Ռուսաստանի ԱԳ նախարար Սերգեյ Լավրովը կրկին հասկացրել է, որ Ռուսաստանի և ՈՒկրաինայի նախագահների ուղիղ հանդիպումը դեռ բավականին հեռու է։ «Մեր նախագահը բազմիցս ասել է, որ բոլոր հարցերը, որոնք քննարկման կարիք ունեն բարձրագույն մակարդակով, լավ կմշակվեն, իսկ փորձագետներն ու նախարարները կպատրաստեն համապատասխան առաջարկություններ»,- ասել է Լավրովը:               
 

«Չեմ պատկերացնում, թե դարավոր բարեկամն ինչ-որ շահի համար կարող է Ղարաբաղի հարց շահարկել»

«Չեմ պատկերացնում, թե դարավոր բարեկամն ինչ-որ շահի համար կարող է Ղարաբաղի հարց շահարկել»
08.04.2016 | 23:00

«ՄԵՆՔ ԿԱՐԻՔ ՈՒՆԵՆՔ ՔԱՂԱՔԱԿԻՐԹ ՔԱՂԱՔԱԿՐԹՈՒԹՅԱՆ»
ՀՐԱՉՅԱ ՍԱՐՈՒԽԱՆԻ քնարերգությունը ներանձնական և անանձնական թեմաների ներդաշնությունից ստեղծված խճանկար է, որն անպայման գտնում է ընթերցողի հոգին բացող բանալին: Մեր զրույցը ՀԳՄ վարչության Լոռու բաժանմունքի նախագահ պոետի հետ առօրյա պրոզայի մեկնության փորձ է:
«ՄԵՐ ԵՎ ԹՈՒՐՔԵՐԻ ՇԱՀԵՐԻ ՀԱՐԱԲԵՐԱԿՑՈՒԹՅՈՒՆԸ ՀԻՇՈՂՈՒԹՅԱՆ ԵՂԵՐԱԿԱՆ ԴԱՇՏՈՒՄ ԲՆԱՎ ԷԼ «ԳՈԼԱՅԻՆ» ՉԷ»
-Վարպե՛տ, Հայաստանին ի՞նչ տվեց կամ ի՞նչ կտա «ֆուտբոլային դիվանագիտության» ձևաչափով կայացած Սարգսյան-Գյուլ հանդիպումը:
-Ես քաղաքագետ չեմ, բանաստեղծ եմ: Սակայն չեմ կարող անտարբեր մնալ այն քաղաքականության նկատմամբ, որն անմիջականորեն վերաբերում է իմ երկրի ճակատագրին: Սերժ Սարգսյանի քայլը ողջունում եմ, և շատ լավ էր, որ հրավերն ընդունեց Աբդուլլահ Գյուլը: Դա համարում եմ այն դիվանագիտական քայլերից մեկը, որի նախաձեռնողը եղավ Հայաստանը: Մեր և թուրքերի շահերի հարաբերակցությունը հիշողության եղերական դաշտում բնավ էլ «գոլային» չէ… Եթե թուրքերն այդ հանդիպման փաստն ի չարն են գործադրելու՝ հօգուտ իրենց մեկնաբանելով, ես կցանկանայի, որ մեր պատկան կառույցները դրան հստակ պատասխաններ տային: Մեր նախագահը, մեր կառավարությունը պետք է համարժեքորեն արձագանքեն այդ հանդիպման առիթով թուրքերի հնչեցրած տեսակետներին:
-Իրականում որքանո՞վ է անհանգստացնող Ադրբեջանից ակնկալվող գազի դիմաց Ռուսաստանի կողմից Ղարաբաղի հարցում զիջումների գնալու հավանականությունը:
-Իմ անձնական կարծիքն այն է, որ Ռուսաստանին չպետք է կասկածել: Ես երբեք չեմ կասկածել Խաչատուր Աբովյանի մարգարեությանը… Դա, երևի, պայմանավորված է ռուսական մշակույթի հանդեպ տածած իմ սիրով: Այդ մշակույթով եմ նաև դաստիարակվել, սնվել դեռևս պատանի հասակից: Ապրել եմ նրանց մեծերի դասերով: Չեմ պատկերացնում, թե դարավոր բարեկամն ինչ-որ շահի համար կարող է Ղարաբաղի հարց շահարկել:
-Աշխարհում ամեն բան շաղկապված է: Ձեզ, օրինակ, որքանո՞վ էին հուզում ԱՄՆ-ում սպասվող նախագահական ընտրությունները, հանրապետակա՞ն, թե՞ դեմոկրատական թեկնածուին էիք համակրում:
-Իմ համակրանքը Բարաք Օբամայի կողմն էր: Հեռուստատեսությունը, փա՛ռք Աստծո, կա, հնարավորություն ունենք իմանալու, թե ինչ է կատարվում աշխարհի տարբեր անկյուններում: Տեսնելով, լսելով երկու թեկնածուներին էլ, և՛ իբրև մարդու, և՛ իբրև քաղաքական գործչի հավանում էի Օբամային ու ցանկանում հենց նրան տեսնել ԱՄՆ-ի նախագահի աթոռին:
«ՔՍԱՆ ՏԱՐԻ Է ԱՆՑԵԼ ԵՐԿՐԱՇԱՐԺԻՑ, ԲԱՅՑ ՎԱՆԱՁՈՐԻ ՎՐԱ ՄՆՈՒՄ Է ԱՂԵՏԻ ԴՐՈՇՄԸ»
-Վերջերս Վանաձորում քաղաքապետի ընտրություններ եղան. Դուք պասի՞վ դիտորդ էիք, թե՞ ունեցաք մասնակցության Ձեր բաժինը:
-Առաջին անգամ էի կյանքումս ներգրավվել նախընտրական աշխատանքի մեջ: Համենայն դեպս, իմ նախընտրած թեկնածուին` Էդվարդ Խլղաթյանին, «բախտը չժպտաց»:
-Թեև երկրաշարժի հասցրած վնասները Վանաձորին այնքան մեծ չէին, որքան Սպիտակին և Գյումրուն, այնուամենայնիվ, Վանաձորը ևս համարվում է աղետի գոտի: Աղետյալի կարգավիճակը հաղթահարվա՞ծ է այսօր, թե՞ այդ դրոշմը շարունակում է մնալ քաղաքի վրա:
-Դրոշմը մնում է: Ես իմ աչքով եմ տեսնում: Մեզ մոտ դեռևս կան, այսպես կոչված, տնակային թաղամասեր, որտեղ մարդիկ ապրում են խոնավ, նեղլիկ, տարրական պայմաններից զուրկ «վագոններում»: Դա մեր ամոթն է, խարան է մեր ճակատին: Արդեն քսան տարի է անցել երկրաշարժից: Քսան տարվա մեջ նորմալ հասարակությունը, նորմալ ժողովուրդը պիտի այդ բաները վերացրած լիներ, քաղաքում աղետից որևէ հետք անգամ չպիտի լիներ: 50-ական թվականներին մենք ապրում էինք Կիրովականի «Էվակոբազա» կոչվող թաղամասում: Այդտեղ ապրում էին հայրենադարձները, աքսորից վերադարձածները, շարքային ծառայողները: Հայրս էլ, 48 թվին գյուղից գալով, բնակվել է այդտեղ՝ փայտե երկհարկանի տներից մեկում, ու պահակություն արել: Այդ թաղամասում, այդ անշուք կացարաններում անգամ ավելի լավ պայմաններ էին, քան այսօրվա տնակային թաղամասերում:
«ՄԻՇՏ ԷԼ ԿԵՂԾ ԵՄ ՀԱՄԱՐԵԼ ԱՅՆ ՄՏԱՅՆՈՒԹՅՈՒՆԸ, ԹԵ ԱՐՎԵՍՏԱԳԵՏԸ ՊԵՏՔ Է ԱՆՊԱՅՄԱՆ ԸՆԴԴԻՄԱԴԻՐ ԼԻՆԻ»
-Որոշակիորեն կարո՞ղ եք ձևակերպել Ձեր քաղաքական դիրքորոշումը. իշխանամե՞տ եք, թե՞ ընդդիմադիր:
-Միշտ էլ կեղծ եմ համարել այն մտայնությունը, թե արվեստագետը պետք է անպայման ընդդիմադիր լինի: Արվեստագետը կարող է շա՜տ-շատ հարցերի հետ համաձայն չլինել, բայց ընդդիմադիրի այդ պիտակավորումը, որ պարտադիր ուզում են արվեստագետին կպցնել, ճիշտ չէ: Նույնիսկ մեծն Դոստոևսկին ընդդիմադիր չի եղել, ժամանակին անգամ եռանդուն լրագրողական աշխատանք է կատարել՝ մշտապես նկատի ունենալով միայն ՀԱՆՈՒՆԸ։ Ես ողջունում եմ մեր ընդդիմադիր կուսակցությունների դաշնությունը Հայ ազգային կոնգրեսում: Այդ նորաստեղծ կառույցը, կարծում եմ, շատ բան կփոխի ընդդիմության գործունեության մեջ: Նրանց որդեգրած այս նոր մարտավարությունը, վստահ եմ, չի տանի փակուղի, այլ կօգնի գտնել մեզ համար կարևոր խնդիրները լուծելու բանալին: Վճռական լինել, չի նշանակում անհամբեր լինել, առանց մտածելու հապշտապ քայլեր անել: Մենք կարիք ունենք, որ մեր մեջ սերմանվի, դաստիարակվի ու ձևավորվի քաղաքականության մշակույթ: Գիտենք, որ և՛ կոռուպցիա կա երկրում, և՛ հազար ու մի անարդարություն: Բայց ես կողմ եմ հանդարտ, էվոլյուցիոն ճանապարհով հարցերը լուծելուն: Որևէ հեղափոխություն որևէ օգուտ չի բերել մարդկային պատմությանը: Հարցերը պետք է կարգավորել աստիճանաբար, քայլ առ քայլ: Եթե որևէ գործողություն տանում է փակուղի, անիմաստ բան է դա և ժողովրդի համար չարչարանքի, տառապանքի պատճառ է դառնում: Բայց երբ քաղաքականությունը ձեռք է բերում մշակույթի որակ, այդ դեպքում ասված խոսքը, հնչեցրած բողոքը ևս արժեք են ձեռք բերում։ Պետությունը, իշխանությունն առանց այդ հակակշիռ ուժի չեն կարող գոյություն ունենալ: Եվ այդ ուժն ինչքան գրագետ ու խոհեմ լինի, ինչքան շրջահայաց ու հեռատես լինի, ինչքան քիչ խաղա մարդկանց նուրբ լարերի վրա, այնքան իր արածի արդյունքը մեծ ու շոշափելի կլինի: Ես հույս ունեմ, որ մեր հանրապետության համախմբված ընդդիմադիրներն այնպիսի գործունեություն կծավալեն, որ կնպաստեն թե՛ սոցիալական, թե՛ բարոյահոգեբանական հարցերի լուծմանը: Այսինքն, հետամուտ կլինեն առկա հիմնախնդիրներին, կիրագործեն իրենց վերապահված առաքելությունը: Ընդհանրապես, դեմ չեմ բազմակուսակցությանը, սակայն մի քանի մարդով հավաքվել, կուսակցություն հիմնել, գրասենյակներ ունենալ, փողեր քամուն տալ` ընդամենը խմբակային անհեթեթություն է… Ես կողմ եմ այն կայացած կուսակցություններին, որոնք ոչ թե կխանգարեն իրար, այլ կգործեն ի շահ ժողովրդի։
«ՄԱՐՏԻ 1-Ի ԴԵՊՔԵՐԸ ՄԵԶ ԱՇԽԱՐՀՈՎ ՄԵԿ ԽԱՅՏԱՌԱԿԵՑԻՆ»
-Ինչքանո՞վ էր մայրաքաղաքից հեռու Վանաձորը տեղյակ մարտի 1-2-ի դեպքերին:
-Իրազեկ էինք այնքանով, որքանով իրազեկում էին հեռուստատեսությունը, «Ազատություն» ռադիոկայանը: Իհարկե, չգիտեմ, թե այդ առիթով կազմված հանձնաժողովներն ինչ կպարզեն, ինչ չեն պարզի: Բայց ամեն դեպքում շատ ցավալի էր, որ նման բան տեղի ունեցավ Երևանում: Ես չէի պատկերացնում, որ կարող են կրակոցներ լինել խաղաղ ցուցարարների վրա, կարող են մարդիկ սպանվել… Եթե մի բան կատարվել է, ուրեմն, կատարողներ են եղել, ուրեմն, հրաման է կատարվել։ ՈՒզում եմ անպայմանորեն հավատալ փաստահավաք խմբի գործունեությանը, որն իսկապես առաքելություն կդառնա, եթե ճշմարտացիորեն նպաստի պետության ու ժողովրդի համահեղինակությանն ու փոխադարձ վստահությանը:
-Կգտնվե՞ն իսկական հեղինակները, թե՞ ճշմարտությունը կքողարկվի:
-Ինչպես ընդունված է ասել, դա մեր երկրի ղեկավարների բարի կամքից է կախված: Մեր կառավարության, Ազգային ժողովի համար դժվար չի լինի հայտնաբերել իսկական մեղավորներին, եթե ցանկություն ունենան: Համենայն դեպս, մարտի 1-ի դեպքերը մեզ աշխարհով մեկ խայտառակեցին:
-Ինչպե՞ս ընկալեցիք Աբգար Ափինյանին Հայաստանի գրողների միությունից հեռացնելու փաստը և Չարենց-Ափինյան զուգահեռը:
-Այդ հավակնոտ զուգահեռն արժանի չէ որևէ մեկնաբանության: Ինչ վերաբերում է Հայաստանի գրողների միությունից հեռացվելու փաստին, ապա ՀԳՄ յուրաքանչյուր անդամ հավանություն կտար միայն մի դեպքում. եթե հեռացվողը դատարանի վճռով ժողովրդի թշնամի կամ հայրենիքի դավաճան է։ Որևէ այլ հիմնավորում բացարձակապես անհիմն է:
«ԱՎԵԼԻ ԼԱՎ Է ՄԱՐԴՆ ԻՐ ՀԱՅՐԵՆԻՔՈՒՄ «ՄԱՏԱՂԱՑՈՒ» ԼԻՆԻ»
-Ձեր քնարերգության մեջ քաղաքացիական շեշտադրումներն ակնհայտ են: «Կրկնաղերս» բանաստեղծությունն ուղղակի կարելի է կոչել արտագաղթի դեմ ուղղված մանիֆեստ: Ի՞նչ եք կարծում, 90-ականների համեմատությամբ այսօր Հայաստանից արտագաղթողների թիվը նվազե՞լ է:
-Նախ` ասեմ, որ արտագաղթի թեման չէ, որ արծարծել եմ «Կրկնաղերսում»: Այդ բանաստեղծությունը հայրենիքում մնալու, հայրենիքին նվիրվելու գաղափարն է շեշտադրում: Իմ տեսակն այնպիսին է, որ հայրենիքից դուրս ոչ մի տեղ, ոչ մի փառքի ու շքեղության մեջ չի կարող ապրել: Իհարկե, ես գնացողներից որևէ մեկին չեմ մեղադրել, որովհետև այդ որևէ մեկին ինքս չեմ կարող սատարել այստեղ՝ ո՛չ բարոյապես, ո՛չ նյութապես: Բայց կարծում եմ, որ ավելի լավ է մարդն իր հայրենիքում ապրի, իր հայրենիքում «մատաղացու» լինի, ինչպես գրել եմ, քան դրսում՝ «եսիր»: Երբեմն էլ արտագաղթելու պատճառներն ինձ այնքան են վրդովում, որ շատ խիստ եմ արտահայտվում դրանց դեմ, նույնիսկ «խրախուսում» գաղթի ճամփան բռնողին։ Բանաստեղծություններիցս մեկում գրել եմ, թե՛ ցանկանում եմ գնացողին «գաղթացուպ նվիրել»: Հիմա էլ թե՛ գնացողներ կան, թե՛ եկողներ: Չեմ կարող ասել՝ գնացողները շատացել են, թե քչացել, բայց, թերևս, դեռ ժամանակը չէ վերադառնալու: Հիմա անընդհատ ասում են՝ թող բոլորը վերադառնան, թող ուրիշ երկրի փոխարեն գան հայրենիքը շենացնեն: Բայց դա ասելուց, այդպիսի կոչեր անելուց առաջ պիտի լուրջ ուսումնասիրություններ կատարվեն, թե որքան բնակելիներ, որքան աշխատատեղեր ունենք: Այդ մարդիկ որ եկան, պիտի կարողանա՞նք նրանց տեղավորել, աշխատանք տալ: Այդ պատճառով էլ մտածում եմ, որ վերադարձի հորդորները մերկապարանոց ու ժամանակավրեպ են: Երբ այդպես հախուռն խոսում են ու ոգևորված ճառեր ասում, միմիայն սխալմունքն է շահում։
-Վարպե՛տ, ինչի՞ մասին եք գրում հիմա: Կկարդա՞ք Ձեր նոր բանաստեղծություններից մեկը:
-Նոր բանաստեղծություններս վերջերս տպագրվել են «Երկունք» պարբերականում և «Նարցիս» հանդեսում: Կփորձեմ դրանցից դուրս որևէ նոր բան հիշել: Վերնագրված է «Հուսկ հոգենշան».
Երբ անմահական
Հրի փոխարեն
Հոգուդ խորքերից
Հոգոց է բխում,

Հոգոցով մխում՝
Հոգոց ես ծխում
Եվ քո հոգևոր
Հացի փոխարեն
Քո հոգեհացն ես
Հոգոցով թխում:

Զրուցեց Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1423

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ