Իրանը պատրաստվում է հակահարված տալ Միացյալ Նահանգներին Մերձավոր Արևելքում՝ հաղորդել է Իսլամական հեղափոխության պահապանների կորպուսի Telegram ալիքը։ Ավելի վաղ հաղորդվել էր, որ «ամերիկացիները սխալ հաշվարկներ են արել», քանի որ Իրանը նախկինում տարհանել էր բոլոր նյութերը երեք միջուկային օբյեկտներից, որոնք հարված էին ստացել ԱՄՆ-ի կողմից։               
 

Հարթենյանների ցուցահանդեսի առիթով

Հարթենյանների ցուցահանդեսի առիթով
29.11.2016 | 09:15

Հայաստանի նկարիչների միության առաջին հարկի ցուցասրահում հոկտեմբերի 29-ից մինչև նոյեմբերի 8-ը հայր և որդի Սամվել և Միսակ Հարթենյանների ստեղծագործությունների անհատական ցուցահանդեսն էր: Երկու նկարիչ, երկու անհատականություն, հայր և որդի և երկու տարբեր աշխարհներ: Հանդիպումս նրանց հետ կայացավ ցուցահանդեսի բացման հաջորդ օրը:

«ԳԼԽԱՎՈՐԸ ԲՆՈՐԴԻ ԷՈՒԹՅԱՆ ԲԱՑԱՀԱՅՏՈՒՄՆ Է»


-Պարոն Հարթենյան, Ձեր ջրաներկ կտավներում գյուղն է պատկերված, դրանց հաջորդում են դիմանկարները:
-Դրանք հիմնականում էտյուդներ են, որոնք նկարել եմ դեռ ուսանողական տարիներին, երբ ընկերներով գյուղ էինք մեկնում՝ բնանկարներ անելու: Դիմանկարները ընկերներիս, ծանոթներիս, բարեկամներիս են ներկայացնում՝ արված տարբեր տարիներին:
-Ձեր դիմանկարներում մի ընդհանուր հետք նկատեցի. բոլոր հերոսները կարծես կյանքում տառապել և հաղթել են, չկա նահանջի, անկումային տրամադրություն:
-Հատուկ նման խնդիր իմ առջև չեմ դրել, գլխավորը բնորդներիս էության բացահայտումն է: Գուցե իմ բնորդները ինքնին ուժեղ, կամային մարդիկ են: Իմ խնդիրը նրանց ներքին ապրումների, էության մատուցումն է արվեստասերներին:
-Դուք հիմնականում ջրաներկով եք նկարում, որը բավականին քմահաճ, ես կասեի, ոչ այնքան շահեկան նկարչական միջոց է:
-Ես, չզարմանաք, սովորել եմ քանդակագործության բաժնում, բայց դեռ ուսանողական տարիներից սիրել եմ աշխատել ջրաներկով: Ջրաներկով ավելի խոր եմ զգում նյութը, ստեղծագործելիս ավելի ազատ եմ, չնայած երբեմն դիմում եմ նաև յուղաներկի օգնությանը: Ի դեպ, այս համատեղ ցուցահանդեսում ներկայացված է 126 աշխատանք, որոնցից 42-ն են իմը:
-Մասնագիտությամբ, փաստորեն, քանդակագործ եք, իսկ քանդակը երբեմն «պահանջներ չի ներկայացնում», ինքներդ ներքին մղում ունենո՞ւմ եք քանդակելու:
-Գուցե կգա ժամանակը, և կսկսեմ նաև քանդակել:
-Միսակ, ցուցահանդեսդ շատ է տպավորիչ, և սա շատերի կարծիքն է: Խոսենք «Քաղաքի ոգին» ստեղծագործության մասին. ի՞նչ քաղաք է դա, ի՞նչ ես փորձել վերհանել, ի՞նչն է Ձեզ տագնապեցրել:
-Քաղաքը մեծանում է, մեծանում է՝ գրավելով շրջակա գյուղերը, գյուղական խրճիթները վերանում են, վերածվելով մեգապոլիսների: Քաղաքի ոգին, կարծես, հոշոտում է նախկին գյուղական միջավայրը: Քաղաքի ոգին «կանաչ հրեշն» է: Գուցե այստեղ Երևանն էլ կա: Մեր քաղաքն էլ է ենթարկվում մեգապոլիսների նվաճողական արշավանքներին:
-«Կանաչ հրեշը» երեկ չէ առաջին օրը այցելեց մայրաքաղաք և պայթեցրեց Երևանի մեկդարյա հնակառույցներից մեկը: ՈՒշադրությունս գրավել են նաև Ջորջ Օրուելի հանրահայտ «Անասնաֆերման» վեպի թեմաներով արված նկարներդ: Ե՞րբ ես կարդացել «Անասնաֆերման»:
-Անցյալ տարի եմ կարդացել, երբ 17 տարեկան էի: Դա զարմանալի վեպ է. կենդանիները ներկայացնում են բռնակալական ռեժիմի բոլոր արատները, օրինակ, խոզերը հանդես են գալիս որպես իշխող դասակարգ: Նաև վեպի ընդհանուր այլաբանությունն եմ ներկայացրել գործերիցս մեկում:
-Ցուցահանդեսում շեշտված է «Հորինվածք» շարքը, ուշագրավ և խորհրդավոր են հորինվածքներդ, «Հորինվածք թիվ 1», «Հորինվածք թիվ 2» և այլն:
-Դրանցում արտահայտել եմ հոգեվիճակս, բայց համապատասխան անվանումներ յուրաքանչյուր առանձին նկարի համար չգտնելով, դրանք անվանեցի ուղղակի «Հորինվածք»:
-Խուան Միրոյի ազդեցությունն է նկատելի քո գործերում: Նրանից ազդվե՞լ ես:
-Ոչ միայն նրանից, շատերից եմ ազդվել և դա, ըստ իս, բնական բան է նկարչի կայացման որոշակի փուլում: Ի վերջո, անգամ մեծ նկարիչներն են որոշակի շրջանում ազդեցություն կրել: Ես շատ վարպետների գործեր եմ սիրում և հաճախ եմ փորձում գնալ նրանց հետքերով, բայց, իհարկե, իմ ճանապարհով:
-Քո գույնը և գիծը ցայտուն են արտահայտված, ո՞րն է, այնուամենայնիվ, առաջնային:
-Գույնի և գծի միջև առաջնայնության խնդիր չկա, այստեղ լիակատար ներդաշնակություն է: Նկարելուց առաջ ընդհանուր գունաշխարհի, գույների համադրության մասին եմ մտածում, այնուհետև անցնում եմ գծին և հորինվածքին: Իհարկե, շատ կարևոր է, որ ստեղծագործությունը ամբողջական ընկալվի դիտողի կողմից:

«ՅՈՒՐԱՔԱՆՉՅՈՒՐ ՄԱՐԴ ԱՆԸՆԴՀԱՏ ՓՈՐՁՈՒԹՅԱՆ Է ԵՆԹԱՐԿՎՈՒՄ»


-Համարձակ և անսովոր եղանակով է կատարված Սուրբ Անտոնիոսին նվիրված նկարաշարը:
-Աստվածաշնչյան թեմա է, ըստ իս, շատ արդիական նաև մեր օրերում: Նա մեղքերից ազատվելու համար ճգնում էր, հրեշները (սատանա) փորձում են նրան գայթակղությունների միջոցով հեռացնել Աստծուց, բայց Սուրբ Անտոնիոսը դիմանում է անհամար գայթակղություններին և հաղթում:
-Ինքդ ենթարկվո՞ւմ ես փորձության:
-Յուրաքանչյուր մարդ անընդհատ փորձության է ենթարկվում: Ես հաղթահարում եմ տարիքիս բնորոշ փորձությունները և շարունակում եմ նկարել, կատարելագործվել, չհեռանալ այն ճանապարհից, որն ընտրել եմ:
-Սամվել Հարթենյանի գործերում ի՞նչն է քեզ համար հատկապես թանկ և գնահատելի:
-Հորս աշխատանքներն ինձ ոգեշնչում են, չզարմանաք, քանդակային ամրությունը անգամ ջրաներկով կատարված գործերում է նկատելի և հաստատուն:
-Պարոն Հարթենյան, Ձեր որդու՝ տակավին պատանի Միսակի գործերը բարդ ու անսովոր են և՛ կատարման, և՛ թեմաների իմաստով: Հոր, այն էլ նկարիչ հոր համար, անշուշտ, դժվար է լիարժեք անաչառ լինելը, այնուամենայնիվ, ասացեք, ի՞նչն է Ձեզ համար հատկապես կարևոր Միսակ Հարթենյանի ստեղծագործություններում:
-Անկեղծությունն ու անսահման սերը իր գործի նկատմամբ, նաև՝ բազմազանությունը: Նա, ինչ խոսք, այժմ ազդեցություններ է կրում, բայց փորձում է դրանք դարձնել, այսպես ասած, միսակյան, դարձնել իրենը: Եվ դա, կարծես, հաջողվում է նրան:

Վրեժ ԱՌԱՔԵԼՅԱՆ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 2570

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ