Իրանը պատրաստվում է հակահարված տալ Միացյալ Նահանգներին Մերձավոր Արևելքում՝ հաղորդել է Իսլամական հեղափոխության պահապանների կորպուսի Telegram ալիքը։ Ավելի վաղ հաղորդվել էր, որ «ամերիկացիները սխալ հաշվարկներ են արել», քանի որ Իրանը նախկինում տարհանել էր բոլոր նյութերը երեք միջուկային օբյեկտներից, որոնք հարված էին ստացել ԱՄՆ-ի կողմից։               
 

«Եթե մենք մշակույթը չպետք է պահպանենք, ինչի՞ համար ենք պատերազմում»

«Եթե մենք մշակույթը չպետք է պահպանենք, ինչի՞ համար ենք պատերազմում»
27.10.2015 | 10:40

Հայաստանի պետական երիտասարդական նվագախումբը, ՀՀ մշակույթի նախարարության աջակցությամբ, անցկացնում է Արամ Խաչատրյանի անվան 3-րդ միջազգային փառատոնը, ներկայացվում են աշխարհահռչակ կոմպոզիտորի ստեղծագործությունները, համաշխարհային և հայկական պրեմիերաներ: Փառատոնի ընթացքում հանդես են գալիս մեծահամբավ երաժիշտներ, այդ թվում` հանրահայտ թավջութակահար ՍՈՒՐԵՆ ԲԱԳՐԱՏՈՒՆԻՆ (ԱՄՆ), ով հանդես է գալիս որպես մենակատար և կամերային երաժիշտ՝ ներկայանալով Եվրոպայում, Ասիայում, Աֆրիկայում, Ավստրալիայում, Հարավային և Հյուսիսային Ամերիկաներում։ Սուրեն Բագրատունին նաև հայտնի մանկավարժ է, Միչիգանի պետական համալսարանի վաստակավոր պրոֆեսոր, վարպետության դասեր է անցկացնում ամբողջ աշխարհում։ «Nobilis» տրիոյի անդամ է, «Cello Plus» ամենամյա փառատոնի գեղարվեստական ղեկավարը:

-Պարոն Բագրատունի, ի՞նչ կասեք Արամ Խաչատրյանի անվան փառատոնի, Հայաստանի պետական երիտասարդական նվագախմբի հետ Ձեր համագործակցության մասին:
-Երրորդ անգամ է անցկացվում փառատոնը, շատ հայտնի է, և շատ ուրախ եմ, որ նման կարևորության փառատոն կա Հայաստանում: Ես առաջին անգամ էի մասնակցում, Երիտասարդական նվագախմբի հետ իմ համագործակցությունը նույնպես առաջին անգամ էր: Շատ լավ բաներ էի լսել, տեսագրություններ էի նայել ու շատ էի սպասում այս հանդիպմանը:
-Խաչատրյանի անվան 3-րդ միջազգային փառատոնի շրջանակում Կամերային երաժշտության տանը հրավիրված համերգը նվիրված էր անվանի դիրիժոր, ՀԽՍՀ արվեստի վաստակավոր գործիչ, պետական մրցանակի դափնեկիր Դավիթ Խանջյանի 75-ամյակին։ Երեկոյի ընթացքում Դուք հանդես եք եկել Ձեր սանի հետ:
-Այո, շատ հետաքրքիր կազմով ելույթ ունեցանք ես և Հակոբ Աթյանը, դաշնակահարներ Սվետլանա Նավասարդյանը և Զարուհի Խանջյանը։ Զարուհի Խանջյանը Դավիթ Խանջյանի դուստրն է, Հակոբ Աթյանը դիրիժորի թոռն է և իմ ուսանողը: Այնպես ստացվեց, որ մասնակցում էին Խանջյանի ընտանիքը, ընկերները, տարբեր սերնդի ներկայացուցիչներ, և փաստորեն, ես ու իմ սանը:
-Փառատոներն առաջնահերթ ի՞նչ խնդիր են լուծում, ապահովում են տվյալ երկրի միջազգային ճանաչո՞ւմը, երաժշտության հանրահռչակո՞ւմը, թե՞ ավելի շատ մշակութային երկխոսության հնարավորություն են ընձեռում:
-Ինձ թվում է` և՛ մշակութային երկխոսությունն է ապահովվում, և՛ երկրի ճանաչումը: Երաժիշտներ կան, որ առաջին անգամ են գալիս Հայաստան, ծանոթանում են մեր երկրի մշակույթին, նաև Արամ խաչատրյանի արվեստին, եթե անգամ չեն կատարում նրա ստեղծագործությունները: Խաչատրյանն աշխարհում ամենաշատ հնչող կոմպոզիտորներից մեկն է, բայց կան երկրներ, որտեղ այդքան հաճախակի չեն անդրադառնում նրա գործերին:
-Ցեղասպանության 100-րդ տարելիցին ստեղծվեց «24/04» համաշխարհային նվագախումբը: Ապրիլի 24-ին 43 երկրներից ժամանած 123 երաժիշտները ոգեկոչեցին Հայոց ցեղասպանության զոհերի հիշատակը` դատապարտելով աշխարհում տեղի ունեցող ցեղասպանությունները: Ստացվում է, որ դասական երաժշտության միջոցով կարելի է աշխարհաքաղաքական հարցեր, խնդիրնե՞ր բարձրացնել:
-Իհարկե, կարելի է, բայց «24/04»-ն անդրադառնում է ոչ թե զուտ քաղաքական խնդրի, այլ մարդկային ողբերգության: Հավատացեք, կան մարդիկ, որ ուզում են մոռացության տալ Հայոց ցեղասպանությունը, մինչդեռ միայն ճանաչելով ու դատապարտելով կարելի է կանխել աշխարհում տեղի ունեցող ցեղասպանությունները: Իսկ այն, որ ապրիլի 24-ին տարբեր երկրների երաժիշտներ Հայաստան են եկել ու մասնակցել համերգին, այդ իրողությունն արդեն իսկ ասում է` այո, մենք եկել ենք, որ խոնարհվենք ցեղասպանության անմեղ զոհերի հիշատակի առաջ:
-Ի՞նչ կասեք երաժշտության ուժի, կարևորության մասին: Խոսքը, իհարկե, ոչ թե ժամանցային, այլ հոգևոր, մշակութային արժեք ունեցող երաժշտության մասին է:
-Երաժշտությունը մշակույթի պատմության մեջ ամենակարևոր և ամենամեծ տեղն է զբաղեցնում: Կարող եմ նշել ՈՒինսթոն Չերչիլի խոսքերը: Երկրորդ աշխարհամարտի ժամանակ Անգլիայի խորհրդարանում քննարկվում է մշակույթին տրամադրվող միջոցները կրճատելու և բանակին ուղղելու հարցը: Չերչիլն ասում է` այդ դեպքում ինչի՞ համար է մշակույթը, եթե մենք մշակույթը չպետք է պահպանենք, ինչի՞ համար ենք պատերազմում:
-Կա կարծիք, որ դասական երաժշտություն նախընտրող հանդիսատեսների շարքերում գնալով պակասում են երիտասարդ սերնդի ներկայացուցիչները: Ի՞նչ կասեք այս մասին:
-Համամիտ չեմ, օրինակ, Հայաստանում և շատ այլ երկրներում տեսնում եմ պատանի, երիտասարդ հանդիսատեսի: Դասական երաժշտությունը նախընտրող հանդիսատեսը չի ծերացել: Որոշ երկրներում գուցե կա նման պատկեր, բայց պատճառն այն է, որ մարդիկ զբաղված են, թոշակի են անցնում, նոր միայն կարողանում են գնալ համերգների ու վայելել բարձրարժեք երաժշտություն: Չէ՞ որ եթե մենք համերգների ժամանակ տեսնում ենք ավագ սերնդի ներկայացուցիչների, 10-20 տարի հետո դարձյալ տեսնում ենք ավագների, նրանք նույն մարդիկ չեն:
-Ինչպես հարկն է` պրոպագանդվո՞ւմ է հայ ժամանակակից երաժշտությունը, թե՞ երաժիշտները նախընտրում են անդրադառնալ հայտնի ու սիրված անունների:
-Ես չգիտեմ, թե ինչպես է պրոպագանդվում, կարող եմ ասել, որ ինքս մեծ հաճույքով կատարում եմ հայ կոմպոզիտորների ստեղծագործությունները: Անցյալ տարի կայացավ Տիգրան Մանսուրյանի ստեղծագործության ամերիկյան պրեմիերան և շատ մեծ արձագանք ստացավ: Վաչե Շարաֆյանի թիվ երկու կոնցերտն եմ նվագել ԱՄՆ-ում, երկրորդը Հայաստանում չի հնչել:
-Ցեղասպանությա՞նն էր նվիրված:
-Ոչ, ինձ էր նվիրված, բայց կատարեցի, շատ լավ գործ է (ծիծաղում է- Ա.Ա.): Հայաստանում չի կատարվել: Հավատացեք, եթե նորը լավն է, միշտ էլ հաճելի է ներկայացնելը: Առավել ևս եթե քո երկրի կոմպոզիտորի ստեղծագործությունն է:
-Տարբեր ժամանակներում ելույթ եք ունեցել Մոսկվայի, Հայաստանի, Շտուտգարտի, Բեռլինի, Փարիզի նվագախմբերի հետ, մենահամերգներով հանդես եկել Մոսկվայի, Սանկտ Պետերբուրգի, Փարիզի, Ժնևի, Հռոմի, Միլանի, Ֆլորենցիայի, Դրեզդենի համերգասրահներում: Հայաստանյան բեմում ի՞նչ զգացողություն եք ունենում:
-Ինձ համար միշտ հուզիչ է Հայաստան վերադառնալը:
-Իսկ եթե հարցին մոտենանք ժամանակակից տեխնիկայով հագեցած, բարձրակարգ համերգասրահ ունենալու տեսանկյունի՞ց:
-Ինչո՞ւ ոչ, լավ դահլիճի կարիք ունենք: Այսպես ասեմ` ավելի լավ դահլիճներ կան աշխարհում:
-13 տարեկանում հանդես եք եկել Հայաստանի ռադիոյի պետական համալսարանի նվագախմբի հետ` կատարելով Սեն Սանսի կոնցերտը թավջութակի համար: Ի՞նչ էր դա Ձեզ համար, եթե փորձեք հետադարձ հայացքով նայել:
-Շատ կարևոր էր ինձ համար: Մեծ համերգների սկիզբն էր: Եթե 13 տարեկանում նվագում ես մեծ նվագախմբի հետ, մեծ սպասումներ են ունենում քեզնից: Դա այն ժամանակ էր, երբ Հայաստանում շատ նվագախմբեր կային` կամերային, սիմֆոնիկ:
-Ի՞նչ կասեք ցեղասպանության խնդրի և առհասարակ Հայաստանի մասին:
-Ցեղասպանությունը ցավալի իրողություն է, ի՞նչ կարող եմ ասել, մենք ամեն ինչ գիտենք: Կարծում եմ, մեր երկիրը պետք է շատ մեծ տեղ հատկացնի մշակույթին, ինչը շատ կարևոր է աշխարհին ճանաչելի դառնալու առումով: Պետք է ասեմ, որ հայ մշակույթի գործիչներն աշխարհում միշտ բարձր են պահում Հայաստանի անունը, այդպես էլ կշարունակվի:
-Առաջիկայում ի՞նչ ծրագրեր ունեք:
-Հոկտեմբերի 28-ին մենահամերգ ունեմ, հոկտեմբերի 31-ին Բոստոնում կատարելու եմ Տիգրան Մանսուրյան: Շատ են ծրագրերը, այս պահին չեմ կարող հիշել բոլորը:

Զրուցեց Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1577

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ