Քիչ առաջ ոստիկանության զորքերը մտան Էջմիածին քաղաք։ Երկու ավտոբուս է բերվել Էջմիածին, որոնք, ըստ երևույթին, սպասում են հրահանգի։ Մայր Աթոռի բակում իրավիճակը գերլարված է։ Հավաքված քաղաքացիները թույլ չտվեցին իրավապահներին իրենց հետ տանել Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել Սրբազանին։ Այստեղ են ժամանել նաև կարմիրբերետավորները։ Մայր Աթոռի մոտ հավաքված քաղաքացիները կոչ են անում բոլոր հայերին հավաքվել Մայր Աթոռի բակում և կանգնել ի պաշտպանություն Եկեղեցու։               
 

Կովկասում ոչինչ հեշտ ու արագ չի լինում

Կովկասում ոչինչ հեշտ ու արագ չի լինում
18.01.2018 | 10:25

Վրաստանն ու Ռուսաստանը ցանկանում են Շվեյցարիայի օգնությամբ բացել նոր սահմանային հսկիչ անցակետ` Վրաստանից առանձնացած Աբխազիայի ու Հարավային Օսիայի տարածքով: Դիվանագիտական հնարք` ճոպանի վրա` գրում է շվեյցարական Neue Zürcher Zeitung-ի կայքում Ան Դորիտ Բոյը: Համարյա 10 տարի կովկասյան ինքնահռչակ պետություններ Հարավային Օսիայի ու Աբխազիայի կոնֆլիկտի շուրջ ոչինչ տեղի չի ունենում: Անդունդն անհաղթահարելի է: Վրաստանը հրաժարվում է ճանաչել Աբխազիայի ու Հարավային Օսիայի անկախությունը: Ռուսաստանը հերքում է, որ ընդհանրապես կոնֆլիկտի կողմ է տարածքների վերաբերյալ կոնֆլիկտում, որ բռնակալ Իոսիֆ Ստալինը կցել է Վրացական ԽՍՀ-ին և երկաթե վարագույրի անկումից հետո նրանք պայքարում են իրենց ինքնիշխանության համար: Հարավային Օսիայում զինված կոնֆլիկտին միջամտելուց հետո Ռուսաստանը պաշտոնապես ճանաչել է երկու «հանրապետությունները» և պահում է նրանց:

Դա ծանր հարված է Վրաստանին, որ ընտրել է արևմտյան ինտեգրումն ու անդամակցությունը ՆԱՏՕ-ին` Ռուսաստանի հետ վասալային հարաբերությունների փոխարեն: Կողմերի այդ հարաբերությունների համապատկերում նորությունը Թբիլիսիից զարմանալի էր: Վրաստանի վարչապետ Գեորգի Կվիրիկաշվիլին հաստատեց, որ Վրաստանը պայմանագիր է ստորագրել շվեյցարական Société Générale de Surveillance (SGS) ընկերության հետ Ռուսաստանի ու Վրաստանի միջև երեք մաքսակետերով անցնող բեռների վերահսկողության մասին: Պայմանագրի իրականացումը նուրբ հարց է, որ զգուշություն է պահանջում: 2011-ին Ռուսաստանի ու Վրաստանի կնքած պայմանագրով, որ նախատեսում էր միջազգային անկախ դիտորդների վերահսկողությունը ռուս-վրացական սահմանով անցնող բեռների վրա և երկար ժամանակ մնում էր չիրականացված, տեղանքի անվանումների փոխարեն նշված էին միայն աշխարհագրական կոորդինատները: Հարավային Օսիան ու Աբխազիան իրենց խոցված կզգան, երբ շվեյցարացիները վերահսկեն բեռնափոխադրումը հանրապետությունների տարածքով: Վրաստանի վարչապետ Գեորգի Կվիրիկաշվիլու համար տարանցիկ միջանցքների հարցը բարդ է և ներքաղաքական առումով: Շատ վրացիներ զգուշանում են, որ դա կհամարվի առանձնացած հանրապետությունների փաստական ճանաչում և Մոսկվայի ևս մեկ հաղթանակ: Վարչապետի խոսքով` լրացուցիչ հսկիչ անցակետերը կգործեն միայն այն դեպքում, երբ կփակվի, օրինակ, սաստիկ ձյան պատճառով, Վերին Լարսի անցակետը, որ միակ ցամաքային միջանցքն է Հայաստանի ու Ռուսաստանի միջև:


Քանի որ Հայաստանը կարող է դրանից օգուտ քաղել, մաքսային հսկիչ անցակետերի բանավեճին խառնվեց նրա հարևան և երդվյալ թշնամի Ադրբեջանը` փորձելով ճնշում գործադրել Վրաստանի և հնարավորության դեպքում` Ռուսաստանի վրա: Արագ և հեշտ Կովկասում ոչինչ չի լինում:
Neue Zürcher Zeitung


Հ.Գ. Թեման անցյալ տարեվերջին էր շրջանառվում, և զարմանալի է, որ շվեյցարական թերթի կայքը նոր կամ նորից է անդրադառնում թեմային: Ռուսաստանի ու Վրաստանի հարաբերությունները պարզելը թողնենք իրենց: Ինչու՞ պիտի Աբխազիան ու Հարավային Օսիան իրենց «խոցված զգան» շվեյցարական վերահսկողությունից: Եվ` ի՞նչ լծակներ ունի Ադրբեջանը` Վրաստանին ու Ռուսաստանին հետ պահելու պայմանագիրը իրականացնելուց: Կամ` Անկարան, որ նույնպես կարող է օգտվել այդ միջանցքից` ինչպես հայտարարել էր Վրաստանի վարչապետը: Հիմա, երբ Վերին Լարսը օրը մեկ կամ օրվա մեջ մի քանի անգամ փակվում է, ժամանակը չէ՞, որ ՀՀ վարչապետը թեման օրակարգ բերի հայ-վրացական հարաբերություններում: Թե՞ Հայաստանը սպասում է, որ կողմերն իրենք լուծեն հարցը ու մեզ հրամցնեն պատրաստի պտուղները: Այդպես լինու՞մ է:


Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆ

Դիտվել է՝ 2532

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ