ԱՄՆ նախագահ Դոնալդ Թրամփը լրագրողներին ասել է, որ ԱՄՆ-ի օրենսդրությամբ իրեն արգելված է երրորդ ժամկետով առաջադրվելը, ինչը «շատ վատ է»։ ԱՄՆ Սահմանադրության 22-րդ փոփոխությունը արգելում է նախագահներին երրորդ ժամկետով առաջադրվել, չնայած լուրեր են շրջանառվում, որ Թրամփը կփորձի դա անել։ Նրա նախկին խորհրդականը պնդել է, որ կա «ծրագիր» Թրամփին երրորդ ժամկետով առաջադրելու համար։ Ինքը՝ Թրամփը, ասել է, որ «շատ կուզենար» առաջադրվել երրորդ ժամկետով։               
 

«Սա իմ վարկածն է այն մասին, թե ինչպես եմ տեսնում «Մեծապատիվ մուրացկաններն» այսօր՝ անցյալի, ներկայի ֆոնին»

«Սա իմ վարկածն է այն մասին, թե ինչպես եմ տեսնում «Մեծապատիվ մուրացկաններն» այսօր՝ անցյալի, ներկայի ֆոնին»
22.12.2017 | 12:00

«Իրատեսի» հյուրը Գ. Սունդուկյանի անվան ազգային ակադեմիական թատրոնի գեղարվեստական ղեկավար, ՀՀ ժողովրդական արտիստ ԱՐՄԵՆ ԷԼԲԱԿՅԱՆՆ է: Հանդիպման առիթը օրեր առաջ մայր թատրոնում կայացած հերթական պրեմիերան է՝ Հակոբ Պարոնյանի «Մեծապատիվ մուրացկաններ» երկի հենքով:

«ՀԱՅ ԴԱՍԱԿԱՆ ԵՎ ԺԱՄԱՆԱԿԱԿԻՑ ԳՐՈՂՆԵՐԻ ՍՏԵՂԾԱԳՈՐԾՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐԸ՝ ՍՈՒՆԴՈՒԿՅԱՆ ԹԱՏՐՈՆԻ ԲԵՄՈՒՄ»


-Պարոն Էլբակյան, շնորհավորում եմ հերթական պրեմիերայի առիթով՝ ըստ Հակոբ Պարոնյանի «Մեծապատիվ մուրացկաններ» ստեղծագործության: Դուք, փաստորեն, հետևողակա՞ն եք հայ դասական գրականության գոհարները մայր թատրոնի բեմում ներկայացնելու հարցում:
-Այո՛, հետևողական եմ, և հիմա էլ երիտասարդ ռեժիսոր Սամսոն Մովսիսյանն է պատրաստում «Սասնա ծռեր» բեմադրությունը՝ մեր ազգային էպոսի մոտիվներով: Այսինքն՝ մենք շարունակում ենք հայ դասական և ժամանակակից գրողների ստեղծագործությունները ներկայացնել Սունդուկյան թատրոնի բեմում: Մեր գրական և դրամատուրգիական ստեղծագործությունները բեմահարթակ բարձրացնելով՝ փորձում ենք դրանք վերադարձնել երիտասարդությանը: Իհարկե, վստահ եմ, որ դպրոցական ծրագրում դասական գործերն ընդգրկված են, մեր կրտսեր սերունդը ծանոթ է դրանց, բայց թատրոնն իր մեկնությունն ունի, և հետաքրքիր է իմանալ, թե քո ժամանակակիցներն ինչպես են ընկալում այդ ստեղծագործությունները թատրոնի դահլիճում:

«ՆԵՐԿԱՅԱՑՄԱՆ ՄԵՋ ՈՒՆԵՆՔ ԺԱՄԱՆԱԿՆԵՐԻ ԽԱԽՏՈՒՄ, ՀԻՆ ԺԱՄԱՆԱԿԻՑ ՏԵՂԱՓՈԽՎՈՒՄ ԵՆՔ ԱՅՍՕՐ ԵՎ ԱՅՍՕՐՎԱՆԻՑ ԳՆՈՒՄ ՀԵՏ»


-Հասկանալի է, որ դասական որևէ գործ մերօրյա հանդիսատեսի դատին հանձնելիս դրանում այս կամ այն կերպ ներդրվում են ժամանակակից տարրեր: «Մեծապատիվ մուրացկանների» դեպքում հակառակ տպավորությունն էր. ասես դասական գործն էր ներդրված ժամանակակից նյութի մեջ. Աբիսողոմ աղան, նրա միջավայրն ու հոգեբանությունը մի տեսակ ֆոն էին դարձել արդի անհանգստությունները երևակելու համար:
-Շատ շնորհակալ եմ, սա իմ լսած ամենաբարձր գնահատականներից մեկն է ներկայացման մասին: Եթե մեզ դա հաջողվել է, ուրեմն վստահ կարող եմ ասել, որ ներկայացումն ստացվել է: Ճիշտ է, այս աշխարհում անթերի ոչինչ չկա, բայց և այնպես… Ինչ վերաբերում է Պարոնյանի ստեղծագործությանը հավատարիմ մնալուն, ապա ներկայացման ազդագրի վրա գրված է, որ այն վարկած է: Այսինքն՝ Արմեն Էլբակյանը վարկածի հեղինակն է: Սա իմ բեմադրությունը չէ, իմ վարկածն է այն մասին, թե ինչպես եմ տեսնում «Մեծապատիվ մուրացկաններն» այսօր՝ անցյալի, ներկայի ֆոնին: Այդ տեսանկյունից էլ հենց գրվել է վարկածը. շատ բաներ կան, որ խիստ հարազատ են հեղինակին ու նրա երկին, և կան բաներ, որ իմպրովիզացիայի միջոցով տալիս են մեր այսօրվա քաղաքացիական դիրքորոշմանը, մեր ժամանակի իրավիճակներին համահունչ երևույթներ: Ասեմ, որ այս համարձակությունը ես ձեռք եմ բերել Հակոբ Պարոնյանի «թույլտվությամբ»: «Մեծապատիվ մուրացկանների» առաջին իսկ տողերը մեզ հուշում են, որ այն դուրս է ժամանակից. դասական գործերը բոլորն են դուրս ժամանակից: Բայց այս գործում ուղղակիորեն էլ չկա ժամանակային հստակություն, որովհետև հեղինակն իր պատումն սկսում է տարեթվի, ամսաթվի ոչ ճշգրիտ հիշատակությամբ, և մենք էլ ներկայացումն այդպես ենք ավարտում՝ մերօրյա ժամանակի ոչ հստակ հիշատակությամբ: Այսինքն՝ մենք ներկայացման մեջ ունենք ժամանակների խախտում, հին ժամանակից տեղափոխվում ենք այսօր և այսօրվանից գնում հետ: Սա նշանակում է, որ բոլոր ժամանակներում էլ այս ամենը կատարվում է, ցավոք: Եվ քանի դեռ անփոփոխ են այն բարոյական օրենքները, որոնք մեզ տրված են ի վերուստ, ապա այս գործը, ցավում եմ, բայց կլինի միշտ արդիական:

«ԵՍ ԿՈՆԿՐԵՏ ՈՐԵՎԷ ՄԵԿԻՆ ՆԿԱՏԻ ՉԵՄ ՈՒՆԵՑԵԼ. ՈՎ ԻՐ ՎՐԱ ԿՎԵՐՑՆԻ, ԹՈՂ ՎԵՐՑՆԻ»


-Ակնարկներն առավել քան թափանցիկ են Ձեր բեմադրության մեջ, և նախատիպերն ակնհայտորեն ճանաչելի են երբեմն. վենդետայի չե՞ք սպասում:
-Ես կոնկրետ որևէ մեկին նկատի չեմ ունեցել. ով իր վրա կվերցնի, թող վերցնի: Շեքսպիրն ասում է՝ որպեսզի հասնես քո նպատակին, պետք է ճիշտ թարգմանը լինես քո ժամանակի: Ներկայացման մեջ կան շեշտադրումներ, ակցենտներ, ու յուրաքանչյուրը դրանցում կարող է տեսնել և՛ իրեն, և՛ իր հարևանին: Երբ մենք գնում ենք կինո, թատրոն և տեսնում ենք բաներ, որոնք կատարսիս են առաջացնում մեր մեջ, մտածում ենք. «Դա ես չեմ, դա կողքիս նստածն է»:


«ԸՆԴՀԱՆՐԱՊԵՍ ԵՍ ԿԱՐԵՎՈՐՈՒՄ ԵՄ ՄԹՆՈԼՈՐՏԸ ԹԱՏՐՈՆՈՒՄ, ՄԹՆՈԼՈՐՏԸ ՆԵՐԿԱՅԱՑՄԱՆ ՄԵՋ»


-Խոսենք բեմանկարչի աշխատանքի մասին: Ինչպես և Ձեր «Պեպո» ներկայացման մեջ, այնպես էլ «Մեծապատիվ մուրացկաններում» բեմի ձևավորումն ասես մի առանձնացող ստեղծագործություն է՝ ինքն իրենով շատ խոսուն, աչք շոյող և միաժամանակ համաձույլ բեմում կատարվող գործողություններին: Ինչպե՞ս են գտնվել այդ լուծումները:
-Բեմանկարչության հեղինակը մեր թատրոնի գլխավոր նկարիչ Գարիկ Եվանգուլյանն է: Մենք միասին հինգ-վեց բեմադրություն ենք արել, և ինձ համար միշտ հաճելի է նրա հետ աշխատելը: Ընդհանրապես ես կարևորում եմ մթնոլորտը թատրոնում, մթնոլորտը ներկայացման մեջ, որովհետև մթնոլորտը հուշում է նաև այն իրականը, որը գեղարվեստական լեզվով պիտի փոխանցես ունկնդրին: Բեմանկարչությունն այս ներկայացման մեջ և՛ ինքնուրույն, և՛ համատեղ աշխատանք է: Ինքնուրույն է, որովհետև նկարիչն ինքն է այն իրագործել: Համատեղ է, որովհետև, ի վերջո, այն տեղը, որում պիտի կայանար այս ամենը, բխում է իմ հեղինակած վարկածից: Արդյունքում մենք նորից ու նորից դարձանք համախոհներ և ստեղծեցինք այն աշխարհը, որտեղ գործում են մեր հերոսները:
-Դուք նաև վերապրեցրել եք Ստեփան Լուսիկյանի երբեմնի գրած երաժշտությունը՝ Պարոնյանի անվան թատրոնի «Մեծապատիվ մուրացկաններ» ներկայացման համար:
-Այո՛, ինքս եմ տարիներ առաջ այդ ներկայացումն արել Պարոնյան թատրոնում: Ցավոք, կորել էին և՛ կլավիրը, և՛ պարտիտուրը, պահպանվել էին շատ վատորակ հին ձայնագրություններ, որոնք կարողացանք մի կերպ վերծանել, գործիքավորել նորովի: Կոմպոզիտոր Լևոն Խաչատրյանը, որի հետ նույնպես բավական շատ ենք աշխատել, իրականացրեց այդ դժվարին գործը: Իհարկե, փորձել ենք առավելագույնս հարազատ մնալ Ստեփան Լուսիկյանին: Եթե այսօր մեր կողքին լիներ կոմպոզիտորը, գուցե ցանկանայինք, որ մի քիչ ավելի մոտեցներ մեր ժամանակին իր երաժշտությունը: Բայց այս պարագայում մեզ թույլ չտվեցինք կոպտորեն միջամտել նրա գրած երաժշտությանը:
-Ներկայացման մեջ զբաղված էին ոչ միայն մայր թատրոնի, այլև ուրիշ թատրոնների դերասաններ՝ Աննա Էլբակյանը, Դավիթ Հակոբյանը, գուցե նաև ուրիշներ: Դուք տարբեր թատերական կոլեկտիվների համագործակցության ջատագո՞վ եք:
-Կարծում եմ՝ պետք է ավելի ուժեղացվի թատերախումբը, դառնա ավելի բազմաշերտ՝ դերասանների առումով: Մենք պիտի շարունակենք այս մոտեցումը: Այդ դերասանները համատեղությամբ աշխատում են նաև Սունդուկյան թատրոնում:
-Թատրոնի խաղացանկում ընդգրկված ներկայացումները հասցեագրված են տարբեր ճաշակների տեր հանդիսատեսի: Ինքներդ ունե՞ք ներկայացման Ձեր նախընտրած տեսակը, թե՞ ամեն ինչ հարմարեցվում է հանրության պահանջներին:
-Այս պահին ես ծրագիր եմ անում, որի նպատակն է պատկերացնել, թե ուր պիտի գնա թատրոնը: Այո՛, առաջին տեղում ազգային դրամատուրգիան է, բայց, միևնույն ժամանակ, փորձում ենք մեր թատերախմբում դնել հիմքեր՝ այսօրվա ժամանակակից թատրոնի, կենդանի խոսքի, կենդանի իմպրովիզացիայի, հանդիսատեսի հետ բացարձակ շփման համար: Այդ հիմքերը միանգամից չեն դրվում, մի օրում չեն ստեղծվում: Մի օրում հնարավոր է ամեն ինչ քանդել, բայց ստեղծել՝ ոչ: Դա երկարատև ծանր տքնանք է ենթադրում: Իմ նպատակն է ստեղծել թատրոն ժողովրդի համար: Այսինքն՝ ելնել այն նախասիրություններից, որոնք ունի նաև ժողովուրդը: Չեմ ասում, թե պետք է պարզունակ դարձնել մեր ներկայացումները, բայց և պետք է մատչելի լինել ժողովրդի համար, նրա հետ շփման մեջ մտնել, ոչ թե փորձել նրանից անջրպետված մնալ ինտելեկտուալի և անհասկանալիի սահմաններում: Որովհետև թատրոնը, մանավանդ այսպիսի մեծ թատրոնը, այնուամենայնիվ, նաև արտադրություն է և ունի նաև բիզնես նպատակներ: Եվ այդ նպատակները մենք փորձում ենք իրականացնել նաև մեր թատրոնի նոր տնօրեն, երիտասարդ արվեստագետ Վարդան Մկրտչյանի հետ: Նա գործունյա, թատրոն իմացող, դերասանի ընտանիքից դուրս եկած մարդ է, որը ոչ միայն վարչական աշխատող է, այլև դերասան: Նա լծվել է այս գործին, և հույս ունեմ, որ այն կունենա արդյունք: Իհարկե, սրա համար մեզ ժամանակ է պետք:


Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 7870

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ