Իրանի պաշտպանության նախարար, բրիգադի գեներալ Ազիզ Նասիրզադեն կիրակի օրը նախազգուշացրել է, որ ամերիկացիները չեն կարող սպառնալ Իրանին, քանի որ ամբողջ տարածաշրջանում նրանց բազաները գտնվում են Իրանի նշանառության տակ։ «Մենք թշնամի չենք մեր հարևան երկրներին, նրանք մեր եղբայրներն են, բայց նրանց տարածքում գտնվող ամերիկյան բազաները կդառնան մեր թիրախները», - շեշտել է Նասիրզադեն։               
 

«Այն, որ ապրիլյան պատերազմից հետո Հայաստանը հայցադիմում չներկայացրեց Հաագա, ամենասահմռկեցուցիչն է»

«Այն, որ ապրիլյան պատերազմից հետո Հայաստանը հայցադիմում չներկայացրեց Հաագա, ամենասահմռկեցուցիչն է»
20.04.2018 | 01:12

«Իրատեսի» հյուրը ազգագրական պարերի մասնագետ, «Կարին» ազգագրական համույթի հիմնադիր և գեղարվեստական ղեկավար, ՀՀ մշակույթի վաստակավոր գործիչ ԳԱԳԻԿ ԳԻՆՈՍՅԱՆՆ է:
Նրա հետ զրույցը չէր կարող շրջանցել ռազմահայրենասիրական ոլորտը, քանի որ Գագիկ Գինոսյանի՝ հանրությանը հայտնի կենսագրությունն սկիզբ է առնում արցախյան հերոսամարտից, և հետագա մշակութային գործունեության ընթացքն անգամ սերտորեն առնչվում է դրա հետ:


-Պարոն Գինոսյան, որքան էլ մեծ է ցանկությունը Ձեզ հետ խոսելու միայն պարից, արվեստից, այդուհանդերձ, չեմ կարող շրջանցել բոլորիս անհանգստացնող իրականությունն ու չանդրադառնալ երկու տասնամյակից ավելի մեզանում շարունակվող պատերազմին: Որպես արցախյան հերոսամարտի մասնակից, Լեոնիդ Ազգալդյանի զինակից, թշնամու բանակի տանկերը վնասազերծած, բազում զինվորական պարգևների արժանացած մարդ՝ ի՞նչ կանխատեսումներ ունեք այս պատերազմի հանգուցալուծման վերաբերյալ:
-Եթե զուգահեռներ անցկացնենք Կիպրոսի պատերազմի հետ, կարող ենք ասել, որ, ամենայն հավանականությամբ, այս կոնֆլիկտը պետք է գերտերություններին: Նրանց այնքան լուծումը չի հետաքրքրում, որքան լուծման շահարկումը: Եվ քանի դեռ կողմերից մեկը՝ հայկականը կամ ադրբեջանականը, չի հզորացել այնքան, որ ինքնակամ, ի հեճուկս գերտերությունների՝ ինչ-որ լուծում թելադրի, ինչ-որ ելք պարտադրի, այս խնդիրը վերջնական լուծում չի ունենա: Այս տարածաշրջանում կոնֆլիկտն անհրաժեշտ է գերտերություններին, և նրանք շարունակելու են ըստ այդմ վարել իրենց քաղաքականությունը: Ինչ-որ տեղ սա ձեռնտու է նաև հակամարտող երկրների իշխանություններին, որովհետև գերտերությունների վարած այս քաղաքականության պարագայում նրանք արժանանում են դրսի ուժերի համակրանքին ու շարունակում պաշտոնավարել: Հակառակ դեպքում կարող էր կրկնվել ուկրաինական, հարավսլավական կամ սրանց նման մեկ այլ մոտեցում: Հենց սրանով է բացատրվում, որ անպատիժ են մնում թուրքի իրականացրած դիվերսիաները: Վիրավորական է, երբ դիրքի հրամանատարն իրավունք չունի գոնե իր դիրքի համար որոշում կայացնելու՝ կրակե՞լ, թե՞ ոչ: Նա պիտի սպասի հրամանի վերևից: ՈՒրեմն, կամ մի՛ վստահեք մարդուն այդ դիրքը և մի՛ կոչեք հրամանատար, կամ, եթե վստահել եք և կարգել դիրքի հրամանատար, թույլ տվեք իր պատասխանատվությամբ տնօրինել իրավիճակը: Թող հետո նա բացատրություն տա, պատճառաբանի, թե ինչի համար և որ պահին է ինքը կայացրել այս կամ այն վճիռը: Բայց մարդուն թույլ տվեք կրակել, եթե թուրքը կրակում է իր վրա: Նույնիսկ քրեական օրենսգրքով է ինքնապաշտպանության նպատակով մարդ սպանելն արդարացված, իսկ մենք կռվի դաշտում, զենքը ձեռքներիս, զրկված ենք ինքնապաշտպանվելու իրավունքից այնքան ժամանակ, քանի դեռ վերադասը համապատասխան հրաման չի տվել: Սա ուղղակի նոնսենս է: Ռազմադաշտային հրամանատարին գործողություն իրականացնելու և դրա համար պատասխանատվություն կրելու ազատություն տալն առաջնային խնդիր է, և սրա բացակայությունը լուրջ կասկածներ է առաջացնում:
-Կյանքը ցույց է տալիս, որ պատերազմի դաշտում տարած հաղթանակը կարող է դառնալ առ ոչինչ դիվանագիտական սխալ ռազմավարության պարագայում: Մենք շատ չե՞նք սխալվում վերջինում:
-Ես գուցե շատ ծայրահեղ եմ մտածում, բայց կարծում եմ, որ ոչ թե ունենք սխալներ դիվանագիտական ռազմավարության մեջ, այլ ունենք դիվանագիտության բացակայություն: Որովհետև Հաագայի դատարանը ոչ միայն Միլոշևիչին դատելու համար է: 93 տարեկան տատիկի ականջ կտրողը, Քյարամ Սլոյանի գլուխը կտրողը, կտրված գլուխներով ֆուտբոլ խաղացողը, տղաների աչքերը հանողը, Սաֆարովը, ինչպես տեսանք, դատարանի առջև չկանգնեցին մարդկության դեմ գործած հանցագործության համար: Եվ Հայաստանը հայցադիմումով չդիմեց Հաագայի դատարան: Հաագան կդատապարտեր այդ արարքները, թե ոչ, առանձին հարց է, բայց այն, որ ապրիլյան պատերազմից հետո Հայաստանը հայցադիմում չներկայացրեց Հաագա, ամենասահմռկեցուցիչն է: Սա ցույց է տալիս, որ թելադրանք կա, որովհետև տարբեր մարդիկ այս մասին բարձրաձայնում են, բայց չկա արձագանք: Սա դիվանագիտության բացակայություն է, արտաքին քաղաքականության բացակայություն է, արդարադատության բացակայություն է: Եթե չի պահանջվել Հաագայի դատարանից, որ վերը հիշատակված հանցանքները գործած սրիկաները հանձնվեն Հայաստանի և աշխարհի արդարադատությանը և պատասխան տան մարդկության դեմ գործած ոճիրների համար, սա խոսում է մեր արդարադատության, արտաքին քաղաքականության ոլորտների իսպառ բացակայության, պարապուրդի մասին:

-Արցախում պատերազմական գործողությունների հարաբերական դադարից հետո՝ 1995-1996 թթ., սովորել և ավարտել եք Խորհրդային Միության մարշալ Շապոշնիկովի անվան «Վիստրել» բարձրագույն սպայական դասընթացը՝ ստանալով գնդի և բրիգադի հրամանատարի որակավորում: Փաստորեն, կարևորո՞ւմ եք մասնագիտական պատրաստվածությունը, պրոֆեսիոնալիզմը:
-Մասնագիտական որակավորումը շատ կարևոր է ամեն դեպքում, առավել ևս՝ հայրենիքի պաշտպանության հարցում: Սրանից կախված է ոչ միայն տվյալ զինվորականի անձի անվտանգության խնդիրը, այլև ամբողջ մի երկրի: Հետևաբար, այս ոլորտում միայն բարի ցանկություններով ղեկավարվելը թյուր վերաբերմունք է և նույնիսկ ծիծաղելի: Բոլոր ոլորտներն են լուրջ մասնագիտական որակներ պահանջում, եթե ուզում ենք համաշխարհային մարտահրավերներին համարժեք արդյունք ունենալ, ինքնապաշտպանության ոլորտը՝ առավել ևս: Այս պատճառով էլ, կարծում եմ, մեր զինվորականները պիտի ուսանեն լավագույն ռազմական ուսումնարաններում, ռազմական գործի լավագույն վարպետների մոտ՝ երբևիցե չկորցնելով ազգային նկարագիրը:

-Պրոֆեսիոնալիզմի հարցում նախանձախնդիր եք նաև պարարվեստի բնագավառում: 2001-ին Ձեր հիմնադրած «Կարին» ազգագրական երգ ու պարի համույթը սրա խոսուն վկայությունն է: Կարելի՞ է ասել, թե հաղթահարված է Ձեր այն մտավախությունը, որն արտահայտել եք բանաստեղծական տողով. «Ես վախենում եմ, շատ եմ վախենում, որ հանկարծ պարը գրաբար դառնա»:
-Դա գրվել է «Կարինը» ստեղծվելուց մեկ տարի առաջ, և հենց այդ մտավախությունից դրդված էլ ստեղծվեց «Կարինը»: Այս 17-18 տարիների գործունեության ընթացքում (բնականաբար, այս դաշտում մենք մենակ չենք) հաջողվել է ազգային երգ ու պարի ուսուցումը մտցնել դպրոց, ջանքեր ենք գործադրում ռազմապարը մտցնելու բանակ, յուրաքանչյուր ամսվա վերջին ուրբաթներին պարերի ուսուցում է իրականացվում «Նարեկացի» արվեստի միությունում (ձմռանը) և «Գաֆէսճյան» հիմնադրամի տարածքում: Բացի այս ամենից՝ պարբերաբար մասնակցում ենք Պարի միջազգային օրվան նվիրված ձեռնարկներին, ելույթներ ունենում Ջավախքում, Արցախում, սփյուռքում: Արտագնա համերգների ժամանակ՝ Բրազիլիայից մինչև Ամերիկա, Եվրոպա, Ռուսաստան, արևելյան երկրներ, մեր մասնագետները պարտադիր ուսուցողական ծրագրեր են իրականացնում:

-Սրբուհի Լիսիցյանի ստեղծած Կինետոգրաֆիայի (շարժումների գրառման) համակարգի «Կաքավագիր» համակարգչային ծրագրի, «Հայկական պար DVD» պարուսույցի հեղինակն եք, հետևո՞ւմ եք, թե ինչ լսարան են ընդգրկում այս ուղեցույցները:
-Պիտի ասեմ, որ հետաքրքրությունը բավական մեծ է այս ծրագրերի նկատմամբ, և սա վերաբերում է ոչ միայն Հայաստանին ու հայությանը: Բազմիցս մասնակցել եմ սեմինարների, վեբինարների (ինքս Պարի միջազգային խորհրդի անդամ եմ) և անձամբ համոզվել, որ Լիսիցյանի պարային գրառումները մեծ հետաքրքրություն են առաջացնում, հատկապես նախկին սոցիալիստական երկրների շրջանում: Որովհետև Լիսիցյանի համակարգը սոցլագերի տարածքում պարերի գրառման միակ համակարգն է: Դրան հավասարազոր միակ համակարգը Լաբանի համակարգն է: Լաբանը հունգարական և լեհական ծագում ուներ, ապրել է Ֆրանսիայում, մահացել Լոնդոնում: Նրա ստեղծած համակարգը շատ ավելի բարդ է, ընթերցելու առումով` խնդրահարույց: Իսկ մեր ծրագրի զարգացումը, կարծում եմ, դեռ առջևում է, և ավելի նոր, հզոր վերելքներ են սպասում դրան: Հիմա մենք աշխատում ենք ռազմապարերի DVD-ի վրա՝ Ջինիշյանի հիշատակի հիմնադրամի աջակցությամբ, և դրանում անպայման ներառելու ենք նաև Լիսիցյանի պարերի գրառումները:
(շարունակելի)


Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 5817

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ