Իրանը պատրաստվում է հակահարված տալ Միացյալ Նահանգներին Մերձավոր Արևելքում՝ հաղորդել է Իսլամական հեղափոխության պահապանների կորպուսի Telegram ալիքը։ Ավելի վաղ հաղորդվել էր, որ «ամերիկացիները սխալ հաշվարկներ են արել», քանի որ Իրանը նախկինում տարհանել էր բոլոր նյութերը երեք միջուկային օբյեկտներից, որոնք հարված էին ստացել ԱՄՆ-ի կողմից։               
 

«Եթե պատերի ներսում գոռալը չի օգնում, պիտի դուրս գաս փողոց»

«Եթե պատերի ներսում գոռալը չի օգնում, պիտի դուրս գաս փողոց»
22.12.2015 | 10:42

Ամերիկաբնակ լուսանկարիչ ԷԴՄՈՆԴ ՔԵՇԻՇՅԱՆԸ Հայաստանում էր 28 տարվա բացակայությունից հետո: «Հայ-արտ» մշակութային կենտրոնում բացվեց լուսանկարչի անհատական ցուցահանդեսը: Ներկայացված էր շուրջ հարյուր լուսանկար:


-Հայաստանյան արվեստասերները նոր-նոր են ճանաչում Էդմոնդ Քեշիշյան-արվեստագետին: Մի փոքր պատմեք Ձեր մասին:
-Ծնվել եմ Իրանում: 1971-ին ընտանիքս վերադարձել է հայրենիք: Երեք տարեկանից մեծացել եմ Հայաստանում: Ծառայել եմ խորհրդային բանակում` Սիբիրի Չեռնենկո քաղաքում: Միշտ էլ տեսակով արվեստագետ եմ եղել, բայց փոքր հասակում վախենում ես ասել այդ մասին ուրիշներին, որովհետև չեն հասկանա: Հիմա էլ կա այդ խնդիրը մեզ մոտ. գեղեցկությունը տեսնելը համարվում է փափկություն, թուլություն: Բայց մենք Հայկ Նահապետի սերունդն ենք: Հայկը ամենանրբազգացն է և ամենահզորը: Լուսանկարել սկսել եմ 2005-ից` ԱՄՆ-ում: Մինչ այդ երաժշտությամբ եմ զբաղվել:
-Ցուցահանդեսին ներկայացված լուսանկարները ե՞րբ և որտե՞ղ են արվել:
-Տարբեր տարիների աշխատանքներ են (2005-2014 թթ.): Լուսանկարել եմ Ամերիկայում, հիմնականում` Կալիֆոռնիայում:
-Լուսանկարները բնորոշո՞ւմ են հեղինակին: Ես տեսա բնություն, ամայի վայրեր:
-Երևի ինձ ավելի հարազատ են այն վայրերը, որտեղ մարդիկ չկան (բայց և կան, ես ինքս մարդ եմ): Բնության գրկում բոլոր զգայարաններս սրվում են, նույնանում եմ բնության հետ: Ես եմ, իմ աչքերը, իմ ականջները, և այդ ընթացքում ամեն ինչ գեղեցիկ է:
-Սարդերի հյուսած ցանցերն ինչո՞վ են գրավում Ձեզ: Ցուցահանդեսին ներկայացված աշխատանքներից մի քանիսում նման պատկերներ կային:


-Սարդոստայնը գեղեցիկ ծուղակ է: Ես էլ եմ մտածել` ինչո՞ւ եմ սիրում: Չգիտեմ: Տարին 5-6 օր անցկացնում եմ Խաղաղ օվկիանոսի ափից երկու մղոն դեպի վեր, Սանտա Լուսիա լեռներում գտնվող մենաստանում, որտեղից երևում է ոչ միայն հորիզոնը, այլև երկրագնդի կորությունը: Զուսպ, լուռ տարածք է: Արևածագին եմ աշխատում, երբ սարդոստայններն իրենց վրա են հավաքում ցողի փոքր կաթիլները: Այդ նկարները մտասևեռում են, նկարել եմ շատ մոտիկից, շունչս պահած, որ չդողան:
-Այսօր բոլորը նկարում են, տեխնիկան լայն հնարավորություն է ընձեռում: Լուսանկարչական արվեստում ի՞նչն է կարևոր:
-Կիրքը, ցանկությունը, ոգևորությունը: Կարծում եմ` ամենամեծ արվեստն ապրելու արվեստն է: Մնացած ամեն ինչը բխում է դրանից: Ինչ էլ անես` արվեստ է, եթե սիրով ես անում, կրքով, խնամքով, եթե դրա մեջ կա մի բան, որ անտեսանելի է: Հաճախ արվեստն ընկալում ես, երբ ծանոթանում ես արվեստագետին: Շատ բաներ, որ անհասկանալի էին, սկսում են բացահայտվել քեզ համար, ոչ թե ասում ես՝ լավն է, որովհետև աշխարհն է այդպես ասում:
-Ի՞նչ եք լուսանկարել Հայաստանում և որտե՞ղ եք ներկայացնելու այդ աշխատանքները:
-Երկու շաբաթով էի եկել, ժամանակը սուղ էր: Սամվել Սևադայի հետ շրջեցինք Լոռիում, Գյումրիում, եղանք նաև Կոտայքի շրջանում: Լոս Անջելեսում փոքր ցուցահանդես կկազմակերպեմ:
-Օտարերկրացիներին կհետաքրքրե՞ն Հայաստանը պատկերող լուսանկարները:
-Իհարկե, էկզոտիկ երկիր է իրենց համար:


-Հայաստանը պատկերող Ձեր լուսանկարների շարքը, կարծես, չի սահմանափակվում բնապատկերներով:
-Ես ամեն ինչ եմ նկարում` քաղաքային պատկերներ, աբստրակտ, դիմանկար, բայց ամենից առաջ ինձ գրավում են մեր երկրի բնությունը և այն հզոր էներգիան, որ ներկա է ամենուր:
-Ինքնանկա՞ր:
-Այո, երբեմն:
-Ձեր հաջորդ այցը հայրենիք, կարծում եմ, 28 տարի անց չի լինի:
-Ոչ, հաջորդ տարի նույնպես գալու եմ` ընտանիքիս հետ:
-Ձեր կինը հայուհի՞ է:
-Այո, նա էլ է գալու: Կուզեի երկար մնալ, երկար ապրել այս հրաշալի երկրում:
-Ի՞նչն էր փոխվել Հայաստանում Ձեր բացակայության ընթացքում:
-Փոփոխություններ տեսա Երևանում, բայց չզարմացա: Համացանցով հետևում եմ, տեսնում ամեն բան: Երևանյան աղմուկը, եռուզեռն ուրիշ են, բայց ցավալի է, որ կյանքը կենտրոնացել է մի տեղում: Երևանից դուրս ես գալիս, ոչինչ չկա:
-Մեր օրերում` ահաբեկչությունների, պատերազմների, այլևայլ խառնակությունների բովում առավել ուշագրավ են վավերագրական լուսանկարները: Ձեզ չի՞ գրավում լուսանկարչության այդ տեսակը:
-Միշտ էլ պատերազմ, խառնակություն, ահաբեկչություն եղել են, ուղղակի հիմա համացանց կա, ու որոշ մարդիկ համաշխարհային այս «սարդոստայնն» օգտագործում են կարծիք ձևավորելու, ազդեցություն ունենալու, վախեցնելու համար: Ես անիրազեկ չեմ աշխարհում կատարվող իրադարձություններին: Երբ ահաբեկչություն է լինում, ես այնտեղ եմ, ամեն սպանված երեխա իմ երեխան է: Բայց ես ունեմ իմ կյանքը: Եթե խաղաղ ապրեմ, նաև խաղաղության մասն եմ ու դա եմ պատկերում իմ աշխատանքներում:
-Հայ արվեստագետն Ամերիկայում ինչպե՞ս է զգում իրեն:
-Նոր սերունդը կարողանում է շուտ տեսնել, ընկալել նորությունները: Առաջխաղացման հնարավորությունները շատ են: Հայաստանից եկած արվեստագետների համար մի քիչ դժվար է: Չեմ ասում` վատ է: Հանգիստ ապրում են, բոհեմական կյանք ունեն, ներկայանում են, բայց բավարարվածություն չեն զգում: Դաշտն այնքան մեծ է, որ իրենց արածն ազդեցություն չունի այնտեղ:


-Իսկ եթե խոսենք պահանջարկի՞ մասին: Երբ արվեստասեր հասարակությունը գնում է լուսանկարչական ցուցահանդեսի, ի՞նչ է ուզում տեսնել:
-Չեն գնում լուսանկարչական ցուցահանդեսների, եթե խոսքը հայկական համայնքի մասին է: Կոնկրետ Գլենդելում չեմ տեսել լուսանկարչական ցուցահանդեսներ: Գուցե հին վարպետների գործերը հետաքրքրեն: Իսկ խոշոր հաշվով Ամերիկայում մեծ հետաքրքրություն կա, և այնքան լուսանկարիչներ կան, որ ամեն ինչն էլ պահանջված է:
-Գիտեմ, որ հետևում եք հայաստանյան անցուդարձին: Քաղաքացիական նախաձեռնությունները, ցույցերը չեն շրջանցում մեր երկիրը: Ինչպե՞ս եք վերաբերվում նման շարժումներին:
-Գլենդելի մեր փողոցում լուսավորություն չկար, վթարներ շատ էին լինում: Դիմեցինք քաղաքապետարան, մեկ շաբաթում լուծվեց այդ խնդիրը: Այստեղ մինչև փողոց դուրս գալը լուծվում են հարցերը: Բայց եթե պատերի ներսում գոռալը չի օգնում, պիտի դուրս գաս փողոց:
-Հայաստանցի վնասազերծված ահաբեկիչների մասին լուրն է՞լ է հասել ձեզ:
-Մեկի համար ազատամարտիկ է, մյուսի համար՝ ահաբեկիչ, բայց քանի դեռ մանրամասներին ծանոթ չես, խոսելն ավելորդ է: Կարծում եմ` այդ ամենն արվում է կարծիքներ, հոսանքներ ձևավորելու համար ու հիմնականում վախի միջոցով: «Բաժանիր, որ տիրես» դիվային կարգն է գործում այսօր: ՈՒղղակի տեսնել է պետք: Երբ ես լուսանկարում էի մեր երկրի բնաշխարհը, այնքան ծայրահեղ գեղեցկություն և ուժ տեսա: Բնական է, որ մարդիկ էլ պիտի ծայրահեղ լինեն` ծայրահեղ լավ ու ծայրահեղ վատ: Մի տեսակ բոլորն ուզում են փոխել երկիրը, բայց երբ մարդը հասկանում է, որ չի կարող փոխել ոչինչ, դառնում է համակ ապստամբություն, որովհետև ազատ է: Նա այլևս չի ուզում փոխել ոչինչ ու աշխարհի վերափոխումն սկսում է ինքն իրենից:


Զրույցը` Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 2527

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ