«Խաղաղության համաձայնագրի տեքստի 80-90 տոկոսը, արտգործնախարարի՝ ինձ տրամադրած տեղեկություններով, արդեն համաձայնեցված է»,- Բաքվի վերահսկողությանն անցած Շուշիում հայտարարել է Ադրբեջանի նախագահ Իլհամ Ալիևը։ Նա հավելել է, որ Հայաստանին ստիպել են տեքստից հեռացնել Արցախի վերաբերյալ դիրքորոշումն ու տերմինաբանությունը, ինչը ճանապարհ բացեց կարգավորման գործընթացի հետագա զարգացման համար։ Միևնույն ժամանակ, ըստ Ալիևի, «երկու հարց բաց է մնում»։                
 

Ամենախնդրահարույցը դռան վրայի գրությունն էր. «Ղարաբաղեն հողեն մատաղ»

Ամենախնդրահարույցը դռան վրայի գրությունն էր. «Ղարաբաղեն հողեն մատաղ»
09.07.2024 | 13:37

Ստեփանակերտի երկրագիտական թանգարանի արժեքավոր նմուշների շարքում էր հենց բուն թանգարանի մուտքի դուռը։ Այն պատրաստվել է արցախցի վարպետ Ռոբերտ Ասկարյանի կողմից՝ 1983-85 թվականներին։ Արցախյան ընկուզենու փայտից էր: Երկու փեղկերից յուրաքանչյուրը քանդակազարդ շրջանակներով բաժանված են երեք մասի։ Այս շրջանակների մեջ պատկերված են հայ ավանդական ճարտարապետությունը, ընտանիքը և մշակույթը բնորոշող տարբեր կերպարներ։ Բայց խորհրդային ժամանակահատվածի համար ամենախնդրահարույցը դռան վրայի գրությունն էր. «Ղարաբաղեն հողեն մատաղ», «Օջաղներեն պողեն մատաղ» (հեղ.՝ Գուրգեն Գաբրիելյան): Ինչպես նշում է քանդակագործը, 1985 թվականին տեղի կոմունիստական իշխանությունները չեն ողջունել այս նախաձեռնությունը և սպառնացել են հեռացնել դուռն առհասարակ, եթե հայերեն տեքստի փոխարեն ադրբեջաներեն և ռուսերեն տեքստ չգրվի։ Դրան, հավանաբար, խանգարել է Ղարաբաղյան շարժումը և Արցախի անկախացումը։

2021 թվականի հոկտեմբերի 1-ին առաջին ու վերջին անգամ եղա այդ թանգարանում։ Այնքան ցուցանմուշներ կային, այնքան փաստեր՝ հայկական Արցախի մասին, որ ասելու չէ։ Հուսամ՝ Մարտունու թանգարանանմուշների պես Ստեփանակերտինից էլ որոշ մաս հնարավոր է եղել փրկել։

Արամ Գևորգյան

Դիտվել է՝ 4970

Մեկնաբանություններ