ԱՄՆ նախագահ Դոնալդ Թրամփը հայտարարել է, որ կքննարկի Իրանը կրկին ռմբակոծելու հնարավորությունը, եթե Թեհրանն ուրանը հարստացնի մինչև «տագնապալի» մակարդակի։ Թրամփը հավելել է, որ կցանկանար տեսնել, թե ինչպես են Միջազգային ատոմային էներգիայի գործակալության կամ այլ հեղինակավոր աղբյուրի տեսուչները ստուգում Իրանի միջուկային օբյեկտներն անցյալ շաբաթավերջին դրանց ռմբակոծությունից հետո։               
 

Հասարակությունը պահանջում է քծնանք

Հասարակությունը պահանջում է քծնանք
22.03.2022 | 07:29

«Աչքի տեսածով մի՛ դատեք, այլ ուղի՛ղ դատաստան արեք» (Հովհ.7;24):

Մեկ բառով՝ «նամուս», բառակապակցությամբ` հասարակական կարծիք, մի ամբողջ նախադասությամբ՝ բա մարդիկ ի՞նչ կասեն:
Հակառակ բևեռում են ամբարտավանությունը, «թքած ունեմ»-ը և՝ «թքած ունեմ, թե ով ինչ կասի»-ն:


Հասարակությանը (ո՛չ բարոյազուրկ) ընկալելի բարոյական այս երկու ծայրահեղական մոտեցումների միջև է քրիստոնեական բարոյականությունը, որը չի բխում հասարակական կարծիքից, բայց և առհասարակ չի անտեսում կամ արհամարհում այն: Քրիստոնեությունը փորձում է ինքը ձևավորել, բարձրացնել, զտել և ազնվացնել այդ կարծիքը:
Այդ բարոյականությունը բխում է Աստծուց և վավերական է միայն, երբ իր կատարումը գտնում է Աստվածային պատվիրանների հետևողական իրագործման մեջ:


Նամուսը (չշփոթել ամոթի հետ), ինչը հաճախ կազմում է բարոյականության առանցքը, հասարակական կարծիքով առաջնորդվողների մոտ ենթակա է արտաքին հանգամանքների, ուրիշների կարծիքին, վերաբերմունքին և դիրքորոշմանը: Մարդը, ով կապված է այդպիսի մղումներով, դրդապատճառներով կամ արգելանքներով, շատ դժվար է հանգում սեփական ներաշխարհում կարգուկանոն հաստատելու անհրաժեշտության գաղափարին. այդ կանոններն իր փոխարեն սահմանում են ուրիշները: Այս երևույթը բացասական է, անկախ նրանից, թե կանոնները որքանով են բարի ու բարոյական կամ հակառակը: Այդպիսի մարդիկ, ըստ էության, զուրկ են սեփական կամային որոշումներից, նախաձեռնություններից, նպատակներից, անգամ սեփական սխալներ գործելու մարդկային տկարություն դրսևորելու հնարավորությունից: Սակայն դժբախտությունն այն է, որ, այդ ամենով հանդերձ, նրանք զուրկ չեն իրենց բաժին պատասխանատվությունից, և շատ հաճախ նրանց բարի խորհրդատուներն ու անբեկանելի վճիռներ կայացնող անփոխարինելի հեղինակությունները ամենապատասխանատու պահին կամ չքվում են, կամ չքմեղանում:


Հասարակական կարծիքով առաջնորդվելը սովորություն դարձրած մարդը, հասարակության աչքից հեռու գտնվելիս, սեփական տան չորս պատերի մեջ, սեփական սրտում ու մտքում, ազատություն է տալիս մեկ ուրիշ մարդու, ով հատկապե՛ս ուզում է անել «հասարակության» կողմից անընդունելին ու մերժելին: Եվ, ո՜վ զավեշտ, հենց այդպիսի մարդկանցից էլ կազմված է այն նույն հասարակությունը, «զորավոր համայնքը», որն իր հեղինակավոր կարծիքն է պարտադրում իր դատապարտված բաղկացուցիչներին:


Շատ մարդիկ էլ զսպում են իրենց ներքին մարդուն, ո՛չ որովհետև ենթակա են հասարակությանը, այլ որպեսզի վատ օրինակ ու գայթակղության պատճառ չդառնան: Երկու դեպքում էլ նրանք չեն մտածում իրենց կյանքում որևէ բան փոխելու մասին:
Այլ է քրիստոնեական բարոյականություն կրող մարդը, ով ո՛չ թե զսպում է իր ցանկությունները, այլ ազնվացնում է դրանք` աստիճանաբար ձեռք բերելով զգայունություն սեփական խղճի ձայնի հանդեպ և կատարյալ ողջախոհություն: Այդ կերպ շատ պոռնիկներ համաքրիստոնեական սրբեր են դարձել: Քրիստոնեական բարոյականության կրող լինելու փաստը ապրիորի մարդու անսխալական ու սուրբ լինելու երաշխիքը չէ, բայց սրբանալու նախապայմանն է: Քրիստոնյան ևս սխալվում է ու առավել վատթար կերպով ընկնում, սակայն կարևորը անկման բուն փաստը չէ, այլ` իր անկումը տեսնելն ու գիտակցելը, և ապա` շատ շահագրգիռ արարածներ կան, ովքեր ձեռնածալ չեն նստում և հատուկ ջանք են թափում այդ ուղղությամբ:


Հասարակական կարծիքը ստիպում է զսպել միայն արատավոր արարքները, միայն օտար հայացքի մոնիթորինգի պայմաններում, իսկ մարդու բուն արատավոր էությունը, արատավոր մտքերը, ցանկություններն ու մղումները մնում են միևնույն եգիպտական խավարի, բաբելոնյան խառնակության ու սոդոմգոմորյան կուրության մեջ:
Հասարակական կարծիքի ոսպնյակի տակ են առնվում ո՛չ միայն սխալ կամ մեղսական արարքները, այլև նպատակահարմար և ո՛չ նպատակահարմար արարքները: Դա էլ, իհարկե, որոշում է հասարակությունը: Քրիստոնեական բարոյականության օրինականությունը բխում է Աստծո անուրանալի հեղինակությունից: Հասարակական կարծիքը միշտ հանդիսացել է այդ հեղինակության երրորդային ածանցյալը` Հին ուխտից: Սակայն այն, այդուհանդերձ, մարդկանց բարոյականության երակի մեջ պահելու հասանելի հնարավորություն է: Հասարակությունը պահանջում է քծնանք ու կեղծիք, արտաքին ներկայանալիություն, Աստված ակնկալում է նորովի ծնունդ, ներքին վերափոխում: Հասարակությունը թելադրում է ժպտալ, Աստված հորդորում է ժպտալ անկեղծ, լինել ոչ թե պարզապես առերևույթ ժպտացող շահախնդիր ընկերակից, այլ աննենգ ու նվիրված ընկեր:
Յուրաքանչյուրն ինքն է որոշում` ո՛ր բարոյականությունն է առավել սահմանակցում աստվածային իրականությանը:

Երեցկին Լիլիթ Հովհաննիսյան
Գորիս

Դիտվել է՝ 7918

Մեկնաբանություններ