ եր­գե­ցի այդ եր­գը, և նա եր­կար տա­րի­ներ ինձ ստի­պում էր, որ ա­մեն տեղ եր­գեմ այն: Մար­տին Վար­դա­զա­րյա­նին էլ ստի­պեց գոր­ծի­քա­վո­րել եր­գը:
-Որ­տե­ղի՞ց եք գտել այդ եր­գը, ո՞վ է հե­ղի­նա­կը:
-Հե­ղի­նա­կին չգի­տեմ, ես եր­գը լսել եմ ըն­կեր­նե­րիցս, ճգ­նա­վո­րի երգ է: Ես եր­գե­ցի, Սոս Սարգ­սյա­նին դուր ե­կավ, ու երգն էդ­պես ապ­րեց: Ես բա­վա­կան շատ եր­գեր ու­նեմ գրած, ո­րոնք նույ­նիսկ ձայ­նագ­րել եմ, բայց այդ­պես էլ չեմ եր­գել: Սա ու­րիշ թե­մա է, չեմ ու­զում հի­մա անդ­րա­դառ­նալ: Իսկ «Քիչ մը արև թող ներս գան» հայտ­նի դար­ձավ մարդ­կանց: Վե­րա­դառ­նամ «ՈՒ­րախ ավ­տո­բու­սի» իմ դե­րին: Ալ­բերտ Մկրտ­չյանն ա­սաց, որ դեռ չգի­տի՝ ինչ դեր եմ խա­ղա­լու, բայց ան­պայ­ման խա­ղա­լու եմ իր ֆիլ­մում: Ի­մա­ցա, որ ֆիլ­մը երկ­րա­շար­ժի մա­սին է, պայ­մա­նա­վոր­վե­ցինք մեկ շա­բա­թից հան­դի­պել Գյում­րիում: Եվ ես գնա­ցի՝ ար­դեն ո­րո­շած, որ պի­տի հղի կնոջ դեր խա­ղամ:
-Այ­սինքն՝ կեր­պա­րա­յին այդ լու­ծու­մը Ձե՞ր մտահ­ղա­ցումն էր:
-Ա­յո՛: Ես գնա­ցի ու Ալ­բերտ Մկրտ­չյա­նին ա­սա­ցի. «Դուք ո՞նց կա­րող եք նկա­րել երկ­րա­շար­ժի մա­սին ֆիլմ՝ ա­ռանց հույ­սի. էս ֆիլ­մում հղի կին է պա­կա­սում»: Մի տետր գրա­ռու­մեր էի տա­րել հետս՝ գա­ղա­փար­ներ, տե­սա­րան­նե­րի մշա­կում­ներ, գոր­ծո­ղու­թյուն­նե­րի սխե­մա­ներ: Ալ­բերտ Մկրտ­չյա­նը գժ­վել էր, տետրս վերց­րել-թա­փա­հա­րում էր: Զար­մա­ցել էր, որ գտն­վել է մի դե­րա­սա­նու­հի, ո­րը ե­կել է նկա­րա­հան­ման հրա­պա­րակ և ա­ռա­ջարկ­ներ է ա­նում ռե­ժի­սո­րին: Ին­քը ինձ շատ սի­րեց, ես էլ՝ ի­րեն: Ափ­սոս, որ ին­քը չկա: Ան­ձամբ ինձ հա­մար դա շատ մեծ կո­րուստ էր: Առ­հա­սա­րակ, մեծ կո­րուստ էր մեր ժո­ղովր­դի հա­մար: Մի խոս­քով, ես հղի կին խա­ղա­ցի: Ի­հար­կե, իմ տե­սա­րան­նե­րը մեծ չէին, ա­վե­լին նկա­րել հնա­րա­վոր չէր: Բայց ա­մեն ինչ ստաց­վում էր հան­պատ­րաս­տից ու շատ բնա­կան: Ալ­բերտ Մկրտ­չյա­նը տե­ղում գա­ղա­փար­ներ էր հղա­նում: Ըն­թաց­քի մեջ, ոտ­քի վրա ստեղ­ծա­գոր­ծում էր: Նկա­րա­հան­ման հրա­պա­րա­կում ճմրթ­ված-նետ­ված բա­զմա­թիվ թղ­թեր էին լի­նում: Օ­րի­նակ՝ մի շատ հու­զիչ տե­սա­րան կա. ես նս­տում եմ ավ­տո­բուս, ու բո­լո­րը հրում են ավ­տո­բու­սը, տա­նում ինձ:
-Նաև ծա­փա­հա­րում են, որ նույն­պես չա­փա­զանց հու­զիչ է:
-Ա­յո՛: Դա իս­կա­պես հե­ղա­փո­խա­կա­նի, հույս հա­ղոր­դո­ղի կեր­պար էր: Փոքր դեր էր, բայց ինչ­քա՜ն հա­րուստ էր ա­սե­լի­քով: Այս­տեղ են ա­սել՝ փոքր դե­րեր չկան: Ես ոչ միայն այս դե­րում, այլև խա­ղա­ցածս բո­լոր դե­րե­րում ու կյան­քում եմ հե­ղա­փո­խա­կան: Միշտ մտա­ծում եմ, որ կյան­քը պի­տի շա­րու­նակ­վի, մար­դը պի­տի ձգ­տի լա­վա­գույ­նին: Եվ առ­հա­սա­րակ, մեր կյան­քում եր­բեք ո­չինչ կո­րած չէ: Ես սրան մե­ծա­պես հա­վա­տում եմ: Ա­յո՛, ես բնա­վո­րու­թյամբ հե­ղա­փո­խա­կան մարդ եմ: Ի ծնե եմ այդ­պի­սին: Ինձ փոքր ժա­մա­նակ ա­սում էին՝ կա­պը կտ­րած:
-«ՈՒ­րախ ավ­տո­բու­սից» բա­ցի, ի՞նչ ֆիլ­մե­րում եք հան­դես ե­կել:
-Ե­ղել են մի քա­նի դեր կի­նո­յում, մի քա­նի­սը՝ սե­րիա­լում: Շատ չեն ե­ղել: Ցա­վոք, ես չեմ կա­րո­ղա­ցել ա­նել կի­նո­յում այն, ինչ կա­րող էի և, այս ա­ռու­մով, վի­րա­վոր­ված եմ հայ կի­նո­յից:
-Ինչ-որ կոնկ­րետ պատ­ճա՞ռ կար, որ չէիք նկա­րա­հան­վում:
-1990-ա­կան­նե­րին խո­սակ­ցու­թյուն­ներ ե­ղան, նույ­նիսկ գր­վեց այն մա­սին, որ ես ար­տա­քի­նով եվ­րո­պեոիդ եմ, չեմ հա­մա­պա­տաս­խա­նում հայ կի­նո­յին: Սա շատ վի­րա­վո­րա­կան է և շատ ան­հե­թեթ: Նախ՝ ես զտա­րյուն հայ եմ: Եվ ե­թե հի­շում եք, այդ թվե­րին շատ մո­դա­յիկ էր, որ հայ կի­նը պի­տի ան­պայ­ման լի­նի սևուկ, մա­զոտ, չգի­տեմ՝ ինչ տես­քով: Դրանք էին հա­մար­վում հայ կնոջ ար­տա­քի­նին հա­մա­պա­տաս­խա­նող հատ­կա­նիշ­ներ: Բայց ին­չու՞, գրո՛­ղը տա­նի:
-Նույն գան­գա­տը լսել եմ Ժե­նյա Ա­վե­տի­սյա­նից: Նրան մե՛կ չեն նկա­րել, ո­րով­հետև հա­մա­րել են, թե դեմ­քը հայ­կա­կան չէ, մե՛կ էլ՝ թե եվ­րո­պա­կան չէ: Եվ իմ մի հար­ցազ­րույ­ցում դա­ռը հեգ­նան­քով ա­սաց. «Երևի ես մի­ջազ­գա­յին դեմք ու­նեմ»:
-Դրա հա­մար էլ էս­պես գոր­շու­թյան մեջ մնա­ցինք: Ի՞նչ ա­սեմ: Չէ՛, մի քա­նի դեր կի­նո­յում, այ­նուա­մե­նայ­նիվ, խա­ղա­ցել եմ: Պարս­կաս­տա­նում եմ խա­ղա­ցել մի մեծ կի­նո­նո­վե­լում: Պար­սիկ­նե­րը էն­պի­սի՜ բարձր կար­ծիք­ներ հայտ­նե­ցին իմ խա­ղի մա­սին:
-Դուք ու­նե՞ք մեծ դե­րի սպա­սում կի­նո­յում:
-Ա­յո՛, ես սպա­սում եմ: Ցա­վոք, մե­ծա­ցել եմ ար­դեն, չեմ խա­ղա այն, ին­չը կա­րող էի խա­ղալ ե­րի­տա­սարդ տա­րի­քում: Բայց եր­բեք ուշ չէ: Ես զգում եմ, որ տա­լու, ա­սե­լու շատ բան ու­նեմ: Կի­նոն հի­մա ինձ հա­մար շատ ա­վե­լի հաս­կա­նա­լի, հա­ճե­լի ու նա­խընտ­րե­լի է: Քա­նի որ աղ­ջիկս՝ Ան­նա Բա­յա­թյա­նը, կի­նո­ռե­ժի­սոր է, ես բա­վա­կա­նա­չափ քիթս խո­թել եմ նրա գոր­ծե­րի մեջ, խո­րա­ցել եմ, ու­սում­նա­սի­րել. շա՜տ սի­րե­ցի կի­նոն: Մենք մեծ ե­րա­զանք­ներ ու­նենք կի­նո­յում: Հինգ ֆիլմ ու­նի Ան­նան, բայց ես մի փոք­րիկ ան­ցում եմ խա­ղա­ցել նրա մոտ: Դեռ ինձ մեծ դեր չի տվել: Մենք սցե­նար­ներ ենք մտմ­տում, բայց ինձ հա­մա­պա­տաս­խան ոչ մի դեր դեռ չեմ գտ­նում: Ա­ռայժմ սպա­սում եմ: Շա՜տ-շատ եմ ու­զում խա­ղալ կի­նո­յում: Երբ նա­յում եմ ար­տա­սահ­մա­նյան ֆիլ­մե­րը, նրանց դե­րա­սա­նու­հի­նե­րի խա­ղը, վի­րա­վոր­վում եմ: Ո­րով­հետև ես էլ կա­րող եմ լի­նել այդ դե­րա­սա­նու­հի­նե­րի նման և ոչ պա­կաս: Ես հի­մա ոչ թե խնդ­րում եմ. ո՛չ, գրո՛­ղը տա­նի: Ես այն­քան ինք­նա­բավ եմ. եր­բեք դե­րի հա­մար չեմ պայ­քա­րել, դեր չեմ փախց­րել, դեր չեմ մու­րա­ցել: Բա­րե­բախ­տա­բար, ինձ տր­վել են իմ դե­րե­րը: Կի­նո­յի բա­ցը իմ կյան­քում գու­ցե ե­ղավ մեր ե­րի­տա­սար­դու­թյան շր­ջա­նի ի­րա­կա­նու­թյան պատ­ճա­ռով. պա­տե­րազմ, պե­տա­կա­նա­շի­նու­թյուն, տար­բեր ռե­ժիմ­ներ, ծա­նոթ-բա­րե­կամ-քա­վոր շղ­թա… Իսկ ես միշտ միայ­նակ եմ ե­ղել, ոչ մի կլա­նի մեջ չեմ թա­թախ­վել, երբևի­ցե ինձ չեմ վա­ճա­ռել, որևէ կոմպ­րո­մի­սի չեմ գնա­ցել: Գու­ցե ա՞յս պատ­ճա­ռով էր, որ… Չգի­տեմ, չգի­տեմ, չգի­տեմ: Սա շատ տխուր թե­մա է: Մենք շատ դժ­վար ժա­մա­նակ­ներ ենք ապ­րում: Ես կցան­կա­նա­յի, որ մենք՝ ի­րա­կան ար­վես­տի մար­դիկս, պետք լի­նեինք: Մի­ջա­կու­թյուն­նե­րը մի լպր­ծուն բան ու­նեն, չէ՞, մեջ­նե­րը. միշտ մի ծակ կգտ­նեն, մի ձև կգտ­նեն ու աս­պա­րեզ դուրս կգան: Ես կու­զե­նա­յի, որ այ­սօր մեր պե­տու­թյունն իս­կա­պես տեր կանգ­նի իր ան­հատ­նե­րին, ի­րա­կան մշա­կու­թա­յին մարդ­կանց՝ գի­տակ­ցե­լով, որ հենց է­սօր ենք մենք պետք: Ինձ ա­մե­նից շատ է­սօր նե­ղում է իմ ան­պետ­քու­թյան զգա­ցո­ղու­թյու­նը:


Զրույ­ցը վա­րեց
Կա­րի­նե ՌԱ­ՖԱ­ՅԵ­ԼՅԱ­ՆԸ

Դիտվել է՝ 11490

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ