Իրանի պաշտպանության նախարար, բրիգադի գեներալ Ազիզ Նասիրզադեն կիրակի օրը նախազգուշացրել է, որ ամերիկացիները չեն կարող սպառնալ Իրանին, քանի որ ամբողջ տարածաշրջանում նրանց բազաները գտնվում են Իրանի նշանառության տակ։ «Մենք թշնամի չենք մեր հարևան երկրներին, նրանք մեր եղբայրներն են, բայց նրանց տարածքում գտնվող ամերիկյան բազաները կդառնան մեր թիրախները», - շեշտել է Նասիրզադեն։               
 

MADE IN TURKEY (մաս 31-րդ)

MADE IN TURKEY (մաս 31-րդ)
12.12.2024 | 16:44

Սկիզբը՝ այստեղ

(ուղեցույց նրանց համար, ովքեր ցանկանում են ուսումնասիրել Հայաստանի Հանրապետության վերջին ՝ 2018-2024 թթ., տարիների պատմությունը)

ԳԼՈՒԽ 30-ՐԴ

(կամ` մադամ Բովարիի համախտանիշով տառապողի ցածրաճաշակ ֆոտոսեսիան թամանյանաշունչ կոթողում)

Գինի՛ լից, ընկե՛ր ջան, գինի՛լից

Երբ ՀԽՍՀ ժողովրդական ճարտարապետ, ակադեմիկոս Ալեքսանդր Թամանյանը ձեռնամուխ եղավ ՀՀ սրտում կառուցվելիք կառավարական տան նախագծին` 1926-28 թթ., որի համար 1942-ին հետմահու արժանացավ Խորհրդային Պետական մրցանակի, վատ երազում անգամ չէր տեսնի, որ իր թուղթ ու մատիտ վերցնելուց 98 տարի անց, հայոց լինելության և ինքնության սիմվոլը կապականվի մադամ Բովարիի համախտանիշով տառապող, ցոփության ճահճի տեղապտույտում ոստոստող ու անվերջ իրեն ցուցադրող Առոչինչ մեկի բեմադրած գավառական ողբերգազավեշտով:

Հարկատուների հաշվին կյանքը վայելող հացկատակի ցանկասիրությունից բորբոքված ուղեղը միայն կհուշեր` որտեղ և ինչպես մարմինը պարուրած տաղտկալի դատարկությունը հաղթահարել նատուրալիզմին բնորոշ արտահայտչամիջոցներով ու մանրամասներով:

Ճիշտ է` դատարկությունը չի կարող պարուրել մարմինը:

Բայց ո՛չ քննարկվող տարբերակում:

«Ձերդ պայծառափայլություն» հայտնի սնոբը շանտաժին միաձուլված ռեկետի` իմա` կողոպուտի, խառնիճաղանջում թավալվող կորուսյալ հոգուն չէ, որ ձգտում է գոհացնել, այլ` «քաղցից» տոչորվող մարմնին:

Ասված է` ով փնտրում է, նա գտնում է:

Բայց սա առանց երկար-բարակ փնտրտուքի գտավ սեփական դիմագծին սազական ախտաժետ միջոցը` փալաս-փուլուսը ցուցադրել հատկապես կառավարության թիվ 1 շենքում:

Խորհրդային տարիներին, Հայկական ԽՍՀ Մինիստրների խորհրդի նստավայր ծառայած նյութական այս հսկա ժառանգությունը, որ հայոց ճարտարապետական մտքի հզորության վկայություններից մեկն է, իր մոնումենտալ լուծումներով գաղափարախոսական, ինչ-որ առումով նաև քաղաքական նշանակություն ուներ:

Սակայն 2018-ի մայիսի 8-ից հետո երկրի անառակ կողմից մեր կյանքը գրոհած խուժանը, իշխանությունը յուրացնելուն զուգահեռ, շքազուրկ-բռփեջ մի պատուհասի մականվանեց «առաջին տիկին» և՞…

… արարողակարգ, գրված ու չգրված օրենքներ, ընդունված-չընդունված կարգուկանոն դրեց նրա կրնկի տակ, ելումուտի «մշտական» տվեց մեծահարուստ հայերի գրպաններ ու ամենագարշելին` արտոնեց անելու ինչ ուզում է և որտեղ ուզում է:

«Ինչ-որտեղ» քաղաքական անպատվաբեր կլոունադայի, արևմտահայերենով ասած` լմնցնող «արար»-ներից մեկն էլ պարզվեց կառավարական տունն է, որի հոյակերտ կամարների տակ մանկության վարդագույն երազանքը կյանքի կոչեց և, առայժմ անպատիժ, հանվեց-հագնվեց վճարվող ֆեյքերի, նախակենդանիների խմբին պատկանող անազգ ու անհայրենիք ինֆուզորիաների ու մյուս լվացված ուղեղների տիրուհին:

Ժամանակակից հասկացությամբ` ֆոտոսեսիա կազմակերպեց:

Մերթ սյուներից մեկին «քնքշորեն» փարված, մերթ շենքի աշտարակում, երկրի գլխավոր ժամացույցի ֆոնին դեմքն ու մազերը «կարգաբերելիս» մատուցվեց որպես մոդել:

Որոշ կադրերում չարագուշակ ժպտաց` ձուլված ժամացույցի հայելային համայնապատկերին:

Ժամացույցը հնուց անտի, թվերի տարբեր զուգորդմամբ համարվել է գուշակության տարածված միջոցներից մեկը:

Տիկնոջ մազերն ու դեմքը շտկելու պահին տեսախցիկն ի ցույց է դնում թվատախտակի 01:11 հայելային համակցությունը, որը ինչպես պնդում են գաղտնագիր կոդը վերծանողները, նշանակում է` անողոք պայքար հանուն կարիերայի:

Պատահականությու՞ն է:

Իհարկե ո՛չ:

Թվային այս կոմբինացիայով տիկին Առոչինչն ազդարարում է ի գիտություն բոլորիս` «ցանկացած միջոցի գործադրմամբ հասնելու եմ նպատակիս»:

Մինչ սրա «նպատակին» անդրադառնալը փաստենք`

այդպես էլ գաղտնիք մնաց, նորաձևության ո՞ր հայտնի բրենդը ներկայացրեց սույն օբյեկտը:

Gucci, Versace, Dolce & Gabbana, թե՞ տեղական որևէ ստուդիա:

Ո՛չ մեկը, ո՛չ մյուսը, ո՛չ էլ երրորդը կամ չորրորդը:

Պարզապես ՀՀ կառավարությունում որևէ կարգավիճակ չունեցող, բայց ամուսնուն «շա՜տ սիրող» տիկնոջ մոտ անսանձ ցանկություն էր առաջացել հանվել հենց նրա աշխատավայրում:

Առիթն օգտագործելով էլ սովորական մահկանացուներիս թվային սիմվոլիզմով խճողված «ուղերձ» հղել հատկապես այն աշտարակից, որտեղ խստիվ արգելված է կողմնակի անձանց մուտքը, և որի ժամացույցի զանգերը հնչեցնում են ՀՀ օրհներգի առաջին 4 նոտաները:

Ոմանք տեսանյութի մեկնաբանություններում միամտաբար գրում էին ` իր ննջասենյակում չէ՞ր կարող հագնել ցուցադրած քռչ ու փալասը:

Ո՛չ, որովհետև սեփական տարածքն այլևս «նորաձև» չէ:

Ինչպես կասեր ռուսը` «неформат»!

Տեղին հարց է` իսկ ո՞րն է «формат»-ը:

«Տգիտությանը» մարտահրավեր, այն էլ` «ագրեսիվ», նետած հիշյալ փառամոլի հասկացությամբ` «формат» է կամ` «նորաձև», երբ, օրինակ, ցուցադրում ես կուրծքդ, ազդրերդ բացում մինչև մարմնիդ ինտիմ հատվածն ու առանց բարդույթների վեր ես ընկնում բազկաթոռում, ասենք կաթողիկոսի և բարձրաստիճան այլ հոգևորականների ներկայությամբ:

«Նորաձև» է նաև, երբ ամուսնուդ ու քո ձեռքերով, ազգակիցներիդ համար դժբախտ դարձրած օրը` նոյեմբերի 9-ին, ո՛չ միայն մերկացնում ես 50-ամյա պորտդ ու ինչ-որ սևամորթերի ուղեկցությամբ քարշ գալիս տանզանիական սաֆարիներում, այլև մերկությունդ ցուցադրող լուսանկարները դարձնում քննարկման նյութ և մի քանի միլիոն հայհոյանք-լուտանքներով բարձրացնում երեք սոցէջերիդ դիտողականությունը:

Խիստ «նորաձև» է, երբ բազմահազար որբացած, սոված ու տնանկ երեխաների առկայությամբ հանրայնացնում ես հյութալի կերդ` խաշլաման, խտացրած կաթով տոլման, 30 կամ 40 հավկիթից բաղկացած ձվածեղն ու ջարդրտվելով «սպառնում» քեզ նկարող ամուսնուդ.

- Էջումդ չդնե՜ս, ես ինքնասպան կլինե՜մ:

ՈՒ՜ր էր, թե նման բախտ ունենայինք:

Որքան տեղին է ասել Սևակը.

- ՈՒ թեպետ կյանքում բախտ ենք մենք փնտրում,

Բայց բախտը, բախտը, բախտն է մեզ ընտրում:

Ընտրում է, երբեմն էլ հասցնում գլխապտույտ բարձունքների, որ անկումն առավել «շռնդալից» լինի:

Իսկ որ անկյունում սրանց դարանակալել է տապալումը, ակնհայտ է:

Վերջին շրջանում, հատկապես, թե կնոջ, թե ամուսնու կատարած քայլերն ու վարքագծի մարգինալային դրսևորումները հաստատում են` նրանք, որքան էլ թերուս, այնուամենայնիվ, գիտակցում են պահի լրջություը, երկուսն էլ հոգեկան խոր ցնցումների մեջ են:

Հոգեբանական այդ բարդ վիճակը նրանցից յուրաքանչյուրն իր բնույթին հարիր ցուցքով է փորձում հաղթահարել:

Որքան էլ սրանք գործում են տերերի կազմած հատուկ սցենարով, այնուամենայնիվ, ակնհայտ է` տգեղի ու ողբերգականի զուգորդմամբ հանրությանը հրամցվող գրոտեսկային ցածրաճաշակ «մանրապատումները» խիստ հեղինակային են:

Եթե այրը բավարարվում է պաշտոնյաներին հարբած SMS-ներ գրել- ահաբեկելով, իսկ հետո հասցեատերերի հետագա քայլերը քննության ենթարկելով, կամ քչփորելով նրանց հեռախոսները, ապա կինը ազատություն է տվել ախտածին ցանկություններին ու անկանխատեսելի քայլերով գերազանցում է ամուսնուն:

Տիկնոջ բեմադրած ցածրաճաշակ շոուները յուրօրինակ «ուղերձ»-ներ են հայ հանրությանը, որ արվում են ի հեճուկս ընդհանուր կարծիքի:

Թամանյանաշունչ կամարների տակ ֆոտոսեսիա անցկացնելը շառաչուն ապտակ էր անտարբեր զանգվածի վերածված հասարակության դեմքին:

Հիմնական ասելիքն էլ այսպես կբանաձևվի.

«Ե՛ս եմ: Ամեն ինչ սկսում եմ իմ կետից` զրոյից: Ցանկությունս էլ կիրականացնեմ որտեղ ուզեմ: Որոշողը ես եմ»:

Տիկինը, ամենայն հավանականությամբ, ոգեշնչվել էր կարիերան զրոյական կետից, որպես ֆոտոմոդել սկսած ամերիկյան դերասանուհի, պրոդյուսեր և կենդանիների իրավունքների պաշտպանության հարցերով ակտիվիստ, հավելումն այդ ամենի նաև գեղեցկուհի, Ջոանա Կրուպայի արարքից:

Վերջինս, ի տարբերություն ժամանակից հետ ընկած ու բավականին մաշված իր հայկական տարբերակի, ֆոտոսեսիաներից մեկը, օրինակ, կազմակերպել էր Մեծ Բրիտանիայի խորհրդարանի համայնապատկերին… մորեմերկ, մարմինը վագրի երանգներով ներկած, ձեռքում`

«Արգելեք կրկեսները, որտեղ վայրի կենդանիներ են ցուցադրում» գրությամբ պաստառ:

Բրիտանիայի նախկին վարչապետը` Դևիդ Քեմերոնը, ամենայն հավանականությամբ, Ջոանայի մերկությունից տպավորված, խոստացել էր արգելել կրկեսներում կենդանիների ցուցադրությունը, բայց ակամա դարձել ուխտադրուժ, որովհետև չէր կարողացել գլուխ բերել խոստումը:

Թերևս, ճիշտ կլիներ, ՀՀ թիվ 1 շենքում չստացված գավառական ֆոտոսեսիայի փոխարեն, գորշ կարդինալուհին տեսախցիկի առաջ ցցվեր նույնպես մորեմերկ, սակայն ի տարբերություն Ջոանայի, մարմինը ներկեր բանտախցային երանգներով ու համապատասխան ատրիբուտներով և կառավարության տան անշունչ սյունը գրկելու փոխարեն գլխից վեր պահեր` «Ազատությու՜ն Բաքվի բանտերում նվաստացվող ու անմարդկային կտտանքների ենթարկվող հայազգի գերիներին» գրությամբ պաստառը:

Ինչպիսի՜ իրարանցում կառաջացներ ամբողջ աշխարհում:

Իսկ երեք սոցէջերում պատկերացնու՞մ եք` քանի՜ միլիարդ դիտում կապահովեր:

Թերևս գրավեր նաև Էմինե Էրդողանի ուշադրությունը: Գուցե և սրա մերկությունից ցնցված խանումը խորապես զղջար հայ գերիների առնչությամբ Ալիևին տված թրքաբարո խորհրդի համար և՞…

Լա՛վ, մի բանիմաց պրոդյուսեր չկա՞ սրա կողքին, որ հուշի`

եթե իսկապես ուզում ես հերոսանալ, շարժել անշարժը` թուրք-ադրբեջանական գիշատիչ դիմագիծը, մերկացի՛ր ու,

դիցուք, Բաղրամյան 26-ի կամ ԱԺ շենքի ֆոնին որպես բողոքի նշան ֆոտոսեսիա կազմակերպիր:

Մերկացի՛ր տիկին, հանուն`անիծյալներիդ պատճառով, ադրբեջանական զնդաններում տառապող հոգիների:

Անհեթեթ գոյությունդ գոնե այդ կերպ կիմաստավորես:

Մեր օրերի հայտնին` Լևոն Ջավախյանն էլ, ձեր արյունոտ հետագծից խելագարված, թերևս, դադարեր իրեն նույնացնել «տուն գնացող արևի» հետ:

Բաքվի բանտերում օգնություն աղերսողների անձայն ճիչերից տառապող գրողը, ձեր` արյունով հունցված երկրակործան արարքներից հոգնած, գուցե և չբարձրաձայնի մարմնի տենչանքը.

- Կա՛նգ առ, Երկի՛ր, իջնել եմ ուզում: Հորիզոնն արնածուփ է, մարում եմ…

Մերկացի՛ր, տիկին մերկացի՛ր, որովհետև քեզ մոտ լավ է ստացվում:

Այլապես, կառավարության շենքում հանվել-հագնվելդ հայհոյանքներից, ծաղր ու ծանակից բացի ուրիշ ոչինչ չտվեց` ո՛չ քեզ, ո՛չ էլ առավել ևս բանտերում անտեղի խոշտանգվող հայորդիներին և նրանց հարազատներին:

Այնուամենայնիվ, ո՞րն էր գռեհիկ այդ քայլի նպատակը:

Թերևս, մի փոքր խմբագրված, բայց անցյալից ծանոթ շանտաժ-սպառնալիքով կոդավորված համառոտ «ուղերձը» հայ ժողովրդին.

«Կամ մեր ընտանիքն իր ձեռքում կպահի վարչապետի տիտղոսը, կամ` Հայաստան չի՛ լինի»:

Ինչու են կառչել վարչապետի պոստի՞ց:

Կարծում եք անաթոռ ու առանց թիկնապահների զորաբանակի, սրանց պարագայում, իրատեսակա՞ն է անհետևանք կրել Արցախի կորուստը, ահռելի չափերով ընդարձակված Եռաբլուր-պանթեոնի առկայությունը, հարյուրավոր գերիների գոյությունն ու, թերևս, ամենասարսափելին` ամեն Աստծո օր ծոծրակին կամ քունքին զգալ «Գինի լի՛ց» երգողների սարսռեցնող շունչը:

Հենց այնպես չէր սերիական մարդասպանը հայտարարում.

«Գինի լից» երգի կամավորը պետության չգոյության սիմվոլն է»:

Դե ասե՛ք, ո՞նց մնան անպաշտոն ու աթոռազուրկ, ո՞նց չվախենան, ո՞նց չմտահոգվեն իրեց մշուշոտ ապագայով, երբ այդ նույն «կամավորը», ճիշտ է, առանց կտրուկ գործողությունների` առայժմ, բայց երգում է, չէ՞:

(շարունակելի)

Փիրուզա ՄԵԼԻՔՍԵԹՅԱՆ

Գծանկարը` ՆԻԿՕ-ի (Նիկոլայ ՄԱՆՈՒԿՅԱՆ)

Դիտվել է՝ 20677

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ