Ավարտվել է Ռուսական կայսրության, իսկ հետո՝ Խորհրդային Միության, ապա նաև՝ Ռուսաստանի Դաշնության վերջին 300-350 տարիների պատմությունը Հյուսիսային Կովկասում, Անդրկովկասում և Կենտրոնական Ասիայում՝ ասել է Մերձավոր Արևելքի ռուսական ինստիտուտի նախագահ Եվգենի Սատանովսկին։ «Այսօր մենք Արևմուտքի հետ մեծ պատերազմի կիզակետում ենք, որտեղ հարցի գինը ոչ թե այս կամ այն ռազմաբազան է՝ այս կամ այն պատմական տարածաշրջանում, այլ Ռուսաստանի գոյությունն է, գուցե և՝ ողջ աշխարհի գոյությունը»,- նշել է նա։                
 

«Մարդ ին­չից որ հաղթ­վում է, նրան էլ ծա­ռա է»

«Մարդ ին­չից որ հաղթ­վում է, նրան էլ ծա­ռա է»
09.10.2020 | 00:08

Արդ՝ այս բանն եմ ա­սում և վկա­յում Տի­րո­ջով. դուք այլևս չըն­թա­նաք այն­պես, ինչ­պես որ այլ հե­թա­նոս­ներն են ըն­թա­նում ի­րենց մտ­քի ու­նայ­նու­թյամբ. նրանց մտ­քե­րը մթագն­ված են, և ի­րենք օ­տա­րա­ցած են Աստ­ծո կյան­քից՝ ի­րենց մեջ ե­ղած տգի­տու­թյան պատ­ճա­ռով, որն ի­րենց սր­տի կու­րու­թյան հետևանքն է:


Նրանք ի­րենց հույ­սը կտ­րե­ցին և ա­գա­հու­թյամբ անձ­նա­տուր ե­ղան ա­նա­ռա­կու­թյան և ա­մեն տե­սակ պիղծ գոր­ծե­րի: Բայց դուք այս­պես չսո­վո­րե­ցիք Քրիս­տո­սին (Ե­փես. 4;17-20)։
Ա­ռա­քյա­լը զգու­շաց­նում է քրիս­տո­նյա­նե­րին հե­ռու մնալ հե­թա­նո­սա­կան ա­նա­ռակ խրախ­ճանք­նե­րից և աշ­խար­հա­յին մխի­թա­րու­թյուն­նե­րից, ո­րով­հետև քրիս­տո­նյա­նե­րը ճա­նա­չում են Ճշ­մար­տու­թյու­նը և հա­րու­թյան հույսն ու­նեն, ին­չից զուրկ են հե­թա­նոս­նե­րը:
Հե­թա­նոս՝ էթ­նոս, բա­ռը, որ հու­նա­րե­նից թարգ­ման­վում է ազգ, ժո­ղո­վուրդ, իսկ Սուրբ Գր­քի հա­մա­տեքս­տում այլ՝ Աստ­ծո ժո­ղովր­դից տար­բեր ազգ կամ ժո­ղո­վուրդ, այ­լազ­գի, այ­լակ­րոն կամ այ­լա­դա­վան, այ­սօր կորց­րել է իր ի­մաս­տը և ո­չինչ չի նշա­նա­կում, ո­րով­հետև այ­սօր ա­րա­գո­րեն տար­րա­լուծ­վում են ազ­գա­յին ու դա­վա­նա­կան սահ­ման­նե­րը կամ սվաղ­վում «մար­դու ի­րա­վունք­ներ» սր­տա­կե­ղեք ար­տա­հայ­տու­թյամբ:


Ա­ռա­ջին հա­յաց­քից, բո­լոր մար­դիկ, ա­վե­լի ճիշտ՝ յու­րա­քան­չյուր մարդ ա­զատ է պաշ­տե­լու ում կամ ինչ ու­զի, բայց այ­սօր տես­նում ենք հա­լա­ծանք Ճշ­մար­տու­թյան հետևորդ­նե­րի նկատ­մամբ: Նա­խաք­րիս­տո­նեա­կան աշ­խար­հը նեո­հե­թա­նո­սա­կան աշ­խար­հից տար­բեր­վում է նրա­նով, որ ա­ռա­ջի­նը չէր ճա­նա­չում Ճշ­մար­տու­թյու­նը և մո­լո­րու­թյան մեջ էր, չէր տե­սել Լույ­սը և խա­վա­րի մեջ էր, այ­նինչ երկ­րոր­դը, ճա­նա­չե­լով Ճշ­մար­տու­թյու­նը, մեր­ժում է այն՝ նա­խընտ­րե­լով մո­լո­րու­թյու­նը, և փա­կում է աչ­քերն ու շր­ջում դեմ­քը՝ չտես­նե­լու հա­մար Լույ­սը: Քրիս­տո­սից հե­տո աշ­խար­հում ա­վե­լա­ցան մո­լո­րու­թյուն­նե­րը, ո­րով­հետև ի հայտ ե­կան գայ­լեր, որ նա­խընտ­րե­ցին ոչ թե բա­ցա­հայտ, այլ ոչ­խա­րի մոր­թով քո­ղարկ­ված շր­ջել ու որս փնտ­րել. ի­րենք՝ միշտ ան­հագ ու վտիտ, պա­րարտ ոչ­խար­նե­րի տեսք ստա­ցան ու շատ գոհ մնա­ցին ի­րենց նոր հան­դեր­ձան­քից: Մո­լո­րու­թյան մո­լա­խո­տե­րի կող­քին սկ­սեց ա­ճել նաև ո­րո­մը, ո­րը այն­քա՜ն նման է ցո­րե­նի: Այ­սօր ար­դեն բազ­մա­թիվ են ո­րոմ­նե­րը ճշ­մար­տու­թյան ցո­րե­նի կող­քին, և բազ­մա­թիվ են նրանք, ով­քեր կե­րակր­վում են ո­րո­մա­հա­ցով և մնում են միշտ թեր­սն­ված: Ե­կե­ղե­ցու դեմ հո­խոր­տա­ցող այժ­մյան ա­ղանդ­նե­րը նախ­կին հե­րե­տի­կո­սու­թյուն­ներն ու հերձ­ված­ներն են՝ ան­վա­նա­փոխ­ված ու թար­մա­ցած, ո­րոնց դեմ պայ­քա­րի հետևան­քում Ե­կե­ղե­ցին հս­տա­կեց­րեց ու հաս­տա­տեց իր Հա­վա­տամ­քը: Ե­թե Ե­կե­ղե­ցուց ներս Քրիս­տոս Կյանք է ու Փր­կիչ, ա­պա ա­ղանդ­նե­րի հա­մար Նա ըն­դա­մե­նը գո­վազդ է կամ հրա­վի­րա­տոմս, ո­րով­հետև մար­դը են­թա­գի­տակ­ցո­րեն ձգ­տում է Փրկ­չին ու փր­կու­թյա­նը: Փր­կու­թյան ու խա­ղա­ղու­թյան փնտր­տու­քով մտ­նում է մար­դը ա­ղան­դի լայն դռ­նե­րով, տե­ղա­վոր­վում ըն­դար­ձակ դահ­լիճ­նե­րի հար­մա­րա­վետ ա­թոռ­նե­րին և իր խղ­ճի հա­մար եր­գում օ­րո­րո­ցա­յին՝ ա­լե­լուիա: Օրհ­ներ­գով քո­ղարկ­ված՝ աստ­վա­ծա­նար­գու­թյու­նը սա­հուն կեր­պով իր զո­հե­րին քա­շում է ան­հո­գու­թյան, ա­նա­ռա­կու­թյան ու այ­լա­սեր­ման հոր­ձա­նու­տի մեջ՝ վկա­յա­կո­չե­լով Աստ­ծո բա­րու­թյու­նը և նե­րո­ղամ­տու­թյու­նը կամ էլ՝ հու­սադ­րե­լու փո­խա­րեն հու­սալ­քում՝ մատ­նան­շե­լով նրանց մեղ­քե­րի ա­ռա­տու­թյու­նը. փր­կու­թյան փո­խա­րեն ա­ռաջ­նոր­դում է ստույգ կոր­ծան­ման: Դժ­բախ­տու­թյունն այն է, որ հեր­թա­կան ա­ղան­դը իր մո­լո­րու­թյու­նը որ­պես միակ ճշ­մար­տու­թյուն է ներ­կա­յաց­նում, ա­ղան­դին ան­դա­մակ­ցու­թյու­նը՝ փր­կու­թյան միակ պայ­ման, ար­դյուն­քում սո­վո­րա­կան մար­դու հա­մար, ով փնտ­րում է իր հո­գու փր­կու­թյան ճա­նա­պար­հը, Ե­կե­ղե­ցին դառ­նում է պար­զա­պես հեր­թա­կան հնա­րա­վո­րու­թյուն ա­ղանդ­նե­րի կող­քին, թեև իս­կա­պես Ճշ­մար­տու­թյուն է քա­րո­զում ու փր­կու­թյան է ա­ռաջ­նոր­դում: Հեշ­տա­սեր­նե­րը այդ­պես էլ խր­վում-մնում են այ­լա­սեր­ման տիղ­մի մեջ, իսկ նրանք, ով­քեր ամ­բողջ սր­տով Տի­րոջն են փնտ­րում, ա­զատ­վում են չա­րի ո­րո­գայթ­նե­րից ու որ­սա­ցան­ցե­րից: Մենք ա­մեն օր ա­կան­ջա­լուր ենք լի­նում այն խայ­տա­ռա­կու­թյա­նը, որ ա­ղան­դին ստր­կա­ցած մո­լո­րյալ­նե­րը կամ չեն ու­զում, կամ չեն կա­րո­ղա­նում թաքց­նել, բայց փոր­ձում են թաքց­նել՝ նո­րա­նոր, բազ­մա­թիվ մարդ­կանց մո­լո­րեց­նե­լու հնա­րա­վո­րու­թյու­նից չզրկ­վե­լու նպա­տա­կով: Աշ­խար­հում բա­րո­յա­կա­նու­թյուն հե­տապն­դող միակ գա­ղա­փա­րա­խո­սու­թյու­նը հե­տապ­նդ­վում է՝ ոչն­չաց­վե­լու նպա­տա­կով. այն սեպ է՝ խր­ված ժա­մա­նա­կա­վոր ու հա­վի­տե­նա­կան մահ­վան միջև, խախ­տում է մահ­վան ամ­բող­ջա­կա­նու­թյու­նը և հիմ­քից սա­սա­նում նրա ամ­բող­ջա­տի­րու­թյան հիմ­քե­րը: Քրիս­տո­սի Ե­կե­ղե­ցին ևս երբևէ զերծ չի ե­ղել նման գայ­թակ­ղու­թյուն­նե­րից, բայց ե­թե ա­ռա­քե­լա­կան շր­ջա­նում նա դեռ նոր էր փոր­ձում թո­թա­փել հե­թա­նո­սա­կան մտա­ծո­ղու­թյան մնա­ցուկ­նե­րը քրիս­տո­նյա նո­րա­դարձ­նե­րի կյան­քից ու կեն­ցա­ղից, ա­պա այ­սօր Ե­կե­ղե­ցին ու­նի ան­ցած ճա­նա­պարհ, և այ­սօր­վա քրիս­տո­նյա­նե­րը ևս չպետք է ան­տե­սեն ա­ռա­քե­լա­կան պատ­գա­մը.


«Սրանք ցա­մա­քած աղ­բյուր­ներ են և մր­րի­կից քշ­ված մա­ռա­խուղ­ներ. խա­վա­րի աղ­ջա­մուղջ­նե­րը հա­վի­տյան նրա՛նց հա­մար են պահ­ված. քան­զի մե­ծա­խոս և սնո­տի բա­ներ բար­բա­ռե­լով՝ ա­նա­ռա­կու­թյուն­նե­րով, մարմ­նի ցան­կու­թյուն­նե­րով խա­բում են նրանց, ո­րոնք ստու­գա­պես փա­խել էին մո­լո­րու­թյան մեջ թա­փա­ռող­նե­րից: Սրանց ա­զա­տու­թյուն են խոս­տա­նում, մինչ ի­րենք ծա­ռա են ա­պա­կա­նու­թյա­նը, քա­նի որ մարդ ին­չից որ հաղթ­վում է, նրան էլ ծա­ռա է. ո­րով­հետև, ե­թե մեր Տեր և Փր­կիչ Հի­սուս Քրիս­տո­սին ճա­նա­չե­լու մի­ջո­ցով աշ­խար­հի պղ­ծու­թյուն­նե­րից փախ­չե­լուց հե­տո դար­ձյալ նույն բա­նե­րով բռն­վեն մնան, նրանց վախ­ճա­նը կլի­նի ա­վե­լի վատ, քան ա­ռա­ջին վի­ճա­կը. քա­նի որ ա­վե­լի լավ էր նրանց հա­մար, ե­թե բնա՛վ ճա­նա­չած չլի­նեին ար­դա­րու­թյան ճա­նա­պար­հը, քան այն, որ ճա­նա­չե­ցին և հետ կանգ­նե­ցին այն սուրբ պատ­վի­րա­նից, որ ա­վանդ­վեց նրանց:
Նրանց հար­մար է գա­լիս այն ի­մաս­տուն, ճշ­մա­րիտ ա­ռա­ծը, թե՝ Շու­նը վերս­տին է դառ­նում իր փս­խա­ծին, և թե՝ Լվաց­ված խո­զը վերս­տին է թա­վալ­վում տիղ­մի մեջ» (Բ Պետ­րոս 2; 17-22):

Տեր Ա­հա­րոն քա­հա­նա ՄԵԼ­ՔՈՒ­ՄՅԱՆ
Գո­րի­սի տա­րա­ծաշր­ջա­նի հոգևոր հո­վիվ

Դիտվել է՝ 2202

Մեկնաբանություններ