Քիչ առաջ ոստիկանության զորքերը մտան Էջմիածին քաղաք։ Երկու ավտոբուս է բերվել Էջմիածին, որոնք, ըստ երևույթին, սպասում են հրահանգի։ Մայր Աթոռի բակում իրավիճակը գերլարված է։ Հավաքված քաղաքացիները թույլ չտվեցին իրավապահներին իրենց հետ տանել Շիրակի թեմի առաջնորդ Միքայել Սրբազանին։ Այստեղ են ժամանել նաև կարմիրբերետավորները։ Մայր Աթոռի մոտ հավաքված քաղաքացիները կոչ են անում բոլոր հայերին հավաքվել Մայր Աթոռի բակում և կանգնել ի պաշտպանություն Եկեղեցու։               
 

«Բարդ է միաժամանակ և՛ կազմակերպական հարցերով զբաղվել, և՛ արվեստով»

«Բարդ է միաժամանակ և՛ կազմակերպական հարցերով զբաղվել, և՛ արվեստով»
21.03.2014 | 12:01

«Քարահունջ» նորաստեղծ ֆոլկ-ռոք խումբը ներկայանում է հիմնականում ազգային երգերով: «Կաքավիկը», «Քելե, քելեն», «Շողեր ջանը», «Մշո Գորանին», «Բինգյոլը» ներկայացվում են ինքնատիպ մշակումներով: Խմբի անդամներն առայժմ չորսն են` Տիգրան Կուչատյան (կիթառ, վոկալ), Սիրուն Շեկոյան (վոկալ), Հարութ Փանոսյան (դարբուկ), Աննա Հովհաննիսյան (բլուլ): Խմբի հիմնադիր ՏԻԳՐԱՆ ԿՈՒՉԱՏՅԱՆՆ ասաց, որ «Քարահունջը» դեռևս ձևավորման փուլում է, հնարավոր է` հետագայում ավելանան նոր գործիքներ:

-Իմպրովիզները, մշակումները միշտ չէ, որ հաջողված են լինում, մանավանդ Կոմիտասի պարագայում։ Պատասխանատվությունը մեծ չէ՞:
-Մեր նախագիծը ֆոլկ-ռոք է, մշակում եմ այնպես, ինչպես զգում եմ, հատուկ փորձ չի արվում ավելի մաքուր ներկայացնելու կամ ավելի ռոքային դարձնելու: Կոմիտասը ժամանակին այնքան է մաքրել հայկական երաժշտությունը, որ հիմա, կարծում եմ, շատ դժվար է այն աղավաղել: Գուցե փորձ արվում է տարբեր կերպ ներկայացնելու, բայց, գոնե մեր պարագայում, միայն ոճային փոփոխություն է լինում, կոմիտասյան երաժշտությունը պահպանում է իր մաքրությունը, ուղղակի հաղորդում ենք ռոքային ռիթմեր, ռոքային էլեմենտներ:
-Տիգրան, ինչո՞ւ «Քարահունջ»:
-Քարահունջը խորհրդավոր, միստիկ տարածք է, պարզ էլ չէ` դամբարա՞ն է, աստղադիտարա՞ն, իրարամերժ կարծիքներ են հնչում: Երաժշտությունն էլ միստիկ երևույթ է: Հին ժամանակներից եկող երաժշտությունն ինֆորմացիա է պարունակում, այն զուտ վայելքի համար չէ: Կարելի է վերծանել, խորությամբ ուսումնասիրել, ինչպես Կոմիտասն արեց: Ասենք, աշխատանքային երգը լսելով կարելի է պատկերացում կազմել, թե տվյալ ժամանակաշրջանում ինչ կյանքով են ապրել մարդիկ, ինչ են մտածել, իհարկե, ոչ ամբողջությամբ: Այնպես չէ, որ գիտությունը զարգանում է, ու ամեն ինչ բացահայտվում է: Իրականում ինչքան շատ բան է բացահայտվում, այնքան առեղծվածային է թվում անցյալը, այնքան նոր բաներ ես հայտնաբերում` նոր քաղաքակրթություններ, երաժշտական նոր գործիքներ և այլն:
-«Քարահունջը» բացառապես հայկակա՞ն երաժշտություն է մատուցում:
-Գերակշռում է հայկականը, քանի որ այդ մշակույթի կրողն ենք, ներկայացնում ենք նաև իռլանդական կելտիկ երաժշտություն: Կարծում եմ, մարդիկ միշտ էլ նոր բան են ուզում լսել: Երբ եվրոպական որևէ երկրում ներկայացնում ես հայկական ֆոլկը, հետաքրքրում է հենց միայն նրանով, որ չեն լսել, էկզոտիկ հնչողություն ունի:
-Ինչո՞վ են առանձնանում ձեր մշակումները:
-Ծանր ռոքի պարագայում, որքան էլ մշակումները լավն են, բավականին տուժում է ֆոլկը: Մեր պարագայում ռոքը գաղափար է, ռիթմ, ակուստիկ մթնոլորտն անպայման պահպանվում է: Լսելու համար հանգիստ, ոչ աղմկոտ միջավայր է պետք:
-Դրսում ներկայանալու նպատակ ունե՞ք:
-Անցյալ տարի պետք է մասնակցեինք Էդինբուրգի արվեստի միջազգային փառատոնին: Հայաստանն առաջին անգամ ներկայանալու էր չորս ոճերում` ֆոլկ, ռոք, ջազ, բլյուզ: Մենք ներկայացնելու էինք ֆոլկ-ռոքը: Սակայն ֆինանսի բացակայության պատճառով չկարողացանք մասնակցել: Հովանավորություն է պետք` պետական, մասնավոր: Այս դեպքում պետականը շատ տրամաբանական կլիներ: Հուսանք, որ մոտ ժամանակներս խումբը պրոդյուսեր կունենա, որովհետև բարդ է միաժամանակ և՛ կազմակերպական հարցերով զբաղվել, և՛ արվեստով:
-«Եվրատեսիլը» մեզանում մեծ բում է առաջացնում, մինչդեռ անհամեմատ հեղինակավոր նախագծերում մեր արվեստագետների ձեռք բերած հաջողությունները հիմնականում մնում են ստվերում: Ինչո՞վ է պայմանավորված։
-Հիմա աշխարհն ավելի նյութապաշտ է, շոուներ սիրող: «Եվրատեսիլը» մասսայական սպառման «ապրանք» է, եթե այնտեղ ռոք էլ ներկայացվի, իմաստը կորչում է, դառնում է շոու: Կան փառատոներ, որ չեն պրոպագանդվում, որոնց մասին հատուկենտ աղբյուրներից կարող ես իմանալ: Օրինակ, քչերը գիտեն, որ «Բարոկ» երաժշտության փառատոնին Հայաստանը մասնակցում է, հաջողության է հասնում, հայկական միջնադարյան երաժշտություն է ներկայացնում: Քանի որ շոու-բիզնեսի շրջանակում չի տեղավորվում, չի խոսվում այդ մասին:
-Իսկ եթերով ներկայանալու մասին կարո՞ղ ենք խոսել:
-Դա ծախսատար է, տեսահոլովակ չունենք: Եթե նույնիսկ նկարահանենք, կներկայացնի ստուդիայի մեր առօրյան, սրտաճմլիկ տեսահոլովակ չի լինի:
-Երբեմն որոշակի հաջողության հասած խումբը դադարում է գործելուց, երաժիշտները սկսում են առանձին հանդես գալ: «Քարահունջին» նման «վտանգ» չի՞ սպառնում:
-Մեր աշխատանքը խմբային է, ես կիթառի համար մշակում եմ, Աննան բլուլով իր մշակումն է ներկայացնում, սկսում ենք համատեղել: Սիրունը յուրովի սկսում է պատկերացնել, զգալ երգը: Եթե առանձին ներկայանանք, «Քարահունջ» չի լինի, բայց առայժմ նման բան չի սպասում մեզ:
-Մինչ «Քարահունջը» Դուք կիթառի երեկոներ եք ունեցել: Սիրվա՞ծ է մեզանում կիթառը: Վերջին շրջանում, կարծես, մոդայիկ է դարձել կիթառ նվագելը:
-Կիթառը մոտ տասը տարի է, ինչ մոդայիկ է: Երիտասարդների զգալի մասը արևելյան ռաբիսից կտրվել է, սկսել է ռոք լսել, հեղինակային երաժշտությունը դարձել է ցանկալի, Հախվերդյան են լսում, Մեսչյան, Արծրունի, ժամանակակից բարդերը հաճախ են ներկայանում: Իսպանական երաժշտությունը նույնպես շատ սիրված է: Իսկ նշված ասպարեզներում հիմնական գործիքը կիթառն է:
-Երկրորդ աշխատանք պե՞տք է ապրելու համար:
-Պետք է, եթե հարսանիքում չես նվագում-երգում:
-Մարզերում հանդես գալու մտադրություն ունե՞ք:
-Կան ծրագրեր` կապված Լաչինի հետ, Գյումրու:
-Քաղաքական ակցիաներին արձագանքո՞ւմ եք:
-Ես նախկինում ակտիվորեն մասնակցում էի բնապահպանական պայքարին, հիմա մեր դիրքորոշումը համերգների ժամանակ ենք ներկայացնում:
-Ի՞նչ կասեք վերջում:
-Այսօր ֆոլկը գնահատվում է, բայց պետական մոտեցում է պետք: Պետք է հասկանան, որ ֆոլկն էլ կարող է կոմերցիա ապահովել, ու կարելի է ներդրում անել նաև այդ ոլորտում: Էլ չեմ ասում, որ տարբեր տեղերում վայ-երգիչների են ներկայացնում, ու կարծիք է ստեղծվում, թե հայկական երաժշտությունը չի տարբերվում արաբական կլկլոցից: Ազգային երաժշտության պրոպագանդման համար պետական քաղաքականություն է պետք:

Հարցազրույցը` Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԻ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 1988

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ